Autor |
Wiadomość |
pix2011
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Bogdan
Jeżdzę: audi a8 D2 lift
Wiek: 33 Dołączył: 14 Paź 2011 Posty: 6 Skąd: chałupki
|
Wysłany: 2012-01-18, 17:37 [D2 00 4.2PB
] sonda lambda
|
|
|
witam posiadam audi D2 lif 2000r 4.2 i mam problem, mianowicie zapalił mi sie na konsoli check i jak podłączyłem sie pod komputer to pokazało mi dwa błędy. błedy są na zdjęciach, jesli możecie poradzcie coś, która to sonda i gdzie sie znajduje? i co mam zrobic? |
|
|
|
|
|
|
|
SJake
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Jacek
Jeżdzę: Aluminium
Pomógł: 4 razy Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 192 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2012-01-18, 22:01
|
|
|
Sonda Lambda 1 (HO2S), bank 1 - wysoka rezystancja grzałki
Jeśli dobrze kojarze to masz dwie sondy...?
Wymień dwie. ;-) Ja wymieniłem jedną a za 3 miesiące do wymiany była druga ;-)
Do A8 robi to BOSCH, więc możesz szukać zamienników - grunt, aby były identyczne z oryginalną złączką, a nie z kabelkami pt. "wiązka - zrób se sam" |
_________________ A8 4,2 quattro
A8 4,2 quattro
V8 4,2 quattro
V8 4,2 quattro
S6 4,2 quattro
A6 2,8 quattro
A2 1,6 FSI
A6 TDI AEL
POLISHANGEL
|
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2012-01-18, 22:38
|
|
|
Kolego pix2011 widzę że "jak trwoga to do Boga" ale zrozumienia dla zasad tutaj panujących to już niestety niewiele.....
Nt. powitania zwróciłem Ci już uwagę tutaj: http://www.a8team.pl/topics16/5465.htm
zignorowałeś prośbę i dwa dni później zdublowałeś temat przepływomierza zakładając nowy temat tutaj: http://www.a8team.pl/topics16/5480.htm
Poza tym już dosyć dawno temu otrzymałeś z forum maila z prośba o poprawienie swojego profilu w polu "Rocznik"........... zamiast więc tytułem wstępu opisywać swoje auto popraw to wreszcie zgodnie z wytycznymi zamieszczonymi przy każdym profilowym polu.
Podsumowując: przedstaw siebie i swoje auto w dziale powitań, popraw swój profil i nie dubluj tematów..... i dalej już będzie dobrze.
Pozdrawiam, FOSS |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
pix2011
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Bogdan
Jeżdzę: audi a8 D2 lift
Wiek: 33 Dołączył: 14 Paź 2011 Posty: 6 Skąd: chałupki
|
|
|
|
|
|
|
|
daro72
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 954 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2012-01-19, 10:48
|
|
|
SJake-mu nie chodziło raczej o używki a nowe. W końcu nie wiesz co kupujesz. Mogą być w podobnym stanie co twoje może odrobinkę leprze. |
_________________ Dążenie do doskonałości.
|
|
|
|
|
hipcio
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 19 razy Wiek: 43 Dołączył: 12 Wrz 2010 Posty: 476 Skąd: Ryki
|
Wysłany: 2012-01-19, 17:27
|
|
|
Koledzy w 4.2 FL są cztery sondy a nie dwie. Sprawdz najpierw połaczenia, jeśli nie to wymiana na nową.
Jest to bład sondy przed katem po stronie pasażera. |
|
|
|
|
|
|
|
pix2011
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Bogdan
Jeżdzę: audi a8 D2 lift
Wiek: 33 Dołączył: 14 Paź 2011 Posty: 6 Skąd: chałupki
|
Wysłany: 2012-01-20, 12:54
|
|
|
hipcio, ja widziałem tylko dwie sondy, te które wchodzą do kata a tych przed katem nie widziałem więc możesz mnie naprowadzić gdzie one sie znajdują? te w kacie mają kostki złączeniowe pod dywanikami i tam wszystko gra. |
_________________
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2012-01-20, 13:08
|
|
|
hipcio napisał/a: | Koledzy w 4.2 FL są cztery sondy a nie dwie. |
No właśnie nie zawsze... wychodziły różne wersje... ja w po-liftowej D2-ce przy motorze 4.2V8 AQF miałem tylko dwie sondy lambda czyli te przed katalizatorami - wtyczki były na długich przewodach i zamocowane były w komorze silnika na ścianie grodziowej.
A jeśli u kolegi pix2011 sondy są w katalizatorach (słyszałem o takich rozwiązaniach ale w A8 nie widziałem) a kostki pod dywanikami (ŁoooŁ, tego nie widziałem) to jest to jeszcze jedno cóś innego niż rozwiązanie z 4-ema sondami (2 przed katami i 2 za katami). |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2013-11-04, 13:17
|
|
|
FOSS napisał/a: |
A jeśli u kolegi pix2011 sondy są w katalizatorach (słyszałem o takich rozwiązaniach ale w A8 nie widziałem) a kostki pod dywanikami (ŁoooŁ, tego nie widziałem) to jest to jeszcze jedno cóś innego niż rozwiązanie z 4-ema sondami (2 przed katami i 2 za katami). |
Jestem żywym przykładem tego rozwiązania, silnik AUW rocznik 2000, wg VIN 2001 :-| Pozostaje tylko wymiana na nowego kata.
|
_________________
|
|
|
|
|
Rapik
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Konrad
Jeżdzę: A8 4.2TDi
Pomógł: 5 razy Dołączył: 02 Kwi 2010 Posty: 310 Skąd: G-dz
|
Wysłany: 2016-08-13, 11:21
|
|
|
Dokładnie, z tymi sondami to różne przypadki bywają.. |
|
|
|
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2016-08-13, 13:35
|
|
|
Kable są ok. |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
PAlllUCH
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 Long
Wiek: 36 Dołączył: 26 Cze 2010 Posty: 97 Skąd: Chojnice
|
Wysłany: 2017-12-22, 15:10
|
|
|
A u mnie 4 sondy przed katami po dwie na stronę oczywiście
Chyba ewenement... albo jakiś magik
[ Dodano: 2017-12-22, 15:19 ]
I takie pytanie panowie , po wymianie elastycznych łączeń tłumików wywaliło błędy sond
17518 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating: B2 S2: Heating Circuit Short to Plus
P1110 - 35-10 - - - Intermittent
Sonda Lambda 2, bank 2 - zwarcie grzałki do plusa
17548 - Oxygen (Lambda) Sensor: B2 S2: Internal Resistance too High
P1140 - 35-10 - - - Intermittent
Sonda Lambda 2 (HO2S), bank 2 - wysoka rezystancja grzałki
17539 - Oxygen (Lambda) Sensor: B2 S1: Internal Resistance too High
P1131 - 35-10 - - - Intermittent
Sonda Lambda 1 (HO2S), bank 1 - wysoka rezystancja grzałki
17521 - Oxygen (Lambda) Sensor: B1 S1: Internal Resistance too High
P1113 - 35-10 - - - Intermittent
Sonda Lambda 1 (HO2S), bank 1 - wysoka rezystancja grzałki
Jak dla mnie na pewno do wymiany sondy przy katach, spawanie, kręcenie zrobiło swoje. Ale czy jeszcze jakaś? Te za kolektorem? Jak je rozróżnić w vag-u |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2017-12-22, 17:25
|
|
|
ale u ciebie to grzałki poszły
moim zdaniem
dwie pierwsze i jedna tylna
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2017-12-23, 22:27
|
|
|
Wymień wszystkie 4 sondy. Nie będzie już choinki na zegarach. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
Lechu
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tipronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Xxx
Jeżdzę: D2
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 666 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 2018-06-21, 20:14
|
|
|
Podłącze się pod temat.
Ktoś wymieniał tylne sondy diagnostyczne ? te w katach .
Mam już nówki sztuki z wtyczkami , tylko nie wiem jak się za to zabrać.
Z tego co się orientowałem pod autem, idzie kabel od sondy do kabiny przy tunelu środkowym. |
|
|
|
|
|