Autor |
Wiadomość |
lukas08
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: a8
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Mar 2011 Posty: 33 Skąd: małopolskie
|
Wysłany: 2012-01-26, 12:40 [D2 98 4.2PB
] Tryb awaryjny skrzyni - błąd 17115
|
|
|
Witam jechałem dziś z dosyc stromej górki na bardzo śliskiej nawierzchni i jadac na 1 biegu po chwili włacza mi sie tryb awaryjny. Wyłączam samochód i wracam jeszcze raz na tą górke i to samo dalej tryb awaryjny. Później poraz kolejny rest i dałem juz na D i nic sie nie dzialo wszystko ok. wracam do domu podpinam kompa i wyskakuje błąd skrzyni"17115" wie ktoś co to może byc? |
|
|
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
|
|
|
|
|
|
|
lukas08
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: a8
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Mar 2011 Posty: 33 Skąd: małopolskie
|
Wysłany: 2012-01-26, 13:21
|
|
|
dziekuje.. juz wiem o co to chodzi z tym bledem ale można to samemu jakoś sprawdzic bo szczerze mówiąc nie wiem jak sie za to zabrac :-P |
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2012-01-26, 13:45
|
|
|
Nie mam doświadczenia w tym kierunku.. Myślę, że najłatwiej byłoby sprawdzić komputerem dane wg danych z tabelki ew. stan oleju w skrzyni, jednak może któryś z doświadczonych klubowiczów by się wypowiedział? :-P |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
lukas08
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: a8
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Mar 2011 Posty: 33 Skąd: małopolskie
|
Wysłany: 2012-02-04, 13:45
|
|
|
sprzawdziłem dzisiaj stan oleju i okazało sie ze było jakieś 0,5l za duzo ale niestety dalej bez zmian :-( takze sam już chyba wiecej nic nie zrobie, znacie moze jakiś dobry warsztat? |
|
|
|
|
123mielony
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: D3
Pomógł: 47 razy Wiek: 47 Dołączył: 20 Maj 2009 Posty: 1828 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2012-02-04, 13:54
|
|
|
lukas08 powiedz czy wymieniałeś olej lub dolewałeś ? |
|
|
|
|
|
|
|
lukas08
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: a8
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Mar 2011 Posty: 33 Skąd: małopolskie
|
Wysłany: 2012-02-04, 14:03
|
|
|
wymieniałem jakieś 4 miesiące temu i miałem podobny problem tylko ze wtedy tryb awaryjny właczał mi sie odrazu przy ruszaniu. wróciłem sie do tych mechaników i cos tam zrobili ze było ok do tej pory. Przed wymiana nie było problemu miałem tylko lekkie szarpniecie z P na D. Dodam jeszcze ze auto zmienia dobrze biegi i po puszczeni hamulca samo rusza. |
|
|
|
|
123mielony
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: D3
Pomógł: 47 razy Wiek: 47 Dołączył: 20 Maj 2009 Posty: 1828 Skąd: Biłgoraj
|
|
|
|
|
|
|
|
lukas08
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: a8
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Mar 2011 Posty: 33 Skąd: małopolskie
|
Wysłany: 2012-02-04, 14:14
|
|
|
tak robiłem to według tej instrukcji. Nadmiar oleju wyciekł zakreciłem korek, a odkrecałem przy tem. 30° |
|
|
|
|
123mielony
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: D3
Pomógł: 47 razy Wiek: 47 Dołączył: 20 Maj 2009 Posty: 1828 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2012-02-04, 14:21
|
|
|
To nie bardzo mam pomysł,może ktoś się wypowie kto miał jakieś przygody z tipem. |
|
|
|
|
|
|
|
puzzel1
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: D2
Pomógł: 3 razy Wiek: 31 Dołączył: 14 Lip 2013 Posty: 302 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2020-03-08, 16:51
|
|
|
Podbijam temat, pacjent s8 d2 2001, przebieg 313k, skrzynia dobrze zmienia biegi, jedyny problem to redukcja biegu w trybie tiptronic z 2 na 1 podczas hamowania autem i zbijania biegów w dół lewarem/przyciskami na kierze (w żadnej innej sytuacji nie wpada w tryb awaryjny), są dwa błędy:
17115 - Gear 1
P0731 35-00 Incorrect ratio
18223 - Pressure control valve 1 (N215)
P1815 35-00 Short to plus - Intermittent
Chciałem spytać orientacyjnie, czy przyczyną może być sterownik skrzyni, w/w zawór mechatroniki lub może mała ilość oleju? olej zmieniany 30tys km temu, stan sprawdzę dopiero na dniach |
|
|
|
|
|