Autor |
Wiadomość |
bombowozista
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Rafi
Jeżdzę: AUDI A8 ASB
Wiek: 47 Dołączył: 16 Maj 2010 Posty: 86 Skąd: E Ł K
|
Wysłany: 2012-02-01, 21:20 [D2 99 4.2PB/LPG
] Umiejscowienie termostatu w silniku AQF
|
|
|
Jak w temacie w którym miejscu w silniku 4.2 AQF umiejscowiony jest termostat bo chyba czeka mnie wymiana (mam nadzieję że nie trzeba rozrządu robierać) |
_________________ Instrukcje do różnych samochodów: http://chomikuj.pl/bombowozista
tel. 500113075
|
|
|
|
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2012-02-01, 21:30
|
|
|
z tego co wiem to podłączony jest tam wąż od chłodnicy, trzeba zdjąć osłony silnika mieć małe rączki i do dzieła |
_________________ Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz.... |
|
|
|
|
|
|
|
daro72
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 954 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2012-02-01, 23:21
|
|
|
Niestety muszę Cię zmartwić. W autach po FL termostat umiejscowiony bodaj pod pompą wody, a to wiąże się ze zwalaniem rozrządu. Przykro mi ale to chyba prawda. |
_________________ Dążenie do doskonałości.
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2012-02-01, 23:27
|
|
|
daro72 napisał/a: | Niestety muszę Cię zmartwić. W autach po FL termostat umiejscowiony bodaj pod pompą wody, a to wiąże się ze zwalaniem rozrządu. Przykro mi ale to chyba prawda. |
Cóż AQF to ja jeszcze nie rozbierałem ale AVP tak i z tego co wiem to wszystkie po-lifty mają właśnie tak jak napisał Daro. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
JIMM [Usunięty]
|
Wysłany: 2012-02-02, 18:54
|
|
|
bombowozista napisał/a: | termostat bo chyba czeka mnie wymiana (mam nadzieję że nie trzeba rozrządu robierać) |
dlaczego chcesz wymieniać termostat?....głównie w tych silnikach padają czujniki temperatury cieczy chłodzącej ;-) ...chyba ,że już zdiagnozowałeś...to sorry.
Jeśli miałem rację....o czym jestem przekonana na 75 % to :mrgreen: |
|
|
|
|
bombowozista
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Rafi
Jeżdzę: AUDI A8 ASB
Wiek: 47 Dołączył: 16 Maj 2010 Posty: 86 Skąd: E Ł K
|
Wysłany: 2012-02-04, 12:35
|
|
|
Jeszcze nie diagnozowałem. Być może to jakiś czujnik (tem. max na trasie 70 stopni przy tych mrozach).
Rano mam teraz ogromne problemy z rozruchem jakby ssania wogóle nie było i chodzi po odpaleniu jak traktor (zapalają się kontrolki od abs i kontroli trakcji) jak go chwilę potrzymam na obrotach to zaskoczy i chodzi normalnie (kontrolki gasną) |
_________________ Instrukcje do różnych samochodów: http://chomikuj.pl/bombowozista
tel. 500113075
|
|
|
|
|
|
|
|
daro72
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 954 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2012-02-04, 12:57
|
|
|
Podłącz pod Vaga i sprawdź czy niema wypadania zapłonów. Brak spalania na cylindrach może też objawiać się niską temperaturą. Czy nie masz problemów czasem z mocą auta. Braki spalania na jednym cylindrze często przy takiej mocy auta jest nieraz nie odczuwalny.
U mnie nawet przy temperaturze -27 silnik po przejechaniu około 3/5 kilometrów ma już 90 stopni. Właśnie u siebie ostatnio też wymieniałem termostat bo temperatura była za niska. |
_________________ Dążenie do doskonałości.
|
|
|
|
|
Tomcio0016
Użytkownik
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Mar 2013 Posty: 6 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2013-04-10, 15:01
|
|
|
W AQF termostat jest tak badziewnie schowany za obudową rozrządu że niestety trzeba ściągać pasek aby się do niego dostać niestety sam przerabiałem to 2 dni temu. Kiepskie rozwiązanie tym bardziej że termostat raczej nie jest wiecznie trwały. |
|
|
|
|
|
|
|
|