Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 98 2.5TDI ] Podgrzewacz silnika? (AFB)  
Autor Wiadomość
Pawel13 
Użytkownik


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 2.5
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 11 Kwi 2010
Posty: 21
Skąd: łódzkie
Wysłany: 2012-02-03, 23:11   [D2 98 2.5TDI ] Podgrzewacz silnika? (AFB)

Witam

Potrzebuję Waszej pomocy ponieważ nie wiem co się dzieje (mam tylko podejrzenia). Samochód po odpaleniu i przejechaniu kilku kilometrów w pewnym momencie zaczął kopcić z prawej strony (obok przedniego prawego koła). Dym był zapachu spalanego paliwa- ale inny niż z rury wydechowej. Dodatkowo delikatnie coś zaczęło kapać na ziemię z prawej strony zderzaka (coś w rodzaju zagęszczonej ropy). Po pewnym czasie dym przestał lecieć i kapanie też ustało. Po włączeniu nawiewu przy wyłączonym ECON-ie problem znów się powtórzył a po włączeniu ECON-u znów się uspokoiło. Czy możecie wytłumaczyć co się dzieje, normalne to chyba raczej nie jest. Mimo że temperatura silnika jest 70'C ten podgrzewacz próbuje się załączać i jest uszkodzony? Na jakiej zasadzie to działa, czy włącza się to poprzez przycisk ECON i nawiew? Co tam mogło się popsuć i jeżeli jest uszkodzony czy można go jakoś zablokować żeby w ogóle się nie włączał?

Z góry dzięki za podpowiedzi

Pozdrawiam
Paweł
_________________
Pozdrawiam
Paweł
 
 
wolek 
Moje A8



Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Michał
Jeżdzę: SuperB
Pomógł: 26 razy
Wiek: 37
Dołączył: 17 Maj 2010
Posty: 726
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2012-02-03, 23:34   

nie wiem jaki rodzaj pogrzewacza został zastosowany u ciebie ale jeśli jest on zasilany ropą to fakt będzie się załączał jak będzie zimno i posiada on swój układ wydechowy po prawwej stronie z przodu. tp co kapie to pewnie skroplona woda z jakimś syfem chyba że masz nieszczelne zasilanie dogrzewacza. przycisk ECON to nic innego jak ECONOMY :)
więc jak jest włączony to latem klima się nie włączya a zimą dogrzewacz. dodatkowo dogrzewacz nie włączy się przy rezerwie w baku i niskim stanie aku.
możesz wyciągnąć bezpiecznik od niega to się nie włączy napewno :P
_________________
Piękno w parze z technologią.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.
 
 
szeryfisch 
Moje A8


Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 1294
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2012-02-03, 23:42   

skoro auto jest na rope to i podgrzewacz tez.
Wlacza sie on automatycznie, nie sadze aby ustawienie econ mialo znaczenie. Najlepiej zbadac go vagiem.
A jesli jest uszkodzony to lepiej go naprawic.
_________________
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
 
 
wolek 
Moje A8



Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Michał
Jeżdzę: SuperB
Pomógł: 26 razy
Wiek: 37
Dołączył: 17 Maj 2010
Posty: 726
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2012-02-03, 23:48   

w D3 jest osobna opcja to jego włączania w D2 nie wiem do końca bo nie mam :P ale fakt wcale nie musi mieć powiązania z Econ
_________________
Piękno w parze z technologią.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.
 
 
Pawel13 
Użytkownik


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 2.5
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 11 Kwi 2010
Posty: 21
Skąd: łódzkie
Wysłany: 2012-02-04, 10:49   

Witam,

Dzięki za podpowiedzi.
Dziś wiem więcej. Ten podgrzewacz nie włącza się w trybie ECON (włączonym). Nic nie dymi ani nie kapie. Czy w Waszych autkach gdy to się załączy też leci chmura dymu (przez cały czas pracy tego podgrzewacza) i cokolwiek wykapuje na ziemię? U mnie to wygląda jakby coś się paliło w okolicy nadkola.

Pozdrawiam
Paweł
_________________
Pozdrawiam
Paweł
 
 
arni61 
Użytkownik


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 2.5
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Arnold
Jeżdzę: Audi V6
Pomógł: 2 razy
Wiek: 63
Dołączył: 02 Lut 2012
Posty: 18
Skąd: Opole/Opolskie
Wysłany: 2012-02-04, 17:38   

Witam

Nawiązując do ostatniego pytania. Mogę opisać jak to jest u mnie z tym podgrzewaczem. Teraz jak są mrozy to po pewnej chwili od odpalenia auta, zaczyna nawet dość mocno kopcić białym dymem. Trwa to tylko chwilkę. Gdy podkładam rękę pod rurę wydechową od tego podgrzewacza (koniec tej rury jest zamocowany do dolnej osłony komory silnikowej za lewym przednim kołem, jakieś pół metra od zderzaka), to wyczuwam gorące spaliny. Są one niewidoczne i praktycznie bezwonne.
Po wyłączeniu silnika podgrzewacz jakiś czas jeszcze pracuje (słychać go wyrażnie).

Moja rada, to najlepiej go naprawić. Teraz w te mrozy bardzo ciężko zagrzać silnik a taki podgrzewacz w znacznym stopniu to ułatwia.

Pozdrawiam
 
 
gierobiala 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: AFB
Skrzynia: manual
Zasilanie: ON
Imię: G.
Jeżdzę: A6
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 15 Wrz 2009
Posty: 302
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2012-02-04, 18:53   

Nie wiem jak jest w A*8 ale myślę że rozwiązanie jest takie samo.A więc-chyba każde tdi ma elektryczny podgrzewacz,moje ma.Odpalasz samochód,klimatronik na auto , temperatura na 23 stopnie i tryb econ wyłączamy ,u mnie po dosłownie minucie leci już cieplutkie powietrze z nawiewu na szybę a później stopniowo z innych nawiewów.
_________________

 
 
szeryfisch 
Moje A8


Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 1294
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2012-02-04, 21:11   

nie mowimy o elektrycznym podgrzewaczu tylko o spalinowym. Tzw webaso bez sterowania.
_________________
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
 
 
Pawel13 
Użytkownik


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 2.5
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 11 Kwi 2010
Posty: 21
Skąd: łódzkie
Wysłany: 2012-02-07, 11:52   

arni61 napisał/a:
Witam

Nawiązując do ostatniego pytania. Mogę opisać jak to jest u mnie z tym podgrzewaczem. Teraz jak są mrozy to po pewnej chwili od odpalenia auta, zaczyna nawet dość mocno kopcić białym dymem. Trwa to tylko chwilkę. Gdy podkładam rękę pod rurę wydechową od tego podgrzewacza (koniec tej rury jest zamocowany do dolnej osłony komory silnikowej za lewym przednim kołem, jakieś pół metra od zderzaka), to wyczuwam gorące spaliny. Są one niewidoczne i praktycznie bezwonne.
Po wyłączeniu silnika podgrzewacz jakiś czas jeszcze pracuje (słychać go wyrażnie).

Moja rada, to najlepiej go naprawić. Teraz w te mrozy bardzo ciężko zagrzać silnik a taki podgrzewacz w znacznym stopniu to ułatwia.

Pozdrawiam


Witaj,

Czy sprawdzałeś kiedy załącza się ten podgrzewacz - przy włączonym ECON czy wyłączonym? Widocznie u mnie coś jest z nim nie halo, ponieważ ten dym wydobywa się do góry i kapie jakaś tłusta substancja. Nie miałem jeszcze czasu się tym zająć, po prostu nie włącza się gdy ECON jest załączony.


Pozdrawiam
Paweł

[ Dodano: 2012-02-07, 11:54 ]
gierobiala napisał/a:
Nie wiem jak jest w A*8 ale myślę że rozwiązanie jest takie samo.A więc-chyba każde tdi ma elektryczny podgrzewacz,moje ma.Odpalasz samochód,klimatronik na auto , temperatura na 23 stopnie i tryb econ wyłączamy ,u mnie po dosłownie minucie leci już cieplutkie powietrze z nawiewu na szybę a później stopniowo z innych nawiewów.


Cześć,

Nie sprawdzałem czy podgrzewacz u mnie włącza się przy wyłączonym silniku, ale zasada działania jest bardzo podobna do Twojego opisu.
_________________
Pozdrawiam
Paweł
 
 
arni61 
Użytkownik


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 2.5
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Arnold
Jeżdzę: Audi V6
Pomógł: 2 razy
Wiek: 63
Dołączył: 02 Lut 2012
Posty: 18
Skąd: Opole/Opolskie
Wysłany: 2012-02-08, 00:23   

Witam
Z tego co czytałem na forum, to w trybie Econ jest ten podgrzewacz wyłączony.
W moim jak na razie tej funkcji nie ruszałem.ECON cały czas jest wyłączony.
U mnie też był podgrzewacz walnięty.Dałem do naprawy, nawet szybko naprawili i nie drogo.
To że Ci kopci to może być :albo żarnik zepsuty (Zbyt mała temperatura żarzenia, być może spowodowana zaśniedziałym stykiem.), albo masz zbyt dużą dawkę paliwa (wtedy podgrzewacz nie zdąży tego paliwa "przetrawić")
W jednym i drugim przypadku może z tego podgrzewacza wyciekać paliwo (to "niestrawione") zmieszane z sadzą i stąd ta czarna maż. Jest tam też wentylator (nie koniecznie w samym podgrzewaczu) , który dostarcza powietrze w celu lepszego spalania i wypchnięcia gazów spalania tą taką niby rurą wydechową od spodu przy prawym kole.(Wentylator też trzeba sprawdzić czy chodzi)
Co do dymu, to upewnij się czy masz tę rurkę. Jeżeli jest urwana to naturalne że dym będzie się roznosił w komorze silnikowej i szczelinami w klapie będzie uchodzić górą.
Również to silne dymienie jest związane z tymi ewentualnymi awariami opisanymi wyżej.

Pozdrawiam
 
 
Pawel13 
Użytkownik


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 2.5
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 11 Kwi 2010
Posty: 21
Skąd: łódzkie
Wysłany: 2012-02-08, 09:04   

Dzięki za podpowiedzi:)
Pozdrawiam
Paweł
_________________
Pozdrawiam
Paweł
 
 
szeryfisch 
Moje A8


Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 1294
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2012-02-08, 12:29   

wentylator jest w podgrzewaczu, najlepiej posprawdzac go vagiem
_________________
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
 
 
Pawel13 
Użytkownik


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 2.5
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 11 Kwi 2010
Posty: 21
Skąd: łódzkie
Wysłany: 2012-02-09, 09:32   

podłączę Vag-a ciekawe czy pokaże jakieś błędy.
_________________
Pozdrawiam
Paweł
 
 
salaj11 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.5
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: -<< A8 D2 >>-
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Cze 2009
Posty: 147
Skąd: warszawa
Wysłany: 2012-02-16, 08:13   

żeby go wyłączyć wystarczy wyjąć kostki zasilające - zdjąć podpiździe i od strony pasażera będziesz miał podgrzewacz lub wyjąć bezpiecznik 20A opisany jako zuhizer, zobaczyć czy rurka odprowadzająca spaliny jest widoczna od spodu silnika - pewnie jak leci ci dym przez komorę silnika to musiała się zsunąć , spaliny powinny wydobywać się z pod spodu, w momencie włączania zawsze trochę dymi i później przestaje i leci już ciepłe powietrze z tłumika, zapal samochód i niech się włączy podgrzewacz może był długi czas nieużywany i jest zasyfiony jeśli nie mam żadnej usterki to syfy powinny się same z siebie wypalić, natomiast jesli tak nie będzie to nie widzę przeszkód na demontaż urządzenia i wyczyszczenie jest to bardzo prosta budowa sam lub każdy warsztat to zrobi za psie grosze chyba że świeca się wysrała lub takie sitko gdzie dochodzi do spalnia się po prostu już zużyło

a na początek zapodaj vaga i odczytaj błędy z zakładki dodatkowe ogrzewanie chyba kanał 08
_________________

 
 
Pawel13 
Użytkownik


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 2.5
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 11 Kwi 2010
Posty: 21
Skąd: łódzkie
Wysłany: 2012-02-16, 10:30   

salaj11 napisał/a:
żeby go wyłączyć wystarczy wyjąć kostki zasilające - zdjąć podpiździe i od strony pasażera będziesz miał podgrzewacz lub wyjąć bezpiecznik 20A opisany jako zuhizer, zobaczyć czy rurka odprowadzająca spaliny jest widoczna od spodu silnika - pewnie jak leci ci dym przez komorę silnika to musiała się zsunąć , spaliny powinny wydobywać się z pod spodu, w momencie włączania zawsze trochę dymi i później przestaje i leci już ciepłe powietrze z tłumika, zapal samochód i niech się włączy podgrzewacz może był długi czas nieużywany i jest zasyfiony jeśli nie mam żadnej usterki to syfy powinny się same z siebie wypalić, natomiast jesli tak nie będzie to nie widzę przeszkód na demontaż urządzenia i wyczyszczenie jest to bardzo prosta budowa sam lub każdy warsztat to zrobi za psie grosze chyba że świeca się wysrała lub takie sitko gdzie dochodzi do spalnia się po prostu już zużyło

a na początek zapodaj vaga i odczytaj błędy z zakładki dodatkowe ogrzewanie chyba kanał 08


Dzieki Salaj za podpowiedź. Teraz autkiem jeździ Tata - żeby nie zmarzło i na włączonym Econie - także ustrojstwo się nie włącza. Sprawdzę to.

Pozdrawiam
Paweł
_________________
Pozdrawiam
Paweł
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.