Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 97 4.2PB ] 1BE - sportowe zawieszenie  
Autor Wiadomość
lookier 
Użytkownik


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2 4,2 Quattro
Wiek: 46
Dołączył: 10 Sty 2012
Posty: 27
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-02-04, 14:46   [D2 97 4.2PB ] 1BE - sportowe zawieszenie

Witam. Mam takie cudo w swoim samochodzie, ale chciałbym coś więcej wiedzieć w temacie. Rozumiem, że jest to zawieszenie od eSy. Ile obniża auto z stosunku do standardowego zawieszenia? Czy amortyzatory w 1BE są inne i twardsze? Pytam, bo pomimo stosunkowo niedużego obniżenia (moim zdaniem ok 30 mm) auto jest twarde jak taczka. Przymierzam się do wymiany przednich sprężyn na niższe ale zastanawiam się, czy nie będzie jeszcze gorzej. Może przy okazji wymiany sprężyn -50 mm założyć amory od zwykłej zawiechy. Obawiam się, że jeżeli pozostanę przy tych amorach, które są i założę jeszcze niższe springi, zaczną mi wypadać plomby podczas jazdy po mieście... Chętnie pozbędę się tych sprężyn od 1BE, być może również amortyzatorów. Jak ktoś szuka do siebie takich to proszę się zgłaszać na priv.
_________________
Pozdrawiam,
L.
 
 
hipcio 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 19 razy
Wiek: 43
Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 476
Skąd: Ryki
Wysłany: 2012-02-04, 17:43   

Kolego 1BE to nie wszystko, są jeszcze oznaczenia na samych sprezynach(kolorowe kropki). 1BE to zawieszenie sportowe ale są również różne twardości.Amorki są na 99% identyczne jak w 1BM czy 1BD aczkolwiek wychodziły sachs czerwone, niebieskie i czarne. Niewiem czym się rożnią. W orginale miałem niebieskie na 1BE teraz mam czerwone i konstrukcyjne są identyczne. Może różnią się siłą tłumienia ja jednak nie odczułem różnicy.
 
 
lookier 
Użytkownik


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2 4,2 Quattro
Wiek: 46
Dołączył: 10 Sty 2012
Posty: 27
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-02-04, 17:57   

Ok, twardość twardością, ale jak jest z wysokością? Jakie to są różnice w stosunku do normalnego zawieszenia? Auto jest wyraźnie niższe, choć jeszcze nie tak jak bym chciał.
_________________
Pozdrawiam,
L.
 
 
hipcio 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 19 razy
Wiek: 43
Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 476
Skąd: Ryki
Wysłany: 2012-02-04, 18:10   

Jest to około 3cm
poczytaj ten temat

http://www.a8team.pl/topi...ht=1be&start=45
 
 
lookier 
Użytkownik


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2 4,2 Quattro
Wiek: 46
Dołączył: 10 Sty 2012
Posty: 27
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-02-04, 18:34   

Kurcze, faktycznie wszystko jest. Mogłem poszukać dokładniej. Dzięki.
_________________
Pozdrawiam,
L.
 
 
Mucholejkolator 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kacper
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 9 razy
Wiek: 39
Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 460
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-02-04, 20:47   

lookier napisał/a:
Może przy okazji wymiany sprężyn -50 mm założyć amory od zwykłej zawiechy. Obawiam się, że jeżeli pozostanę przy tych amorach, które są i założę jeszcze niższe springi, zaczną mi wypadać plomby podczas jazdy po mieście...


Kolego, jak założysz zwykłe amory do tak krótkich sprężyn to będzie jeszcze gorzej. Przerabiałem to u siebie, założyłem miękkie Jamexy - 50mm do zwykłych amorów i klęska nastąpiła. Po prostu nie miałem tłumienia, zawias dobijał, odbijał i wrażenie było jakby sprężyny były bardzo twarde i miękkie za razem. Totalnie nieharmonijny zestaw. Amortyzator musi pracować w odpowiednim zakresie więc musi być odpowiednio krótszy do krótszych sprężyn. Co dla wielu może się wydać paradoksalne to aby zachować komfort przy krótszej i sztywniejszej sprężynie trzeba zastosować także amory o proporcjonalnie większym tłumieniu.

Dobrym rozwiązaniem jest kupić używane Bilsteiny b6 i zawieść do Zerkopolu żeby przerobili (skrócili) amory pod konkretne sprężyny i ustawili charakterystykę pod konkretne zapotrzebowanie. Przy okazji je zregenerują chyba w jednej cenie :->
Sam będę robił na wiosnę taki manewr :lol:
 
 
lookier 
Użytkownik


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2 4,2 Quattro
Wiek: 46
Dołączył: 10 Sty 2012
Posty: 27
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-02-04, 21:52   

A jak auto wygląda na tych Jamexach? Dużo niżej idzie od Jamexów -35 mm? Ja mam w tej chwili zawieszenie sport, być może przy takich amorach problem nie będzie aż tak odczuwalny.

Masz może jakieś zdjęcie auta na -50?
_________________
Pozdrawiam,
L.
 
 
Mucholejkolator 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kacper
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 9 razy
Wiek: 39
Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 460
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-02-05, 10:00   

Kolego, przejrzyj dobrze forum , wszystko jest juz tu napisane. W tym temacie masz kilka fotek na Jamexach -50mm.
http://www.a8team.pl/topi...=jamex&start=15

Pozdro
 
 
lookier 
Użytkownik


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2 4,2 Quattro
Wiek: 46
Dołączył: 10 Sty 2012
Posty: 27
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-02-05, 11:27   

Przeglądałem ten temat nie raz... Tylko tam jest opisane mnóstwo różnych zestawów zawieszeń. Wszystko co dotyczy Jamexa jest oparte na doświadczeniach ze sprężynami, które wg producenta obniżają auto o 35 mm, a w rzeczywistości przód siada o ok 5 cm. Ja mam sprężyny, które wg producenta obniżają auto o 50 mm. Ciekawy jestem jak usiądzie po założeniu. Kupował ktoś tu na forum takie sprężyny? Obawiam się, że efekt będzie taki jak po założeniu KAW - 60 mm. Wizualnie super, ale piszecie dużo o haczeniu przodem i to mnie martwi.
_________________
Pozdrawiam,
L.
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2012-02-05, 12:04   

hipcio napisał/a:
1BE to zawieszenie sportowe ale są również różne twardości.Amorki są na 99% identyczne jak w 1BM czy 1BD aczkolwiek wychodziły sachs czerwone, niebieskie i czarne. Niewiem czym się rożnią. W orginale miałem niebieskie na 1BE teraz mam czerwone i konstrukcyjne są identyczne. Może różnią się siłą tłumienia ja jednak nie odczułem różnicy.

1BM to standardowe zawieszenie komfortowe montowane w większości A8 i czasami w S8 kiedy klient miał takie życzenie
1BD to twarde i obniżone zawieszenie sportowe montowane w większości S8 i rzadko kiedy w A8

Osobiście wątpię żeby amortyzatory do tych obu rodzajów zawieszeń były takie same... na pewno nie wg. ASO i na pewno nie wg. numeru części....
niedawno sprzedawałem amory z mojego S8 i jak sprawdzałem na Allegro to niby większość z nich miała pasować do A8/S8 D2 ale po numerach to może tylko jedne były identyczne ;-)

lookier napisał/a:
Ja mam sprężyny, które wg producenta obniżają auto o 50 mm. Ciekawy jestem jak usiądzie po założeniu. Kupował ktoś tu na forum takie sprężyny? Obawiam się, że efekt będzie taki jak po założeniu KAW - 60 mm. Wizualnie super, ale piszecie dużo o haczeniu przodem i to mnie martwi.

ŁooooŁ, -50mm to będzie sporo i na pewno będziesz miał kłopoty na naszych polskich drogach.

Ja swoje D3 mam dosyć mocno zglebione... teraz jest na pewno niżej niż fabryczne S8 D2 i są takie uliczki gdzie bez użycia pneumatyki nad "leżącym policjantem" po prostu nie przejadę... ale ja mam pneumatykę i w takich sytuacjach mogę ją podnieść nie wychodząć z auta.... Ty w D2 tego nie masz więc jak napisałem na wstępie: na naszych polskich drogach będziesz miał kłopoty... "leżące policjanty", przejazdy tramwajowe i kolejowe, krawężniki, wystające albo zapadnięte studzienki a nawet miejsca remontu dróg gdzie są większe zmiany w wysokości nawierzchni :-?

Wpadnij za tydzień na naszego Warszawskiego spota to porównasz jak jest nisko.... szczegóły nt. spotkania znajdziesz tutaj: http://www.a8team.pl/topics46/309,579.htm
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
Ostatnio zmieniony przez FOSS 2013-04-22, 21:59, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
lookier 
Użytkownik


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2 4,2 Quattro
Wiek: 46
Dołączył: 10 Sty 2012
Posty: 27
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-02-05, 16:02   

Tak tak, na spota się wybieram, już nawet zapowiedziałem się w odpowiednim temacie. Do tego czasu sprężyny będą już założone, więc będziemy mogli porównywać.

Mam jeszcze dylemat odnośnie felg. Ostatecznie chciałbym skompletować 2-3 zestawy, które mogłyby dobrze wyglądać przy zawieszeniu 50/30. Na pewno 20" Multispoke (jak już znajdę odpowiedni komplet), biorę też pod uwagę ASA Revolution w tym rozmiarze - jedyne felgi nie-Audi jakie dopuszczam, fabryczne polerowane 16-tki i ewentualnie 19" we wzorze od RS6 Plus C5. Na zimę zostawię polerowane 17-tki, na których moje A8 wyjechało z fabryki, bo te akurat mam w idealnym stanie i szkoda byłoby się ich pozbywać.

A wracając do tematu... Jestem bardzo ciekawy jak to będzie. Dam znać zaraz po montażu, chociaż ostateczna wysokość ustali się dopiero po jakimś przebiegu i po uklepaniu się wszystkiego jak należy. Dzięki wszystkim za opinię. Do zobaczenia na spocie!

[ Dodano: 2012-02-13, 21:03 ]
No i założyłem. Jest nisko, nawet bardzo nisko. Auto usiadło ok 3 cm niżej niż na 1BE. Opona jest równo z rantem błotnika, no może zostało ze 2-3 mm przerwy. Auto ładnie złapało klin, a przerwy między oponą a nadkolem z tyłu i z przodu wyrównały się. Trochę tylko "zginęły" te fabryczne 17-tki w nadkolach bo przednie koła poszły mocno w negat, no ale dopóki nie ustalę docelowego wzoru felg na lato, nie będę kombinował z dystansami. Jutro postaram się pstryknąć fotki.
_________________
Pozdrawiam,
L.
 
 
Mucholejkolator 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kacper
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 9 razy
Wiek: 39
Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 460
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-02-26, 14:00   

Dawaj te foty kolego, bo jestem ciekawy :-D Jakie to sprężyny są?
 
 
Przemek21 
Moje A8


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: Przemek
Jeżdzę: S8 d2
Wiek: 44
Dołączył: 25 Mar 2012
Posty: 250
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-04-22, 21:46   

Witam a ja do mojej perełki zakupiłem amorki H&R monotube (29974-1)
jak je zamontuje to wstawię foty i napisze jak sie sprawuja
pozdrawiam :-P
 
 
Druss 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D2 4.2 ; W203
Pomógł: 5 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Sie 2011
Posty: 290
Skąd: Grodzisk Maz
Wysłany: 2013-04-23, 08:34   

I po co odgrzałeś rocznego kotleta ??

Załóż temat o swoim aucie w odpowiednim dziale i tam wstawiaj foty.
_________________

 
 
vanos2012 
Użytkownik



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5hp24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2 AQF
Wiek: 34
Dołączył: 19 Lis 2015
Posty: 40
Skąd: Bieszczady
Wysłany: 2016-09-19, 19:03   

Witam
Mógłby ktoś napisać jaka jest w praktyce różnica między zawieszeniem oryginalnym 1BE a sprężynami Jamex -35mm?? Bo te -35 podane przez producenta dotyczy chyba zwykłej zawiechy 1BM.... Chciałbym wiedzieć czy auto trochę siądzie na tych sprężynach, czy jest to nie zauważalna różnica?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.