Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 FL] Wibracje przy hamowaniu  
Autor Wiadomość
ricov6 
Moje A8


Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Rysiek
Jeżdzę: A8 D3 FL
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 112
Skąd: Lubin
Wysłany: 2012-02-05, 21:04   [D2 FL] Wibracje przy hamowaniu

mam taki mały problem podczas hamowania wyczuwam drgania, myślałem że mam krzywe tarcze ale diagnosta stwierdził że tarcze są proste a przyczyną tego są wahacze dolne tylko nie wiem który dolny, przedni czy tylny. Może ktoś z was miał taki przypadek.
 
 
mdamian 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy
Wiek: 42
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 2107
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2012-02-05, 21:11   

jeśli masz do wymiany więcej niż 3 wahacze to polecam wymiany całego zawieszenia (wahaczy)
ponieważ 3 wahacze mogą wyjść około 500zł , a gdy dołożysz jeszcze raz tyle (ja dałem 820zł za cały przód) i masz wszystkie wahacze wraz z końcówkami kierowniczymi i łącznikami stabilizatora ;-)
Tak że się zastanów .
W jaki sposób były sprawdzane hamulce że mówisz że masz proste tarcze :?:
jeśli jedzie obojętnie z jaką prędkością , np 100km/h i zaczynasz hamować to masz drgania w całym aucie , czy tylko któreś koło drży przy zmniejszeniu prędkości :?: :?:
Opisz dokładnie co się dzieje ;-)
_________________
Nie ma to jak 4.2 Quattro :)
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6. :)
Wypalanie DPF Audi A6 i A8. :)
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS. :)
 
 
ricov6 
Moje A8


Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Rysiek
Jeżdzę: A8 D3 FL
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 112
Skąd: Lubin
Wysłany: 2012-02-05, 21:23   

jak robiłem przegląd to gościu stwierdził że tarcze są proste, zbieżność dobra tylko doczepił się wahaczy, mówił mi o dolnych tyko nie pamiętam które przedni czy tylny reszta jest ok.
Drgania występują jeżeli jadę np. 100 km/h i zaczynam hamować i wtedy czuje te drgania.
Diagnosta mi wytłumaczył że jak hamuję to koło się cofa i jak mam uszkodzony wahacz to koło wpada w wibrację
 
 
mdamian 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy
Wiek: 42
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 2107
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2012-02-05, 21:51   

ricov6 napisał/a:
Drgania występują jeżeli jadę np. 100 km/h i zaczynam hamować i wtedy czuje te drgania.

ale czujesz je na kierownicy , pedale hamulca czy w całym samochodzie :mrgreen:

Cytat:
Diagnosta mi wytłumaczył że jak hamuję to koło się cofa i jak mam uszkodzony wahacz to koło wpada w wibrację

tak tylko że to nie będą równe drgania tylko będzie drgać raz mocniej raz słabiej
Jeśli masz tarcze krzywe to przy prędkości od 140-90km/h będzie bardziej telepać , a po niżej 90km/h będzie telepać słabiej (bo koła wolniej się obracają) ale to pukanie czuć na całym samochodzie .
Jeszcze jedno sprawdź , czy nie masz czasami popękanych tych mostków co trzyma dwie tarcze w kupie , ja tak miałem , tarcze proste , niby wahacz wywalony a telepało , pojechałem na rolki do sprawdzania hamulców i wyszło że tarcze krzywe , dałem tarcze do przetoczenia i okazało się że mam te mostki popękane pomiędzy tarczami co są ;-)
_________________
Nie ma to jak 4.2 Quattro :)
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6. :)
Wypalanie DPF Audi A6 i A8. :)
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS. :)
 
 
ricov6 
Moje A8


Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Rysiek
Jeżdzę: A8 D3 FL
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 112
Skąd: Lubin
Wysłany: 2012-02-05, 22:05   

drgania wyczuwam na całym aucie i też mnie sprawdzał na rolkach i czasami jest tak że raz mocniej telepie raz słabiej przy jednej prędkości, ale tarcze nie oglądałem pod tym względem co opisujesz
 
 
danxr 
Użytkownik


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB
Imię: damian
Jeżdzę: Audi s8 D2
Wiek: 46
Dołączył: 10 Maj 2011
Posty: 1
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2012-02-05, 22:10   

Kolego trzeba sprawdzić tarcze też tak miałem i po przetoczeniu drgania ustały
 
 
mdamian 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy
Wiek: 42
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 2107
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2012-02-05, 22:58   

danxr napisał/a:
Kolego trzeba sprawdzić tarcze też tak miałem i po przetoczeniu drgania ustały

Tak tylko że to na rolkach by wyszło że są jakieś wahania , ja miałem na prawym przednim coś koło 900 czegoś tam za dużo a na lewym przednim 250 więcej ;-)
Co do przetoczenia tarcz hamulcowych to musisz jeszcze zobaczyć grubość tarczy , żeby nie było tak że chłop tobie to przetoczy , a po dwóch lub trzech hamowaniach tarcza pęknie ;-)
_________________
Nie ma to jak 4.2 Quattro :)
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6. :)
Wypalanie DPF Audi A6 i A8. :)
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS. :)
 
 
ricov6 
Moje A8


Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Rysiek
Jeżdzę: A8 D3 FL
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 112
Skąd: Lubin
Wysłany: 2012-02-07, 09:09   

dzięki za pomoc jak tylko trochę temperatura podskoczy to zobaczę jak tarcze wyglądają.
 
 
mdamian 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy
Wiek: 42
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 2107
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2012-02-07, 10:18   

ricov6 napisał/a:
dzięki za pomoc jak tylko trochę temperatura podskoczy to zobaczę jak tarcze wyglądają.

Kolego podjedź gdzieś na Parking Kryty(supermarket , centrum handlowe) stań sobie gdzieś w rogu , zdejmij koło , opukaj tarcze młotkiem żeby rdza odpadła z tych mostków i obejrzyj te tarcze .
Jeśli masz faktycznie mostki popękane pomiędzy tarczami to raczej nie może czekać , ponieważ tarcza może pęknąć i zablokować koło , a niech to się stanie przy prędkości np 100km/h , tragedia murowana ;-)
To jest 5 minut zabawy
_________________
Nie ma to jak 4.2 Quattro :)
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6. :)
Wypalanie DPF Audi A6 i A8. :)
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS. :)
 
 
ricov6 
Moje A8


Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Rysiek
Jeżdzę: A8 D3 FL
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 112
Skąd: Lubin
Wysłany: 2012-02-07, 19:40   

to mnie mdamian nastraszyłeś
 
 
mdamian 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy
Wiek: 42
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 2107
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2012-02-07, 19:44   

ricov6 napisał/a:
to mnie mdamian nastraszyłeś

Ja nie chcę nastraszyć tylko mówię żebyś sprawdził ;-)
_________________
Nie ma to jak 4.2 Quattro :)
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6. :)
Wypalanie DPF Audi A6 i A8. :)
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS. :)
 
 
jaano 
Moje A8


Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Janusz
Jeżdzę: A8 D2 Q
Dołączył: 03 Lut 2010
Posty: 84
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2012-02-13, 13:29   

Ja stawiam na lekko zwihrowane tarcze - bicia są minimalne a własnie przy predkosciach 100-120 daja najbardziej znać o sobie..

mdamian o jakich ty mostkach piszesz? przeciez tarcza jest dociskana klockami z dwóch stron z tą samą siłą przez tłoczki, więc skąd ma nagle pęknąć? chyba że już jest pęknieta
_________________
 
 
mdamian 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy
Wiek: 42
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 2107
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2012-02-13, 14:13   

jaano napisał/a:
mdamian o jakich ty mostkach piszesz? przeciez tarcza jest dociskana klockami z dwóch stron z tą samą siłą przez tłoczki, więc skąd ma nagle pęknąć? chyba że już jest pęknieta

Pomiędzy tarczami masz takie łączenia co 2 tarcze trzyma w kupie u mnie jak było bicie na tarczach , to właśnie te mostki co łączą tarcze popękało od wibracji tarczy hamulcowej , jak zdjąłem koło żeby zobaczyć stan tarczy to się przeraziłem widząc pęknięte 2 "mostki" chwyciłem za młotek , popukałem dookoła tarczy i zdziwienie dopiero miałem na twarzy jak się okazało że w prawej tarczy trzyma się tylko na 2 "mostkach" , a reszta jest popękana , na lewej tarczy miałem popękane też około połowy tych mostków , od razu poleciałem po tarcze hamulcowe , założyłem nowe i problem znikł .
Co do drgań to faktycznie podczas do wyhamowywania było czuć przy prędkości od 120km/h - 80km/h ;-)
_________________
Nie ma to jak 4.2 Quattro :)
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6. :)
Wypalanie DPF Audi A6 i A8. :)
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS. :)
 
 
Masa 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 6 razy
Wiek: 40
Dołączył: 15 Lip 2011
Posty: 237
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2012-02-13, 20:42   

a co powiecie na to u mnie mam nowe tarcze nowe klocki nowe amory i nowe kompletne zawieszenie i dalej drga!!!!
 
 
lookier 
Użytkownik


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2 4,2 Quattro
Wiek: 46
Dołączył: 10 Sty 2012
Posty: 27
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-02-13, 21:08   

Masa napisał/a:
a co powiecie na to u mnie mam nowe tarcze nowe klocki nowe amory i nowe kompletne zawieszenie i dalej drga!!!!


Krzywa felga, albo opony do kitu.
_________________
Pozdrawiam,
L.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.