Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 02 3.3TDI ] problem z olejem.  
Autor Wiadomość
sylwek422 
Użytkownik


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 3300
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2 3.3 TDI i D3 3,0 tdi
Wiek: 55
Dołączył: 07 Kwi 2011
Posty: 11
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2012-02-14, 09:30   [D2 02 3.3TDI ] problem z olejem.

Witam
mam pytanie może ktoś podpowie co sie stało lub miał taką sytuację silnik 3.3 TDI zalany castrol 5W-30 Long life przejechane 16 tys, przebieg auta 350 tys , ostatnio sprawdzałem poziom oleju grudzień 2011 ok. w niedziele jechałem trasę zapaliła się kontrolka czerwona Ol druck, otworzyłem maskę przy korku i bagnecie było brudno od oleju, koniec jazdy, laweta
mechanik dolał az 6 litrów nowego oleju, nie stwierdzając żadnych innych wycieków z silnika niz to co troche wydostało się przez korek i bagnet.
musiał silnik spalic ale podczas jazdy nie zauwarzam kopcenia, czy niebieskawego dymu Turbosprężarka , gdzie podział sie olej w takiej ilości , co silnikowi dolega, proszę o pomoc pozdrawiam.
 
 
daro72 
Moje A8



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 954
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2012-02-14, 09:46   

Sprawdź stan odm. Jedna z nich wchodzi właśnie przy korku oleju. Tyle tylko że powinieneś czuć zapach podgrzanego oleju w samochodzie.
_________________
Dążenie do doskonałości.
 
 
sylwekr 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sylwek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 20 razy
Wiek: 47
Dołączył: 30 Lis 2010
Posty: 674
Skąd: Łowicz
Wysłany: 2012-02-14, 10:07   

Wyciek lub w komin poszło. Musisz obserwować i kontrolować stan oleju. Obejrzyj silnik jak z góry nie widać wjedź na kanał i obejrzyj od dołu. Możliwości wycieku jest sporo a przy takim ubytku jeśli to wyciek będzie wyraźnie z dołu widać z której części silnika leci.
 
 
sylwek422 
Użytkownik


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 3300
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2 3.3 TDI i D3 3,0 tdi
Wiek: 55
Dołączył: 07 Kwi 2011
Posty: 11
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2012-02-14, 11:14   

Co do wycieku brak jakich kolwiek z silnika obejrzał mechanik , raczej poszło w komin
ale dlaczego?
 
 
szeryfisch 
Moje A8


Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 1294
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2012-02-14, 13:30   

turbina leje?
_________________
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
 
 
sylwek422 
Użytkownik


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 3300
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2 3.3 TDI i D3 3,0 tdi
Wiek: 55
Dołączył: 07 Kwi 2011
Posty: 11
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2012-02-14, 17:54   

mechanik jak pisałem nie stwierdził wycieku, zalał 6 litrów sprawdził wszystko ok. kontrolka zgasła nic nie kopci , odebrałem jak autko idzie jakby odżyło , mam narazie kontrolować olej i tyle, fakt ostatnio zaglądałem pod maskę przed zimą ale przez 1 rok nie zauważyłem żadnych ubytków oleju wiec jak najmniej sie tego spodziewałem, naprawde ciekawe co sie dzieje
pozdrawiam
dziekuje tym co napisali moze ktoś miał podobny przypadek niech napisze
 
 
Lechu 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tipronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Xxx
Jeżdzę: D2
Pomógł: 5 razy
Wiek: 39
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 666
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 2012-02-14, 22:49   

sylwek422, tak po za tematem . co ile olej wymieniasz ??
 
 
szeryfisch 
Moje A8


Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 1294
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2012-02-15, 00:11   

turbina leje tzn nie na zewnatrz tylko w dolot i silnik spala ten olej. Załapales?
_________________
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
 
 
sylwek422 
Użytkownik


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 3300
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2 3.3 TDI i D3 3,0 tdi
Wiek: 55
Dołączył: 07 Kwi 2011
Posty: 11
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2012-02-15, 16:37   

co do turbiny to wiem na czym to polega a i objawia sie to niebieskawym dymem ale takiego nie widać, jak uszczelniacze czarny dym również brak jedynie czasami przy ostrym przyspieszeniu się pojawiał?
zrobione na tym oleju ok 10-11tys , auto ma 350 tys olej jak fabrycznie 5w30 castrol long life, może inny przy tym przebiegu bedzie lepszy

[ Dodano: 2012-02-15, 16:41 ]
a jeszcze jedno jak leje turbina wymiana,regeneracja? przy 250tys była robiona lub zmieniana?
 
 
sylwek422 
Użytkownik


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 3300
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2 3.3 TDI i D3 3,0 tdi
Wiek: 55
Dołączył: 07 Kwi 2011
Posty: 11
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2013-04-07, 11:27   

wznowie temat minoł rok od ubytku oleju znowu autko zaczeło po tygodniowych postjach w mrozie dymić , po pierwszym styczniowym jak zaczołem jeździć wszystko ok , olej nie ubywa , po drugim marcowym postoju znowu wróciło dałem do mechanika już definitywnie na regeneracje którejś z turbin i co , turbiny ok ale stwierdził pojawienie się oleju na kolektorze wydechowym i co teraz zaczął rozbierać silnik, twierdzi że z jednej strony mam wałki rozrządu wytarte do wymiany w pn zabiera sie za drugą , czy sciągać głowice??? i dalej zagłądać , co puszcza olej a może to paliwo , już gdzieś wyczytałem jak prowadnice puszczają ???
jaka porada
 
 
otto 
Użytkownik



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Szymon
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 36
Dołączył: 04 Lut 2013
Posty: 34
Skąd: Uć
Wysłany: 2013-04-07, 22:23   

sylwek422 napisał/a:
czarny dym również brak jedynie czasami przy ostrym przyspieszeniu się pojawiał?
zrobione na tym oleju ok 10-11tys , auto ma 350 tys olej jak fabrycznie 5w30 castrol long life, może inny przy tym przebiegu bedzie lepszy


diesel musi kopcić przy przyspieszaniu 8-) a tak nawiasem mówiąc, nie ma czegoś takiego jak olej typu longlife.... chcesz mieć zdrowy motor, wałki turbiny to lej castrola 5w30 longlife, ale wymiany rób co 10 max 15.000km. Jeśli motor jest zdrowy to lej syntetyk nie kombinuj. Stara zasada; kto smaruje ten jedzie....
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=IJ2kvZpJ_BU
 
 
sylwek422 
Użytkownik


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 3300
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2 3.3 TDI i D3 3,0 tdi
Wiek: 55
Dołączył: 07 Kwi 2011
Posty: 11
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2013-04-11, 10:12   

Witam
Mam przyczynę dymienia jak już pisałem działo się to w mrozach i po dłuższym postoju auta , okazało sie , że to ODMA odpowietrzenie silnika zbierała sie skroplona woda i przymarzała nie dając ujśc olejowi , wzrastało ciśnienie i pchało olej na kolektor, sprawdzajcie i czyście odmę warto, po zatym mam wałki do roboty po przebiegu 350 ok. zrobię odrazu rozrząd pasek itp
zamówię wszystko w Autossilniki chyba ok.
kolego Szyryfis sam czasami coś załap i pisz ;-) ????
pozdrawiam sylwek
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje mang

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.