Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 ALL ] Łożysko koła  
Autor Wiadomość
bunga bunga 
Moje A8


Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3200
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Marcinkus
Jeżdzę: W221, 997
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 28 Gru 2010
Posty: 585
Skąd: WSC
Wysłany: 2012-04-19, 19:50   [D3 ALL ] Łożysko koła

Witam.

Jak w temacie. Wyje mi łożysko w piaście prawy przód. Mam pytanie w związku z wymianą. Jak powinno się wymieniać zgodnie ze sztuką? Jedno łożysko czy dwa? W obu przednich piastach. Jakie firmy oprócz SKF polecacie? Albo inaczej, jakiej firmy nie polecacie? Jakie są przybliżone koszta robocizny i czy ustawia się po tym zbieżność?

8-)
_________________
Forum Audi A6
 
 
daro72 
Moje A8



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 954
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2012-04-19, 20:11   

Łożyska najlepiej wymienić obydwa na piaście. Nie musisz wymieniać na obydwu kołach. Jeśli chodzi o zbieżność to nie powinno się nić zmienić.
_________________
Dążenie do doskonałości.
 
 
bunga bunga 
Moje A8


Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3200
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Marcinkus
Jeżdzę: W221, 997
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 28 Gru 2010
Posty: 585
Skąd: WSC
Wysłany: 2012-04-19, 20:35   

Tzn kupuję "piastę" przykręcaną na cztery śruby.

http://moto.allegro.pl/lo...2227225331.html

Także już w niej jest komplet łożysk na jedno koło? A jaki koszt robocizny poza ASO?

8-)
_________________
Forum Audi A6
Ostatnio zmieniony przez bunga bunga 2012-08-22, 19:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
daro72 
Moje A8



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 954
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2012-04-19, 21:04   

Chyba tak. Już w D2 po FL łożyska były chyba razem z piastą. Co do cennika to może być on bardzo zróżnicowany. Ja akurat mam sąsiada mechanika więc mam łatwiej i taniej. Myślę że jednak koszt nie powinien być powalający.
_________________
Dążenie do doskonałości.
 
 
badyl 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic + F1
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 10 razy
Wiek: 44
Dołączył: 06 Lut 2011
Posty: 344
Skąd: trójmiasto
Wysłany: 2012-04-20, 10:33   

w D3 4.2 łożysko kupuje się z piastą nie ma oddzielnie łożysk
_________________

 
 
bunga bunga 
Moje A8


Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3200
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Marcinkus
Jeżdzę: W221, 997
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 28 Gru 2010
Posty: 585
Skąd: WSC
Wysłany: 2012-04-20, 11:15   

A koszt robocizny? Od - do?

8-)
_________________
Forum Audi A6
 
 
JIMM
[Usunięty]

Wysłany: 2012-04-20, 11:28   

Serrgiusz napisał/a:
A koszt robocizny? Od - do?

ja zapłaciłem jakiś czas temu za piastę z łożyskiem i robociznę 400zł - wymieniałem prawy przód.
 
 
bunga bunga 
Moje A8


Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3200
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Marcinkus
Jeżdzę: W221, 997
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 28 Gru 2010
Posty: 585
Skąd: WSC
Wysłany: 2012-04-20, 11:30   

No też mi tak z kalkulacji wychodzi. SKF 270 + wymiana 80-150.

8-)
_________________
Forum Audi A6
 
 
JIMM
[Usunięty]

Wysłany: 2012-04-20, 11:32   

daro72 napisał/a:
Łożyska najlepiej wymienić obydwa na piaście.

o czym piszesz :?: bo nie wiem :?: piasta jest przykręcana na cztery śruby pod tarczą hamulcową do aluminiowego pionowego elementu stanowiącego połączenie wszystkich wahaczy i stanowi komplet z łożyskiem i nie ma innego dodatkowego 8-) w kołach przednich.................a w tylnych podobnie tylko inny rozmiar piasty 8-)
podobny temat już był:
http://www.a8team.pl/topics15/4773,15.htm

[ Dodano: 2012-04-20, 12:39 ]
Serrgiusz napisał/a:
Jak powinno się wymieniać zgodnie ze sztuką? Jedno łożysko czy dwa?

wymieniasz tą stronę która wyje...i jest to piasta...nie wymienia się parami i nie ma takiej konieczności.

[ Dodano: 2012-04-20, 12:41 ]
daro72 napisał/a:
Jeśli chodzi o zbieżność to nie powinno się nić zmienić.

i się nie zmienia ponieważ wystarczy tylko rozpiąć dolny wahacz :-P
 
 
bunga bunga 
Moje A8


Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3200
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Marcinkus
Jeżdzę: W221, 997
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 28 Gru 2010
Posty: 585
Skąd: WSC
Wysłany: 2012-04-20, 11:47   

I o taką odpowiedź chodziło. Dziękuję.

8-)
_________________
Forum Audi A6
 
 
arektoporski 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 3.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Arek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz
Wiek: 44
Dołączył: 14 Mar 2011
Posty: 93
Skąd: Gdynia/Floro
Wysłany: 2012-04-22, 19:36   

Ja jednak wymienilbym obie strony ,jestem zwolennikiem wymian kompletow :) ale to moja opinja , ja wymienilem sam prawa i lewa strone ,wymiana banalnie prosta 4 sruby na (sloneczko) dostep do malej prasy i po klopocie ,przy wciskaniu nowego lozyska uwazaj na czarny pasek w okolo lozyska bo ci abs nie zadziala jak go uszkodzisz

pozdro
Arek
_________________
Moj Retrofit :)

Tylna klapa el. ,Dociagi ,Tylne drzwi rolety el. ,Hak holowniczy ,Webasto T90 ,TPMS ,Kierownica F1 (lopatki) ,Brama garazowa ,Kamera Cofania ,TV ,AMI ,Asystent Pasa ,Lodowka :) ,Zderzak S8 po lifcie ,Asystent Toru Jazdy, zmiana BOSE na BANG&OLUFSEN

ROBIE
RSE DVD

PLAN
szukam podpowiedzi , co jeszcze moge zrobic ?
 
 
JIMM
[Usunięty]

Wysłany: 2012-04-22, 19:57   

arektoporski napisał/a:
wymiana banalnie prosta 4 sruby na (sloneczko) dostep do malej prasy i po klopocie ,przy wciskaniu nowego lozyska uwazaj na czarny pasek w okolo lozyska bo ci abs nie zadziala jak go uszkodzisz

o czym kolego piszesz....jaka prasa i jakie wyciskanie :?:- wszystko idzie delikatnie małym młoteczkiem do okoła.......no chyba że takie zapieczone.

 
 
arektoporski 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 3.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Arek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz
Wiek: 44
Dołączył: 14 Mar 2011
Posty: 93
Skąd: Gdynia/Floro
Wysłany: 2012-04-23, 11:31   

mlotek jest ok :) ja wole prase ,eliminuje rysyko uszkodzenia tak czy inaczej ,jeden woli blondynki a drogi szatynki :) pozdro

Arek
_________________
Moj Retrofit :)

Tylna klapa el. ,Dociagi ,Tylne drzwi rolety el. ,Hak holowniczy ,Webasto T90 ,TPMS ,Kierownica F1 (lopatki) ,Brama garazowa ,Kamera Cofania ,TV ,AMI ,Asystent Pasa ,Lodowka :) ,Zderzak S8 po lifcie ,Asystent Toru Jazdy, zmiana BOSE na BANG&OLUFSEN

ROBIE
RSE DVD

PLAN
szukam podpowiedzi , co jeszcze moge zrobic ?
 
 
bunga bunga 
Moje A8


Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3200
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Marcinkus
Jeżdzę: W221, 997
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 28 Gru 2010
Posty: 585
Skąd: WSC
Wysłany: 2012-04-23, 15:07   

Czy nie powinno się dokręcać kluczem dynamometrycznym?
_________________
Forum Audi A6
 
 
arektoporski 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 3.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Arek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz
Wiek: 44
Dołączył: 14 Mar 2011
Posty: 93
Skąd: Gdynia/Floro
Wysłany: 2012-04-23, 16:59   

Śruby z łbem kulistym 4 stk.
- Należy wymienić
- 80 Nm i obrócić dodatkowo o 90°

Sruba kołnierzow
momentem 200 Nm. + obrócić śrubę kołnierzową o 180°

jak dobrze sprawdzilem :) a jak bylo by zle to prosze o poprawienie
_________________
Moj Retrofit :)

Tylna klapa el. ,Dociagi ,Tylne drzwi rolety el. ,Hak holowniczy ,Webasto T90 ,TPMS ,Kierownica F1 (lopatki) ,Brama garazowa ,Kamera Cofania ,TV ,AMI ,Asystent Pasa ,Lodowka :) ,Zderzak S8 po lifcie ,Asystent Toru Jazdy, zmiana BOSE na BANG&OLUFSEN

ROBIE
RSE DVD

PLAN
szukam podpowiedzi , co jeszcze moge zrobic ?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.