Autor |
Wiadomość |
riki76
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: było D2ABZ, D3BFM jest D4 CDSB
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Gru 2009 Posty: 709 Skąd: Dolnyśląsk
|
Wysłany: 2012-04-20, 13:20 [D2 95 4.2PB/LPG
] Wyciek oleju
|
|
|
Witam
Mam problem bo leci mi olej i raczej nie jest to olej silnikowy bo jest rzadki w porównaniu z silnikowym. Kolor oleju podobny jak silnikowy. A jaki kolor ma olej w skrzyni? (skrzynia TIP 4 biegowa) Olej leci (patrząc od strony pasażera) z miejsca oznaczonego jako 2 na rysunku (to jakiś wałek tam przechodzi) i sączy się na osłonkę wydechu 1 i dalej wiadomo....na ziemię. Żeby się tam dostać trzeba będzie na pewno zdjąć tłumiki. Co to za część skrzyni i czy trudno będzie ten wyciek usunąć?
zbliżenie
i jeszcze bliżej
|
_________________ https://www.youtube.com/watch?v=yGtpl0p0AXs
|
|
|
|
|
|
|
|
Buniek4200
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 03 Lis 2011 Posty: 81 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2012-04-20, 13:54
|
|
|
Witam. Kolego jeśli to 4 biegowa szkrzynia to prawdo podobnie puścił ci simering na wałku który przekazuje napęd ze szkrzyni na tylny most jeśli chodzi simering ten bliżej tyłu szkrzyni to jest to do zrobienia bez wyciągania skrzyni miałem ten sam problem bo leciało mi na katy. |
|
|
|
|
|
|
|
riki76
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: było D2ABZ, D3BFM jest D4 CDSB
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Gru 2009 Posty: 709 Skąd: Dolnyśląsk
|
Wysłany: 2012-04-20, 13:59
|
|
|
Tak jest to 4 biegowa skrzynia, a olej jaki tamtędy wycieka to olej ze skrzyni czy inny bo wiem że jest tam kilka komór z olejami. (dopiero poznaje ten temat dlatego tak pytam) |
_________________ https://www.youtube.com/watch?v=yGtpl0p0AXs
|
|
|
|
|
sylwekr
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sylwek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 20 razy Wiek: 47 Dołączył: 30 Lis 2010 Posty: 674 Skąd: Łowicz
|
Wysłany: 2012-04-20, 14:02
|
|
|
Dokładnie, wygląda jak by wyciek z uszczelniacza flanszy wału. Zdejmij osłonę. Jeśli nie zamierzasz tego od razu robić to uzupełnij tam chociaż olej. W mechanizmie różnicowym (z którego jest wyciek) nie ma za dużo oleju i to nie jest ten sam olej co w skrzyni (tam jest przekłądniowy). Wymiana uszczelniacza nie jest szczególnie skomplikowana. Uszczelniacz ok 50 zł. Trzeba opuścić lub zdemontować wydech, rozpiąć wał, odkręcić flanszę, wydłubać uszczelniacz i złożyć w całość |
|
|
|
|
|
|
|
riki76
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: było D2ABZ, D3BFM jest D4 CDSB
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Gru 2009 Posty: 709 Skąd: Dolnyśląsk
|
Wysłany: 2012-04-20, 14:07
|
|
|
Dzięki z info, tak więc czeka mnie robota. Jeszcze jakbyś podał nr uszczelniacza orginału było by super i którędy się dolewa oleju do tego mechanizmu różnicowego i jaki. |
_________________ https://www.youtube.com/watch?v=yGtpl0p0AXs
|
|
|
|
|
Buniek4200
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 03 Lis 2011 Posty: 81 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2012-04-20, 14:16
|
|
|
Kolego sylwekr z tego co sie oriętóje to w całej skrzyni jest tylko jeden olej który wlewasz przez miske olejową konkretnie przez kontrole poziomu oleju i ja tak usiebie robiłem kupiłem olej do skrzyni, wlałem i śmiga ze hej. Kolego riki76 ja za 4 uszczelki i simering w aso zapłaciłem 100zł. |
|
|
|
|
|
|
|
riki76
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: było D2ABZ, D3BFM jest D4 CDSB
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Gru 2009 Posty: 709 Skąd: Dolnyśląsk
|
|
|
|
|
Buniek4200
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 03 Lis 2011 Posty: 81 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2012-04-20, 14:37
|
|
|
To niesa te uszczelniacze kolego szukaj skrzyni gdzie bedziesz niał na rys.obok niej wałek a to jest wał kardana i jego podzespoły tylko jeszcze zlokalizuj który dokładnie simering puścił. |
|
|
|
|
|
|
|
sylwekr
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sylwek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 20 razy Wiek: 47 Dołączył: 30 Lis 2010 Posty: 674 Skąd: Łowicz
|
Wysłany: 2012-04-20, 14:52
|
|
|
Buniek4200 napisał/a: | Kolego sylwekr z tego co sie oriętóje to w całej skrzyni jest tylko jeden olej który wlewasz przez miske olejową konkretnie przez kontrole poziomu oleju i ja tak usiebie robiłem kupiłem olej do skrzyni, wlałem i śmiga ze hej. Kolego riki76 ja za 4 uszczelki i simering w aso zapłaciłem 100zł. |
Może w 4 biegowej jest innaczej (choc nie sądzę), ale 5 biegowej inny jest olej w skrzyni, i w przednim i tylnym mechanizmie różnicowym. Tutaj pokazane jest gdzie należy i jaki wlewać olej do skrzyni http://www.audipages.com/...,%20rev%201.pdf |
|
|
|
|
Buniek4200
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 03 Lis 2011 Posty: 81 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2012-04-20, 15:20
|
|
|
To jesli wyciekał mi olej przez tylni simering to dlaczego ubywał mi olej w skrzyni jeśli one są rózne i zapewne odzielone od siebie a mam skrzynie 4hp24a. |
|
|
|
|
|
|
|
riki76
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: było D2ABZ, D3BFM jest D4 CDSB
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Gru 2009 Posty: 709 Skąd: Dolnyśląsk
|
Wysłany: 2012-04-20, 15:29
|
|
|
A gdzie sprawdzić jaką mam skrzynię? Z vinu wynika że CML ale to chyba nie to?
I czy to to uszczelnienie?
|
_________________ https://www.youtube.com/watch?v=yGtpl0p0AXs
|
Ostatnio zmieniony przez riki76 2012-04-20, 15:33, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Rapik
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Konrad
Jeżdzę: A8 4.2TDi
Pomógł: 5 razy Dołączył: 02 Kwi 2010 Posty: 310 Skąd: G-dz
|
Wysłany: 2012-04-20, 15:33
|
|
|
riki76 napisał/a: | A gdzie sprawdzić jaką mam skrzynię? Z vinu wynika że CML ale to chyba nie to? |
CML to skrzynia 4HP24A |
|
|
|
|
|
|
|
sylwekr
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sylwek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 20 razy Wiek: 47 Dołączył: 30 Lis 2010 Posty: 674 Skąd: Łowicz
|
Wysłany: 2012-04-20, 15:44
|
|
|
Buniek4200 napisał/a: | To jesli wyciekał mi olej przez tylni simering to dlaczego ubywał mi olej w skrzyni jeśli one są rózne i zapewne odzielone od siebie a mam skrzynie 4hp24a. |
Nie chcę się wypowiadać o Twojej skrzyni bo może jest konstrukcyjnie inna od mojej 5HP19. U mnie jak ciekło z torsena to tylko olej ubywał z torsena i tam trzeba było go uzupełniać do póki nie wymieniłem uszczelnienia. Może 4 biegowych skrzyniach jest innaczej, ale może ktoś niech się wypowie kto ma o tym pojęcie, ja z taką skrzynią jak ty masz nigdy nic nie robiłem. |
|
|
|
|
tomek87g
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: S8 D2 [AHC]
Pomógł: 12 razy Dołączył: 24 Sty 2011 Posty: 279 Skąd: Wpy:)
|
Wysłany: 2012-04-20, 20:27
|
|
|
kolego
Buniek4200
jak nie wiesz czegoś to chociaż sie nie upieraj i nie siej zamętu
gwarantuje Ci ze w skrzyni jaka masz sa 3 komory z olejami
jedna z olejem do ASB i 2 z mechanizmami różnicowymi z olejem 75W/90 |
|
|
|
|
|
|
|
riki76
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: było D2ABZ, D3BFM jest D4 CDSB
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Gru 2009 Posty: 709 Skąd: Dolnyśląsk
|
Wysłany: 2012-04-21, 00:53
|
|
|
w takim razie gdzie dolać oleju do mechanizmu różnicowego w 4HP24A bo z tego co się dowiaduje to mam mętlik jeden pisze tak drugi inaczej. No a poza tym jaki jest kolor oleju do ASB bo z tabel jakie znalazłem na forum wynika że czarny a mi wycieka olej koloru jak silnikowy? |
_________________ https://www.youtube.com/watch?v=yGtpl0p0AXs
|
|
|
|
|
|