Autor |
Wiadomość |
wafelo
Moje A8
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: ON
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: Audi A8 D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 39 Dołączył: 13 Lut 2012 Posty: 122 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 2012-04-25, 18:30 [D3 07 4.2TDI
] Zbieżność - ustawienie
|
|
|
Witam,
jutro jadę na poprawę zbieżności. Dziś chyba im trochę to nie wyszło. Mam pytanie:
Czy ustawiając zbieżność należy ustawić samochód w "trybie podnośnika" czy normalnie go zgasić na trybie automatycznym? Auto podnoszone jest całe do góry na płycie. Koła cały czas są na płycie.
Ustawiam ją na takim urządzeniu (geoliner)
|
|
|
|
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
|
|
|
|
|
|
|
bunga bunga
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3200
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Marcinkus
Jeżdzę: W221, 997
Pomógł: 11 razy Dołączył: 28 Gru 2010 Posty: 585 Skąd: WSC
|
Wysłany: 2012-04-25, 19:18
|
|
|
Tryb podnośnika włączasz jak koła nie będą miały podparcia. Jak będą "zwisały" na podnośniku. Chodzi tu o ochronę miechów pneumatycznych amortyzatorów. Koszt szt w ASO ok 5-6 tys zł. Któryś z chłopaków na forum wymieniał wszystkie w Allroad.
A jeżeli chodzi o tryb zawieszenia przy ustawianiu zbieżności. Ja zostawiłem na "comfort" i wszystko jest OK. Na takim najczęściej jeżdżę. Ustawiałem przed 6 tygodniami.
8-) |
_________________ Forum Audi A6 |
|
|
|
|
wafelo
Moje A8
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: ON
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: Audi A8 D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 39 Dołączył: 13 Lut 2012 Posty: 122 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 2012-04-25, 19:22 [D3 4.2] Ustawienie zbieżności
|
|
|
Dzięki. Dziś na chwile podniósł cały samochód do popuszczenia śrub. Myślę że nic się nie stało ponieważ nie włączyłem trybu podnośnika. Jutro jadę powtórnie sprawdzić ponieważ na dziurach odczuwam bardzo kierownice. Gałki wszystkie ok. |
|
|
|
|
|
|
|
badyl
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic + F1
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 44 Dołączył: 06 Lut 2011 Posty: 344 Skąd: trójmiasto
|
Wysłany: 2012-04-25, 21:03
|
|
|
ja wiele razy podnosiłem auto bez tego trybu i nic się nie stało czytałem też posty kolegi ale w allroad jest nie udane zawieszenie bardzo awaryjne i często w nich miechy siadają |
_________________
|
|
|
|
|
bunga bunga
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3200
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Marcinkus
Jeżdzę: W221, 997
Pomógł: 11 razy Dołączył: 28 Gru 2010 Posty: 585 Skąd: WSC
|
Wysłany: 2012-04-26, 19:35
|
|
|
Tu "shakal" wspominał o alloroad
http://www.a8team.pl/topics15/6845.htm
Ja też jak sam wymieniałem koła na letnie nie zablokowałem pneumatyki zawieszenia. Nic niepokojącego nie zauważyłem. Ale już więcej tego nie zrobię.
8-) |
_________________ Forum Audi A6 |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2012-04-27, 11:31
|
|
|
badyl napisał/a: | ja wiele razy podnosiłem auto bez tego trybu i nic się nie stało czytałem też posty kolegi ale w allroad jest nie udane zawieszenie bardzo awaryjne i często w nich miechy siadają |
Mi też zdarzyło się raz podnieść jedno koło bez trybu podnośnika... a że kompresor kompresor załączył się dopiero jak zdjąłem koło z piasty to zrobiło mi się lekko gorąco... na szczęście nic się nie stało ale o blokowaniu zawieszenia staram się zawsze pamiętać ;-) |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|