Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
Brembo z S8 FL w A8 preFL  
Autor Wiadomość
gtfan 
Moje A8



Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 1296
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-04-29, 16:00   Brembo z S8 FL w A8 preFL

W końcu, po długich bojach, udało mi się przeszczepić hamulce Brembo z S8 do mojej przedliftowej A8.

Zaciski były sfatygowane i wymagały włożenia trochę pracy w doprowadzenie ich do akceptowalnego stanu. Zamocowane za pomocą adapterów wykonanych przez tego człowieka <<klik>>.


Adaptery wyglądają solidnie i bezproblemowo pasują do przedliftowej zwrotnicy.

Z racji małej dostępności tarcz 345mm w sensownych cenach, zastosowałem tarcze 347mm z A6 C6. Od ori tarcz S8 różnią się tylko 2mm większą średnicą, reszta wymiarów taka sama. U mnie wylądowały Zimmermann 100.3319.20. Do tego klocki TRW.

Zestaw na aucie prezentuje się tak:


Na wrażenia z jazdy jeszcze za wcześnie, na razie przejechałem raptem 10km na tym zestawie i póki się nie dotrą pedał hamulca traktuję delikatnie.

Takie dodatkowe info - hamulce wchodzą w ori 17" pięcioramienną felgę z zapasem 3-4mm.

Mniej przyjemna sprawa, czyli koszty:
- zaciski z zestawem montażowym klocków - 650zł
- adaptery - 600zł
- regeneracja zacisków - 400zł - regenerację zleciłem i nie jestem z niej do końca zadowolony, drugi raz bym sam to wolał zrobić.
- tarcze 340zł - trafiły się nówki w okazyjnej cenie
- klocki 270zł
- dorobienie sztywnych przewodów hamulcowych - 30zł
- jakieś dodatkowe koszty przesyłek i dupereli ok. 100zł


Edit 29.05.2012r.
W przypływie wolnego czasu nauczyłem się jako takiej obsługi programu SolidEdge i wykonałem projekt moich adapterów. Oba adaptery są takie same.

3D:


Rysunek techniczny:


Paczka z plikami SolidEdge v19 i obrazkami w wiekszej rozdzielczości (hasło: a8team.pl):
adapter.rar

Edit 13.11.2013
Jakby ktoś kiedyś potrzebował zestawów naprawczych do zacisków Brembo z S8 i nie chciał przepłacać w ASO, to pasują części od BMW E38 ;-)
Tłoczki:
40mm FRENKIT - P403202
44mm FRENKIT - P443201
Gumki: FRENKIT - 240027
Gumki z tłoczkami jako zestaw: FRENKIT - 240919
Ostatnio zmieniony przez gtfan 2013-11-13, 20:41, w całości zmieniany 7 razy  
 
 
sebos17 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.8
Skrzynia: 6HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sebastian
Jeżdzę: X5 E53 4.8is
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 623
Skąd: Bielsk Podlaski
Wysłany: 2012-04-29, 17:12   

gtfan, Gratuluje swapa, ja jeszcze muszę się pomęczyć na swoich zaciskach ale już niebawem zrobię z tym porządek :-P Daj jeszcze fotkę jak wygląda zamontowany zacisk z adapterem. Miłego hamowania :-P
_________________

 
 
adrian949
[Usunięty]

Wysłany: 2012-04-29, 18:11   

Dzwoniłem do tego gościa za bardzo mu się nie chce robić tych adapterów, zapisał sobie mój numer niby ma się odezwać, mi krzyknął 650zł!
 
 
gtfan 
Moje A8



Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 1296
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-04-29, 23:37   

adrian949 zaciski są tak dokręcone do adapterów, że zwykły klucz nasadowy się obkręca. Jak kupię odpowiednią nasadkę torx, to to rozdzielę i postaram się zwymiarować adaptery. Niestety nie umiem obsługiwać SolidWorks, czy innych programów typu CAD, więc dokładnego projektu nie zrobię. Myślę, że z odpowiednim projektem koszt wykonania adapterów nie powinien przekroczyć 400zł. Mi brakło czasu i umiejętności, więc wolałem zapłacić więcej za gotowy element.
 
 
sebos17 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.8
Skrzynia: 6HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sebastian
Jeżdzę: X5 E53 4.8is
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 623
Skąd: Bielsk Podlaski
Wysłany: 2012-04-30, 10:36   

gtfan, Solid i Cad to moi przyjaciele tak więc gdybym miał taki adapter bez problemu bym to z wymiarował dla potomnych...
_________________

 
 
gtfan 
Moje A8



Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 1296
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-04-30, 11:13   

Super by było :-D Postaram się w miarę szybko to ogarnąć.

Kilka dodatkowych fotek:
 
 
Mucholejkolator 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kacper
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 9 razy
Wiek: 39
Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 460
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-05-01, 11:23   

No i pięknie, na pewno skuteczność hebli wzrośnie :-D

Ja natomiast dzisiaj rozmawiałem z tym panem http://www.s4sid.pl/899.html , polecony został przez kolegę sebos17. Człowiek profesjonalnie zajmuje się tuningiem, głównie S4 jednak ogarnia temat hamulców, także w innych modelach Audi.

Temat to swap zacisków 6-tłoczkowych BREMBO z tarczami 345 do przedliftowych A8/S8.
Podobno istnieją zaciski w tej wersji, które pasują plug&play do własnie przedliftowych zwrotnic czyli bez koniczności dorabiania adapterów :d Potrzebne są tylko specjalne śruby mocujące, które m.in sam produkuje.

Dzisiaj ma się zarejestrować u nas na forum i wszystko opisać co i jak. Także ja na pewno będę wchodził w ten temat, tym bardziej, że już zamieniłem się na opony zimowe z kolegą w rozmiarze 18 więc to akurat minimum pod te zaciski...

Koszt samych zacisków 1500 zł a cały zestaw z tarczami Zimmermann 345mm, klockami BREMBO i wężami w stalowym oplocie to 2400 zł. Także koszty podobne do tego co zrobił gtfan.

Najlepiej gdyby tam przyfasolić jeszcze tarcze EBC Ultimax dla bajeru wizualnego plus klocki Yellowstuff, ale podobno przy tych zaciskach nie ma takiej potrzeby :roll:

Poczekajmy co sam napisze.
 
 
sebos17 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.8
Skrzynia: 6HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sebastian
Jeżdzę: X5 E53 4.8is
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 623
Skąd: Bielsk Podlaski
Wysłany: 2012-05-01, 12:07   

Mucholejkolator,
Ja już jestem w fazie dogadywania się z tym fajnym kolegą, tylko wybrałem inną opcję tarcz, 360mm z frezowane do wymiaru 353mm jak się nie mylę, do tego zaciski mają pasować bez adapterów, oczywiście zaciski brembo 6-cio tłoczkowe. Jak tylko będę miał potwierdzenie od Sid'a że wszystko pasuje to od razu leci do mnie kurier z całym zestawem :-P Tarcze nawiercane zimmermany i klocki brembo. Cały zestaw z przewodami, śrubkami i zaciskami czerwonymi porsche prawie 3 tys zł
_________________

 
 
gtfan 
Moje A8



Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 1296
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-05-01, 12:30   

Mucholejkolator napisał/a:

Temat to swap zacisków 6-tłoczkowych BREMBO z tarczami 345 do przedliftowych A8/S8.
Podobno istnieją zaciski w tej wersji, które pasują plug&play do własnie przedliftowych zwrotnic czyli bez koniczności dorabiania adapterów :d Potrzebne są tylko specjalne śruby mocujące, które m.in sam produkuje.


Kurde, szkoda, że wcześniej nikt nic o tym nie mówił, bo sam bym się zastanowił nad tą opcją ;/
Nie wiesz może w jakim aucie seryjnie siedziały te 6-tłoczkowe Brembo?

Edit:
Powyższe pytanie już nieaktualne. Doczytałem na stronie SID'a, że zaciski są z Porsche Cayenne.
 
 
SID 
Użytkownik



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 2.7
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: Andrzej
Jeżdzę: RS4
Dołączył: 01 Maj 2012
Posty: 13
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2012-05-01, 13:14   

Witam Was, męczycie mnie tel. więc Wam troche pomogę,
proszę nei traktować tego jako reklamę ponieważ ja nie mam już za wiele zacisków i upycham je do mocnych S4 RS4 a nie do A8.
- tutaj troche foto http://sportaudi.pl/viewt...der=asc&start=0

A więc :

- w A8 macie żelwine zwrotnice z uszami o rozstawie otworów 148mm na które pasują p&p zacsiki 6-cio tłoczkowe z Q7 Touareg Cayenne


- zaciski takie wystepują w dwóch wersjach pod tarcze 330mm i pod 350mm,
niestety pod tarcze 330mm są praktycznie nie do zdobycia już w używce a nowe para 4 tys zł

- po zamontowaniu ich w A8 wchodzą w nei tarcze max 350 lub 330mm jak wyżej

- do montażu zacisków trzeba odpowiednie śruby o grubości 16na14mm i twardosci 10,9


- więc trzeba dobrać odpowiednia tarczę która będzie pasować p&p bez jej przerabiania i nie kolidować z zwrotnicą,
ze zdjęc jakie dostałem widzę że macie na zwrotnicy piastę mocno wysuniętą, to dobrze :-)
jaka tarcza pasować będzie zobacze wieczorem lub w ostatecznosci będę potrzebować samej zwrotnicy.

- przewód można wypuścic sztywny do zwrotnicy a potem podpiąć się pod ori lub zastosować nowy w stalowym oplocie.

- wersja pod 350mm może się okazać iż będzie pasować pod felgi 17" bo sam zacisk mocno ucieka do tyłu a u Was są felgi szerokie na 8-9" i z dobrym ET,
ale może lepiej nie nastawiać się i stawiać na 18"

- zaciski 6-cio tłocz są na allegro ale trzeba uważać bo z Q7 i Tuarega są mocno skorodowane, odpowietrzniki się czasem nie odkręcająi zrywajągwint, rurki pozagniatane i nie pracujątłoczki,
z Cayenna sązawsze w lepszym stanie bo są czerwone malowane i korozja ich się nei czepia.
Więc przed zakupem proszę sprawdzić dobrze zacisk aby potem nie popłynąć z jego naprawą.

- klocków sensownych do tych zacisków jest masę na rynku w cenie 300-600 zł
_________________
 
 
sebos17 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.8
Skrzynia: 6HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sebastian
Jeżdzę: X5 E53 4.8is
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 623
Skąd: Bielsk Podlaski
Wysłany: 2012-05-01, 16:09   

SID, dzięki za info, czekamy na odpowiedź czy na 100% będzie to pasować
_________________

 
 
Mucholejkolator 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kacper
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 9 razy
Wiek: 39
Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 460
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-05-01, 20:00   

Dokładnie, ja już jestem praktycznie zdecydowany :lol: Także czekamy
 
 
MeglieS8 
Użytkownik



Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Magdalena
Jeżdzę: S8 D2
Dołączyła: 16 Kwi 2012
Posty: 26
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2012-05-03, 07:08   

Czy ktoś wie gdzie i jaki zestaw do regeneracji tych brembo po lifcie można kupić,i jakiś link do procedury regeneracji takich zacisków? czy fabryczne tarcze 345mm to dobre jakościowo tarcze w porównaniu z zamiennikami?jakie kupić bo mam okazie kupić orginalne takie tarcze nowy komplet za 500zł,czy to dobra cena za nie?i jakie klocki potem najlepiej będą się sprawować,czyli co kupić?
 
 
SID 
Użytkownik



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 2.7
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: Andrzej
Jeżdzę: RS4
Dołączył: 01 Maj 2012
Posty: 13
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2012-05-03, 08:16   

sebos17 napisał/a:
SID, dzięki za info, czekamy na odpowiedź czy na 100% będzie to pasować

niestety do pełni szczęścia potrzebuje zwrotnice do przymiarki, znalazłem kilka tarcz ale
trzeba osadzić je na zwrotnicy A8 aby nie kolidowały z samą zwrotnicą.

Więc trzeba kupic na allegro samą zwrotnice z piastą - chyba że ktoś ma pożyczyć (pewnie na 1-2 tygodnie bo mam mało czasu)
_________________
 
 
gtfan 
Moje A8



Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 1296
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-05-03, 09:42   

MeglieS8 napisał/a:
Czy ktoś wie gdzie i jaki zestaw do regeneracji tych brembo po lifcie można kupić,i jakiś link do procedury regeneracji takich zacisków? czy fabryczne tarcze 345mm to dobre jakościowo tarcze w porównaniu z zamiennikami?jakie kupić bo mam okazie kupić orginalne takie tarcze nowy komplet za 500zł,czy to dobra cena za nie?i jakie klocki potem najlepiej będą się sprawować,czyli co kupić?


O zestawach do regeneracji pisałem >>tu<<. Uszczelek z BMW nie sprawdzałem osobiście, sugerowałem się tylko tym, że mają taką samą średnicę tłoczków.
Procedurę regeneracji masz >>tu<< lub >>tu<<.
Tłoczki, można wypchnąć w nast sposób:
- zdejmujesz zacisk z auta
- wkładasz w środek zacisku drewniany klocek o grubości takiej, żeby tłoczki po wypchnięciu się na nim zatrzymaly
- w wejście płynu hamulcowego dmuchasz sprężonym powietrzem z kompresora
Jeśli tłoczki nie są zapieczone to powinny ładnie wyskoczyć. Drewniany klocek jest ważny, bo po dmuchnięciu sprężonym powietrzem tłoczki mogą dosłownie wystrzelić z zacisku i narobić szkody.
Dużo łatwiej pracuje się z rozpołowionymi zaciskami, jednak na 90% będzie problem z odkręceniem rurki łączącej obie połówki - zapieczone gwinty w zacisku.

SID a możesz zmierzyć jaka jest odległość od uszu mocujących zacisk do jego środka?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.