Autor |
Wiadomość |
KlubowiczA8
Użytkownik
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adrian
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Dołączył: 07 Kwi 2012 Posty: 15 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2012-05-06, 18:43 [D2 94
] "Brems Licht" jaki rezystor dla środkow
|
|
|
FIS wyswietla alarm Brems Licht. Pogrzebanie w kablach wykazało, że któryś poprzedni właściciel zdrutował światło stop to za tylną szybą kablem podpiętym pod żarówkę światła stop w prawej tylnej lampie. Odłączenie tego drutowania eliminuje brems licht, ale też oczywiście znika stop za szybą.
Pytanie wstępne: czy były egzemplarze A8 bez środkowego stopa, tak że trzeba było drutować jego podłączenie (jako dodatkowo dodanego niefabrycznie) z tylnej lampy? Nie wiem czy w moim A8 jest jakieś orginalne podłączenie, i na szybko nie umiem tego sprawdzić, bo mam nieskładającą się roletę tylnej szyby i nie mam dostępu do tego światła. Roleta musi chwilę poczekać zanim się ją naprawi.
Pytanie zasadnicze, gdyby się okazało że to drutowanie musi zostać:
jaki rezystor doczepić i dokładnie w którym miejscu wpiąć go w instalacje lewego światła stop, aby FIS widział jednakowe parametry instalacji świateł stop dla lewego i prawego światła?
A może jest jakiś sprytniejszy sposób na podłączenie środkoweg stop niż drutowanie prawej/lewej lampy, bez problemów z FIS? |
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2012-05-08, 19:33
|
|
|
Pierwsze modele faktycznie nie mialy 3 stopu. Ten dodatkowy jest z ledów czy zwyklych żarowek ? |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
|
|
|
szeryfisch
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 1294 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2012-05-08, 20:17
|
|
|
wsadz diody i powinno byc ok |
_________________ Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia |
|
|
|
|
KlubowiczA8
Użytkownik
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adrian
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Dołączył: 07 Kwi 2012 Posty: 15 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2012-05-08, 21:25
|
|
|
No właśnie mam LEDowe, zapewne są to orginalne z innego A8 bo idealnie pasuje do półki i szyby, świecą wszystkie diody w lampie. Z lektury innych wpisów o brems licht domyślam się, że do drugiej bocznej lampy, tej do której nie jest podpięty środkowy stop, trzeba podpiąć rezystor aby zmylić FISa że są jednakowe parametry obu lamp. Ale nie mam pojęcia jak obliczyć parametry tego rezystora, i czy go wpiąć szeregowo do lewej lampy, czy równolegle tak jakbym dopiął czwartą lampe stop taką samą jak ta trzecia podpięta do prawej lampy.
A może jest jakiś lepszy sposób, niż drutowanie środkowego stopa do prawej lampy..? Jak to jest fabrycznie zrobione podłączenie środkowego stopa, jest osobna wiążka, czy też to z bocznej lampy? A może trzeba coś VAGiem zaprogramować aby FIS zrozumiał że jest wszystko OK, i obędzie się bez kolejnego drutowania? |
|
|
|
|
|
|
|
riki76
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: było D2ABZ, D3BFM jest D4 CDSB
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Gru 2009 Posty: 709 Skąd: Dolnyśląsk
|
Wysłany: 2014-02-28, 20:48
|
|
|
Witam
Dzisiaj zamontowałem roletę elektryczną tył, orginalnie nie było, ale mam problemik z 3 światłem stopu tzn. światło świeci (podłączone do świateł stopu) ale na Fisie wyświetla "spalona żarówka światła stopu". Co może być nie tak podłaczone? Wcześniej miałem podłączone nie orginalne światło 3 stopu z ledów i było ok. Chciałbym jednak zostać przy orginalnym więc jak to podłączyć by było ok. |
_________________ https://www.youtube.com/watch?v=yGtpl0p0AXs
|
|
|
|
|
szeryfisch
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 1294 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2014-03-01, 21:27
|
|
|
Proponuje zamontowac przekaznik, cewka nie obciazy układu na tyle zeby złapał info o awarii.
Zerknij w tą lampe bo jak pamietam to oryginalnie tam nie ma ledów. |
_________________ Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia |
|
|
|
|
|
|
|
riki76
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: było D2ABZ, D3BFM jest D4 CDSB
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Gru 2009 Posty: 709 Skąd: Dolnyśląsk
|
Wysłany: 2014-03-01, 21:57
|
|
|
W lampie stopu są orginalnie żarówki a o jakim przekaźniku mówisz? Czytałem gdzieś że można zastosować jakiś rezystor ale nie wiem jaki i gdzie.... |
_________________ https://www.youtube.com/watch?v=yGtpl0p0AXs
|
|
|
|
|
szeryfisch
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 1294 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2014-03-02, 14:12
|
|
|
No to oryginalne zarówki zwiekszaja pobór pradu na tyle ze układ stwierdza usterke. Wiec wymien je na ledy albo zamontuj przekaznik który odseparuje dodatkowe zarówki. |
_________________ Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia |
|
|
|
|
|
|
|
riki76
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: było D2ABZ, D3BFM jest D4 CDSB
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Gru 2009 Posty: 709 Skąd: Dolnyśląsk
|
|
|
|
|
szeryfisch
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 1294 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2014-03-02, 22:54
|
|
|
Normalny na 12v, cewke montujesz rownolegle z oryginalna lampą, a zasilanie dodatkowego stopu poprzez styki robocze podajesz z innego miejsca np z akumulatora. |
_________________ Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia |
|
|
|
|
|
|
|
riki76
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: było D2ABZ, D3BFM jest D4 CDSB
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Gru 2009 Posty: 709 Skąd: Dolnyśląsk
|
|
|
|
|
uszek
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 18 razy Wiek: 38 Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 857 Skąd: RZ
|
Wysłany: 2014-03-03, 06:11
|
|
|
Tylko zamiast przetwornicy daj sobie Twoj nowy stop oraz nie z mijania tylko z starego stopu |
|
|
|
|
|
|
|
riki76
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: było D2ABZ, D3BFM jest D4 CDSB
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Gru 2009 Posty: 709 Skąd: Dolnyśląsk
|
|
|
|
|
uszek
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 18 razy Wiek: 38 Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 857 Skąd: RZ
|
Wysłany: 2014-03-03, 16:44
|
|
|
standardowy samochodowy uniwersalny zwierny wystarczy nie musi byc zwiernorozwierny |
|
|
|
|
|
|
|
uszek
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 18 razy Wiek: 38 Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 857 Skąd: RZ
|
|
|
|
|
|