Autor |
Wiadomość |
sylwekr
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sylwek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 20 razy Wiek: 47 Dołączył: 30 Lis 2010 Posty: 674 Skąd: Łowicz
|
Wysłany: 2012-05-08, 16:48 [D2 FL ALL
] Montaż tempomatu
|
|
|
Witam
Nie mam u siebie tempomatu, a bym chciał założyć. Ktoś ma może schemat lub jakieś info co i jak należy podłączyć. W necie znalazłem informacje, schematy dotyczące A4, A6, Passata ale nic dotyczące A8. Trzeba się wpiąć w komputer sterujący + aktywować funkcję tempomatu. Nie chciał bym się opierać na schematach od innego auta, bo jak już temu się przyjrzałem to inne są kostki ich umiejscowienie, kolory przewodów. Nie chciał bym przy okazji coś uszkodzić przez niewłaściwe podłączenie. Ktoś pomorze ? |
Ostatnio zmieniony przez sylwekr 2012-05-09, 13:53, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
|
|
|
shaqal
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 24 razy Dołączył: 13 Kwi 2012 Posty: 567 Skąd: Grudziądz / Gdańsk
|
Wysłany: 2012-05-09, 09:45
|
|
|
Potrzebne jest kodowanie modułu sterowania kierownicy, dołożenie manetki i dołożenie, zależnie od wersji, jednego pinu między modułem kierownicy a sterownikiem silnika. |
|
|
|
|
|
|
|
uszek
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 18 razy Wiek: 38 Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 857 Skąd: RZ
|
Wysłany: 2012-05-09, 11:06
|
|
|
miedzy ktorym a ktorym pinem... |
|
|
|
|
sylwekr
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sylwek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 20 razy Wiek: 47 Dołączył: 30 Lis 2010 Posty: 674 Skąd: Łowicz
|
Wysłany: 2012-05-09, 11:06
|
|
|
A coś może dokładniej, jakiś schemacik, dokładniejszy opis itp. Wiem, że manetkę trzeba dołożyc - z tym nie ma problemu, zmienic kodowanie - też nie problem, ale chodzi o kabelkologię (a tu nie sądzę, aby był jeden Pin do dołożenia) bo do działania tempomatu użytych jest 5 przewodów (w tymjeden jest do 2 pinów w złaczu manetki) i trzeba to powpinać albo bezpośrednio w złącze ECU lub gdzieś "po drodze" w odpowiednie kostki. Jak uda się temat rozpracować to zrobię instrukcję dla potomnych co trzeba aby dołożyć tempomat do tych trochę słabiej wyposażonych 8-ek :-D |
|
|
|
|
|
|
|
Cris9222
Użytkownik
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.4
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krystian
Jeżdzę: A6 C5
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Kwi 2012 Posty: 7 Skąd: Koło/Wielkopolska
|
Wysłany: 2012-05-09, 13:11
|
|
|
no nie wiem panowie czy to kwestia podpięcia manetki, wpięcia się do instalacji i kodowania..
Wiele informacji zebrałem na ten temat i rozważam 2 opcje, pierwsza ta wasza, natomiast druga to sterownik
w modelach z przepustnicą na linkę na 100% był, ale z elektroniczną przepustnicą... :-|
[ Dodano: 2012-05-09, 14:39 ]
patrzałem w schemacie, jeśli manetka ma 5 pinów to jesteśmy w domu, pozostaje kwestia programowania. (pewnie podobnie jak w dieslu). |
|
|
|
|
sylwekr
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sylwek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 20 razy Wiek: 47 Dołączył: 30 Lis 2010 Posty: 674 Skąd: Łowicz
|
Wysłany: 2012-05-09, 13:58
|
|
|
Cris9222 napisał/a: | no nie wiem panowie czy to kwestia podpięcia manetki, wpięcia się do instalacji i kodowania..
Wiele informacji zebrałem na ten temat i rozważam 2 opcje, pierwsza ta wasza, natomiast druga to sterownik
Obrazek
w modelach z przepustnicą na linkę na 100% był, ale z elektroniczną przepustnicą... :-|
[ Dodano: 2012-05-09, 14:39 ]
patrzałem w schemacie, jeśli manetka ma 5 pinów to jesteśmy w domu, pozostaje kwestia programowania. (pewnie podobnie jak w dieslu). |
A masz schemat do A8 ? W A8 po lifcie nie potrzeba dodatkowych sterowników itp. Jest właśnie podobne podłączenie jak Dieslach (manetka+kabelki+kodowanie). W teorii banał, ale potrzebne dokładne info gdzie te kabelki wpiąć aby nie narobić przy okazji bałaganu. |
|
|
|
|
|
|
|
Cris9222
Użytkownik
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.4
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krystian
Jeżdzę: A6 C5
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Kwi 2012 Posty: 7 Skąd: Koło/Wielkopolska
|
Wysłany: 2012-05-09, 17:05
|
|
|
Podaj kod silnika,
mogę Cię poratować schematem sterowania silnika. Tam jest które piny wchodzą do kompa.. Natomiast od strony manetki może w programie ElsaWin będzie schemat.. w Etce i Workshopie nie ma niestety.. |
_________________ Pomogłem? -> naciśnij 'Pomógł' |
|
|
|
|
sylwekr
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sylwek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 20 razy Wiek: 47 Dołączył: 30 Lis 2010 Posty: 674 Skąd: Łowicz
|
Wysłany: 2012-05-09, 20:13
|
|
|
Cris9222 napisał/a: | Podaj kod silnika,
|
AQD
Będę wdzięczny |
|
|
|
|
|
|
|
Cris9222
Użytkownik
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.4
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krystian
Jeżdzę: A6 C5
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Kwi 2012 Posty: 7 Skąd: Koło/Wielkopolska
|
|
|
|
|
sylwekr
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sylwek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 20 razy Wiek: 47 Dołączył: 30 Lis 2010 Posty: 674 Skąd: Łowicz
|
Wysłany: 2012-05-09, 21:01
|
|
|
Dzięki, za chęć pomocy, ale to chyba mi się nie przyda. Mam te same schematy, dotyczą one A8 przed liftingiem, po lifcie jest zupełnie innaczej |
|
|
|
|
|
|
|
Cris9222
Użytkownik
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.4
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krystian
Jeżdzę: A6 C5
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Kwi 2012 Posty: 7 Skąd: Koło/Wielkopolska
|
Wysłany: 2012-05-10, 19:55
|
|
|
ty masz już na CAN tą A8? znalazłem wczoraj schemat do mojej, właśnie tak jak mówisz, tylko wpinając się pod kompa. Do A8 nie mam schematu, ale może poszukać schematu do A6 2.8 z tym samym silnikiem? W A6 też wychodził silnik ADQ, a skoro silnik to i elektronika taka sama.. ;-) |
|
|
|
|
sylwekr
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sylwek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 20 razy Wiek: 47 Dołączył: 30 Lis 2010 Posty: 674 Skąd: Łowicz
|
Wysłany: 2012-05-11, 07:42
|
|
|
Też mi się wydaje, że elektronika będzie taka sama przy tym samym silniku. Jak byś miał ten schemat z A6 to najpierw bym porównał inne podłączenia do ECU i jak by się zgadzały to według schematu podłączył bym tempomat. Jestem obecnie na etapie "zdobywania" ElsyWin - jeszcze tego nie używałem, ale może jest tam wszystko co potrzebuję. |
|
|
|
|
|
|
|
uszek
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 18 razy Wiek: 38 Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 857 Skąd: RZ
|
Wysłany: 2012-05-11, 08:49
|
|
|
To ja czekam na rozwoj tematu i schematy |
|
|
|
|
Cris9222
Użytkownik
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.4
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krystian
Jeżdzę: A6 C5
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Kwi 2012 Posty: 7 Skąd: Koło/Wielkopolska
|
|
|
|
|
|
|
|
sylwekr
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sylwek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 20 razy Wiek: 47 Dołączył: 30 Lis 2010 Posty: 674 Skąd: Łowicz
|
Wysłany: 2012-05-11, 11:43
|
|
|
Dzięki, to już coś. Jedyny problem to z tego co widzę innaczej są numerowane złącza w manetce. Właśnie najczęściej w autach gruppy VAG dla tempomatu jest stosowane złacze, gdzie piny są numerowane od 2-7, u mnie jest numeracja 1-6 (i złącze fizycznie innaczej wygląda) i inne rozmieszczenie pinów. Muszę tylko porównać który pin odpowiada któremu (np 1-2, 2-3 itp czy są jakoś pomieszane) i podłączyć to.
[ Dodano: 2012-05-11, 12:44 ]
uszek napisał/a: | To ja czekam na rozwoj tematu i schematy |
Jak rozpracuję temat zrobię instrukcję. |
|
|
|
|
|