Autor |
Wiadomość |
jacenty1400
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 3,7Q
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jacek
Jeżdzę: A8 D2, BMW R 1150 Rockster
Wiek: 50 Dołączył: 06 Cze 2012 Posty: 26 Skąd: Polkowice
|
Wysłany: 2012-06-18, 10:23 [D2 00 3.7PB/LPG
] Nierówna praca silnika, brak mocy
|
|
|
Witam serdecznie
Mam spory problem z moją Audi, a mianowicie:
1. Odpalenie zimnego silnia na 2 razy (problem z paliwem tj. paliwo cofa się do zbiornika paliwa). Po odpaleniu spaliny śmierdzą jak cholera, ale na szczęście nie dymi.
2. Po przejechaniu około 2km silnik ładnie się nagrzewa do około 50 stopi i przełącza się na LPG (Instalacja BRC po pełnym serwisie - filtry i sprawdzenie szczelniości i poprawności działania). Jednak po przejechaniu około 20km silnik około 90 stopni zaczyna sie padaczka silnika, silnik traci moc oraz nie pracuje na 1 lub kilku cylindrach. Dotyczy to zarówno jazdy na LPG jak i benzynie (może na benzynie 2% lepiej). Po około 20 km na chwilę jak by się uspokoiło po czym podobnie padaczka.
W trakcie diagnozy u mechaniora silnik chodził całkiem dobrze (jak u dentysty ząb przestaje boleć).
Pojechałem na Vaga - wyszedł błąd przepływki. Ale podczas sprawdzania zdjagnozowałem, że rura doprowadzająca od filtra powietrza do wtrysku powietrze była źle przez serwisanta dokręcona (jeździełem tak 2 dni około 500km) i się lekko obsunęła i zaciągała lewe powietrze.
Proszę wesprzyjcie nowego w teamcie czy to przepływka czy coś więcej?
Pozdrawiam |
_________________ Jacenty |
|
|
|
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
Wysłany: 2012-06-18, 10:29
|
|
|
jacenty1400 napisał/a: | Pojechałem na Vaga - wyszedł błąd przepływki. Ale podczas sprawdzania zdjagnozowałem, że rura doprowadzająca od filtra powietrza do wtrysku powietrze była źle przez serwisanta dokręcona...i się lekko obsunęła i zaciągała lewe powietrze. |
Czy po prawidłowym montażu owej rury samochód zachowuje się normalnie czy dalej kuleje :?: :?: |
_________________ Nie ma to jak 4.2 Quattro
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
|
|
|
|
|
|
|
|
jacenty1400
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 3,7Q
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jacek
Jeżdzę: A8 D2, BMW R 1150 Rockster
Wiek: 50 Dołączył: 06 Cze 2012 Posty: 26 Skąd: Polkowice
|
Wysłany: 2012-06-18, 10:35
|
|
|
niestety przez chwilę złapał dobrego oddechu, nawet go nieźle przegoniłem a czkolwiek mocy nie miał jak przed tą usterką, przejechałem 40 km i padaczka. |
_________________ Jacenty |
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
|
|
|
|
|
|
|
pioter
Master MOD
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1796 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 2012-06-18, 10:53
|
|
|
A katalizatory mogą być zapchane ? |
_________________ ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
|
|
|
|
|
jacenty1400
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 3,7Q
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jacek
Jeżdzę: A8 D2, BMW R 1150 Rockster
Wiek: 50 Dołączył: 06 Cze 2012 Posty: 26 Skąd: Polkowice
|
Wysłany: 2012-06-18, 10:56
|
|
|
Trudno jest powiedzieć czy katalizatroy są zapchane - czy stało by się to w 500km??
Dzisiaj odstawiam go do mechanika więc okołośrody będę wiedział co go bolało lub boli.
Dzięki za info.
Zdam relację z ustalenia przyczyn.
Pozdrawiam |
_________________ Jacenty |
|
|
|
|
|
|
|
nynek16
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 3.7Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 41 Dołączył: 30 Gru 2010 Posty: 134 Skąd: Wałcz
|
Wysłany: 2012-06-18, 15:45
|
|
|
a nie zapalaja ci sie kontrolki od abs i esp? jak takowa sytuacja nastąpi to już 100% przeplywka , a to juz raczej orginał i nowy jakies 450 setki , bo ja kupiłem regenerowaną i mogłem sobie nia tyłek podetrzeć:/
wspomnę że objawy te same tyle że u mnie zapaliły sie te kontrolki.. |
_________________ Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia To świat którego muzyką jest ryk silników. |
|
|
|
|
jacenty1400
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 3,7Q
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jacek
Jeżdzę: A8 D2, BMW R 1150 Rockster
Wiek: 50 Dołączył: 06 Cze 2012 Posty: 26 Skąd: Polkowice
|
Wysłany: 2012-06-19, 07:21
|
|
|
Bez obajwów świetlnych. |
_________________ Jacenty |
|
|
|
|
|
|
|
nynek16
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 3.7Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 41 Dołączył: 30 Gru 2010 Posty: 134 Skąd: Wałcz
|
Wysłany: 2012-06-20, 08:44
|
|
|
pozostaje ci zaufac VAG-owi |
_________________ Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia To świat którego muzyką jest ryk silników. |
|
|
|
|
jacenty1400
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 3,7Q
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jacek
Jeżdzę: A8 D2, BMW R 1150 Rockster
Wiek: 50 Dołączył: 06 Cze 2012 Posty: 26 Skąd: Polkowice
|
Wysłany: 2012-06-20, 08:44
|
|
|
Witam
Relacja z weryfikacji problemu przez Mechaniora:
- brak błędów na VAG,
- sprawdzone cewki wszystko OK, sprawdzone świece wszystko OK.
Tak jak pisałem do 20km chodzi super.
- dzisiaj będzie na próbę nowa oryginala przepływka to sie obaczy czy jest ok czy nie.
Pozdrawki |
_________________ Jacenty |
|
|
|
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
|
|
|
|
jacenty1400
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 3,7Q
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jacek
Jeżdzę: A8 D2, BMW R 1150 Rockster
Wiek: 50 Dołączył: 06 Cze 2012 Posty: 26 Skąd: Polkowice
|
Wysłany: 2012-06-20, 09:44
|
|
|
Przyznam się, że nie byłem obecny przy testowaniu Vagiem.
Ale Auto jest w dobrych rękach i gość w tych autach siedzi od lat - podkreślę, że patrząc na auta jakie stoją (sa naprawiane) u Niego to mój to staroć (no ale z duszą)
Pozdrawiam |
_________________ Jacenty |
|
|
|
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
|
|
|
|
jacenty1400
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 3,7Q
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jacek
Jeżdzę: A8 D2, BMW R 1150 Rockster
Wiek: 50 Dołączył: 06 Cze 2012 Posty: 26 Skąd: Polkowice
|
Wysłany: 2012-06-20, 09:54
|
|
|
chciałbym aby była to winna przepływki, wymiana i po sprawie bo 2 dni bez auta to 400zł w plecy, a motorkiem w deszczowe dni nie bardzo mi sie uśmiecha śmigać.
Pozdrawiam
PS. Muszę się zastanowić jak się dobrać do serwisu LPG , który mnie na te koszty i niedogodności naciągnął - pod warunkiem, że padła przepływka.
[ Dodano: 2012-06-20, 16:04 ]
Witam
założono nowa przepływka Oryginał - dalej padaka.
Zastanawiam się teraz nad jakimiś czujnikami - np temeperatury? |
_________________ Jacenty |
|
|
|
|
|
|
|
k44761
Moje A8
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 18 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 497 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2012-06-20, 20:08
|
|
|
W ten sposób naprawiając wymienisz pół auta a i tak przyczyny nie znajdziesz. Napisz jak wygląda lista błędów z VCDSa, pomiar w grupie od 1 do 3 w measurment blocks, jak wygląda grupa 14,15,16,17, potem 30,31,32 oraz 90 i 93. Sprawdź ciśnienie paliwa na listwie wtryskowej. Zakręć zawór na butli i pojeździj trochę na samej benzynie, zobacz czy korekty paliwowe wracają do zera.
[ Dodano: 2012-06-20, 21:08 ]
A w ogóle kolego widzę że jesteś z polkowic, podjedź do mnie do Lubina, zrobimy diagnostykę i nie będziesz zgadywał. |
_________________ Elektronika samochodowa. |
|
|
|
|
|