Autor |
Wiadomość |
Detter
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 18 Cze 2012 Posty: 68 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2012-06-29, 13:32 [D2 96 4.2PB/LPG
] Stukanie przy zmianie z P/R/D
|
|
|
Witam.
Ponieważ jeszcze nie mam swojej a8 - dopiero szukam. (przedlift - 4-ro biegowa skrzynia)
Otóż mam na oku ładną 4.2, ma ona tylko problem ze skrzynią:
tj. sprzedający twierdzi że czasem coś puknie (metalicznie)
przy zmianie na z D lub P na R. - podejrzewam że to czasem to minimum więcej niż mniej razy (podobno nie za każdym razem) Wiem ze to wróżenie z fusów, ale zastanawiam się czy jechać oglądać to auto (mam daleko), czy w ogóle nie zawracać sobie głowy...
Poza tym wszystko udokumentowane itp. Tylko boje się remontu skrzyni na dzień dobry...
Sprzedający twierdzi że jest tak odkąd pamięta (około roku), a ja się zastanawiam czy to nie jest normalne zachowanie skrzyni...
Dlatego mam prośbę użytkowników takich aut o jakieś wytyczne na co zwrócić uwagę przy kupnie takiego automatu - co można skrzyni wybaczyć a co nie bardzo....
Mailem okazję polatać automatami (różnymi, od a8 d2 3.3tdi, na Q7 kończąc), ale to były przejażdżki a nie użytkowanie na tyle długo aby zaprzyjaźnić się z zachowaniami automatów... |
|
|
|
|
|
|
|
JabbaR
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8
Wiek: 37 Dołączył: 04 Maj 2010 Posty: 30 Skąd: Działdowo / Warm-Maz
|
Wysłany: 2012-06-29, 15:35
|
|
|
moim zdaniem to nie jest dobry objaw a remont skrzyni tani nie jest :-/
kolego wyslalem Ci prywatna wiadomość ;-) |
|
|
|
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
|
|
|
|
szeryfisch
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 1294 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2012-06-29, 21:46
|
|
|
jesli to skrzynia CML to mam taka na zbyciu w dobrym stanie. |
_________________ Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia |
|
|
|
|
|
|
|
roberth
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: robert
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 09 Maj 2010 Posty: 7 Skąd: slask
|
Wysłany: 2012-07-04, 19:00
|
|
|
metelaliczne stukniecie to niekoniecznie wina skrzyni, szczegolnie przy zmiane z D na R i odwrotnie. sprawdz kardan |
|
|
|
|
Antek
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Antek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Maj 2012 Posty: 72 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2012-07-04, 19:34
|
|
|
Z tego co wiem to takie stukniecie jest dosc powszechnym problemem w tipach. Oczywiscie to nie moze byc strzal az glowa odskakuje (a takimi a8 tez jezdzilem) ale jak jest delikatne "pyk" to chyba nie jest tragedia. Tak przynajmniej mnie przekonywano wiec ciekawy jestem co koledzy o tym twierdza. Czyszczenie plyty? Bo moje 4hp leciutko czasem sobie puknie. Ale doslownie "pyk". No i nie wiem czy sie za to brac czy nie? |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2012-07-04, 21:29
|
|
|
Ogolnie to po remoncie skrzyni lub jakis wiekszych jej naprawach nie da sie jej idealnie zestroic jak to robią w fabryce-takie usłyszałem informacje gdy swoja łosiem odbierałem po naprawie skrzynki. Czyszczenie płyty może poprawic płynność pracy skrzynki. Od remontu ze 20tyś mi juz minęło i jest coraz lepiej. ;-) |
|
|
|
|
tutenhamon
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik f1 GQF
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 26 razy Wiek: 55 Dołączył: 19 Maj 2009 Posty: 1135 Skąd: Choszczno
|
Wysłany: 2012-07-12, 20:53
|
|
|
Apophis napisał/a: | Ogolnie to po remoncie skrzyni lub jakis wiekszych jej naprawach nie da sie jej idealnie zestroic jak to robią w fabryce-takie usłyszałem informacje gdy swoja łosiem odbierałem po naprawie skrzynki. Czyszczenie płyty może poprawic płynność pracy skrzynki. Od remontu ze 20tyś mi juz minęło i jest coraz lepiej. ;-) |
Dobrze że piszesz o takich faktach , wiadomo czego można się spodziewać bezpośrednio po remoncie. |
_________________ Klimatyzacja problem Audi.
Amortyzatory, sprężyny, drążki, wahacze, łączniki, stabilizatory Audi.
|
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2012-07-12, 22:48
|
|
|
tutenhamon napisał/a: | Dobrze że piszesz o takich faktach , wiadomo czego można się spodziewać bezpośrednio po remoncie. | Na logike biorąc trudno sie spodziewać żeby nawet zdolny zespol mechanikow perfekcyjnie zestroił taka skrzynke jak to robia w fabryce. Moja nie pracowała wcale perfekcyjnie po remoncie i nadal jej sie jakies cos zdarzy typu przeciągnięcie na biegu czy delikatne szarpniecie,ale jej praca wraz z przebiegiem sie poprawia i to zauważalnie. Na prace skrzyni maja tez wpływ wszelkie błedy i usterki w reszcie auta o ktorych czasami nie wiemy chyba że ktos ma swojego vaga. Te komputery wspólpracują ze soba,wymieniaja informacje i wszystko musi grac. |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2012-07-16, 01:19 Re: Stukanie przy zmianie z P/R/D
|
|
|
Detter napisał/a: | Otóż mam na oku ładną 4.2, ma ona tylko problem ze skrzynią:
tj. sprzedający twierdzi że czasem coś puknie (metalicznie)
przy zmianie na z D lub P na R. - podejrzewam że to czasem to minimum więcej niż mniej razy (podobno nie za każdym razem) Wiem ze to wróżenie z fusów, ale zastanawiam się czy jechać oglądać to auto (mam daleko), czy w ogóle nie zawracać sobie głowy... |
Jeżeli to auto jest z Warszawy lub najbliższych okolic to mogę pomóc w szczegółowych i bardziej fachowych oględzinach... jakby coś to pisz na PW. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
tomi26
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: Vectra C.
Pomógł: 17 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Wrz 2009 Posty: 494 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: 2012-09-11, 01:34
|
|
|
Nie widziałem tego tematu wcześniej i już trochę czasu minęło,
Detter, kupiłeś tą ósemkę :?: |
_________________ Sygnatura została usunięta bo była za fajna i wszyscy zazdrościli |
|
|
|
|
Detter
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 18 Cze 2012 Posty: 68 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2012-09-24, 15:40
|
|
|
Kupiłem....
Może i trochę klnę na nią... ale mam zamiar ją wylizać do ideału
na chwilę obecną: jestem po remoncie skrzyni, walczę z temperaturą oleju.
Poza tym skrzynia śmiga aż miło
Środek wymieniłem na poliftowy (fotele, podłoga boczki itp)
Koszty może i spore, a końca jeszcze nie widać...
do zrobienia: 3 wahacze, rozrząd, klocki tył, czujnik ABS i pewnie jeszcze kilka innych drobiazgów....
Ale za to mam piękny grafitowy kolor auta |
|
|
|
|
|
|
|
|