witam
mam problem i potrzebjuje pomocy...posiadam a8 4.0tdi 2004r
w prawym kolektorze mam obluzowane klapki a w lewym nie dziala silniczek czy nastawnik sterujacy klapkami.moje pytanie czy z silnika 4.2tdi pasuja te kolektory prawy lewy do mojego 4.0tdi czy nie?bo najwiecej ich na allegro znalazlem.
jest jakas szansa naprawy tego czy zostaje zakup nowego,jak tak to orientujecie sie w cenie?
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Michał
Jeżdzę: SuperB Pomógł: 26 razy Wiek: 37 Dołączył: 17 Maj 2010 Posty: 726 Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2012-07-13, 18:54
kolego to typowa usterka silnika ASE, gdzieś w okolicy gdańska jest firma która regeneruje kolektory. koszt nowego w ASO to ponad 4k pln za sztuke.
kolektory są inne niż w 4.2 niestety. ustarka polega na wyrabianiu się cięgień/sztang przepustnic a w konsekwencji wyłamaniu tuleji nastawnych. w skrajnych przypadkach istnieje ryzyko zassania części odłamanych do silnika.
zaglądaj czasem uda się trafić używkę: Allegro
Pozdrawiam Michał
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: Audi A8
Wiek: 45 Dołączył: 08 Gru 2009 Posty: 18 Skąd: śląsk
Wysłany: 2012-07-13, 22:36
przerabialem problem - ASE tak ma .Sa dwa wyjscia
1 - jezeli wyrobione masz ciegna to albo wymiana na nowe/uzywane(nie polecam) lub rzezba z podkladkami itp itd - widzialem jedna szt w ktorej cos takiego zostalo zrobione (rzezba), nie wygladalo to ciekawie ale dzialalo i po dzis dzien jezdzi...
2 - zabrudzone masz klapy kolektora ssacego i wtedy panowie z AZ Auto Serwis Gdansk Ci pomogą.
jezeli masz problem z poz1 to lepiej nie jezdzij bo rozleci Ci sie to i namiesza w silniku a wtedy to juz cala glowica do roboty i koszta rzedu 12-15 tys...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum