Autor |
Wiadomość |
Areczeq
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Arek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 45 Dołączył: 05 Sie 2012 Posty: 6 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2012-08-05, 21:14 [D2 95 4.2PB/LPG
] Stukanie podczas jazdy... przegub ?
|
|
|
Witam jako nowicjusz
2 tygodnie temu kupilem swoj wymarzony samochodzik, jest troche rzeczy do zrobienie w koncu to nie nowka z salonu. Problem polega na tym, ze po wymianie tarcz hamulcowych oraz klockow a takze prawego przegubu (bardzo terkotal podczas skretu) podczas jazdy slychac stukanie podobne do jazdy na "flaku" z tym, ze wystepuje tylko jak jade prosto lub skrecam w lewo natomiast przy skrecie w prawo jest cisza. Czuc to stukanie delikatnie na kierownicy, samochod po puszczeniu kierownicy jedzie prostu, kola zamienione (przod -tyl) nie ma luzow na lozyskach, samochod na podnosniku nie stuka.
Pytanie do znawcow - gdzie szukac przyczyny ?
Bylem w roznych warsztatch i totalne zalamnie - powiedziano ze: skrzynia do wymiany, stukaja panewki, wal do wymiany, lozyska w kolach, opony niewywazone, tarcze krzywe, klocki hamulcowe do wymiany lub zle zalozone; bardzo duzo tego co warsztat to inne ekspertyza. |
|
|
|
|
|
|
|
Buniek4200
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 03 Lis 2011 Posty: 81 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2012-08-05, 21:46
|
|
|
Witam. Kolego pukanie morze byc od amortyzatora lub jakes luzy na maglu. |
|
|
|
|
|
|
|
Areczeq
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Arek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 45 Dołączył: 05 Sie 2012 Posty: 6 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2012-08-05, 22:02
|
|
|
Stukanie zalezne jest od szbkosci jazdy i jest rytmiczne wiec amortyzator odpada, na poczatku myslalem ze to wina nowej tarczy, ale przy skrecie w prawo nie stuka wiec na 100% to nie tarcza, to musi byc cos zwiazane z przeniesieniem napedu, myslalem o przegubie, ale przeguby najczesciej terkocza przy skrecie a nie daja znac o sobie przy jezdzie prosto.
Napisalem poprzednio niedokladnie - stukanie nie wystapilo zaraz po wymianie tarcz lecz po pewnym czasie zaczelo sie nasilac. Na maglownicy i na zawieszeniu nie ma luzow. Moj znajomy mechanik nie wie gdzie szukac przyczyny, posprawdzal co mozna. |
|
|
|
|
pioter
Master MOD
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1796 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 2012-08-06, 05:28
|
|
|
Zobacz czy któryś klocek nie jest luźny , wciśnij hamulec w czasie jazdy i sprawdź czy przestanie . Może być jeszcze taka opcja że smar w przegubach wewnętrznych lub zew. zrobił się stały i wtedy też może pukać - jak masz możliwość to odsuń osłony i napchaj smaru . |
_________________ ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
|
|
|
|
|
|
|
|
Areczeq
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Arek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 45 Dołączył: 05 Sie 2012 Posty: 6 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2012-08-06, 07:56
|
|
|
Podczas hamowania dalej puka :-( , przeguby nasmarowane - podczas wymiany przegubu zostaly wymienione oslony z przodu tak na wszelki wypadek. |
|
|
|
|
pioter
Master MOD
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1796 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 2012-08-06, 08:00
|
|
|
Wewnętrzne przeguby też ? |
_________________ ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
|
|
|
|
|
|
|
|
Areczeq
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Arek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 45 Dołączył: 05 Sie 2012 Posty: 6 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2012-08-06, 08:12
|
|
|
Wewnętrzny to ten z "kamieniami" co wchodzi do skrzyni biegów ? - jeżeli tak to też został nasmarowany |
|
|
|
|
VanDyke
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4700
Skrzynia: Quadra Track II
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Jeep Grand Cherokee
Pomógł: 11 razy Wiek: 41 Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 783 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2012-08-06, 08:53
|
|
|
Miałem identyczne objawy jak Ty ale w tylnym kole. Odgłos jazdy jakby na flaku, którego częstotliwość zwiększała się wraz z prędkością jazdy. Przy skręcie w prawo odgłos ten ustawał. Obstawiałem przegub, krzywą tarczę lub zapieczony zacisk.
Podjechałem na stację diagnostyczną i stwierdzili, że to... krzyżak na wale napędowym i trzeba wymieniać wał
Na szczęście nie uwierzyłem w te bzdury :mrgreen:
Przedwczoraj już mnie to tak denerwowało, że ze znajomym odkręciliśmy koło, zdjęliśmy zacisk hamulca, zaczęliśmy kręcić i szukać przyczyny stukania. Okazało się, że rozsypał mi się ten koszyk w którym znajdowało się łożysko. Nigdy bym nie przypuszczał, że to może być przyczyną takich odgłosów. Co ciekawe, tydzień wcześniej robiłem geometrię i właśnie to koło było grubo poza normą. Prawdopodobnie właśnie rozbieżność było przyczyną tej usterki.
Jestem już po wymianie łożyska - absolutna cisza
Może to będzie dla Ciebie jakiś trop.
[ Dodano: 2012-08-06, 09:54 ]
Aha! U mnie na tym kole również wcześniej nie stwierdzono żadnych luzów, luzów na łożysku również. |
_________________ Kontakt: nick + @wp.pl |
|
|
|
|
|
|
|
Areczeq
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Arek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 45 Dołączył: 05 Sie 2012 Posty: 6 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2012-08-06, 09:16
|
|
|
8 odkupilem od wujka, ktory ma ten samochod od 5 lat, wczesniej nic nie stukalo dopiero po wymianie tarcz i przegubu zaczelo a wiec mozliwe, ze cos zostalo ruszone i sie rozsypalo.
Dzieki na naprowadzenie, w czwartek jade na warsztat i niech sprawdza.
Z tylu mam do wymiany 2 z 6 tulei metalowo gumowych - czy mozna zastosowac z innego samochodu jakis zamiennik ? pytam bo te niby oryginalne sa dosyc drogie a jak wymieniac to parami.
PS sprawa się wyjaśniła - łożysko siedzi |
|
|
|
|
|