Autor |
Wiadomość |
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2012-10-12, 21:10 [D2 FL] Poziomowanie Xenonów, wartości napięcia czujników.
|
|
|
Proszę o pomoc osoby posiadające A/S8 z oryginalnym seryjnym nie kombinowanym zawieszeniem 1BE obniżonym 20-30mm o podanie napięć z czujnika przedniego G78 i tylnego G76 jak i numeru kodowania. Na pewno będę musiał obydwa czujniki sprawdzić a tylni leciutko podregulować co by napięciem był przybliżony do przedniego. Z przodu jest 2,48V a z tyłu 3,50V (maxymalna różnica pomiędzy oboma to 0,6V a ja mam 1V :-| -chodzi o zapisanie ustawień po regulacji- ) Nie wiem czy to istotne, przy tych pomiarach mam w baku jakieś 24 litry paliwa.
Czekam na pomoc. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
emdzej
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Max
Jeżdzę: A8 D4
Pomógł: 16 razy Dołączył: 03 Kwi 2012 Posty: 373 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 2012-10-13, 17:10
|
|
|
Zawieszenie takie mam a to co chcesz wiedzieć da się odczytać z VAG-a? Bo VAG-a też mam.
A dzisiaj właśnie wymieniałem z tyłu na nowy. A trzeba coś robić? Jakąś adaptację? Błędów jak na razie brak. |
|
|
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2012-10-13, 19:22
|
|
|
Adaptację trzeba robić kiedy wyskoczy info na FISie :lol: A tak to raczej nie. Odnośnie tego co potrzebuję.. Można to sprawdzić w VAGu. Po włączeniu VAGa wejdź w:
55-Xenon range
Meas. Blocks -08
przewiń grupę na 002 i podaj dane z tych 4 okienek. Orientacyjnie też napisz ile masz paliwa w baku. |
_________________
|
|
|
|
|
emdzej
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Max
Jeżdzę: A8 D4
Pomógł: 16 razy Dołączył: 03 Kwi 2012 Posty: 373 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 2012-10-14, 15:40
|
|
|
A więc u mnie jest tak:
1. 2,68 V
2. 3,16 V
3. 66
4. 61,44 sekund
Paliwa mam na drugiej kresce tej dłuższej, coś tak jak ty (1/3 baku). |
|
|
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2012-10-14, 16:35
|
|
|
Dzięki za podanie tych wartości. U Ciebie ładnie mieści się w zakresie do zapisu (masz 0.48V) w moim wypadku jest to 1,06V co uniemożliwia zapisanie ustawień. Chociaż jest na to "tweak" jutro pobawię się ustawieniem tego czujnika na tylnym wahaczu aby mieć wszystko tip top. Wielkie dzięki ;-) |
_________________
|
|
|
|
|
emdzej
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Max
Jeżdzę: A8 D4
Pomógł: 16 razy Dołączył: 03 Kwi 2012 Posty: 373 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 2012-10-14, 16:47
|
|
|
Nie ma problemu. Widzę że Twoja będzie jak z fabryki :mrgreen: |
|
|
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2012-10-15, 19:47
|
|
|
No i po sprawie. Audiczka jak z fabryki, i w końcu xenon świeci tak jak natura chciała. Malyna:D:D Emdzej, jeszcze raz wielkie dzięki za pomoc. |
_________________
|
|
|
|
|
emdzej
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Max
Jeżdzę: A8 D4
Pomógł: 16 razy Dołączył: 03 Kwi 2012 Posty: 373 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 2012-10-16, 19:30
|
|
|
Czy dobrze myślę że aby ustawić w miarę równe wartości należy pokręcić tym ramieniem od czujnika? |
|
|
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2012-10-16, 20:08
|
|
|
Ruszanie tym ramieniem zmieniało wartość napięcia, ale finalnie napięcie wyjściowe pozostawało prawie bez zmian. Jednak zbawiennym okazało się poluzowanie 2 nakrętek (na klucz 10mm) mocujących blaszkę na której jest przymocowany cały czujnik. Poprzez uniesienie lub opuszczenie tej blaszki można minimalnie zmienić odczyt czujnika. |
_________________
|
|
|
|
|
Unknown
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Maciek
Jeżdzę: Audi A8L
Pomógł: 1 raz Dołączył: 14 Sie 2010 Posty: 208 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2013-01-06, 12:15
|
|
|
Mam problem z poziomowaniem u siebie.
Początkowo był problem z przednim sensorem - wymieniłem.
Teraz na przednim mam:
1.78V
Tył:
2.38
Mam połowe zbiornika + pusta butle LPG.
Jak ruszam autem na boki to wartosci sie zmieniają płynnie.
Cały czas wywala mi błąd, że nie ustawione lapmy.
Po włączeniu zapłony lampy idą w dół i wracaja do pozycji (swieci sie na FIS błąd)
Ustawienie adaptacji mam na 45.4%
Chcąc zrobic adaptacje -> grupa 002 -> switch basic settings -> w grupie 2 mam error.
Kabel Polski VAG
co ja moge z tym zrobić jeszcze? |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2013-01-06, 12:27
|
|
|
Kolego, spróbuj przedni czujnik podnieść leciutko do góry tak aby uzyskać te 2V. Sprawa jest tego typu, że aby ustawić kompem xenony różnica pomiędzy przednim a tylnym czujnikiem nie może być większa niż 0.6V. U Ciebie jest równe 0.6V i to robi robotę typu error w grupach. Jeżeli rożnica mniejsza będzie od 0.6V to zapiszesz ustawienia i będzie git. Miałem to samo i udało mi się to ogarnąć. |
_________________
|
|
|
|
|
Unknown
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Maciek
Jeżdzę: Audi A8L
Pomógł: 1 raz Dołączył: 14 Sie 2010 Posty: 208 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2013-01-06, 12:33
|
|
|
o super, dzięki za szybką odpowiedź.
edit:
Ustawiłem przód 2.36
Miałem problem z włączeniem adaptacji settings block ( 002 ), bo nadał był error.
Okazało się, że najpierw trzeba włączyć blok 001 -> on sobie cos tam pomierzył i dopiero przełączyć na 002 i już były parametry ustawiło się wszystko i błąd znikł. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
JPTUNER
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TIPTRONIC
Zasilanie: PB
Imię: JAREK
Jeżdzę: AUDI S8
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Mar 2011 Posty: 64 Skąd: DW
|
Wysłany: 2013-01-09, 13:49
|
|
|
A tak w ogóle to ta wartość różnicy między czujnikami (0,6V) to z jakiejś książki?
Ja mam cos ok 1V i wszystko z poziomowaniem ok. |
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2013-01-09, 14:29
|
|
|
Nie mam żadnych dokumentów na poparcie tej teorii. Te 0.6V jest tylko do ustawienia poziomowania przy regulacji. Takie info znalazłem na internecie, zarówno na polskim jak i zagranicznym forum i się u mnie sprawdziło. Przy późniejszej eksploatacji do poziomowania mogą być różne wartości jednak do regulacji różnica musi być w granicy 0.6V.
Unknown, myślałem, że rozumiesz procedurę diagnostyczną. Ale ważne, że już nie ma błędu i wszystko śmiga. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
|