Autor |
Wiadomość |
sylwekr
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sylwek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 20 razy Wiek: 46 Dołączył: 30 Lis 2010 Posty: 674 Skąd: Łowicz
|
Wysłany: 2012-10-26, 19:06 [D2 FL ALL
] Stuki - podejrzewam maglownicę
|
|
|
Od jakiegoś czasu zaczęło mi stukać w zawieszeniu, lewa strona. Na początku podejrzewałem, że jakiś wahacz powoli zaczyna dopominać się wymiany. Jednak wczoraj zauważyłem pewną zależność że jadąc po wybojach lekko kontrując kierownicą w prawą stronę nic nie stuka, natomiast jak lekko dam w lewo zaczyna postukiwać. Podobne stukanie jest przy manewrach na parkingu kiedy kręcę kierownicą w prawo lewo i przy skręconych kołach jak zatrzymuję się często coś stuknie. Natomiast na postoju kręcąc kierownicą prawo/lewo nie słychać tych odgłosów. Pojechałem dzisiaj na stację diagnostyczną aby sprawdzili zawieszenie- wszystko sztywno, diagnosta też zasugerował że te stuki pochodzą z maglownicy, ale on tego nie ma jak sprawdzić.
I teraz pytania: Czy to na pewno maglownica ? Jak to sprawdzić ? Co to może innego być (końcówki drążków są sztywno) ? Co jeszcze sprawdzić i jak ? Jeśli to maglownica ma już luzy, to tylko naprawa/wymiana czy da się te luzy skasować ? Słyszałem o jakiejś śrubie w maglownicy do kasowania luzów, czy u nas coś takiego jest i jak to się robi ? |
|
|
|
|
|
|
|
123mielony
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: D3
Pomógł: 47 razy Wiek: 47 Dołączył: 20 Maj 2009 Posty: 1828 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2012-10-26, 19:28
|
|
|
Delikatny luz się da skasować taką wielką śrubą która znajduję się w główce magla. |
|
|
|
|
|
|
|
sylwekr
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sylwek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 20 razy Wiek: 46 Dołączył: 30 Lis 2010 Posty: 674 Skąd: Łowicz
|
Wysłany: 2012-10-26, 19:55
|
|
|
123mielony napisał/a: | Delikatny luz się da skasować taką wielką śrubą która znajduję się w główce magla. |
A kojarzysz jakie są do tego potrzebne klucze i jak do tego się dobrać - z pod samochodu chyba? Podejrzewam, że u mnie nie jest duży luz, bo stukanie jest od niedawna i większość osób na to by nie zwróciła uwagi, ale ja to słyszę i mnie to już drażni :-/ |
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2012-10-26, 21:36
|
|
|
U mnie też leciutko stuka najprawdopodobniej maglownica bo czuć to na kierownicy.. Luzów z zawieszeniu i innych elementach nie zaobserwowałem (byłem na podnośniku). Tylko u mnie dodatkowo słabo działa wspomagania, nie zauważyłem tego do czasu przejechania się pewną eSką ;-) W eSiem dosłownie jednym palcem kręciłem, a u mnie trzeba dwoma aby było optymalnie.
W tym temacie jest wzmianka o nasadowej 18: http://www.a8team.pl/topics15/3991.htm |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
123mielony
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: D3
Pomógł: 47 razy Wiek: 47 Dołączył: 20 Maj 2009 Posty: 1828 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2012-10-27, 07:18
|
|
|
Dokładnie tego tematu szukałem. |
|
|
|
|
TomAs
Rocznik: 2010
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D4
Wiek: 44 Dołączył: 06 Maj 2011 Posty: 42 Skąd: Dolnyśląsk
|
Wysłany: 2012-10-30, 10:54
|
|
|
kolego a czy to stuka czy trze jak by metal o metal? |
|
|
|
|
|
|
|
notik
Użytkownik
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 6.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Kwi 2012 Posty: 13 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2012-11-02, 20:16
|
|
|
U mnie też stukało lekko jak najeżdżałem na małe nierówności ( najgorsze były światełka odblaskowe na jezdni przy małej prędkości, jakby łączniki stabilizatora, wymieniłem i może trochę lepiej się zrobiło. Skasowałem luz na maglu i od 20kkm cisza. Magiel najłatwiej sprawdzić, szybko machając kierownicą na zgaszonym silniku, słychać spore stuki ( minimalny luz powinien być). Jak już słychać na odpalonym silniku to na pewno wiadomo, że magiel. Można próbować dokręcać, tylko nie za bardzo bo nie będzie odbijać. Dojście nawet niezłe jest po zdjęciu lewego koła. Da się dojść nasadką z małą przedłużką chyba. Pamiętam tylko, że ciężko się tym kręciło bo nie ma tam nakrętki kontrującej i "śruba" którą się kręci jest ciasno spasowana i przy próbie pokręcenia tak jakby przeskakiwała. Jak za bardzo skręcisz zawsze można wycofać. |
|
|
|
|
sylwekr
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sylwek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 20 razy Wiek: 46 Dołączył: 30 Lis 2010 Posty: 674 Skąd: Łowicz
|
Wysłany: 2012-11-07, 12:59
|
|
|
Dzięki panowie za sugestie jak się za to zabrać. Musze tylko teraz zorganizowac trochę czasu (a w ostatnich tygodniach z tym problem :-( ) i wziąść się za to. |
|
|
|
|
|
|
|
matrose1983
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic Sport F1
Zasilanie: ON
Imię: Andrzej
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 41 Dołączył: 18 Sty 2014 Posty: 201 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2014-06-17, 22:04
|
|
|
orientuje sie ktoś z userów jak wygląda temat z regeneracja i ewentualne koszta?
u mnie zawieszenie wszsytko ok,dokrecana była maglownica a jak podjeżdzam np pod krawęznik czy wieksza dziure jednym kolem to stuka jak szalona... |
_________________
|
|
|
|
|
Jakub
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 3 razy Wiek: 50 Dołączył: 14 Lis 2009 Posty: 166 Skąd: BTM
|
|
|
|
|
|
|
|
sylwekr
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sylwek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 20 razy Wiek: 46 Dołączył: 30 Lis 2010 Posty: 674 Skąd: Łowicz
|
Wysłany: 2014-06-19, 08:20
|
|
|
Ja chciałem regenerować, pojechałem do warsztatu który specjalizuje się w regeneracji maglownic (polecany przez wiele osób) i nie chcieli podjąć się naprawy. Powiedzieli, że do tych maglownic nie ma części zamiennych i ich naprawa może nie wyeliminować w 100% problemu (po naprawie może być lepiej, ale abym nie oczekiwał, że będzie działała jak nowa). W końcu kupiłem uzywkę, trafiłem z auta o śmiesznym przebiegu, które sporo lat stało i ze względu na jakieś problemy z papierami nie można było go zarejestrować. Wyciągnęli mi z niego magiel, stan niemal jak nówka (jak i reszta auta), zapłaciłem dosyć słono (można kupić na Alle... duzo taniej), ale po wymianie problem wyeliminowany. |
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2014-06-19, 12:38
|
|
|
no to chyba mnie czeka to samo, bo rowniez zawieszenie mam sztywne a cos mi na nierownosciach tlko z lewej strony stuka jesli to nie bedzie poduszka pod silnikiem albo cos z amorem, to zostaje tylko magiel |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-06-19, 14:42
|
|
|
Magle w A8 to przy tych naszych przebiegach już się sypią no i tak to wychodzi na problem masowy. |
|
|
|
|
sylwekr
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sylwek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 20 razy Wiek: 46 Dołączył: 30 Lis 2010 Posty: 674 Skąd: Łowicz
|
Wysłany: 2014-06-20, 07:13
|
|
|
Apophis napisał/a: | Magle w A8 to przy tych naszych przebiegach już się sypią no i tak to wychodzi na problem masowy. |
Podejrzewam, że duża część sprzedawanych używanych maglownic to już w nie najlepszej kondycji. Dlatego wolałem sporo więcej zapłacić i kupić z auta o niskim przebiegu.... |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-06-20, 15:18
|
|
|
Cytat: | Dlatego wolałem sporo więcej zapłacić i kupić z auta o niskim przebiegu.... |
CO prawda to prawda. Można tez trafić już wcześniej wymienianą więc to wszystko loteria jest. Nie wiem ile kosztuje nowa ale chyba trza bedzie bulić jak się sypnie i nie bedzie innej.... |
|
|
|
|
|