Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 ALL ] Ciekawostka na temat silników ON by AUDI  
Autor Wiadomość
mdamian 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy
Wiek: 41
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 2107
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2012-11-26, 11:15   [D3 ALL ] Ciekawostka na temat silników ON by AUDI

Panowie i panie , zakupiłem dzisiaj egzemplarz tygodnika Auto Świat , jest tam opisywane A8 D3 3.0TDI 233km , jest on opisywany jako jeden z lepszych silników ON (wystarczające osiągi(jak dla kogo) i stosunkowo niskie spalanie) z pośród 3.0TDI , 4.0TDI i 4.2TDI .
I komu tu wierzyć , dziennikarzom motoryzacyjnym , czy użytkownikom i ich postom :shock: :?: :?:
_________________
Nie ma to jak 4.2 Quattro :)
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6. :)
Wypalanie DPF Audi A6 i A8. :)
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS. :)
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2012-11-26, 11:51   

Nikt mi nie powie że 3.0 Tdi V6 z koncernu VAG jest jakąs super jednostką. Jest to zwyczajny silnik dla niewymagających który w dodatku posiada wadliwe rozwiązania w rozrządzie które to sprawiają kłopoty. Na tyle znam się na mechanice by to wiedzieć jak tez i to że najlepszym dieslem z ww trójki jest 4,2 Tdi. 8-)
Jakis tam dziennikarz może sobie sprawdzić to co jest aktualnie w czasie testu i poddac to wyłacznie swojej subiektywnej opini.
 
 
labas 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: A8 , A6
Pomógł: 10 razy
Wiek: 59
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 610
Skąd: Pieniny
Wysłany: 2012-11-26, 12:18   

mdamian napisał/a:
I komu tu wierzyć , dziennikarzom motoryzacyjnym , czy użytkownikom i ich postom


Jak to komu, mnie :mrgreen:

Apophis napisał/a:
najlepszym dieslem z ww trójki jest 4,2 Tdi.


Słusznie prawicie :mrgreen:
 
 
bunga bunga 
Moje A8


Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3200
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Marcinkus
Jeżdzę: W221, 997
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 28 Gru 2010
Posty: 585
Skąd: WSC
Wysłany: 2012-11-26, 12:28   

O 3.0 TDI od kilku lat budowana jest w mediach opinia niezawodnego i niezniszczalnego. To najzwyklejszy PR koncernu dla budowania wizerunku.

Mówiąc prościej "każda pliszka swój ogonek chwali".

A Auto Świat to taki Fakt lub Superekspres motoryzacji.

Nie można dać się zwariować.

8-)
_________________
Forum Audi A6
 
 
mdamian 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy
Wiek: 41
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 2107
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2012-11-26, 12:37   

Panowie ja to wszystko wiem , ponieważ obserwuję forum i widzę z jakimi kłopotami borykają się koledzy i koleżanki z forum ze swoimi autkami .
Co do 3.0TDI , jest dość dużo postów związanych z mechaniką silnika , niż w 4.0 czy 4.2 TDI .
To o czymś świadczy i tu moje zdziwienie , ponieważ uważałem Auto Świat za pismo , które pisze dużo przydatnych rzeczy . Może i o spalaniu ( że mało pali średnio 9L/100km ) to może i prawda , no i może w porównaniu do 4.0 czy 4.2 TDI jest tańsze w naprawach , ale co do wystarczających osiągów , hmm , chyba nie jeździli V8 .
_________________
Nie ma to jak 4.2 Quattro :)
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6. :)
Wypalanie DPF Audi A6 i A8. :)
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS. :)
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2012-11-26, 14:24   

mdamian napisał/a:
ale co do wystarczających osiągów , hmm , chyba nie jeździli V8 .
Tak jak wspominalem to subiektywna opinia dziennikarza-nie powinnosie na nią zwracać uwagi.
 
 
cerbera 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: triptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sebastian
Jeżdzę: D3 4.2
Wiek: 44
Dołączył: 04 Wrz 2009
Posty: 158
Skąd: kraków
Wysłany: 2012-12-09, 21:24   

Każdy ON i tak bedzie droższy w servisie niż pb. To co na paliwie zaoszczedzisz włozysz w servis......już sie przekonałem 3 razy i wystarczy :evil:
_________________
A8 D3 4.2 V8 pb+lpg ''ZŁOTOWŁOSA''
http://rietzphotography.com/
www.chimerabulls.pl
 
 
labas 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: A8 , A6
Pomógł: 10 razy
Wiek: 59
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 610
Skąd: Pieniny
Wysłany: 2012-12-09, 22:19   

cerbera napisał/a:
Każdy ON i tak bedzie droższy w servisie niż pb. To co na paliwie zaoszczedzisz włozysz w servis......już sie przekonałem 3 razy i wystarczy :evil:


No, nie do końca tak jest, mój klekot pali z 5litrów mniej na setkę od benzyny, przejechałem 250 tyś i wychodzi mi że zaoszczędziłem na nowy silnik.
Do tej pory w silniku nic się nie popsuło.
 
 
cerbera 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: triptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sebastian
Jeżdzę: D3 4.2
Wiek: 44
Dołączył: 04 Wrz 2009
Posty: 158
Skąd: kraków
Wysłany: 2012-12-09, 23:54   

labas napisał/a:
cerbera napisał/a:
Każdy ON i tak bedzie droższy w servisie niż pb. To co na paliwie zaoszczedzisz włozysz w servis......już sie przekonałem 3 razy i wystarczy :evil:


No, nie do końca tak jest, mój klekot pali z 5litrów mniej na setkę od benzyny, przejechałem 250 tyś i wychodzi mi że zaoszczędziłem na nowy silnik.
Do tej pory w silniku nic się nie popsuło.


I tego ci życze kolejne 250kk ja mialem inne doswiadczenia z subaru,terracanem i mb.Ale bylo to silniki o mniejszej pojemnosci.
_________________
A8 D3 4.2 V8 pb+lpg ''ZŁOTOWŁOSA''
http://rietzphotography.com/
www.chimerabulls.pl
 
 
mdamian 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy
Wiek: 41
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 2107
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2012-12-10, 10:20   

labas napisał/a:
mój klekot pali z 5litrów mniej na setkę od benzyny, przejechałem 250 tyś i wychodzi mi że zaoszczędziłem na nowy silnik.

Ale mówisz o PB , a biorąc pod uwagę PB+LPG to i tak przepłacasz . :mrgreen:
_________________
Nie ma to jak 4.2 Quattro :)
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6. :)
Wypalanie DPF Audi A6 i A8. :)
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS. :)
 
 
Maciex 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 6.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Maciek
Jeżdzę: W12 D3
Pomógł: 7 razy
Wiek: 32
Dołączył: 03 Lut 2010
Posty: 137
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2012-12-10, 18:05   

Jeździłem A6 z silnikiem 3.0tdi. Miał przebieg 423000km i jeździł, dysponował pełną mocą - S8 zostawiała go w tyle, ale sądzę że nie każda A8 4.2 dałaby radę. Dodatkowo moc jest dostępna szybciej, a jazda jest równie przyjemna co V8 benzynowym.
Spalanie - przy podobnej, spokojnej jeździe A6 spaliło 7litrów ON, S8 = 15L LPG.
 
 
mdamian 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy
Wiek: 41
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 2107
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2012-12-10, 18:15   

Maciex napisał/a:
spokojnej jeździe A6 spaliło 7litrów ON, S8 = 15L LPG.


A6 3.0TDI spalanie 7L/ON x 5.40gr = 37,8zł/100km
A8 4.2PB+LPG spalanie 15L/LPG x 2.60gr = 39zł/100km

Jak widać dużej różnicy w spalaniu nie masz ;-)
_________________
Nie ma to jak 4.2 Quattro :)
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6. :)
Wypalanie DPF Audi A6 i A8. :)
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS. :)
 
 
gierobiala 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: AFB
Skrzynia: manual
Zasilanie: ON
Imię: G.
Jeżdzę: A6
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 15 Wrz 2009
Posty: 302
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2012-12-10, 19:39   

mdamian napisał/a:
Maciex napisał/a:
spokojnej jeździe A6 spaliło 7litrów ON, S8 = 15L LPG.


A6 3.0TDI spalanie 7L/ON x 5.40gr = 37,8zł/100km
A8 4.2PB+LPG spalanie 15L/LPG x 2.60gr = 39zł/100km

Jak widać dużej różnicy w spalaniu nie masz ;-)


Zależy kto po ile ma ropę. Przy cenie 4.50gr różnica jest już bardziej zauważalna.
_________________

 
 
mdamian 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy
Wiek: 41
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 2107
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2012-12-10, 19:40   

gierobiala napisał/a:
Zależy kto po ile ma ropę. Przy cenie 4.50gr różnica jest już bardziej zauważalna.

Zawsze można od ruskich paliwo po 2.50 kupić , chodzi o normalne ceny .
_________________
Nie ma to jak 4.2 Quattro :)
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6. :)
Wypalanie DPF Audi A6 i A8. :)
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS. :)
 
 
gierobiala 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: AFB
Skrzynia: manual
Zasilanie: ON
Imię: G.
Jeżdzę: A6
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 15 Wrz 2009
Posty: 302
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2012-12-10, 19:52   

mdamian napisał/a:
gierobiala napisał/a:
Zależy kto po ile ma ropę. Przy cenie 4.50gr różnica jest już bardziej zauważalna.

Zawsze można od ruskich paliwo po 2.50 kupić , chodzi o normalne ceny .


Kiedyś juz pisałem jak można mieć paliwo z dystrybutora w takiej cenie a po 2.5 od ruskich nie kupisz nawet jak sam sobie przywieziesz.
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.