Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 94 4.2PB ] TIP- wyciek oleju.  
Autor Wiadomość
whisky 
Użytkownik



Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Audi A8
Wiek: 40
Dołączył: 06 Lis 2009
Posty: 30
Skąd: pomorskie
Wysłany: 2009-11-30, 22:13   [D2 94 4.2PB ] TIP- wyciek oleju.

Witam,ostatnio zauwazyłem ze pod autkiem zostaje mi plamka oleju przekładniowego i postanowiłem namierzyc co tam sie dzieje.Po wejsciu pod autko za wiele nie zauważyłem poza tym ze kapało z aluminiowej osłony odzielajacej wydechy od skrzyni ;-) .Moja skrzynia to 4hp24a z 94 roku...i poza tym ze zaczelo delikatnie kapac to skrzynia chodzila idealnie.A ponieważ nie uznaje mechaników bo z autopsji wiem ze jak sam nie zrobie to nie pojezdze wiec zaczynamy ;-)

Dzien pierwszy-diagnoza

Po zdjeciu wydechów i blachy aluminiowej(termicznej) winowajca był już znany



Koszt simeringa pewnie smieszny ale roboty baaardzo dużo ;-)
spuscilem olej i z miski zlecialo tylko 2l wiec o ok 1,5 za mało -tragedia :cry:


Na dzis wystarczy,jutro znowu poswiece okolo 2h :-D mam nadzieje ze jak odkrece wal napedowy tylniego dyfra to skrzynia troszke mi uchyli sie do dolu i bede mial dojscie do srub tylnego dekla skrzyni


Panowie jak nasuwa sie wam cos pomocnego to skrobnijcie ,razem na pewno cos wymodzimy,jutro zamowie uszczelki ,simeringi,filtr i olej

Nazywaj poprawnie tematy :diabel: - zmodyfikowałem
 
 
paulo79 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2, BMW 7er
Pomógł: 32 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 575
Skąd: Lubin
Wysłany: 2009-12-01, 18:07   

kolego wydaje mi sie ze kapie z walka tego co leci z boku, tego ktory przekazuje naped z przedniego mech roznicowego na tylny. To czesta usterka 4-biegowych tipow. Zeby to uszczelnic trzeba wyjac skrzynie i rozebrac ja w drobny mak zeby sie dostac do tego uszczelnienia. Robilem to u siebie- robota nie dla mechanika domowego.
 
 
whisky 
Użytkownik



Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Audi A8
Wiek: 40
Dołączył: 06 Lis 2009
Posty: 30
Skąd: pomorskie
Wysłany: 2009-12-02, 00:14   

hehe zgadza sie kolego ;-) ... a wiec dzis kolejne kilka fotek

Dzien drugi ;-)

a wiec odkrecamy wał napedowy od skrzyni i bez wyjmowania skrzyni zabieramy sie krok po kroku za jej rozbiorke



jezeli jestesmy na tym etapie prac to praktycznie najgorsza robota za nami ;-) (demontarz wydechu oraz poduszek skrzyni biegow ktore przysporzyly mi troszke klopotu) teraz juz typowe klocki lego... a wiec pierwsza pokrywa





pokrywa druga.....





to duze ustrojstwo w instrukcji nazywane jest diif lock assy i radze zdjąc to w calosci nie zaglebiajac sie w budowe przekladni planetarnej gdyż strasznie duzo tam elementow :mrgreen: zdejmujemy to recznie




pokrywa trzecia





simering jest juz widoczny ale zeby go wybic pozostaje czwarta pokrywa(ostatnia) :diabel:





Simering na wierzchu ;-) uszczelki i simeringi zamowione w aso,koszty wbrew pozorą nie wielkie mam nadzieje ze 1-2 dni i wszystko bedzie... :-D jutro dokladne mycie elementow i oczekiwanie na czesci ;-)
 
 
pet3r 
Moje A8


Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: DSG
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: Octavia II RS
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Wrz 2009
Posty: 246
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2009-12-02, 11:48   

jesteś z zawodu mechanikiem? zazdroszczę kanału/podnośnika, bez tego ani rusz z porządniejszą robotą.

powodzenia przy składaniu i pamiętaj - porządnemu mechanikowi przynajmniej 1 śrubka musi zostać po złożeniu :mrgreen:
 
 
whisky 
Użytkownik



Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Audi A8
Wiek: 40
Dołączył: 06 Lis 2009
Posty: 30
Skąd: pomorskie
Wysłany: 2009-12-02, 22:28   

Mechanikuje sobie troszke ;-) dzis odebralem 4 uszczelki poszczegolnych pokryw,uszczelke misy,filtr oleju oraz simering walka i od razu ten od walu tylnego napedu-koszt ok.430zł.

Wymyłem dokladnie pokrywy i zabralem sie za skladanie ;-)



Po 2 godzinach skrzynie(poza miska olejowa) mialem w całosci :-D pet3r niestety nie została zadna srubka ;-)



Jutro nieszczesne poduszki i wydech :-/ sruby i obejmy przyrdzewialy troche no i bede musial cos podpasowac.Koledzy jezeli wie ktos ile oleju do tej skrzynki sie miesci to skrobnijcie prosze :-P
 
 
przemoR888 
Moje A8


Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Przemo
Jeżdzę: Audi A8
Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 27 Paź 2009
Posty: 263
Skąd: wielkopolska/ Piła
Wysłany: 2009-12-03, 11:49   

Kolego wg. autodaty w skrzyni ma być olej "esso egl 71141" ok.3,5-4litry
 
 
malutkaA8 
Użytkownik



Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Andy
Jeżdzę: Audi A8
Dołączył: 12 Paź 2009
Posty: 12
Skąd: bydgoszcz
Wysłany: 2009-12-03, 12:06   

Akurat do tej skrzyneczki to Dexron 3...
 
 
whisky 
Użytkownik



Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Audi A8
Wiek: 40
Dołączył: 06 Lis 2009
Posty: 30
Skąd: pomorskie
Wysłany: 2009-12-04, 22:28   

Przez ostatnie dwa wieczorki wkladalem poduszki i montowałem wydechy ;-)







No i pora na olej :-) proponuje maly lejek wcisniety w okolo 2 metrowy wąż.... wpuszczamy go w okolice prawego kolektora wydechowego silnika i wyciagamy na dole przy misce....wąż wprowadzamy w otwor w misce w ktory wkrecona jest sruba kontrolna/wlewowa



Nastepnie majac lejek w komorze silnika wlewamy olej do miski(dobrze jest w tym momencie miec druga osobe w kanale ;-) )po dolaniu 2 litrow miska jest pelna i olej zaczyna sie przelewac przez otwor wlewowy :mrgreen: odpalamy autko,smok w misce olejowej zasysa olej do poszczegolnych komor i w tym momencie nalezy zapewnic w misce poziom tegoz oleju....wiec dolewamy ;-) silnik caly czas pracuje :-> wlewamy powoli ok 1 litra i w tym momencie proponuje wsiasc do autka i pomanewrowac lewarkiem biegow w kazdej pozycji w kilku sekundowych pauzach na kazdym polozeniu...wracamy pod maske i kontynuujemy napelnianie misy...przy okolo 4 litrach i pracujacym silniku olej zaczyna sie powoli przelewac ze sruby kontrolnej....w tym momencie powtarzamy jeszcze manewr lewarkiem i uzupelniamyy ewentualny brak ;-) jezeli olej juz sie przelewa zakrecamy srube kontrolną i dopiero wtedy mozemy zgasic silnik... ;-)

To tyle jesli chodzi o remoncik ;-) dzis juz sobie polatalem i wszystko dziala tak jak powinno....za jakis czas sprawdze sobie poziom oleju zeby spac spokojnie i tyle :lol: Pozdrawiam,mam nadzieje ze tego typu opis i kilka pogladowych zdjec moze bedzie pomocne :-P
 
 
wojti_sopot 
Moje A8


Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: A8
Pomógł: 2 razy
Wiek: 47
Dołączył: 25 Wrz 2009
Posty: 152
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2009-12-05, 11:26   

Witam
Przy wymianie oleju u siebie w skrzyni, oglądałem to uszczelnienie i tak właśnie myślałem że nie trzeba całej skrzynki wyjmować, opis super, zdjęcia też, na pewno pomocne. Kawał dobrej roboty - pozdrawiam.
 
 
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2891
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-12-06, 20:39   

czy olej w konwerterze jest "w ruchu"?

tzn czy robiąc wymianę dynamiczną konwerter też zostanie przepłukany?
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
Siasiuk 
Użytkownik


Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Arkadiusz
Jeżdzę: Audi A8
Wiek: 42
Dołączył: 11 Kwi 2010
Posty: 3
Skąd: Przemków
Wysłany: 2010-04-20, 21:34   

Super opis!! I jak tam autko ?? Wszystko OK??
_________________
Pozdrawiam
Siasiuk
 
 
whisky 
Użytkownik



Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Audi A8
Wiek: 40
Dołączył: 06 Lis 2009
Posty: 30
Skąd: pomorskie
Wysłany: 2010-04-20, 22:41   

Jak najbardziej ;-) 4HP24A ma swoje delikatne braki kultury ale trzeba sie po prostu do tego przyzwyczaic ;-)
 
 
Rapik 
Moje A8


Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Konrad
Jeżdzę: A8 4.2TDi
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Kwi 2010
Posty: 310
Skąd: G-dz
Wysłany: 2010-04-21, 09:17   

Szacunek, widać że fachowa robota :) A jakim olejem w końcu zalałeś skrzynie bo nie mogę znaleźć ?
 
 
whisky 
Użytkownik



Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Audi A8
Wiek: 40
Dołączył: 06 Lis 2009
Posty: 30
Skąd: pomorskie
Wysłany: 2010-04-21, 10:14   



Polecam ;-)
 
 
Rapik 
Moje A8


Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Konrad
Jeżdzę: A8 4.2TDi
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Kwi 2010
Posty: 310
Skąd: G-dz
Wysłany: 2010-04-21, 12:10   

To odpowiednik ATF Dextron III ? Gdzieś w necie można go dostać :) ?
Widzę że masz bardzo dobre warunki i jesteś z pomorskiego. Czy pomógłbyś mi może z wymianą oleju w 4HP24a :) ?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.