Autor |
Wiadomość |
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2012-12-08, 19:14 [D2 00 4.2PB/LPG
] Skrzynia poszarpuje, buczy / wibruje..t
|
|
|
Witam wszystkich,
od dwóch miesięcy posiadam wymarzoną A8. Po kupnie wymieniony kompletnie rozrząd, zawieszenie, a we wtorek umówiony jestem na wymianę oleju w skrzyni. Od jakiś 2 - 3 tygodni pojawiają się następujące, niepokojące objawy:
* rano, skrzynia zimna, nic nie stuka, puka, płynnie płynnie przerzuca biegi, ale po przejechaniu kilku km na 4 i 5 biegu miedzy 1200 - 2000 obr. (60 - 90 km/h) skrzynia zaczyna buczeć /wibrować po dodaniu gazu (60km/h), obroty lekko falują (auto cały czas przyspiesza) po chwili przestaje buczeć, i potem znów zaczyna ok. 80km/h. tak samo na 5tym biegu również na tipie. Jak wcisne gaz do ok 3500obr. to jest ok.
* jak sie olej rozgrzeje to na 3 biegu również przy normalnym dodawaniu gazu zawsze miedzy 40-50km/h zatelepie lekko autem. Przy mocniejszym wciśnięciu gazu wszystko ok.
* poza tym tylko 3 bieg zawsze zapina mi na 2 razy - czy to normalne.
tak jak wspomniałem olej wymieniam we wtorek, może być niski stan, ale czy to może pomóc czy podejrzewacie cos jeszcze ? Auto najechane ma 244.000
wielkie dzięki za pomoc.
pozdrawiam. MARCIN |
|
|
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2012-12-08, 21:30 Re: Skrzynia poszarpuje, buczy / wibruje..t
|
|
|
martin_rs4 napisał/a: | Witam wszystkich,
* poza tym tylko 3 bieg zawsze zapina mi na 2 razy - czy to normalne.
|
Coś mi się o uszy odbiło, że zapięcie 3 biegu na 2 razy jak najbardziej poprawnym zachowaniem.
Mam bardzo podobne zachowanie na 4 i 5 biegu. Wytarty lockup więc konwerter do wymiany mam. Póki co tak okiełznałem ten problem, że prawie nie czuć tego szarpnięcia. Najgorzej jest jak jadąc na 5 wcisnę troszkę więcej gazu to tak autem zatelepie i zredujuje do 4 albo 3 :shock:
U Ciebie również stawiałbym na kończący się konwerter. Jedź do dobrej firmy ASB na diagnozę skrzyni, najlepiej byłoby do Midparts w Warszawie i będziesz wiedział co i jak.
Być może niski stan oleju to powoduje, albo jego przepracowanie. Sprawdzić stan oleju jest bardzo łatwo, potrzebny jest kanał, klucz imbusowy 17, 2 osoby, laptop, trochę oleju na dolewkę i robić wszystko według instrukcji serwisowej. Jeśli będą Ci to robić mechanicy to patrz im na rączki. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2012-12-08, 23:18
|
|
|
mi skrzynia własnie nie szarpie przy zmianie biegów, tylko tylko przy dodaniu gazu obroty falują w górę i w dół na automacie jakby skrzynia nie wiedziała czy zmienić bieg czy nie, i wtedy to buczenie sie pojawia.
olej jade wymieniać do fachowca co tylko i wyłącznie robi AUDI i VW, tak więc pojęcie ma obszerne, bo auta na gwarancji przyjeżdżają do niego na przeglądy a nie o serwisu AUDI :-D
A co lepsze, kupić "dobrą używkę", czy zregenerować? Nówka sztuka konwerter w MIDPARTS ok. 1400pln... |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
Simone331
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Simon
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 35 razy Dołączył: 15 Sty 2012 Posty: 1108 Skąd: GS / TN
|
Wysłany: 2012-12-08, 23:30
|
|
|
martin_rs4 napisał/a: | A co lepsze, kupić "dobrą używkę", czy zregenerować? Nówka sztuka konwerter w MIDPARTS ok. 1400pln... |
Wiadomo lepiej regenerować, ale jak masz 100% pewniaka to warto brać bo koszta mniejsze. Tylko jak symbol skrzyni będzie inny to ze swojej starej musisz przełożyć sterownik. Ja regenerowałem u siebie i skrzynię i konwerter. |
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2012-12-09, 00:09
|
|
|
a ile w takim razie regeneracja takiego konwertera kosztuje? |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2012-12-09, 00:12
|
|
|
martin_rs4 napisał/a: | a ile w takim razie regeneracja takiego konwertera kosztuje? |
Powinno sie zamknąć w 1500zł |
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2012-12-09, 00:14
|
|
|
w takim razie lepiej kupic funkiel nówke nie śmiganą za 1350pln :mrgreen: |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2012-12-09, 00:15
|
|
|
To jest raczej regenerowany Ja za regenerowany 3 lata temu 1200dałem Jest jak nówka. |
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2012-12-09, 00:21
|
|
|
Zauważ że na dole napisane iż w rozliczeniu nalezy oddać stary-to są własnie regenerowane |
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2012-12-09, 00:24
|
|
|
hehe no niby tak :-D ale potem pomyslałem że jak akumulator kupujesz nowy to stary tez w rozliczeniu zostawiasz :mrgreen: ... znalazłem na allegro zregenerowany konwerter na gwarancji za 400pln...ale do 3,7 :-/ |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2012-12-09, 00:28
|
|
|
martin_rs4 napisał/a: | hehe no niby tak :-D ale potem pomyslałem że jak akumulator kupujesz nowy to stary tez w rozliczeniu zostawiasz :mrgreen: ... znalazłem na allegro zregenerowany konwerter na gwarancji za 400pln...ale do 3,7 :-/ |
Kolego aku podlega ustawie o recyklingu Nie myl z czyms takim jak konwerter. Zadzwoń do ASO i zapytaj tam cenę-myslę że po odjęciu połowy tego co powiedzą uzyskasz szacowaną wartośc nowego. |
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2012-12-09, 00:34
|
|
|
masakra...ale mam nadzieje że wymiana oleju cos pomoże...jak nie no to będziemy sie martwić....ale to po świętach
w każdym razie dzięki za pomoc... :-) |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
Simone331
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Simon
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 35 razy Dołączył: 15 Sty 2012 Posty: 1108 Skąd: GS / TN
|
Wysłany: 2012-12-09, 09:46
|
|
|
A ja właśnie inaczej to rozwiązałem. U mnie nie było wymiany konwertera na regenerowany tylko regeneracja mojego. Za samą tą usługę płaciłem 700zł. Minusem takiej operacji było to, że na zrobienie samochodu czekałem 7 dni. Coś kosztem czegoś. |
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2012-12-09, 13:28
|
|
|
witam...dzis sie okazało że nawet na zimnym oleju buczy skrzynia :-| tylko zastanawia mnie to że akurat tylko na 4 i 5 biegu, na pozostałych jest ok.... najpierw olej nowy zalejemy ... :-> |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|