Autor |
Wiadomość |
bunga bunga
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3200
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Marcinkus
Jeżdzę: W221, 997
Pomógł: 11 razy Dołączył: 28 Gru 2010 Posty: 585 Skąd: WSC
|
Wysłany: 2013-01-08, 11:01 [D3 ALL
] swap hamulców D3
|
|
|
Panowie jak ocenili byście swap hamulców do D3 pod względem wydajności:
zaciski od RS6 C6 sześcio tłoczkowe tarcza 390 mm wiercona,
a
zaciski od S8 D4 sześcio tłoczkowe tarcza 400 mm gładka.
Który z zestawów powinien mieć większą wydajność, skracać drogę hamowania, w D3?
RS6 ok 2,02 tony i 580 KM 650 Nm, S8 D4 też ok 2,14 ton i 520 KM 650 Nm. |
_________________ Forum Audi A6 |
Ostatnio zmieniony przez bunga bunga 2013-01-09, 10:31, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2013-01-08, 16:59
|
|
|
Ogólnie im większa tarcza tym lepiej, ale pod uwagę należy brać jeszcze takie czynniki jak powierzchnia klocka i wielkość tłoczków w zaciskach.
Zestaw z S8 ma większe i grubsze tarcze 400mm/38mm (wzrasta pojemność cieplna zestawu - trochę trudniej przegrzać hamulce), a także minimalnie większą powierzchnię klocka. Średnicy tłoczków nie znalazłem.
Zestaw z RS6 ma mniejsze tarcze 390mm/36mm i minimalnie krótszy klocek. Nawierty w tarczy pozwalają na odprowadzanie gazów spod klocka, co poprawia skuteczność hamowania przy wyczynowej jeździe. Tłoczki mają średnicę 34mm, 36mm i 36mm.
Moim zdaniem, w normalnym ruchu ulicznym, lekką przewagę będzie miał zestaw z S8. |
|
|
|
|
|
|
|
bunga bunga
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3200
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Marcinkus
Jeżdzę: W221, 997
Pomógł: 11 razy Dołączył: 28 Gru 2010 Posty: 585 Skąd: WSC
|
Wysłany: 2013-01-08, 20:26
|
|
|
Gładką tarczę zawsze można naciąć na ok 2 mm. Czy da to wymierne efekty oprócz szybszego zużycia klocka?
A w czym miała by okazywać się ta przewaga w ruchu ulicznym?
8-) |
_________________ Forum Audi A6 |
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2013-01-08, 23:09
|
|
|
Przewagą zestawu z S8 będzie większa siła hamowania wynikająca z większej średnicy tarczy i powierzchni klocka. Jednak kosmiczna różnica to raczej nie będzie i w zależności od Twoich umiejętności i sposobu wykorzystywania tych hamulców, mógłbyś jej nie odczuć (ja sam bym tego raczej nie odczuł, bo hamulców na co dzień nie katuję i pełną ich moc wykorzystuję tylko w sytuacjach kryzysowych).
Nacięcia/nawierty sprawdzają się przy ostrej jeździe torowej, gdzie hamulce cały czas pracują, rozgrzewając się do czerwoności i klocki faktycznie gazują. W jeździe ulicznej takie sytuacje zdarzają się rzadko, ale nic nie stoi na przeszkodzie, żeby nawiercić gładkie tarcze.
Jak dla mnie oba zestawy są bardzo mocne, z lekką przewagą S8, a wziąłbym ten, który uda się taniej wyrwać i który będzie później tańszy w eksploatacji ;-) |
|
|
|
|
|
|
|
bunga bunga
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3200
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Marcinkus
Jeżdzę: W221, 997
Pomógł: 11 razy Dołączył: 28 Gru 2010 Posty: 585 Skąd: WSC
|
Wysłany: 2013-01-09, 08:00
|
|
|
O nacinaniu gładkich to słyszałem i wydaje się być proste. Ale wiercenie to już nie wiem czy ktoś by się podjął.
Pomijam, że traci się gwarancję.
8-) |
_________________ Forum Audi A6 |
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
|
|
|
|
|
|
|
bunga bunga
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3200
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Marcinkus
Jeżdzę: W221, 997
Pomógł: 11 razy Dołączył: 28 Gru 2010 Posty: 585 Skąd: WSC
|
Wysłany: 2013-01-09, 10:32
|
|
|
mdamian napisał/a: | Ale tytuł mógł byś poprawić , co to za tytuł SWAP ????????
Czego się tyczy ?? |
może być?
8-) |
_________________ Forum Audi A6 |
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
|
|
|
|
|
|
|
bunga bunga
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3200
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Marcinkus
Jeżdzę: W221, 997
Pomógł: 11 razy Dołączył: 28 Gru 2010 Posty: 585 Skąd: WSC
|
Wysłany: 2013-01-09, 19:44
|
|
|
Pod zacisk RS6 C6 teoretycznie wchodzi 19". Pod S8 D4 już tylko od 20".
Takie słyszałem opinie.
8-) |
_________________ Forum Audi A6 |
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2013-01-09, 20:35
|
|
|
Elsa podaje, że 400mm z S8 też pod 19" wejdą, ale zając życie nie w każdą felgę, a jak już to z 2mm luzem. |
|
|
|
|
|
|
|
bunga bunga
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3200
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Marcinkus
Jeżdzę: W221, 997
Pomógł: 11 razy Dołączył: 28 Gru 2010 Posty: 585 Skąd: WSC
|
Wysłany: 2013-01-09, 21:22
|
|
|
Co jeszcze Elsa podpowiada?
Czy jarzma zacisków S8 D4 (1LX, 1LN) wejdą plug&play do D3 (1LJ)? Czy trzeba będzie je dorabiać?
8-) |
_________________ Forum Audi A6 |
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2013-01-10, 16:30
|
|
|
bunga bunga napisał/a: | Co jeszcze Elsa podpowiada?
Czy jarzma zacisków S8 D4 (1LX, 1LN) wejdą plug&play do D3 (1LJ)? Czy trzeba będzie je dorabiać?
8-) |
Nic więcej poza suchymi danymi i procedurami serwisowymi Elsa nie powie.
Czy jarzma podpasują nie wiadomo, będziesz musiał sam to sprawdzić. |
|
|
|
|
|
|
|
Pczester
Moje A8
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 3,0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy Wiek: 39 Dołączył: 02 Wrz 2016 Posty: 753 Skąd: Lidzbark Warmiński
|
Wysłany: 2019-01-05, 08:27
|
|
|
Czy może ktoś wie, jakiej grubości dystanse/adaptery trzeba zrobić pod zacisk Akebono z Q7 4M? O ile trzeba je odsunąć od zwrotnicy?
[ Dodano: 2019-01-05, 08:34 ]
I czy ktoś montował kierownice powietrza do tarcz hamulcowych z VW PHAETON, czy w nadkolu trzeba powiększać otwory na przepływ powietrza, lub coś innego przerabiać? |
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2019-01-05, 09:33
|
|
|
Pczester napisał/a: | Czy może ktoś wie, jakiej grubości dystanse/adaptery trzeba zrobić pod zacisk Akebono z Q7 4M? O ile trzeba je odsunąć od zwrotnicy?
[ Dodano: 2019-01-05, 08:34 ]
I czy ktoś montował kierownice powietrza do tarcz hamulcowych z VW PHAETON, czy w nadkolu trzeba powiększać otwory na przepływ powietrza, lub coś innego przerabiać? |
11mm grubość
długi ~160mm
poczyta sobie...
https://www.a8team.pl/d3-...ghlight=#283528
konkluzji niestety nie było
gdyby zakup dwóch kompletów akebono robił dobrą cenę to ja też szukam
najchętniej te gołe niemalowane lub czarne |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2019-01-05, 14:00
|
|
|
Pczester napisał/a: | I czy ktoś montował kierownice powietrza do tarcz hamulcowych z VW PHAETON, czy w nadkolu trzeba powiększać otwory na przepływ powietrza, lub coś innego przerabiać? |
Montowałem wielokrotnie, do A8/S8 D2 i D3, do różnych wersji silnikowych.
I montowałem je do różnych zestawów zacisków i różnych wielkości tarcz chociaż najczęściej było to już 385mm.
Nic nie przerabiasz oprócz tego, że kierownice montujesz oczywiście do osłon również z Phaetona |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|