Autor |
Wiadomość |
zydu
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: kris
Jeżdzę: AUDI A8L
Pomógł: 1 raz Wiek: 40 Dołączył: 14 Lis 2009 Posty: 44 Skąd: warmia
|
Wysłany: 2013-01-24, 20:00 [D3 04 4.2MPI
] Zerwany rozrząd - naprawa silnika
|
|
|
Zwracam się z prośbą o rady/pomoc na co zwrócić uwagę przy naprawie silnika.
Kawałek czasu temu moje a8 miało z pozoru drobną i delikatną stłuczkę, pech chciał, że to z czym doszło do kolizji było wystające przeszło przez chłodnice i uderzyło w kółko ( te na którym w głowicy jest nałożony pasek rozrządu ) wszystko to co jest przed silnikiem, jak belka i inne wzmocnienia nie zostały nawet zadrapane. Kółko się rozsypało, pasek rozerwało, co w silniku ?? nie wiem.
Reanimował będzie mi go mój dobry kolega który już dawno takimi malutkimi i słabymi śilniczkami jak ten się nie zajmował :mrgreen: stąd moja prośba o wszelkie info, pdf'y i ciekawostki na jakie typowo w tym wypadku należałoby zwrócić uwagę, gdyż ja będę podczas tej naprawy panem "przynieś, podaj, pozamiataj" :wpale:
aaa i gdyby komuś się walało coś co może się przydać to proszę o PW |
|
|
|
|
|
|
|
Simone331
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Simon
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 35 razy Dołączył: 15 Sty 2012 Posty: 1108 Skąd: GS / TN
|
|
|
|
|
|
|
|
jojo-jar
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: D3 4.2, D2 4.2,
Pomógł: 2 razy Wiek: 43 Dołączył: 04 Wrz 2009 Posty: 205 Skąd: Jarosław
|
Wysłany: 2013-01-24, 20:23
|
|
|
dlaczego duzo wiecej??
Dwie głowice do roboty - mysle ze max 2000zł(same głowice). |
|
|
|
|
jojo-jar
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: D3 4.2, D2 4.2,
Pomógł: 2 razy Wiek: 43 Dołączył: 04 Wrz 2009 Posty: 205 Skąd: Jarosław
|
Wysłany: 2013-01-24, 20:24
|
|
|
plus koszty twojego kolegi machera |
|
|
|
|
|
|
|
zydu
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: kris
Jeżdzę: AUDI A8L
Pomógł: 1 raz Wiek: 40 Dołączył: 14 Lis 2009 Posty: 44 Skąd: warmia
|
Wysłany: 2013-01-24, 20:28
|
|
|
naprawę mam za free
głowice z gwarancją po próbach ciśnieniowych w temp 95 stopni za tysiaka ( to ta gorsza opcja )
lepsza opcja wymiana uszkodzonych / wygiętych zaworów plus uszczelki i jakieś tam pierdoły ( no i doszlifowanie czy przeszlifowanie gniazd zaworowych )
silnik ma przejechane około 60tyś mil wiec chciałbym go naprawić i mam nadzieję, że za dużo w nim się nie napsuło.
tak czy siak zanim głowic nie ściągnie, możemy sobie tylko gdybać licząc na najmniej destruktywne i kosztowne uszkodzenia |
|
|
|
|
zydu
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: kris
Jeżdzę: AUDI A8L
Pomógł: 1 raz Wiek: 40 Dołączył: 14 Lis 2009 Posty: 44 Skąd: warmia
|
Wysłany: 2013-01-24, 20:29
|
|
|
jojo-jar napisał/a: | dlaczego duzo wiecej??
Dwie głowice do roboty - mysle ze max 2000zł(same głowice). |
dokładnie :-P |
|
|
|
|
|
|
|
zydu
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: kris
Jeżdzę: AUDI A8L
Pomógł: 1 raz Wiek: 40 Dołączył: 14 Lis 2009 Posty: 44 Skąd: warmia
|
Wysłany: 2013-01-24, 20:30
|
|
|
jojo-jar napisał/a: | plus koszty twojego kolegi machera |
ma mocną głowę i zdrową wątrobę to mnie trochę przeraża |
|
|
|
|
kiki
Użytkownik
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8 D3 USA
Wiek: 52 Dołączył: 21 Paź 2012 Posty: 17 Skąd: warminsko mazurskie
|
Wysłany: 2013-01-24, 22:40
|
|
|
sprawdz cisnienie w cylindrach i bedziesz wiedzial czy jedna głowica czy dwie walniete,przerabiałem to w moim aucie,tez lekki strzał i kółko sie rozsypało i pasek pękł,poszły mi tylko 3 zawory ssące w jednej głowicy,jak jestes zainteresowany to posiadam jedną gołą gowice z zaworami do sprzedania,koszty-800 naprawa głowicy,150 uszczelka,1100 nowy rozrząd i robota wiec tragedi nie ma |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
zydu
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: kris
Jeżdzę: AUDI A8L
Pomógł: 1 raz Wiek: 40 Dołączył: 14 Lis 2009 Posty: 44 Skąd: warmia
|
Wysłany: 2013-01-24, 22:48
|
|
|
kiki napisał/a: | poszły mi tylko 3 zawory ssące w jednej głowicy |
jak takie krótkie zdanie potrafi poprawić humor ;-) |
|
|
|
|
pioter
Master MOD
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1796 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 2013-01-25, 08:45
|
|
|
Zobacz w jakim stanie są nastawnik wałków rozrzadu . |
_________________ ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
|
|
|
|
|
|
|
|
szeryfisch
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 1294 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2013-01-25, 23:27
|
|
|
Moze tak lepiej zaczac od zalozenia nowego rozrzadu? Moze jestes w czopku urodzony i nic sie nie stało? |
_________________ Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia |
|
|
|
|
tutenhamon
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik f1 GQF
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 26 razy Wiek: 55 Dołączył: 19 Maj 2009 Posty: 1135 Skąd: Choszczno
|
Wysłany: 2013-02-03, 15:05
|
|
|
Już kiedyś opisywałem całą sytuacje. W moim silniku poleciało 8 zaworów i to w momencie postoju . Planowanie głowic , nowe zawory,uszczelniacze czyli naprawa głowic + nowe uszczelki , zestaw rozrządu +CZUJNIK POŁOŻENIA WAŁKA ROZRZĄDU Halla Hala bo wyskoczył w trakcie naprawy . ustalone koszty 4200 po 8 tygodniach przetrzymywania mego auta mechanik na koniec zażądał 4500 . |
_________________ Klimatyzacja problem Audi.
Amortyzatory, sprężyny, drążki, wahacze, łączniki, stabilizatory Audi.
|
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-02-03, 17:15
|
|
|
tutenhamon napisał/a: | po 8 tygodniach przetrzymywania mego auta mechanik na koniec zażądał 4500 . | Zazwyczaj tak jest i zazwyczaj kwiatki wyskakuja ale w tym przypadku taniej chyba poszukac drugi silnik i masz jeszcze swoj na cżeści i złom(ewentualnie na stolik) ;-) |
|
|
|
|
tutenhamon
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik f1 GQF
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 26 razy Wiek: 55 Dołączył: 19 Maj 2009 Posty: 1135 Skąd: Choszczno
|
Wysłany: 2013-02-03, 19:22
|
|
|
No oczywiście nie dostał swojej ceny i rozstaliśmy się w bojowych nastrojach , a mojego silnika było szkoda ,nie puszcza żadnych chmurek nie łyka oleum no i zamyka zegar więc w grę wchodziła naprawa. nigdy nie wiadomo na jaki silnik trafisz .Chociaż braciszek wymieniał w Xedosie V6-ke i była idealna .Silnik kupiony był w Krakowie nie pamiętam ulicy ale mieli tam tysiące silników na paletach .Ja po awarji skrzyni kupiłem używkę i śmigam 6 miesięcy i pracuje idealnie . To jak loteria i zależy komu powierzamy auto do naprawy. |
_________________ Klimatyzacja problem Audi.
Amortyzatory, sprężyny, drążki, wahacze, łączniki, stabilizatory Audi.
|
|
|
|
|
|
|
|
aro51
Moje A8
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: F11
Pomógł: 38 razy Dołączył: 23 Lis 2010 Posty: 614 Skąd: Mazowieckie
|
|
|
|
|
|