Autor |
Wiadomość |
marioz
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: mariusz
Jeżdzę: A8
Dołączył: 20 Lis 2012 Posty: 23 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2013-03-09, 17:16 [D3 03 4.0TDI
] Nieszczelność silnika
|
|
|
Witam
Zdjąłem osłonę plastikową z silnika żeby mu się przyjrzeć,
I okazało się że mam wyciek.
Są takie dwie szyny przy każdej z głowic które są przesunięte względem siebie
jedna (od pasażera)cofnięta, druga b(od kierowcy) wysunięta.
Każda napędza jakieś mechanizmy do każdego z cylindrów.
Okazuje się że przy najbardziej wysuniętym (od pasażera) mam wyciek
Można to jakoś skręcić, tam po prostu jest śrubka , chyba poluzowana,
i dlatego cieknie. |
|
|
|
|
|
|
|
wolek
Moje A8
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Michał
Jeżdzę: SuperB
Pomógł: 26 razy Wiek: 37 Dołączył: 17 Maj 2010 Posty: 726 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 2013-03-10, 16:36
|
|
|
to sie nazywa kolektor ssący i jest niestety piętą achillesową tego silnika, zrób zdjęcie by określić stopień uszkodzenia. |
_________________ Piękno w parze z technologią.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.
|
|
|
|
|
|
|
|
marioz
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: mariusz
Jeżdzę: A8
Dołączył: 20 Lis 2012 Posty: 23 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2013-03-10, 18:53
|
|
|
Pobieżnie nie wygląda tak żle, jest tam taka śrubka
która wygląda na poluzowaną.
Po drugiej stronie jest suchutko.
2013-03-10-1705-1.jpg
|
|
Plik ściągnięto 123 raz(y) 139,6 KB |
|
|
|
|
|
wolek
Moje A8
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Michał
Jeżdzę: SuperB
Pomógł: 26 razy Wiek: 37 Dołączył: 17 Maj 2010 Posty: 726 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 2013-03-10, 19:06
|
|
|
więc tak:
pomarańczowa strzałka to magistrala cięgien klap kolektora ssącego
czerwona strzałka to cięgno samej klapy
jeśli jest tam wyciek oznacza nieszczelność spowodowaną mechanicznym uszkodzeniem kolektora (zużycie) i konieczna jest jego wymiana lub regeneracja. regeneracja polega na dorobieniu nowego tulejowania klap. Jutro wyśle ci zdjęcia kolektora od środka i wytłumacze na czym polega jego uszkodzenie i wytłumacze dlaczego nie można tego bagatelizować. |
_________________ Piękno w parze z technologią.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.
|
|
|
|
|
|
|
|
marioz
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: mariusz
Jeżdzę: A8
Dołączył: 20 Lis 2012 Posty: 23 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2013-03-10, 19:46
|
|
|
A ja myślałem że wystarczy dokręcić :-( |
|
|
|
|
marioz
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: mariusz
Jeżdzę: A8
Dołączył: 20 Lis 2012 Posty: 23 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2013-03-11, 23:03
|
|
|
Czy każdy taki wyciek dyskwalifikuje kolektor ssący, czy jest może
jakaś metoda weryfikacji usterki? |
|
|
|
|
|
|
|
wolek
Moje A8
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Michał
Jeżdzę: SuperB
Pomógł: 26 razy Wiek: 37 Dołączył: 17 Maj 2010 Posty: 726 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 2013-03-12, 21:49
|
|
|
sorki ze dopiero teraz ale nie miałem czasu ostatnio...
wklejam ci zdjęcia które obrazują problem kolektorów. Są to zdjęcia mojego kolektora który ma tę samą przypadłość co twój:
klapy razem
kanały kolektora bez klap (po ich demontażu)
wyrobiona klapa która ma luz, wyłamanie osi i jak u ciebie puszcza ciśnienie na zewnątrz kolektora.
i na deser sprawna klapa bez luzu.
problem polega na materiale który nie wytrzymuje przebiegów i sie wyciera (tulejowanie), powstaje luz wywala błędy i w ekstremalnych przypadkach dochodzi do wyłamania przepustnicy(klapy) i zassania jej wgłąb głowicy...(spustoszenie) |
_________________ Piękno w parze z technologią.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.
|
|
|
|
|
marioz
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: mariusz
Jeżdzę: A8
Dołączył: 20 Lis 2012 Posty: 23 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2013-03-12, 23:09
|
|
|
Rozumiem że zdejmujemy i weryfikujemy stan po oględzinach od środka
A tak na marginesie czemu jeszcze nikt nie wpadł na to jak to
taniej naprawić niż cholerne 4 tpln jakie mi zaproponowali w ASO
I co myślisz na temat używek, wiem że loteria ale za ćwiartkę ceny
Z innej beki jak z tym chociaż przez chwilę jeżdzić ?
Delikatnie? |
|
|
|
|
|
|
|
wolek
Moje A8
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Michał
Jeżdzę: SuperB
Pomógł: 26 razy Wiek: 37 Dołączył: 17 Maj 2010 Posty: 726 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 2013-03-13, 16:00
|
|
|
używki są takie jak twoja bo wszystkie prawe padają...
tanio naprawić może kumaty tokarz co pracuje z teflonem i miedzią.
cena nowego fakt powala
jeździćz tym? hmm jak pisałeś loteria. |
_________________ Piękno w parze z technologią.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.
|
|
|
|
|
arni61
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 2.5
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Arnold
Jeżdzę: Audi V6
Pomógł: 2 razy Wiek: 63 Dołączył: 02 Lut 2012 Posty: 18 Skąd: Opole/Opolskie
|
Wysłany: 2013-03-25, 22:14
|
|
|
Witam
Mam pytanie do Pana "wolek". Może zna Pan budowę kolektora ssącego z Audi a 8 3.3 TDI ?
Czy też na podobnej zasadzie są tam takie klapki jakie pokazał Pan na zdjęciu ?.
Mam na forum postawione pytanie dziwnych odgłosów z kolektora ssącego ale nikt na nie nie odpowiedział. Auto już po naprawie. Głośny odgłos zasysanego powietrza jakby do jednego cylindra zniknął (ale po nagrzaniu się auta jest to samo, tylko bardzo przytłumione. Oczywiście na wolnych obrotach. Może te silniki tak mają ?) Auto mam po regeneracji głowic. Mechanik zdiagnozował że to właśnie było przyczyną. Chciałbym zaznaczyć że z naprawy jestem bardzo zadowolony. Auto ma lepsze osiągi jak wcześniej. |
|
|
|
|
|
|
|
wolek
Moje A8
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Michał
Jeżdzę: SuperB
Pomógł: 26 razy Wiek: 37 Dołączył: 17 Maj 2010 Posty: 726 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 2013-03-26, 21:51
|
|
|
z tego co widze w dokumentacji to 3.3 nie jest tak zawiły w swojej budowie, poszujak nieszczelności przy zawoże EGR, podaje ci linki z budową i osprzętem silnika 3.3 CR1 2 |
_________________ Piękno w parze z technologią.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.
|
|
|
|
|
arni61
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 2.5
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Arnold
Jeżdzę: Audi V6
Pomógł: 2 razy Wiek: 63 Dołączył: 02 Lut 2012 Posty: 18 Skąd: Opole/Opolskie
|
Wysłany: 2013-03-28, 22:02
|
|
|
Dzięki Panie "wolek" za bardzo przydatne linki . Bardzo mi Pan nimi pomógł. Może ma Pan jeszcze coś na temat sposobu wymiany przepływek w tym aucie ( a8 3.3 tdi) ? Czy konieczne jest ściąganie tego kolektora ssącego aby się do nich dostać ?
Pozdrawiam |
|
|
|
|
|
|
|
wolek
Moje A8
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Michał
Jeżdzę: SuperB
Pomógł: 26 razy Wiek: 37 Dołączył: 17 Maj 2010 Posty: 726 Skąd: Jelenia Góra
|
|
|
|
|
arni61
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 2.5
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Arnold
Jeżdzę: Audi V6
Pomógł: 2 razy Wiek: 63 Dołączył: 02 Lut 2012 Posty: 18 Skąd: Opole/Opolskie
|
Wysłany: 2013-03-29, 15:19
|
|
|
Dzięki. Będę próbował to wymienić bez ściągania całego kolektora.Może wystarczy tylko ta część pomiędzy filtrem a tymi przepływkami. Miejsca tam jest jak na "lekarstwo". Najgorzej chyba z tymi gumowymi kolankami pójdzie. Ponoć mechanicy męczą się z tym parę godz. ???? |
|
|
|
|
|
|
|
monsterq
Moje A8
Rocznik: 2010
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: Audi A8 4H
Pomógł: 4 razy Wiek: 35 Dołączył: 17 Sty 2013 Posty: 72 Skąd: Mazowsze
|
Wysłany: 2013-05-15, 22:48
|
|
|
wołek, znasz jakiś warsztat sprawdzony który regeneruje klapy w rozsądnych pieniądzach? |
|
|
|
|
|