Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 00 3.3TDI ] Głośna praca silnika (coś stuka i puka)  
Autor Wiadomość
kumacha 
Użytkownik


Rocznik: 2007
Silnik cm3: 2.5
Skrzynia: manual
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: ford ranger
Dołączył: 24 Maj 2012
Posty: 3
Skąd: Strzelin
Wysłany: 2013-03-13, 10:53   [D2 00 3.3TDI ] Głośna praca silnika (coś stuka i puka)

Witam,
no i zaczęły się problemy z brata A8 00 D2 3,3 tdi. Auto stoi już 3 miesiące i czas się za nie wziąć. Rok temu były wymienianie wałki rozrządu, jeden nowy, a 3 regenerowane, robione dźwigienki zaworów, zawory i popychacze. Wałki od Świątka z Bydgoszczy. Remont wykonał poprzedni właściciel. Auto zrobiło 30 tys i chodzi jak na załączonym filmie. Straciło kompresję i chodzi nierówno. Odgłosy pojawiły się w jednym momencie, bez wcześniejszych objawów. Prosimy o pomoc w diagnozie.

http://w731.wrzuta.pl/fil...a_praca_silnika
 
 
SamackA8 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: Audi A8 D2 , Audi A6 C6
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 14 Kwi 2011
Posty: 383
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2013-03-13, 11:31   

Ja bym na twoim miejscu podpiął Vaga i sprawdził czy nie ma jakiś błędów
_________________
I love my A8, A6 and S3 :)
Forum Audi A6
Forum Audi A8
Forum Audi A7
 
 
pawcio 
Użytkownik


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 2.5
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: paweł
Jeżdzę: A8
Wiek: 41
Dołączył: 05 Sty 2010
Posty: 38
Skąd: chełm/lubelskie
Wysłany: 2013-03-14, 19:56   

Witam stuki w kolektorze ssącym prawdopodobnie nieszczelność na zaworach a co za tym idzie utrata komprechy ale to tylko domniemania. Pisze tak bo taki sam przypadek miałem w swoim autku takie same stuki i głowice poszły na regenerację.
Jak byś odkręcił kolektor ssący stuki były by bardziej i wyraźniej słyszalne
 
 
szeryfisch 
Moje A8


Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 1294
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2013-03-14, 21:30   

a jak wygladaja spaliny bo na filmiku nie pokazałes?
_________________
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
 
 
kumacha 
Użytkownik


Rocznik: 2007
Silnik cm3: 2.5
Skrzynia: manual
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: ford ranger
Dołączył: 24 Maj 2012
Posty: 3
Skąd: Strzelin
Wysłany: 2013-03-15, 08:48   

Wczoraj auto oddaliśmy do warsztatu. Diagnoza podobna jak kolegi pawcia - uszkodzony któryś zawór i komprecha idzie w filtr powietrza. Raczej bez ściągania lewej głowicy się nie obejdzie. Oprócz tego jeden wtrysk leje. Zobaczymy czy to było przyczyną ciężkiego palenia na ciepłym silniku. Szeryfisch - do Ciebie miałbym bliżej, bo przez Domasław jechaliśmy na Główną do WRO. Ledwo co zatargaliśmy czołg na lawecie, którą ciągnęliśmy Sharanem :-D . Jak będę wiedział więcej to napiszę. Dzięki koledzy!
 
 
pawcio 
Użytkownik


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 2.5
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: paweł
Jeżdzę: A8
Wiek: 41
Dołączył: 05 Sty 2010
Posty: 38
Skąd: chełm/lubelskie
Wysłany: 2013-03-15, 11:10   

jak będziesz zrzucał głowice to proponuje obydwie dać do regeneracji ja swego czasu płaciłem po 300 za sztukę i powiem jestem zadowolony
 
 
kumacha 
Użytkownik


Rocznik: 2007
Silnik cm3: 2.5
Skrzynia: manual
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: ford ranger
Dołączył: 24 Maj 2012
Posty: 3
Skąd: Strzelin
Wysłany: 2013-04-10, 09:53   

Witam, po niecałym m-cu chłopaki wzięli się w końcu za rozebranie silnika... Okazało się, że nie były wymieniane wałki rozrządu, jak deklarował sprzedający... Wszystko do wymiany... A fakturę dostaliśmy tylko na części, czyli nie koniecznie poszły do tego auta... Wszystko do wymiany... Diagnoza trochę powala z nóg! Czekamy na kosztorys, żeby było wszystko tak jak Pan Bóg to raczej w 10 tys się nie zamknie ;( ciężko powiedzieć co z tym robić...
 
 
mdamian 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy
Wiek: 42
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 2107
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2013-04-10, 10:44   

kumacha, Trzeba było kupić 4.2pb+LPG :-P
_________________
Nie ma to jak 4.2 Quattro :)
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6. :)
Wypalanie DPF Audi A6 i A8. :)
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS. :)
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3149
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2013-04-10, 12:22   

Nie zazdroszczę wydatku. Jeśli wykonasz naprawę to autko zostanie raczej na dłużej w domu. ;-)
_________________
 
 
otto 
Użytkownik



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Szymon
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 36
Dołączył: 04 Lut 2013
Posty: 34
Skąd: Uć
Wysłany: 2013-04-10, 20:47   

Kluczem do długiego i zdrowego "życia" motorów 2.5 i 3.3tdi jest regularna wymiana dobrego, najlepiej syntetycznego, oleju z normami dla silników tdi i przede wszystkim nie przeciąganie tych wymian. Niestety ale w dzisiejszych czasach burak, który bierze kredyt i kupuje a ósemkę za 25 tysi żeby mieć najlepszą furkę we wsi najczęściej nie dba już o serwis, bo go najzwyczajniej nie stać... :-/ połowa jak nie 3/4 tych awarii wycierających się wałków to zaniedbany serwis olejowy.
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=IJ2kvZpJ_BU
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2013-04-11, 07:02   

a audi miało już poprawić silniki
jak widać nie tylko 2,5 tdi w których przy wymianie paska wałki się zmienia :mrgreen:
rozumiem że wymiany oleju łagodzą ten stan
ale uwierz mi jakby był silnik prawidłowo zaprojektowany i nie było by wysysania oleju i blokowania oleju bez odmę wadliwą to nic takiego by nie miało miejsca
 
 
Hesher
[Usunięty]

Wysłany: 2013-10-23, 20:07   

odme trzeba czyscic lub wymieniac wraz z wymiana oleju co 10000 km , wtedy walki beda zyly. kumpel ma 2.5 tdi ponad 500tkm nakrecone i walkow nie wymienial od kiedy auto kupil z przebiegiem nieco 200tkm.
 
 
otto 
Użytkownik



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Szymon
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 36
Dołączył: 04 Lut 2013
Posty: 34
Skąd: Uć
Wysłany: 2013-10-23, 22:28   

Hesher napisał/a:
odme trzeba czyscic lub wymieniac wraz z wymiana oleju co 10000 km , wtedy walki beda zyly. kumpel ma 2.5 tdi ponad 500tkm nakrecone i walkow nie wymienial od kiedy auto kupil z przebiegiem nieco 200tkm.


to zamiast bawić się w czyszczenie odmy, można robić płukankę silnika przy każdej zmianie oleju. szybciej i skuteczniej
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=IJ2kvZpJ_BU
 
 
Hesher
[Usunięty]

Wysłany: 2013-10-25, 21:05   

tez mozna, musi byc czysciutko, wtedy walki sie nie wycieraja no i olej pelen syntetyk, wiecej dac za butle oleju niz z beczki lac, te beczkowe to ja juz widzialem , cuda z nimi robia. coprawda benzyne mam ale jak do tej pory przejechalem po wymianie 1500 km po polsce i ani grama oleju mi niewzial.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje anime

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.