Autor |
Wiadomość |
Druss
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D2 4.2 ; W203
Pomógł: 5 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Sie 2011 Posty: 290 Skąd: Grodzisk Maz
|
Wysłany: 2013-04-15, 11:47 [D2 00 4.2PB/LPG
] Wymiana klocków - samodzielnie
|
|
|
Cześć, czy w warunkach domowych jest możliwośc samemu wymienienia sobie klocków z przodu ??
Słyszałem że jak będzie się wyciskać jeden tłoczek to drugi będzie się dałej wysuwał - prawda ??
Może jakieś rady macie jak wymienić ?
Wymieniałem w 190-tce, A6 C4 i dałem rade - jak jest tutaj ?
Pozdrawiam. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
Druss
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D2 4.2 ; W203
Pomógł: 5 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Sie 2011 Posty: 290 Skąd: Grodzisk Maz
|
|
|
|
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
Wysłany: 2013-04-15, 12:15
|
|
|
Druss napisał/a: | Słyszałem że jak będzie się wyciskać jeden tłoczek to drugi będzie się dałej wysuwał - prawda ?? |
Hmm , na pewno się będzie wysuwać bo w układzie hamulcowym panuje ciśnienie , ale nie wyciągasz przecież z dwóch stron klocków tylko pierw 1 potem drugą stronę robisz .
Ja wymieniam sam sobie klocki i nie ma zbytnio trudności z tym .
Druss napisał/a: | Wymieniałem w 190-tce, A6 C4 i dałem rade - jak jest tutaj ? |
W a8 wymienia się tak samo klocki jak w A6 .
Nie wiem jak w A6 ale w A8 przychodzą 4 klocki na koło .
Nie ma w tym żadnej filozofii .
Z tyłu jak będziesz wymieniać to tam musisz wcisnąć tłoczek trochę wcisnąć , potem przekręcić około 45 stopni i znowu wciskasz tłoczek i znowu przekręcasz go .
Powtarzasz to aż tłoczek się schowa . |
_________________ Nie ma to jak 4.2 Quattro
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
|
|
|
|
|
Druss
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D2 4.2 ; W203
Pomógł: 5 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Sie 2011 Posty: 290 Skąd: Grodzisk Maz
|
Wysłany: 2013-04-15, 16:11
|
|
|
mdamian z tym wychodzeniem tłoczków chodziło mi że z jednego zacisku jak wciskasz jeden wychodzi drugi (podobno) - pytanie czy ja mam 2 tłoczkowe zaciski :?:
W A6 były tylko po 2 na koło klocków.
Czy to z tego linku na da się do wymiany klocków u mnie ?? niechce inwestować w jakieś super/hyper/pro/advance rzeczy bo niewykorzystam tego. A szykuje mi się wymiana klocków więc może takie cudo sobie zakupie. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
|
|
|
|
Druss
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D2 4.2 ; W203
Pomógł: 5 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Sie 2011 Posty: 290 Skąd: Grodzisk Maz
|
Wysłany: 2013-04-15, 21:58
|
|
|
Też właśnie robiłem to domowymi sposobami.
Dzięki za rady.
Pozdrawiam. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
kmicic-lt
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Leszek
Jeżdzę: S8 D2 [AHC]
Pomógł: 4 razy Wiek: 44 Dołączył: 25 Paź 2011 Posty: 386 Skąd: 3-miasto/Oslo
|
Wysłany: 2013-04-15, 22:45
|
|
|
Wszystko fajnie i pieknie, obys nie miał zapieczonych cylinderkow - u mnie byl jeden walniety, no i musiałem sobie zregenerowac oba zaciski (to tez jest prosta sprawa - tylko czasochlonna) |
|
|
|
|
Druss
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D2 4.2 ; W203
Pomógł: 5 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Sie 2011 Posty: 290 Skąd: Grodzisk Maz
|
Wysłany: 2013-04-15, 23:01
|
|
|
Jak możesz napisać jak to zrobić to z chęcia przeczytam i się nauczę.
Oby się nie przydalo, ale warto wiedzieć. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
tomi5
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 812 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2013-04-21, 07:48
|
|
|
Druss, Jak bys mial z czymś problem dzwoń jak bedę mógł pomuc to pomogę Hamulce tył i przod przerobiłem w poprzedniej. Teraz zabieram się za to w eSce na razie tył wymieniony ale okazało sie że gumki na cylinderkach popękane i czeka mnie wymiana wszystkich gumek na zaciskach tylnych.
Ale jak już wymieniałeś w innych autach klocki to tutaj raczej nic nie powinno Cię zaskoczyć.
A jak już jesteśmy przy zaciskach hamulcowych, mam pytanie, bo juz 2 opinie słyszałem:
Czy smar do hamulcow(miedziany itp.) powinno sie dawać pod gumkę tą która jest na tłoczku wypychającym klocek, czy tylko pod gumki od prowadnic? |
_________________ Forum Audi A6.
Forum Audi A8. |
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
|
|
|
|
|
|
|
|