Autor |
Wiadomość |
Bombel
Użytkownik
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Bombel
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 32 Dołączył: 07 Maj 2013 Posty: 5 Skąd: Polska
|
Wysłany: 2013-05-19, 15:09 [D3 ALL ] Tiptronik czy Multironik
|
|
|
Jaka jest różnica między skrzynią Tiptronik a Multironik która lepsza waszym zdaniem? Ponieważ słyszałem że Multitronik jest do bani z uwagi na dużą awaryjność
oraz jakie skrzynie występują w modelu D3 6.0 W12 2005-2008 czy często się psują?? |
|
|
|
|
|
|
|
sylwekr
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sylwek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 20 razy Wiek: 47 Dołączył: 30 Lis 2010 Posty: 674 Skąd: Łowicz
|
Wysłany: 2013-05-19, 17:52
|
|
|
W A8 według mojej wiedzy tylko montowany był Tiptronic. |
|
|
|
|
|
|
|
blady99
Moje A8
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 14 Sty 2013 Posty: 70 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2013-05-19, 17:53
|
|
|
Multi jezdzilem jest do d..lw a8 napewno tip jest, multi ma problem z przenoszeniem wiekszego momentu wec montowana w 2,0 tdi i benzynie |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-05-19, 18:01
|
|
|
Multitronoc to skrzynia bezstopniowa i na tzw tasmie. Nie nadaje sie do duzych motorów i napedu Q stąd w A8 ich chyba nie montowano a jak już to w najsłabszej wersji może. |
|
|
|
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2013-05-19, 18:38
|
|
|
panowie, w a8 multi nie występuje wogóle |
_________________ Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz.... |
|
|
|
|
pioter
Master MOD
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1796 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 2013-05-19, 18:42
|
|
|
Popraw proszę tytuł tego wątku zgodnie z regulaminem. Zastosuj w nim odpowiednie tagi. W przypadku nie poprawienia, zostanie on usunięty |
|
_________________ ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
|
|
|
|
|
|
|
|
jacek
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic/F1
Zasilanie: ON
Imię: Jacek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 16 razy Dołączył: 19 Wrz 2012 Posty: 286 Skąd: Kujawsko - Pomorskie
|
Wysłany: 2013-05-19, 19:03
|
|
|
W wersji D3 W12 montowana jest skrzynia Tiptronic (6 biegów - BHT).
A co do awaryjności to nie jest większa od innych A8 , zależy jak kto dba o auto i wymiany oleju. |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-05-19, 19:07
|
|
|
jacek napisał/a: | A co do awaryjności to nie jest większa od innych A8 , zależy jak kto dba o auto i wymiany oleju. | Multi jest bardziej awaryjny bo delikatniejszy i nierzadko zwyczajnie nie dawał rady momentowi stad awarie i kosztowne naprawy. Nawet serwisowana. |
|
|
|
|
|
|
|
Bombel
Użytkownik
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Bombel
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 32 Dołączył: 07 Maj 2013 Posty: 5 Skąd: Polska
|
Wysłany: 2013-05-19, 20:18
|
|
|
Jestem nowym użytkownikiem i nie bardzo znam się na forum oraz zasadach za co przepraszam. Poprawiłem temat lecz nie wiem czy tak może zostać??
Z tego co znów mi wiadomo to nie wymienia się oleju w skrzyni gdyż od dołu jest zawór do spuszczenia oleju ale napełnia się go jakoś chyba od góry?? Tak jak w przypadku oleju w silniku?? Więc jak nalać olej do skrzyni od dołu??
A co ile trzeba wymieniać olej jeżeli się go już wymienia i na jaki?? |
|
|
|
|
jacek
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic/F1
Zasilanie: ON
Imię: Jacek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 16 razy Dołączył: 19 Wrz 2012 Posty: 286 Skąd: Kujawsko - Pomorskie
|
Wysłany: 2013-05-19, 20:25
|
|
|
Apophis napisał/a: | Multi jest bardziej awaryjny bo delikatniejszy i nierzadko zwyczajnie nie dawał rady momentowi stad awarie i kosztowne naprawy. Nawet serwisowana. |
Owszem ale multitronik nie był montowany w A8 |
|
|
|
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-05-19, 20:36
|
|
|
Bombel napisał/a: | Z tego co znów mi wiadomo to nie wymienia się oleju w skrzyni |
To źle Cie poinformowano.
Bombel napisał/a: | A co ile trzeba wymieniać olej jeżeli się go już wymienia i na jaki?? | No taki jaki bys powinien np ATF3 i inne a jaki ma twoja skrzynia to sprawdzi ci szanujący sie serwis ASB i wymieni odpowiednio. Co około 60tys ja to robie nawet cześciej. Nie wiem z jakiego rejonu jestes ale są dwa dobre serwisy w pl jeden w Wawie i jeden pod Wrockiem. |
|
|
|
|
|
|
|
labas
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: A8 , A6
Pomógł: 10 razy Wiek: 59 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 610 Skąd: Pieniny
|
Wysłany: 2013-05-19, 20:48
|
|
|
Panowie ale walnęliście babola :lol:
W A8 był montowany multitronic, zarówno w D2 jak i w D3. |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-05-19, 20:56
|
|
|
Teściu tez mi sie tak wydaje. V6 na osce miały taką opcje z tym multi. |
|
|
|
|
|
|
|
arti_dg
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 4.2 D2 310KM
Wiek: 39 Dołączył: 29 Lip 2012 Posty: 5 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 2013-05-19, 21:09
|
|
|
labas napisał/a: | Panowie ale walnęliście babola :lol:
W A8 był montowany multitronic, zarówno w D2 jak i w D3. |
W D3 były tylko w 3.0 fwd, w D2 nie było, więc sam też walnąłeś babola :-P |
|
|
|
|
|