Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 00 4.2PB/LPG ] Stuki przy zmianie biegu w dół  
Autor Wiadomość
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2013-05-23, 19:05   [D2 00 4.2PB/LPG ] Stuki przy zmianie biegu w dół

Witam.

pojawił mi sie następujący objaw> jak sie już wszystko nagrzeje, to nie zawsze, ale jednak, przy zrzucaniu biegu (lewarek na D) z 3 na 2 obroty od pewnego pułapu ok. 1200obr. spadają momentalnie w dół i wracają od razu do góry a wtedy słychać po autem z przodu takie 2 metaliczne stuki, jakby luz na różnicowym był.

najczęściej objawia sie to jak jade na LPG, i tak jakby cisnienia nie trzymało, ale za to na PB też, ale już żadko sie tak dzieje.

Tak jak wspomniałem, jest tak tylko przy zmianie biegu z 3 na 2, a jak przełącze na TIPA i sam zmieniam, to wtedy jest wsio OK, SUPER itp...itd...i już :->

Wiem że mam luz na przegubie wału od ale od tylnego dyfra. Myslicie że mogą to być np. przeguby wewnętrzne? Obydwa zewnętrzne są nowe. Olej w ASB niedawno wymieniany. Wiem że są trzy komory w ASB gdzie sie olej wlewa i może w tej pierwszej od silnika jest mało, albo....może tak stukać przez instalke LPG ?

Wielkie dzieki za pomoc...pozdrawiam :peace:
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2013-05-23, 19:11   

martin_rs4, Niebardzo rozumię ale
martin_rs4 napisał/a:
najczęściej objawia sie to jak jade na LPG, i tak jakby cisnienia nie trzymało, ale za to na PB też, ale już żadko sie tak dzieje.
Z tego cytatu wynika chyba że na PB dzieje się Ci to zdecydowanie rzadziej?? Jesli tak to gazownia wali ci błedami w elektronike i moga sie dziac cuda z ASB.
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2013-05-23, 20:05   

no właśnie tu chyba tkwi problem, bo na PB lepiej mi silnik w ogóle pracuje, a na LPG trzęsie trochę buda (wtryski?) albo reduktor, ale to inny dział :lol:

ogólnie tak czasami walnie jakby byl spory luz na różnicowym...do przodu to nie ma problemów, żadnych stuków szarpnięć, przeciągnięć.... :-/
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2013-05-23, 20:30   

Zasadniczą przyczyna złej pracy skrzyni sa błedy na silniku(ECU). Silnik nawet z błedami potrafi całkiem sprawnie pracować a skrzynia juz nie. Jesli piszesz że i motor Ci cos nie tak pracuje to zacznij od sprawdzenia błedow,skasuj je wyłacz gaz,potem jesli nie ma spustoszenia to może pomoże resecik czyli wypiecie aku na godzine i przejażdzka na samej PB ze 100-200km a LPG wyłaczone w tym czasie. No i zobaczysz co bedzie się działo i jakie powrócą błedy.
Zaniedbanie takiego problemu powoduje po pewnym czasie mechaniczne uszkodzenia ASB w skutek jej nieprawidłowej pracy.
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2013-05-23, 20:46   

jutro podepne VAGa i poszperam troche po obwodach :mrgreen: Wiem ze mam dwie sondy ujarane za katami, to z ostatnich odczytow z przed 2 miesiecy, w skrzyni zadnych bledow :-> no i swieczki bede chcial zmienic na irydowe NGK LPG1 przynajmniej tu jest na ok. 100kkm spokój. :->
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2013-05-23, 20:49   

Swiece na 100tys km?? No sory ale przy gazie to max przebiegi to 50tyś. Komp ASB nie musi miec błedow ale jak sa na silniku to oczywiste że wpływa to na jej prace.
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2013-05-23, 20:54   

no wlasnie NKG daje gwarancje na te swiecie ze wystarczy przeglad po 100tys. bo sa przystosowane specjalnie pod LPG, i rowniez nie obciążają cewki jak zwykle swiece. Dlatego cena 1 swiecy to ok. 90 pln ( jak dla mnie 55pln :mrgreen: )
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2013-05-23, 20:58   

Wiesz ja wole dac 10euro za sztuke i szybciej wymienić-mam wiecej pewności że bedzie świeższa i nie wrosnie sie w silnik :mrgreen:
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2013-05-23, 21:02   

Cytat:
Komp ASB nie musi miec błedow ale jak sa na silniku to oczywiste że wpływa to na jej prace.


no wlasnie mysle ze przez to ze LPG nie daje odpowiedniego cisnienia to tym samym nie trzyma obrotow i ASB nie zmienia tego biegu plynnie tylko jakby wpadala w przepasc :-/

Apophis napisał/a:
Wiesz ja wole dac 10euro za sztuke i szybciej wymienić-mam wiecej pewności że bedzie świeższa i nie wrosnie sie w silnik :mrgreen:


no niby tak... :mrgreen: tez tak myslalem. Ja tu mam NGK V-LINE 30 za 35pln / szt. tak wiec dobre pieniazki, ale sie nad tymi cewkami zastanawiam....chociaz poprzedi wlasciciel to nie mam pojecia jakich uzywal :-|
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2013-05-23, 23:07   

LPG nawet sprawne może namieszac na tyle by ASB sie nieco rozstroiło. Ja niedawno robiłem wydech i co za tym idzie aku był na pare h.odłaczony a po zrobieniu podłaczyłem i pojecchałem i się skrzynka zrobiła niekulturalna. Wyłaczyłem gaz i aku i pojeździłem trochę na benie żeby sie ECU "dostroiło" i jest już lepiej. Ale myślę że 100km to za mało więc powtorze jeszcze te operacje.
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2013-05-24, 08:40   

ooo :shock: no ni przypuszał bym że to może mieć aż taki wpływ...nic tylko lecieć i LPG regulować.

a pytanko mam takie...jak sie dobrac do klewarka zmiany biegów...ponieważ nie chodzi mi TIP w kierownicy i chce obadać czy to może tak cos nie jest podpiete... :roll:
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2013-05-24, 08:44   

Apophis napisał/a:
Wyłaczyłem gaz i aku i pojeździłem trochę na benie żeby sie ECU "dostroiło" i jest już lepiej. Ale myślę że 100km to za mało więc powtorze jeszcze te operacje.


a te 100-200km na PB to penwnie najlepiej po mieście, żeby skrzynka pochodziła jak trzeba, czy trasa wystarczy. Bo tak to sobie na dolny śląsk pojade do rodzinki :mrgreen:
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2013-05-24, 12:51   

CO do lewarka to było na forum o tym i nawet o jakiejs akcji serwisowej(może cie to dotyczy?)
Przebieg najlepiej w cyklu mieszanym zrobic by sie ECU dostroiło do kazdych warunkow.
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2013-05-24, 13:16   

Apophis napisał/a:
CO do lewarka to było na forum o tym i nawet o jakiejs akcji serwisowej(może cie to dotyczy?)


no ja sie juz kiedys pytałem co może być przyczyną że mi nie trybi :-/ po przełączeniu na tipa, ale nie wiem jeszcze jak sie zabrac do rozbierania lewarka..
musze poszeprac po forum :-P
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2013-05-27, 18:18   

... no i kolejna diagnoza z dnia dzisiejszego...

jak hamuje (noga na hamulcu cały czas) i skrzynia zrzuca biegi z 3 na 2 to wtedy występuje to stukniecie, natomiast jeśli przyhamuje i w odpowiednim momencie zdejmę nogę z hamulca to skrzynia zmieni bieg płynnie bez żadnych dziwnych rzeczy.
To samo jest na Titpe....noga na hamulcu , bieg w dół i bum.... natomiast bez hamowania tylko tzw. hamowanie biegami i wsio OK.

teraz najwżniesze...wczoraj po podłączeniu VAGa w ASB nie ma żadnych błędów oprócz jednego > 18169 - Shift Lock Solenoid (N110): Short to Ground P1761 - 35-00 - -
- dotyczy on elektromagnesu który blokuje lewarek zeby nie zmieniac biegów bez hamulca. Czy to może mieć związek w tym waleniem przy zrzucaniu biegu ??? :-/
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.