Autor |
Wiadomość |
Ara$
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic FUM
Zasilanie: PB+LPG
Imię: ?
Jeżdzę: A8L D2 AUW
Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 14 Lis 2010 Posty: 444 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2013-06-09, 10:19 [D2 FL ALL
] Zawory do serwisu klimatyzacji
|
|
|
Jak w temacie, Panowie wiem że są 2 - przy chłodnicy i na podszybiu. Do czego one są i dlaczego 2 a nie 1 jak w niektórych pojazdach. Czy mozna uzupełnic klime używając tylko jeden zawór. Wiem że kiedys było to opisane ale nie moge znależź. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
jacek
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic/F1
Zasilanie: ON
Imię: Jacek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 16 razy Dołączył: 19 Wrz 2012 Posty: 286 Skąd: Kujawsko - Pomorskie
|
Wysłany: 2013-06-09, 10:34
|
|
|
W większości pojazdów są dwa zawory w układzie klimatyzacji , wysokie i niskie ciśnienie , oczywiście są też sporadycznie układy z jednym zaworem . W sumie dla nowoczesnej maszyny serwisującej AC nie sprawia to problemu w opcjach zaznaczasz jeden zawór i tyle , reszte maszyna robi sama , odsysa stary gaz - robi próżnie osusza układ - napełnia nowym czynnikiem + olej i znacznik UV. |
|
|
|
|
|
|
|
MARCINSOBI
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 47 Dołączył: 24 Sty 2012 Posty: 119 Skąd: Police
|
Wysłany: 2013-06-10, 08:10
|
|
|
dokladnie u mnie jak napelnialem czynnik to podlanczali tylko jeden zawor i wszystko dziala normalnie |
_________________ Marcin |
|
|
|
|
Ara$
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic FUM
Zasilanie: PB+LPG
Imię: ?
Jeżdzę: A8L D2 AUW
Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 14 Lis 2010 Posty: 444 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2013-06-10, 12:15
|
|
|
dzięki |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
uszek
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 18 razy Wiek: 38 Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 857 Skąd: RZ
|
Wysłany: 2015-05-03, 21:33
|
|
|
A u mnie ten jeden zawor na podszybiu wyglada jakby był na r12. A ten przy chłodnicy normalny na r134a. Tez tak macie?. DOdam ze mam zaslepkę na podszybiu na tym zaworku |
|
|
|
|
meir
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Dołączył: 27 Sie 2014 Posty: 327 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 2015-05-04, 19:29
|
|
|
tak niesczęsne audi użyło tego 2 korka , na niego nakręca się przejściówkę i dopiero zakłada się zawór od stacji klimatyzacji. Co do tego że nowoczesna maszyna jest stanie zrobić przegląd klimatyzacji przez jeden korek to nie prawda ! bo zdarza się że elektrozawory takie jak w A8 zamkną 2 układ klimy i nie nabijemy wymaganej ilości czynnika dlatego własnie są 2 korki ! rzadko się to zdarza ale się zdarza |
_________________ Nowe Audi 80 ABT. |
|
|
|
|
|
|
|
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
|
Peter-s8
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: piotr
Jeżdzę: S8
Pomógł: 4 razy Wiek: 50 Dołączył: 29 Maj 2010 Posty: 105 Skąd: mazowiecki
|
Wysłany: 2015-05-04, 23:19
|
|
|
To tak samo jak u mnie serwis klimy robię przez jeden zawór i jest wszystko w porządku |
_________________ "Nigdy do niczego się nie przyznawaj, złapią cię pijanego w samochodzie, to mów, że nie piłeś, znajdą ci dolary w kieszeni, to mów, że to pożyczone spodnie, a jak cię złapią na kradzieży za rękę, to mów, że to nie twoja ręka. Nigdy się nie przyznawaj"
|
|
|
|
|
|
|
|
meir
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Dołączył: 27 Sie 2014 Posty: 327 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 2015-05-05, 05:51
|
|
|
U mnie przez jeden korek weszło nie cale 540 g po ppdpieciu drugiego weszla całość dlatego pisze ze nie jest to reguła |
_________________ Nowe Audi 80 ABT. |
|
|
|
|
uszek
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 18 razy Wiek: 38 Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 857 Skąd: RZ
|
Wysłany: 2015-05-05, 19:58
|
|
|
Ten zawór na podszybiu nie jest na przejściówkę z r12. Próbowałem ja wkręcić ale gwint się nie zgadza jakieś dziwne mody audi <jezu> |
|
|
|
|
|
|
|
meir
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Dołączył: 27 Sie 2014 Posty: 327 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 2015-05-05, 21:01
|
|
|
nie nie to jest zawór na przejściówkę ! a nie na przejściówkę z R12 |
_________________ Nowe Audi 80 ABT. |
|
|
|
|
uszek
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 18 razy Wiek: 38 Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 857 Skąd: RZ
|
Wysłany: 2015-05-05, 21:07
|
|
|
jaka przejsciwoke ? Wez mi podaj namiar na taka jaka mam kupic. |
|
|
|
|
|
|
|
koziolek
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 02 Sty 2014 Posty: 438 Skąd: WLKP
|
Wysłany: 2015-05-29, 08:59
|
|
|
czy to jest ten zawór serwisowy ? nie powinno tam być jakiegoś czujnika czy zaślepki ?
[img][/img] |
|
|
|
|
uszek
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 18 razy Wiek: 38 Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 857 Skąd: RZ
|
Wysłany: 2015-05-29, 10:49
|
|
|
tez taj mam, tam nie ma czujnika jedynie zaslepka. Generalnie to nie jest zaworek z r12 bo przejsciowka nie działa |
|
|
|
|
|
|
|
koziolek
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 02 Sty 2014 Posty: 438 Skąd: WLKP
|
Wysłany: 2015-05-29, 11:41
|
|
|
kurde to dupa szukam usterki mojej klimy... nabita, szczelna, brak błędów, a sprężarka się nie włącza... |
|
|
|
|
|