Autor |
Wiadomość |
MKF
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 09 Lut 2013 Posty: 5 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2013-06-18, 14:30 [D2 00 3.3TDI ] Wsteczny ślizga na ciepłym pod górę.
|
|
|
Witam,
Dużo szukałem informacji na ten temat, ale nie mogłem znaleźć takiego samego przypadku.
Otóż na zimnym auto cofa pod górę bez problemu (czasem może lekko szarpnie, ale wyjeżdża). Jak się rozgrzeje to po równym jeszcze cofa, ale pod górkę już nie. Ślizga, obroty wchodzą a auto zjeżdża w dół. Zdecydowana większość przypadków odnosi się do braku wstecznego na zimnym oleju. Dodam że olej był wymieniany niedawno, a auto do przodu jedzie idealnie. Co może być tego przyczyną? |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-06-18, 14:42
|
|
|
Pewnie kosz wstecznego ma już dosyć albo i tez konwerter. Tak czy owak szukaj dobrego serwisu ASB i szykuj ze 3,4 najniższe krajowe. U mnie było podobnie jak sie konczyła skrzynia. |
|
|
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2013-06-18, 16:27
|
|
|
Może niski poziom oleju lub uszkodzony tłok wstecznego? |
_________________
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-06-18, 16:32
|
|
|
Niedawno olej wymieniał...
A to była regularna wymiana czy pierwsza od kiedys tam lub wg pierwsza? |
|
|
|
|
|
|
|
MKF
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 09 Lut 2013 Posty: 5 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2013-06-19, 19:37
|
|
|
To już odpowiadam.
Auto było w rękach dalszego znajomego od kilku lat. 2 lata temu padła mu skrzynia. Chciał je sprzedać, ale nie było kupca, to ją naprawił. Koszt naprawy który obił mi się o uszy to 7 tys., było to robione w Krakowie.
Niedawno kupiłem to auto, robiłem w nim sprawy silnikowe ( wałeczki ) i przy okazji był wymieniony olej w skrzyni. Wiem że ta naprawa skrzyni na pewno była, i od tego czasu auto nie przejechało więcej jak 15-20tys. km. Podczas jazdy codziennej ten problem nie jest często widoczny bo po wrzuceniu wstecznego auto się toczy. Jak dodam mu gazu to obroty rosną i nie przyspiesza. Dzisiaj próbowałem po 3 godzinnym postoju i wsteczny działał normalnie. Jednak po 10km problem wraca.
Muszę też zrobić coś z lewarkiem, bo nie jest we właściwym miejscu, ma za duży luz. Po wrzuceniu D lewarek jest bliżej 4 czyli o jeden niżej. Ale to chyba nie ma żadnego wpływu na działanie wstecznego.. |
|
|
|
|
krystek78
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: krystian
Jeżdzę: a8 d2
Wiek: 46 Dołączył: 21 Mar 2013 Posty: 187 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2013-06-19, 19:47
|
|
|
waleczka to on ci zrobil.ja w mojej tez mialem wymieniany a teraz w remoncie po wymianie oleju 6800 zeta z gwarancja.ojtam ojtam |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-06-19, 19:56
|
|
|
Po remoncie nie ma prawa sie nic dziać takiego jak slizganie itp. Może sobie nieco mniej kulturalnie pracowac przy zmianie biegow ale nic poza tym. Olej po remoncie sie wymienia po 1000km wraz z filtrem bo to ma na celi wypłukac dokładnie wszystkie syfki i co sie tam ostało podczas docierania. Kolejne wymiany sie robi juz po wiekszym przebiegu i ja juz mam 3 za sobą i olej był czyściutki to nawet filtra nie ruszaliśmy. Od remontu 40tys bedzie. |
|
|
|
|
krystek78
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: krystian
Jeżdzę: a8 d2
Wiek: 46 Dołączył: 21 Mar 2013 Posty: 187 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2013-06-19, 20:01
|
|
|
kolega ma racje.waleczek byl jak u mnie.jak dobrze zrobiony remont to tak jest |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
MKF
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 09 Lut 2013 Posty: 5 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2013-06-27, 13:15
|
|
|
Koledzy podpiąłem się pod VAG - Wychodzi następujący błąd:
17125 - Torque Converter Clutch Circuit Performance or Stuck Off.
P0741 - 35-00 - -
17125 - - - - - 42E5 Zamknięte sprzęgło - brak transmisji zasilania
Czy to może jednoznacznie potwierdzać konieczność wymiany sprzęgła, czy może inne kwestie związane ze sterowaniem konwertera? |
|
|
|
|
Viking
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 2771
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Grzes
Jeżdzę: A6 C4 2.8 q+a
Dołączył: 04 Cze 2013 Posty: 23 Skąd: SB
|
Wysłany: 2013-06-27, 13:25
|
|
|
Za wiki:
17125/P0741/001857
Contents [hide]
1 17125/P0741/001857 - Torque Converter Clutch: Stuck OFF / No Power being transferred
1.1 Possible Causes
1.2 Possible Solutions
1.3 Special Notes
17125/P0741/001857 - Torque Converter Clutch: Stuck OFF / No Power being transferred
Possible Causes
Automatic Transmission Fluid (ATF) Level not OK
Transmission Sealing faulty
Automatic Transmission Fluid (ATF) dirty
Torque Converter faulty or incorrect Torque Converter installed
Solenoid Valve 7 (N94)/Pressure Regulating Valve 4 (N218) faulty
Torque Converter Pressure Valve faulty
Valve for Torque Converter Clutch faulty
Torque Converter Lock-Up Clutch faulty/worn our
Possible Solutions
Check Automatic Transmission Fluid (ATF) Level
Check Transmission Sealing
Check Automatic Transmission Fluid (ATF)
Check Torque Converter
Check Solenoid Valve 7 (N94)/Pressure Regulating Valve 4 (N218)
Check Torque Converter Pressure Valve
Check Valve for Torque Converter Clutch
Check Torque Converter Lock-Up Clutch
Special Notes
When found in VW Passat (3B): 5-Speed Automatic Transmission (01V), check Transmission Sealing (see TPL 2009761).
The NAR (North American Region) TSB 01-07-22 or 2011908 should contain similar information about the internal torque converter seal failure.
When found in the NAR (North American Region) Audi vehicles with the 01V/01L family transmission check for similar torque converter failure issues explained in TSB 32-07-02 or 2010879/10.
Podstawy, typu brak wyciekow, wymieniony kiedys olej mozna pomininac ??
To ostatnie zdanie tez jest ciekawe, ale dotyczy USA |
|
|
|
|
|
|
|
SIVVY08
Użytkownik
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: TIPTRONIC
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8,D2
Wiek: 40 Dołączył: 14 Kwi 2012 Posty: 14 Skąd: WAŁBRZYCH
|
Wysłany: 2013-06-27, 21:00
|
|
|
Kosz a raczej tloczek wstecznego kosztuje 140zl zacisniecie jego 100 uszczelki, zimery oringi 250,nowy olej 300zl filtr jak kto trafi od 50 do 130zl. Dwa torksy mlotek szczypce do zegerow wkretak plaski i to wszystko starczy do wymiany. :mrgreen: skrzynia dosc prosta problem to wyjecie i wsadzenie jej do auta.Ja wlasnie sie tego podjelem naprawy wlasnej i nie bylo tak zle jutro zalewam olejami i pierwszy test |
|
|
|
|
MKF
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 09 Lut 2013 Posty: 5 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2013-06-30, 07:10
|
|
|
To czekam na niusy. |
|
|
|
|
|
|
|
SIVVY08
Użytkownik
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: TIPTRONIC
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8,D2
Wiek: 40 Dołączył: 14 Kwi 2012 Posty: 14 Skąd: WAŁBRZYCH
|
Wysłany: 2013-06-30, 20:41
|
|
|
He skrzynia dziala sukces ale cieknie polaczenie zmiennika momentu znowu robota masakra test poprawnie od 1 do 5 i R wsteczny komputer zadnych błędów milo |
|
|
|
|
|