Autor |
Wiadomość |
chicken20091986
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Hubert
Jeżdzę: D3
Wiek: 38 Dołączył: 30 Sty 2013 Posty: 616 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2013-06-22, 11:04 [D2 96 4.2PB
] Czujnik ABS
|
|
|
Witam, ostatnio wymieniałem zwrotnicę z przodu zdemontowałem czujnik w łagodny sposób i zamontowałem na nowej , wszystko poskładałem i nagle błąd ABS na vag 283 Sygnał prędkości kół ABS #1 (lewy przód) zakres / działanie – G47.
Pytanie dotyczy montażu czujnika jak głęboko musi być wsadzony w piastę , druga sprawa dotyczy wariowania skrzyni (przeciąga na biegach a podczas wciskania hamulca zrzuca za szybko biegi czasami coś uderza w skrzyni przy skręconych kołach podczas jazdy ) czy jest to również wina tego błędu ,widnieje on na vagu na skrzyni i na ABSach |
_________________ http://www.fotosik.pl/pok...fd47c6330c.html
|
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-06-22, 11:10
|
|
|
ASB może i raczej będzie wariowac od błedów więc najpierw trza wszystkie wyeliminować by miec pewnośc co do samej skrzyni. |
|
|
|
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
Wysłany: 2013-06-22, 11:21
|
|
|
chicken20091986, Dokładnie , pierw wykasuj błędy potem czaruj .
chicken20091986 napisał/a: | Pytanie dotyczy montażu czujnika jak głęboko musi być wsadzony w piastę |
Czujnik musisz włożyć do samego końca ( w żadnym wypadku nie pukaj w niego niczym )
Następnie przejedź się i zobacz czy dalej wyskakuje błąd , jeśli tak to wykasuj pierw błąd , następnie wysuń delikatnie czujnik ( około 1-2mm ) i znowu się przejedź ( wystarczy 3 metry do przodu i cofnąć )
Możesz jeszcze skręcić koła w prawo albo w lewo przy jeździe do przodu i do tyłu .
Ja tak walczyłem z czujnikiem ABS około 30 min , aż w końcu ustawiłem :mrgreen:
chicken20091986 napisał/a: | druga sprawa dotyczy wariowania skrzyni (przeciąga na biegach a podczas wciskania hamulca zrzuca za szybko biegi czasami coś uderza w skrzyni przy skręconych kołach podczas jazdy ) czy jest to również wina tego błędu ,widnieje on na vagu na skrzyni i na ABSach |
A co to jest za błąd ??
Mi żaden błąd skrzyni nie wypadał , tylko ABS :-/ |
_________________ Nie ma to jak 4.2 Quattro
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
|
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2013-06-22, 12:07
|
|
|
U brata w A8 właśnie też skrzynia wariowała przy niesprawnym czujniku lewy przód - dziwne redukcje przy jednostajnej jeździe, jazda max na 3 biegu (4 tylko na tiptroniku). Po wymianie czujnika problemy ustąpiły.
Wymiana przebiegła następująco - wciśnięcie nowego czujnika do oporu i następnie wyciągnięcie o 1mm ;-) |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
|
|
|
chicken20091986
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Hubert
Jeżdzę: D3
Wiek: 38 Dołączył: 30 Sty 2013 Posty: 616 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2013-06-22, 13:08
|
|
|
błędy kasuje co jakiś czas lecz zaraz po przejechaniu 100m czasami 10km znowu wyskakuje , wydaje mi się że uszkodziłem czujnik . Skrzynia załapuje błąd i wariuje . Teraz opcja oszczędnościowa zwrotnice są takie same jak w audi A6 , A4 passat itp. czujniki są o wiele tańsze niż do A8 Można założyć taki ?:
http://allegro.pl/czujnik...3291198113.html
tylko przerobić wtyczkę i 150zł w kieszeni. |
_________________ http://www.fotosik.pl/pok...fd47c6330c.html
|
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
Wysłany: 2013-06-22, 14:38
|
|
|
chicken20091986, tylko że w a4 czujnik z przodu przez zwrotnicę .
Co do przerabiania wtyczki to raczej bym tego nie ruszał ponieważ mogą być inne przewodzenie impulsu .
Wyciągałeś ten twój czujnik ?? oglądałeś go ??
Może masz właśnie taki czujnik u siebie z przerobioną wtyczką ??
W A8 idzie na zewnątrz , zdejmij koło i weź na wzór , bo te czujniki od A4 są różne , wiem bo sąsiad ostatnio wymieniał .
Nie prościej napisać do kolegów z forum co mają autka na części o czujnik oryginalny , pamiętaj że jest różnica w długości przewodu pomiędzy przodem , a tyłem .
Jeszcze pytanie , masz u siebie ESP ?? |
_________________ Nie ma to jak 4.2 Quattro
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
|
|
|
|
|
|
|
|
chicken20091986
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Hubert
Jeżdzę: D3
Wiek: 38 Dołączył: 30 Sty 2013 Posty: 616 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2013-06-22, 14:51
|
|
|
Nie mam ESP, a ten czujnik co posiadam ma okrągłą wtyczkę i nie było nic przerabiane , wolał bym nowy czujnik założyć i ten co wysłałem w linku wygląda identycznie tylko kostka jest kwadratowa a u mnie okrągła . |
_________________ http://www.fotosik.pl/pok...fd47c6330c.html
|
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
|
|
|
|
|
|
|
chicken20091986
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Hubert
Jeżdzę: D3
Wiek: 38 Dołączył: 30 Sty 2013 Posty: 616 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2013-06-22, 16:23
|
|
|
Hmm... bardzo możliwe że , nie trzeba będzie wymieniać. Właśnie powracam z garażu , zdemontowałem czujnik troszke poczyściłem , zamontowałem ok 2 mm od pierścienia przegubu i na razie nic się nie dzieje . Zobaczymy jak długo , najważniejsze że skrzynia już nie strzela i nie wariuje |
_________________ http://www.fotosik.pl/pok...fd47c6330c.html
|
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
|
|
|
|
|
|
|
emdzej
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Max
Jeżdzę: A8 D4
Pomógł: 16 razy Dołączył: 03 Kwi 2012 Posty: 373 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 2013-06-22, 20:24
|
|
|
I przy zakupie czujnika trzeba uważać bo przy kołach większych niż 18 cali potrzeba innego - są dwa rodzaje.
Dla FL do 18" jest to 4D0 927 803D a powyżej 4D0 927 803E.
Jestem tylko ciekaw czy jak się ma 18cali i jeden z czujników będzie powyżej 18" to będą błędy? |
|
|
|
|
karol208
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy Wiek: 41 Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 994 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2013-06-22, 21:50
|
|
|
A co ma czujnik do średnicy koła ? Chyba że tylko gabaryt montażowy.
Przecież on ma za zadanie podać do sterownika impulsy sinusoidalne odpowiadające wycięciom pierścienia. Jak każdy czujnik magnetoindukcyjny im bliżej pierścienia tym sinusoida ma większą wartość.
Ja kiedyś w sonacie zamiast oryginalnego za 300zł założyłem od jakiegoś VW za 40zł ważne oby grała ci opornośc czujnika bo to jest ważne dla sterownika ABS aby nie zgłosił błędu zwarcia bądź przerwy w obwodzie. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2013-06-22, 22:55
|
|
|
karol208 napisał/a: | A co ma czujnik do średnicy koła ? Chyba że tylko gabaryt montażowy.
Przecież on ma za zadanie podać do sterownika impulsy sinusoidalne odpowiadające wycięciom pierścienia. Jak każdy czujnik magnetoindukcyjny im bliżej pierścienia tym sinusoida ma większą wartość. |
Bo pewnie jest inny... bo do kół 20" jest inna zwrotnica... inne łożysko.... to może i czujnik ABS jest inny :roll: |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
|
|
|
|
|
|
|
emdzej
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Max
Jeżdzę: A8 D4
Pomógł: 16 razy Dołączył: 03 Kwi 2012 Posty: 373 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 2013-06-23, 20:53
|
|
|
Odnośnie literki (ostatnia pozycja) to sprawdziłem to w Etce i tak powiedział mi sprzedawca części do A8. U mnie w oryginale były 20 cali i taki właśnie czujnik mam u siebie. To co oznacza to że muszę kupić nowy za 600zł? Bo wszędzie używki są te z oznaczeniem D.
ABS.JPG
|
|
Plik ściągnięto 334 raz(y) 172,15 KB |
|
|
|
|
|
|