Autor |
Wiadomość |
uszek
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 18 razy Wiek: 38 Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 857 Skąd: RZ
|
Wysłany: 2014-05-23, 21:57 A8 00 Long by uszek
|
|
|
Przedstawiam Wam swoją A8.
Mineło dwa lata zanim doprowadziłem ją do stanu normalnego. Kupiłem ją jak się okazało w stanie byle jakim. Wyszło wszystko po jakimś czasie.
Przy zakupie zero błędów na kompie, poprzedni właściciel zrobił rok wcześniej skrzynie, kapitalny remont. Wszystko było z autem ok na pierwszy rzut oka, poza parktornikiem, gośc powiedział, że czujniki są do niczego z tyłu. Na kompie wyszło, że nie ma czujników z przodu.
Po przejechaniu z 40 km na jeździe próbnej zdecydowaliśmy, że auto jest ok poza tym parktornikiem. Deliklatnie puknięte było z prawej strony z przodu, lampy nawet nie były uszkodzone, poza zaczepami(w zimie się okazało, że nie założyli webasta).
Zdecydowałem sie.
Po 2 miesiącach kupiłem przednie czujniki do parktornika, zamontowałem to. Parktornik ożył.
Wymieniłem olej w silniku i skrzyni i cały rozrząd, cały zawias z przodu (2 dolne wahacze były tylko do wymiany). Wszystko było z autem niby ok.
Po wymianie oleju zaczął mi brać olej w strasznych ilościach(ok. 0.5l na 1000km). Zrobiłem awanture, że sprzedali mi castrola podrobionego. Wymieniłem jeszcze raz, ale nie pomogło. Idąc dalej wymieniłem uszczelniacze zaworowe(auto dymiło przy odpalaniu, po przygazówce), wtedy zaczął mi brać 0.5 l na 100km
Trzeba było pierscienie wymienic ;(
Auto robiłem z miesiąc zanim to wszystko po pracy ogarnąłem. Po tym silnik zalany valvoline 10w60 i do tej pory na tym jeżdzi. Ani grama nie bierze. Przy okazji wymieniłem nastawniki (niestety chinole) i temat teraz wrócił, czasami słychać któryś z rana przez 2-3 sekundy(mam już na półce OEM na wymiane przy rozrządzie).
Następnie w ciągu tych dwóch lat wymienione:
Podpora wału z wyważeniem
Zawieszenie z tyłu
Tarcze z klockami z przodu od D3 360mm
Założone webasto (było fabrycznie ale po stłuczce nie zrobili tego musiałem sam dorzucić)
Założony zawias z przodu od S8.
Amorki Bilstein B6
Felgi z S8 18" wraz z nowymi oponami.
Opony zimowe 17"
Wyrzucenie katalizatorów i wstawienie rur
Regeneracja tylnych zacisków i nowe linki
Regeneracja odbłyśników i nałożenie nowej warstwy odblaskowej
Wymiana pompy paliwa
Wymiana wentylatora w podszybiu
Kupno osłony pod silnik
Wymiana uszczelniaczy od połosi i w moście (pociły sie)
Wymiana wszystkich żarówek na SMD
Wymiana żarników na nowe osram
HID H7 w długich
Herbert na pokładzie z Sirio MW4000PL
Wymiana lasera w NAVI Plus
Wymiana diód w liczniu na nowe(czesc była juz wypalona i nie swieciła pełną moca)
W gazie
Włożone dwa parowniki KME Silver (był gurtner i średnio dawał rade), wymiana wtryskiwaczy na Hana niebieską(były valteki typ 34), wymiana butli (była za siedzeniami) jest w kole 82 L, wymiana przewodów na FARO 8 mm i dwa elektozawory valtek super.
Wreszcie nie ma błędów od mieszanki
Zostało mi jeszcze do zrobienia skóra w środku. Fotel od kierowcy jest brzydki od drzwi a na fotelu pasażera dziura po papierosie.
Poza tym auto mnie nie zawiodło nigdy, poza jedną sytuacją niedługo po kupnie. Staneło mi 10 km od domu. Okazało się, że pompa była źle złożona i brakło jej paliwa a ja sobie chciałem pośmigać na paliwie. Dopiero 2 latach padła.
Prawdę mówiąc to połowa rzeczy nie była potrzebna do zrobienia tylko moje widzimi się i nuda
Tak to teraz wygląda
|
Ostatnio zmieniony przez uszek 2014-05-23, 23:32, w całości zmieniany 6 razy |
|
|
|
|
|
|
|
Preston81
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Wrz 2011 Posty: 1805 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2014-05-23, 22:36
|
|
|
drzwi tył lewe do poprawki na zawiasie, sporo wsadziles w nia , btw nastawniki z lancuchami zmieniales? ile daly rade przejechac? |
_________________ bądź sobą, wariatów też lubią |
|
|
|
|
|
|
|
uszek
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 18 razy Wiek: 38 Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 857 Skąd: RZ
|
Wysłany: 2014-05-23, 22:46
|
|
|
preston81 napisał/a: | drzwi tył lewe do poprawki na zawiasie |
zgadza się, ale wtedy cholernie cięzko si e zamykają. Musze zamek przesunąc:)
Nastawniki wymieniłem bez łańcuchów, teraz wymienie z łancuchami
http://www.a8team.pl/d2-f...,270.htm#147502 |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-05-23, 22:48
|
|
|
Ładna sztuka i pociesza mnie to że ja mimo że uważałem inaczej już wiem że nie kupiłem parcha-nie ty pierwszy wywaliłeś więcej niż ustawa przewiduje. |
|
|
|
|
|
|
|
uszek
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 18 razy Wiek: 38 Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 857 Skąd: RZ
|
Wysłany: 2014-07-29, 22:09
|
|
|
Apophis napisał/a: | Ładna sztuka i pociesza mnie to że ja mimo że uważałem inaczej już wiem że nie kupiłem parcha-nie ty pierwszy wywaliłeś więcej niż ustawa przewiduje. |
Większość rzeczy robiłem bo chciałem, nie dlatego że musiałem. Niestety tak mam, że auto muszę doprowadzić do stanu idealnego. Nawet wkręty potrafie kupować w serwisie żeby były orginalne a nie byle jakie mimo że różni się to koloerem i wkręca się je w niewidocznym miejscu
[ Dodano: 2014-05-26, 17:41 ]
Wczoraj przednia szyba powiedziała PAPA
[ Dodano: 2014-07-06, 11:08 ]
Dołożyłem tempomat, działa, jedynie przy nacisnięciu AUSF wywala błąd 17977 ale to kwestia paru dni:D
[ Dodano: 2014-07-10, 11:08 ]
MAnetka wymieniona tempomat działa bez zarzutu
[ Dodano: 2014-07-29, 23:08 ]
Nowe amorki na przod i tyl, bilstein B6, do tego szykuje się rozrząd i napinacze w głowicach wraz z łancuszkami i wymiana albo wiskozy albo wentylator elektryczny bo nowa roczna wiskoza BEHR działa jakby nie działała, gdy silnik ma 90 to mozna ja obrócić lekko i kreci się swobodnie pare obrotów. Chyba mam dosc szukania dobrego wisko i czas na elektryczny |
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2014-07-29, 22:44
|
|
|
Na jaką szybę się zdecydowałeś? |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
Preston81
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Wrz 2011 Posty: 1805 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2014-07-29, 22:47
|
|
|
ile za amorki?? |
_________________ bądź sobą, wariatów też lubią |
|
|
|
|
uszek
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 18 razy Wiek: 38 Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 857 Skąd: RZ
|
Wysłany: 2014-07-30, 10:09
|
|
|
Cytat: | Na jaką szybę się zdecydowałeś? |
Nie miałem wyboru, nordglass tylko, wczesniej byl tez jakis zamiennik
preston81 napisał/a: | ile za amorki?? |
444 zl / sztuke |
|
|
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2014-09-05, 19:01
|
|
|
Autko widziane na żywo, ładne ładne |
_________________
|
|
|
|
|
uszek
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 18 razy Wiek: 38 Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 857 Skąd: RZ
|
Wysłany: 2014-09-24, 22:15
|
|
|
W weekend zrobione w aucie:
Kmpl rozrząd, z termostatem
Nastawniki z łancuchami, teraz mam 0.0
Olej w skrzyni
amorki z przodu bilstein wraz z sprezynami -30mm
Nowe uszczelnienie na kompresorze.
Zakupiłem dodatkowo grzaną kierowicę oraz maglownicę z servotroniciem, bede na spokojnie to sobie montował
No i jeszcze adaptery do hanek zakupiłem, żeby je bezposrednio w kolektor wpiąc |
|
|
|
|
|
|
|
majkaistefan [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-09-24, 22:48
|
|
|
Witam!
Napisz jesli mozesz bo tak z czystej ciekawosci pytam ile to juz kosztowalo?
Stefan. |
|
|
|
|
uszek
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 18 razy Wiek: 38 Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 857 Skąd: RZ
|
Wysłany: 2014-09-25, 01:11
|
|
|
Kmpl rozrządu jakies 1400 zł plus olej w skrzyni i filtr ok 350zł do tego łańcuszki 150zł i nastawniki od kolegi z forum 1300zł, do tego jakieś pierdoły z 200 zł. |
|
|
|
|
|
|
|
majkaistefan [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-09-25, 10:33
|
|
|
Witam!
Bardziej mi chodzilo o te liste:
uszek napisał/a: | Następnie w ciągu tych dwóch lat wymienione:
Podpora wału z wyważeniem
Zawieszenie z tyłu
Tarcze z klockami z przodu od D3 360mm
Założone webasto (było fabrycznie ale po stłuczce nie zrobili tego musiałem sam dorzucić)
Założony zawias z przodu od S8.
Amorki Bilstein B6
Felgi z S8 18" wraz z nowymi oponami.
Opony zimowe 17"
Wyrzucenie katalizatorów i wstawienie rur
Regeneracja tylnych zacisków i nowe linki
Regeneracja odbłyśników i nałożenie nowej warstwy odblaskowej
Wymiana pompy paliwa
Wymiana wentylatora w podszybiu
Kupno osłony pod silnik
Wymiana uszczelniaczy od połosi i w moście (pociły sie)
Wymiana wszystkich żarówek na SMD
Wymiana żarników na nowe osram
HID H7 w długich
Herbert na pokładzie z Sirio MW4000PL
Wymiana lasera w NAVI Plus
Wymiana diód w liczniu na nowe(czesc była juz wypalona i nie swieciła pełną moca) |
Stefan |
|
|
|
|
uszek
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 18 razy Wiek: 38 Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 857 Skąd: RZ
|
Wysłany: 2014-09-25, 12:50
|
|
|
1. 150zł
2.500zł
3. 420zł
4. 350zł
5. 100zł
6.500zł
7. 2540zł
8. 1400zł
9. 50zł
10. 300zł
11. 240zł
12. 240zł
13. 30zł
14. 80zł
15. 70zł
16. 200zł
17. 140zł
18. 70zł
19 miałem z poprzedniego auta radio
20. 110zł
21. 84zł |
|
|
|
|
|
|
|
majkaistefan [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-09-25, 12:57
|
|
|
Witam!
To tak lekko liczac 11 000 zl.Spora suma.
Stefan. |
|
|
|
|
|