Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 4.2PB ] Jaki olej silnikowy polecacie?  
Autor Wiadomość
artekk 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Arturo
Jeżdzę: A8
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 20 Lut 2010
Posty: 192
Skąd: kujawsko-pomorskie
Wysłany: 2010-08-24, 17:02   

Mucholejkolator napisał/a:
Generalnie uważam, że jedynie oprócz obserwacji mniejszego lub większego apetytu na olej danej marki nie da się w samochodach naszego typu stwierdzić, że jakiś olej jest "be" a drugi "superowy" i polecam


Oj da się, da :)

Np. po odpaleniu z rana, będziesz słyszał hydrosztosy, a na innym oleju będzie ciszej, lub w ogóle nic nie usłyszysz poza miarowym mruczeniem V8

Z drugiej strony po konkretnym butowaniu na słabym oleju też odezwą się hydrosztosy.
Miałem taki przypadek właśnie na Castrolu, którego zalałem do BMW, ponieważ takim był zalewany prze sprowadzeniem w Niemczech. Dodam, że oleju nie było nigdzie i specjalnie mi go sprowadzali, był to TXT Softec 5W30, drogi jak diabli.

Po ok. 6tys. km od wymiany po konkretnym butowaniu latem, na jałowym biegu zaczęły odzywać się hydrosztosy. Po zmianie na Liqui Moly 5W40 Synthoil HighTech nastała cisza.
_________________
Jest BMW E60 525dA na koksie. Ps: https://a6klub.pl
 
 
Mucholejkolator 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kacper
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 9 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 460
Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-08-24, 21:01   

artekk napisał/a:
Mucholejkolator napisał/a:
Generalnie uważam, że jedynie oprócz obserwacji mniejszego lub większego apetytu na olej danej marki nie da się w samochodach naszego typu stwierdzić, że jakiś olej jest "be" a drugi "superowy" i polecam


Oj da się, da :)


Już nie rozpisywałem się odnoście wpływu lepkości oleju na np. rozruch zimnego silnika bo to oczywiste, ale widocznie moja wiedza odnośnie silników samochodowych jest jeszcze marna - nigdy nie spotkałem się z czym takim jak hydrosztosy :shock: Jasne, że wyjadacze może poczują jakąś różnicę, natomiast myślę, że zwykli zjadacze chleba będą mieli problemy z obiektywną oceną jakości oleju. To jest oczywiście, tak już wspominałem tylko moje niekoniecznie słuszne zdanie ;-)
 
 
artekk 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Arturo
Jeżdzę: A8
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 20 Lut 2010
Posty: 192
Skąd: kujawsko-pomorskie
Wysłany: 2010-08-24, 23:20   

Mucholejkolator napisał/a:
nigdy nie spotkałem się z czym takim jak hydrosztosy


Co kraj to obyczaj - czytaj popychacze :)

Co do Castrola jeszcze jedna przypowieść :) Kuzyn kupił Passata B5 1.8T od pierwszego właściciela z salonu PL, przebieg udokumentowany do końca 140tys. km. No i coś tam dzwoniło w motorze, okazało się, ze to napinacz łańcuszka rozrządu. Właściciel zarzekał się, że on od początku tylko Castrol i ASO, co zgadzało się z fakturami.
Trwałość tego napinacza zależy głównie od jakości oleju. Ponadto po zdjęciu pokrywy zaworów widok był bardzo średni, szlam, maź itp.
_________________
Jest BMW E60 525dA na koksie. Ps: https://a6klub.pl
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2010-08-25, 08:20   

artekk napisał/a:
Co do Castrola jeszcze jedna przypowieść :)
(...)

Co do olejów to jest taka właśnie obiegowa opinia że oleje Castrola zostawiają w silniku sporo szlamu natomiast oleje Mobila wręcz przeciwnie są mocno czyszczące i wypłukują wszystko co się da.

Co do jednostek silnikowych grupy VW oraz ASO to dodam tylko że dużo aut zalewanych jest od nowości olejami LongLife z wydłużonymi okresami wymian olejowych ale...
stosowanie olejów LongLife (z obiegowych opini zasłyszane także) oraz wymiany tych olejów zgodnie ze wskazówkami ASO czyli co 30kkm albo nawet dłużej wcale nie słuzy dobrze silnikom... w szczególności dotyczy to silników diesla a tych w grupie VW sprzedaje się zdecydowanie więcej niż benzynowych.
Przeglądy olejowe co 30kkm to także wymiana filtru co 30kkm a przecież wielu użytkowników i tak przejeżdża więcej niż przebieg zalecany stąd też różne dziwne usterki które poniekąd mogą wynikać właśnie z mocno wyeksploatowanego oleju.
Wielu mechaników poleca jednak przejście z oleju LongLife (notabene sporo droższego niż zwykły) i wymian co 30kkm na olej zwykły i wymiany co 15kkm.

Ja do swoich aut leję olej MOTUL 8100 X-cess (pełen syntetyk) i żyję w przekonaniu, że to lepszy wybór niż Castrol, Mobil i inne bardzo "markowe" wyroby :lol:
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
artekk 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Arturo
Jeżdzę: A8
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 20 Lut 2010
Posty: 192
Skąd: kujawsko-pomorskie
Wysłany: 2010-08-25, 21:53   

FOSS napisał/a:
MOTUL 8100 X-cess

FOSS napisał/a:
to lepszy wybór niż Castrol, Mobil i inne bardzo "markowe" wyroby


No i tak trzymać :)

Zalałem raz dokładnie tego Motula do beemki, ale pech chciał, że pękła mi głowica i całkiem świeży Motul zmieszał się z płynem chłodniczym :)
Wtedy (2004r.) Motul nie stał na półce w żadnym sklepie w moim mieście, więc po remoncie zalałem czymś innym, niemniej jednak Motul zacnym olejem jest :)
_________________
Jest BMW E60 525dA na koksie. Ps: https://a6klub.pl
 
 
colln 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy
Wiek: 53
Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 969
Skąd: P.T.
Wysłany: 2010-08-26, 03:05   

FOSS napisał/a:
Wielu mechaników poleca jednak przejście z oleju LongLife (notabene sporo droższego niż zwykły) i wymian co 30kkm na olej zwykły i wymiany co 15kkm.


a ja leje Long Life i zmieniam go po 15 tys.. :-D
_________________
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
 
 
szoszon1983 
Moje A8


Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dominik
Jeżdzę: A8L D?
Pomógł: 1 raz
Wiek: 40
Dołączył: 04 Kwi 2010
Posty: 224
Skąd: Radom / Reading, UK
Wysłany: 2010-08-26, 18:21   

colln napisał/a:
FOSS napisał/a:
Wielu mechaników poleca jednak przejście z oleju LongLife (notabene sporo droższego niż zwykły) i wymian co 30kkm na olej zwykły i wymiany co 15kkm.


a ja leje Long Life i zmieniam go po 15 tys.. :-D


a ja co rok, ale 30kkm nie zrobię w tym czasie.

[ Dodano: 2010-08-26, 17:31 ]
FOSS napisał/a:

Co do jednostek silnikowych grupy VW oraz ASO to dodam tylko że dużo aut zalewanych jest od nowości olejami LongLife z wydłużonymi okresami wymian olejowych ale...
stosowanie olejów LongLife (z obiegowych opini zasłyszane także) oraz wymiany tych olejów zgodnie ze wskazówkami ASO czyli co 30kkm albo nawet dłużej wcale nie słuzy dobrze silnikom...


żeby jeszcze były zalewane oleje long life-niedawno szukałem z kolegą A3 2,0TDI i kilka sztuk widzieliśmy z wpisami z humphries (taka sieć warsztatów) i wpisy co 20kmil i wpisy "standart serwis", a to znaczy, że na 90% zalany był olej mineralny, w najlepszym przypadku 10W40, za lepszy trzeba troszkę dopłacić, a dla większości użytkowników nie robi to żadnej różnicy. Jak miałem mazdę i odwiedzałem czasem aso (po graty, bo psuła się cały czas) to przy w stawieniu na przegląd zalewali półsyntetyk, pełen syntetyk na życzenie klienta, a potem na forum czytałem o zatkanych smokach.

Castrol miał konkretną wpadkę z olejami wstawianymi bodajże do BMW, chyba SLX się nazywał. Olej po przegrzaniu, lub większym przebiegu zostawiał tyle szlamu, że zatykały się przewody olejowe.
Ja leję castrola, bo jest to jedyny 0W40 jaki znalazłem, który spełnia normą 503.00.

edit:
właśnie znalazłem: Motul 8100 Ester E-Tech 0W-40 spełnia normę dla mojego silnika.
jeszcze teraz muszę znaleźć miejsce, gdzie mogę go kupić.
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2010-08-26, 20:03   

artekk napisał/a:
Zalałem raz dokładnie tego Motula do beemki, ale pech chciał, że pękła mi głowica i całkiem świeży Motul zmieszał się z płynem chłodniczym :)

Czyżby rzędowa szóstka?... one czasem tak lubiły sobie pękać :evil:

artekk napisał/a:
Wtedy (2004r.) Motul nie stał na półce w żadnym sklepie w moim mieście, więc po remoncie zalałem czymś innym, niemniej jednak Motul zacnym olejem jest :)

hehe, dzisiaj także ciężko go znaleźć na półkach sklepowych ;-)

colln napisał/a:
a ja leje Long Life i zmieniam go po 15 tys.. :-D

Ale skoro filtr jest taki sam więc... eeee... a po co?

szoszon1983 napisał/a:
FOSS napisał/a:

Co do jednostek silnikowych grupy VW oraz ASO ...

żeby jeszcze były zalewane oleje long life ...

No cóż, ja się spotkałem z praktyką kiedy do samochodów nowych (także tych wyposażonych w czujnik jakości oleju gdzie wymiana oleju następuje przy zmiennych przebiegach po wyświetleniu komunikatu na komputerze) wbrew zaleceniom producenta i importera ustawiano terminy przeglądów olejowych na sztywno co 15kkm (w komputerze auta z poziomu serwisowego) zamiast terminów wydłużonych zgodnie ze standardami olejów LongLife.
Tu nadmienię, że to klient przy zakupie powinien mieć prawo dokonania wyboru jaki tryb przeglądów wybiera ale domyślnie powinny być terminy wydłużone :evil:

szoszon1983 napisał/a:
Ja leję castrola, bo jest to jedyny 0W40 jaki znalazłem, który spełnia normą 503.00.
edit:
właśnie znalazłem: Motul 8100 Ester E-Tech 0W-40 spełnia normę dla mojego silnika.
jeszcze teraz muszę znaleźć miejsce, gdzie mogę go kupić.

No właśnie to chciałem napisać ;-)
Jakby co to ja kupuję bezpośrednio od regionalnego dystrybutora... mam do nich rzut beretem :)

No chyba że na stałe siedzisz w UK - jeśli tak to lepiej poszukaj na swoim rynku lokalnym :lol:
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
szoszon1983 
Moje A8


Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dominik
Jeżdzę: A8L D?
Pomógł: 1 raz
Wiek: 40
Dołączył: 04 Kwi 2010
Posty: 224
Skąd: Radom / Reading, UK
Wysłany: 2010-08-26, 20:39   

FOSS napisał/a:


No chyba że na stałe siedzisz w UK - jeśli tak to lepiej poszukaj na swoim rynku lokalnym :lol:


no będę szukał, ale będzie ciężko.
 
 
artekk 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Arturo
Jeżdzę: A8
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 20 Lut 2010
Posty: 192
Skąd: kujawsko-pomorskie
Wysłany: 2010-08-26, 22:56   

FOSS napisał/a:
Czyżby rzędowa szóstka?... one czasem tak lubiły sobie pękać :evil:


Lubiły, to dobre słowo, bo moja R6 2.5l nie była nigdy przegrzana, ogólnie szanowana i miała co najlepsze.
2.5l pękały, a 2.0 już nie, w 2.5l kanały wodne były za blisko cylindrów, w ogóle głowice R6 lubią pękać ponoć z uwagi na długość i nierównomierny rozkład temperatury w głowicy.

Poza tym "małymi" mankamentami, R6 ogólnie poezja...

Taki mały off-top :)
_________________
Jest BMW E60 525dA na koksie. Ps: https://a6klub.pl
 
 
123mielony 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: D3
Pomógł: 47 razy
Wiek: 47
Dołączył: 20 Maj 2009
Posty: 1828
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2010-08-29, 12:28   

Panowie byłem dzisiaj w sklepie pytałem o olej 0W40 i koleś w jednym sklepie mi powiedział że 0W i 5W to mie ma różnicy,a w drugim sklepie że jak miałem zalany 5W50 to żebym nie zmieniał na 0W40 bo może brać olej.Co Wy na to?
 
 
daro72 
Moje A8



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 954
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2010-08-29, 16:20   

Myślę, że jeżeli ci nie brał oleju do tej pory w olbrzymich oczywiście ilościach. Bo jak wiemy nasze V8 lubi sobie łyknąć tego trunku. To nie powinno być z tym problemu. Oba oleje są w pełni syntetyczne.
_________________
Dążenie do doskonałości.
 
 
szoszon1983 
Moje A8


Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dominik
Jeżdzę: A8L D?
Pomógł: 1 raz
Wiek: 40
Dołączył: 04 Kwi 2010
Posty: 224
Skąd: Radom / Reading, UK
Wysłany: 2010-08-29, 18:54   

daro72 napisał/a:
Oba oleje są w pełni syntetyczne.


no niektóre 5W to oleje hydrokakowane
 
 
mdamian 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy
Wiek: 41
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 2107
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2010-08-29, 21:27   

Panowie a co to znaczy hydrokakowane ??
bo ja nie znam tego slangu :P
_________________
Nie ma to jak 4.2 Quattro :)
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6. :)
Wypalanie DPF Audi A6 i A8. :)
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS. :)
 
 
szoszon1983 
Moje A8


Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dominik
Jeżdzę: A8L D?
Pomógł: 1 raz
Wiek: 40
Dołączył: 04 Kwi 2010
Posty: 224
Skąd: Radom / Reading, UK
Wysłany: 2010-08-29, 23:15   

mdamian napisał/a:
Panowie a co to znaczy hydrokakowane ??
bo ja nie znam tego slangu :P


pozwolę sobie zacytować fragment z innego forum:

Cytat:

Niektóre oleje syntetyczne to oleje hydrokrakowane (czy jakoś tak) czyli ulepszone minerały, podczas gdy prawdziwy syntetyk produkuje się rozdzielając i łącząc na nowo wszystkie molekuły.
Wyższość prawdziwego oleju syntetycznego nad każdym innym, nie podlega dyskusji.
Pół-syntetyki też wytwarza się na różne sposoby, albo ulepszając minerała, albo dolewając syntetyka.
Różnej jakości są też dodatki uszlachetniające, które też są bardzo istotne, mogą stanowić nawet 30% gotowego produktu.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.