Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 98 4.2PB/LPG ] Kiepskie grzanie - nie grzeje jak trzeb  
Autor Wiadomość
Lechu 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tipronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Xxx
Jeżdzę: D2
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 666
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 2016-01-05, 13:37   [D2 98 4.2PB/LPG ] Kiepskie grzanie - nie grzeje jak trzeb

Dzisiaj przy mrozach -16° zauważyliśmy problem z ogrzewaniem. Co prawda grzeje, ale coś słabo.
Ustawienie na HI nie załącza maksymalnych obrotów nawiewu mimo, że silnik już jakiś czas pracuje z temp 90°
Gdy wyłączę tryb auto spokojnie można regulować siłą nawiewu. Gdy ponownie odpalę tryb auto i włączę econ jest lepiej.
Podczas jazdy czasami dorzuca do pieca jak wariat i jest gorąco.
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2016-01-05, 17:58   

Pompka obiegowa przy zaworach sprawna?
 
 
Lechu 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tipronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Xxx
Jeżdzę: D2
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 666
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 2016-01-05, 18:03   

Wiesz nie wiem czego się zaczepić <bezradny>

Pompka obiegowa co to robi ? i gdzie się znajduje ?
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2016-01-05, 18:06   

Robi pompowanie płynu takie dodatkowe :) . Znajduje sie przy elektrozaworach koło serwa tam gdzie wchodza węże chłodnicze. Brak funkcjonujacej pompki obiegowej może sie objawiac słabym lub zanikiem ogrzewania na wolnych obrotach i na pewno objawi sie brakiem grzania funkcji REST
 
 
Lechu 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tipronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Xxx
Jeżdzę: D2
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 666
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 2016-01-05, 18:09   

OK do sprawdzenia,

Objawy zaobserwowane są podczas jazdy.
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2016-01-05, 18:17   

Hmmm <hmm> Podczas jazdy nie powinno byc problemu z obiegiem gdyż głowna pompa pod obrotami daje rade,zachwiania moga byc wynikiem szwankujacego na mrozach klimatronika...
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 39
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2016-01-05, 20:58   

Apophis napisał/a:
Robi pompowanie płynu takie dodatkowe :) . Znajduje sie przy elektrozaworach koło serwa tam gdzie wchodza węże chłodnicze. Brak funkcjonujacej pompki obiegowej może sie objawiac słabym lub zanikiem ogrzewania na wolnych obrotach i na pewno


U mnie grzeje nawet przy tych mocno minusowych temperaturach bez pompki.
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
Lechu 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tipronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Xxx
Jeżdzę: D2
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 666
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 2016-01-06, 14:05   

Jak to dalej diagnozować ? Podejrzewamy, że jak się ociepli to wróci do normy, ale to tylko przypuszczenia.
 
 
karols 
Moje A8


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Sty 2014
Posty: 80
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2016-01-06, 21:00   

Lechu napisał/a:
Jak to dalej diagnozować ? Podejrzewamy, że jak się ociepli to wróci do normy, ale to tylko przypuszczenia.


U mnie ten sam problem, nawet specjalnie naprawiłem tę pompkę, ale bez rezultatu. Jest tak jakby nie dawał płynu na nagrzewnice. Wszystko sprawdzone na stole, zaworki sprawne.

Ostatnio w trasie z ustawieniem na HI, dopiero po 130 km gdy chwile stałem na światłach, ogrzewanie trochę powróciło. I później co chwila obroty dmuchawy rosły i malały. Mimo że silnik po ok 7 km uzyskuje temp 90 C , a na zewnątrz -5 C.
 
 
pytlar 
Moje A8



Rocznik: 2007
Silnik cm3: 5,7
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: jaa
Jeżdzę: chrysler aspen
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Gru 2013
Posty: 274
Skąd: Prabuty
Wysłany: 2016-01-06, 23:06   

u mnie podobnie było pewien czas... na blacie 90, a ogrzewanie mizerne.... pomogło odziwo porządne odpowietrzenie układu :) znaczy pomogło to, że mocno nagrzany już silnik, odręcony odpowietrznik przy nagrzewnicy i mocno zwiększone obroty silnika, aż mocno płyn wywalało odpowietrznikiem :) jak odpowietrzałem na wolnych obrotach to efekt był słabego grzania...
 
 
siwyJarocin 
Użytkownik


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Przemek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 32
Dołączył: 04 Sty 2016
Posty: 6
Skąd: Jarocin
Wysłany: 2016-01-06, 23:11   

Powitać....u mnie jak na złość ten sam problem..wsciekly sie czy co...90stopni a w kabinie można śmiało bałwana przewiesc..czasami z prawej strony leci cieple powietrze a z lewej caly czas zimne..pompa działa.zawory tez.weze na nagrzewnicy gorące.komputer po podłączeniu nic(pokazał tylko blad czujnika pedalu hamulca.tylko którego jak tam są dwa)...
_________________
2 litry to może mieć karton mleka a nie silnik w samochodzie
 
 
siwyJarocin 
Użytkownik


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Przemek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 32
Dołączył: 04 Sty 2016
Posty: 6
Skąd: Jarocin
Wysłany: 2016-01-06, 23:17   

http://allegro.pl/audi-a8...899496044.html. A to szaleństwo za co odpowiada?
_________________
2 litry to może mieć karton mleka a nie silnik w samochodzie
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2016-01-07, 06:05   

siwyJarocin napisał/a:
komputer po podłączeniu nic(pokazał tylko blad czujnika pedalu hamulca.tylko którego jak tam są dwa)...


A wcisłes przed sprawdzaniem błedów? Czujnik jest jeden bo drugi to chyba masz na mysli od tempomatu.

U ciebie wskazuje jednak na zapowietrzone(jesli sie poprawia po przegazowaniu) bądź zawalone syfem nagrzewnice.
 
 
siwyJarocin 
Użytkownik


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Przemek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 32
Dołączył: 04 Sty 2016
Posty: 6
Skąd: Jarocin
Wysłany: 2016-01-07, 19:55   

Nie wciskalem..no tak są dwa.. Jeden z 4 przewodami i to chyba ten od swiatel a drugi z dwoma i przewodem podcisnieniowym.a komunikat byl taki ze uszkodzony automat stopu...a co do nagrzewnicy to zapowietrzona nie jest na bank.odpowietrzalem konkretnie a syf to chyba nie bardzo bo przeciez wtedy nie grzalo by wcale albo lekko a nie ze z jednej strony grzeje a druga nie..to co mam tylko pól nagrzewnicy brudne????no i raz grzeje ta prawa strona a raz ni wiec na syf mi to nie wygladaa...
_________________
2 litry to może mieć karton mleka a nie silnik w samochodzie
 
 
pb41ns 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 1563
Skąd: osiek kuj-pomor
Wysłany: 2016-01-07, 20:22   

u nas sa dwie nagrzewnice, ja bym obstawiał na ich zamulenie, przerabiałem to i wywalałem obie w celu ich odmulenia, nie masz pojecia co z nich wylatywało <blee>
_________________
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - mangi

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.