Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 98 4.2PB/LPG ] Kiepskie grzanie - nie grzeje jak trzeb  
Autor Wiadomość
siwyJarocin 
Użytkownik


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Przemek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 32
Dołączył: 04 Sty 2016
Posty: 6
Skąd: Jarocin
Wysłany: 2016-01-07, 22:22   

pewnie jest meksyk zeby sie do nich dostać....
_________________
2 litry to może mieć karton mleka a nie silnik w samochodzie
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2016-01-07, 22:26   

Ponoc nie ma dramatu no ale nie jest to lajcik. Poszukaj to znajdziesz troche info na forum
 
 
pb41ns 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 1563
Skąd: osiek kuj-pomor
Wysłany: 2016-01-07, 22:37   

nie jest tak żle , ja to sam ogarnąlem w jeden dzień, musisz sie jedynie upewnić że cały układ chłodzenia jest szczelny i pompa obiegowa wraz z zaworami pracuje prawidłowo, no ale co z tego opisujesz to u mnie były podobne objawy i winne były nagrzewnice
_________________
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....
 
 
siwyJarocin 
Użytkownik


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Przemek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 32
Dołączył: 04 Sty 2016
Posty: 6
Skąd: Jarocin
Wysłany: 2016-01-08, 22:24   

Dzis mialem chwile i wyczailem ze jak jest pompa obiegowa i zawory to idą dwa przewody w stronę pasażera i wchodzą do nagrzewnicy i oba są cieple.a od strony kierowcy wchodzi jeden ten górny i jest zimny....
_________________
2 litry to może mieć karton mleka a nie silnik w samochodzie
 
 
karols 
Moje A8


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Sty 2014
Posty: 80
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2016-01-09, 22:08   

pb41ns napisał/a:
u nas sa dwie nagrzewnice, ja bym obstawiał na ich zamulenie, przerabiałem to i wywalałem obie w celu ich odmulenia, nie masz pojecia co z nich wylatywało <blee>


Wymontowałem nagrzewnice od strony schowka, i faktycznie wypłukałem z niej pełno czarnego syfu.

Nie wiem tylko jak zabrać się do tej od strony kierowcy, bo z tego co widzę to tam jest bardzo mało miejsca. Trzeba demontować te stelaże od kolumny ?
 
 
pb41ns 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 1563
Skąd: osiek kuj-pomor
Wysłany: 2016-01-10, 18:23   

no dokładnie, demontuj wszystko co w pobliżu a będzie znacznie lepiej dojść, tylko do płukania użyj roztworu z sody kaustycznej inaczej to nie ma sensu
_________________
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....
 
 
karol208 
Moje A8



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy
Wiek: 40
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 994
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 2016-01-10, 18:38   

karols, może nowej nie będziesz musiał kupować po płukaniu środkami żrącymi.
_________________

 
 
karols 
Moje A8


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Sty 2014
Posty: 80
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2016-01-10, 18:49   

Nagrzewnice wypłukane wszystkim co możliwe ale i tak trochę syfu zostało.

Wszystko już poskładane, i ogrzewanie wróciło <chura>

Generalnie to chyba najwięcej problemu sprawiło ponowne podłączenie nagrzewnic, bo te obejmy trudno nałożyć na króciec i wąż jednocześnie
 
 
karol208 
Moje A8



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy
Wiek: 40
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 994
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 2016-01-10, 18:52   

karols, co demontowałeś? ile czasu spędziłeś przy tym?
_________________

 
 
karols 
Moje A8


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Sty 2014
Posty: 80
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2016-01-10, 19:01   

karol208 napisał/a:
karols, co demontowałeś? ile czasu spędziłeś przy tym?



Od strony pasażera : schowek, stelaż za schowkiem, tunel do ogrzewania na nogi i boczek i wszystko praktycznie już jest na wierzchu

od strony kierowcy : również boczek , schowek nad nogami, tunel od ogrzewania na nogi i koło nagrzewnicy jest taki stelaż który łączy kolumnę z pedałem i karoserią
zdemontowanie i montaż zajął mi około 2h, a płukanie tego to już zależy czym, ja spędziłem przy tym ok 3h. Ogólnie myślałem że będzie gorzej, ale tragedii niema
 
 
Bugalon 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy
Wiek: 46
Dołączył: 26 Gru 2013
Posty: 789
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 2016-01-11, 12:00   

Płukanie nagrzewnic robiłem nie dalej jak 2 tygodnie temu w aucie brata. Robilismy to bez demontażu samych nagrzewnic bo nie ma takiej potrzeby. Tą od pasazera plukalismy odlaczajace weze miedzy sterownikami a wiatrakiem a ta od kierowcy od strony serwa.

Nasza metodyka byla taka - najpierw podlączylismy do nagrzewnić wąż połączony z kranem przy zlewozmywaku. Puściliśmy ciepłą wodę i przepłukalismy nią obie nagrzewnice w kierunku przeciwnym do kierunku przeplywu plynu. Potem powtorzylismy to dla kierunku zgodnego z kierunkiem przeplywu (masa syfu wyleciala). Potem zalaliśmy obie nagrzewnice zagotowanym octem i zostawiliśmy na 2 godziny. Potem ponowiliśmy płukanie w dwóch kierunkach. Na koniec wlewaliśmy jeszcze gorącą wodę i przepychaliśmy ją sprężonym powietrzem (woda + cisnienie ze sprezarki jeszcze troche syfu dodatkowo z nagrzewnic wywalila). Auto grzeje teraz jak zle ale dodatkowo zostały wymienione zawory i pompka obiegu oraz poprawione podłączenie webasta (bo ktoś się tak podłączył w układ wodny ze ogrzewanie całe porypal)
_________________
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2016-01-11, 22:21   

Tak czy owak z czasem skończy się to wymianą.
Ogólnie syf robi się po przez degradację płynu w układzie, kiepskiej jakości płynu, nie wymienianie płynu itp jak i lanie samej wody która powoduje za kamienienie układu chłodzenia.
Miałem francuza i wiem co piszę. Tam nagrzewnice płukało się często. Po dwóch latach wymiana i na drugi rok już kiepskie ogrzewanie było.
Z kolei tam był inny też problem ponieważ blok który był z żeliwa korodował i zabijał wąskie kanaliki nagrzewnicy.
Nasze układy są alu więc bardziej obstawiałbym jakość płynu i jego zaniedbanie. Nie twierdze, że Wy posiadacze aut nie dbacie o to ale czy ktoś to wcześniej robił <bezradny>
Jedynym wyjściem może być całkowite przepłukanie układu. Dlaczego? Ponieważ ten syf nie jest tylko w nagrzewnicy ale krąży sobie po całym układzie, osadza się na ściankach bloku, głowic itp.
To też dobrym wyjściem z sytuacji jest rozłączenie podstawowych trzech elementów którymi są silnik, chłodnica, nagrzewnica.
Każdy z nich przepłukać osobno i wtedy będziemy mieli jakąś pewność.

Dobrze, że kolega poradził sobie z problemem lecz kto wie co przyniesie następna zima.
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
karols 
Moje A8


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Sty 2014
Posty: 80
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2016-01-12, 09:47   

ernesto napisał/a:
Tak czy owak z czasem skończy się to wymianą.


Dokładnie. Ja podczas płukania widziałem że i tak wszystkiego z niej nie wypłuczę. Dwóch ostatnich żeberek w jednej z nagrzewnic nie udało mi się wypłukać, bo nadal nie grzeją. Także gdy sytuacja się powtórzy, to czeka mnie wymiana.

A tak z ciekawości to ktoś już kupował nowe nagrzewnice i jaki był koszt ? Bo przeglądając stronki z częściami, to nie mogłem znaleźć takiej jak ja mam : http://allegro.pl/audi-a8...5903134573.html

A z nowych to są tylko z bocznym podłączeniem : http://www.iparts.pl/czes...-v15610017.html
 
 
pioteros 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: 5HP24
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8 4.2 ABZ
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2015
Posty: 106
Skąd: Siedlce
Wysłany: 2017-01-19, 18:13   

czy ktoś może zaznaczyć kierunek przepływu cieczy na wężach przechodzących przez gródź ?
 
 
gtfan 
Moje A8



Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 1284
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-01-19, 18:31   

Wąż niżej, od kierowcy to zasilanie, czyli płynie nim od silnika do nagrzewnicy, a ten wyżej, od pasażera to powrót.
_________________
Four rings to rule them all
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.