Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 97 4.2PB/LPG ] Jak powinna poprawnie działać sprawna s  
Autor Wiadomość
ahmar 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic 5HP24 DYM
Zasilanie: PB
Imię: robert
Jeżdzę: s8 d2 ahc
Wiek: 38
Dołączył: 24 Maj 2011
Posty: 82
Skąd: chełm
Wysłany: 2012-05-15, 18:31   

co twoim zdaniem oznacza podpięcie lpg pod skrzynie ?? nie czaje instalkę sam zakładałem mapa w mapę schodziła się równo przy podpięciu pod kompa

[ Dodano: 2012-05-15, 19:15 ]
to co teraz zrobić muszę przyznać że byłem na regulacji gazu w lbn i na drugi dzień auto mi ciężko na paliwie zapalało czy to możliwe?
 
 
sylwekr 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sylwek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 20 razy
Wiek: 46
Dołączył: 30 Lis 2010
Posty: 674
Skąd: Łowicz
Wysłany: 2012-05-15, 21:59   

ahmar napisał/a:
byłem na regulacji gazu w lbn i na drugi dzień auto mi ciężko na paliwie zapalało czy to możliwe?

....oj możliwe. Po źle zestrojonej instalacji LPG, komputer "nauczył" się nieprawidłowych parametrów pracy - nie mogłem go odpalić i na benzynie nie chciał jeździć (kilku speców ręce rozkładało i żaden z nich nie szukał winy w instalacji LPG bo na gazie silnik idealnie pracował). Instalacja musi być dobrze zestrojona aby zarówno na PB jak i LPG auto dobrze pracowało.
 
 
ahmar 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic 5HP24 DYM
Zasilanie: PB
Imię: robert
Jeżdzę: s8 d2 ahc
Wiek: 38
Dołączył: 24 Maj 2011
Posty: 82
Skąd: chełm
Wysłany: 2012-05-16, 22:00   

i co musiałeś zrobić na benzynie jezdzić??
 
 
mdamian 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy
Wiek: 41
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 2107
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2012-05-16, 23:10   

Zrób ze 100-150KM na samym PB , niech komputer wróci do ustawień fabrycznych PB i wtedy sprawdź LPG ;-)
_________________
Nie ma to jak 4.2 Quattro :)
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6. :)
Wypalanie DPF Audi A6 i A8. :)
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS. :)
 
 
hipcio 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 19 razy
Wiek: 43
Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 476
Skąd: Ryki
Wysłany: 2012-05-17, 06:15   

Ustawiaj Lpg na korekty paliwowe a nie na mapki i będzie oki. Jak masz chęci to zapraszam do Mnie. Z Lublina masz już tylko 70km :mrgreen: Poniesiesz tylko koszty paliwa. :-)

Reset kompa Pb powinien przyśpieszyć adaptacje benzyny bo napewno Lpg ją rozjechało.

Sprawdz jeszcze czy Gold nie puszcza gazu podciśnieniem, to częste bolączki tych reduktorów co objawia się właśnie utrudnionym rozruchem.
 
 
Sylas25 
Moje A8


Rocznik: 2008
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Sylwek
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 47
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 66
Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-05-19, 19:37   

kup sobie kabelek do lpg i ściągnij program. pojeździj na benzynie niech się komputer ustawi jak trzeba. jeździj różnie czyli przyspieszaj, hamuj, jeździj wolniej, szybciej itp żeby zebrał jak najwięcej danych. Potem podłącz kabelek do auta i weź laptop do środka auta, znajdź autokalibrację i daj na benzynę i jeździj po mieście tak jak wcześniej opisałem czyli różnie, potem zobaczysz jak ci się utworzy jakby wykres i przełączasz wtedy na gaz i tak samo jeździsz. Następnie dajesz autokorektę lub coś w tym rodzaju co masz w programie i on ci porówna benzynę z gazem i sam wszystko ustawi, jedynie jak będziesz miał jakieś duże odchyły czyli punkty zaznaczone na czerwono to sobie myszką je korygujesz. Zapisujesz ustawienia i przełączasz na AUTO żeby ci sam zmieniał z benzyny na gaz. Piszę to bo z gazownikami to miałem masakrastyczne przejścia i nie obył się od bluzgania i mało nie rękoczynów. Mam instalację VERSUS i sam to zrobiłem według tłumaczenia jednego gościa gazownika ze Szczecina. Auto paliło 30-34l na mieście (za 40 zł miałem 14 litrów gazu i robiłem 44 kilometry oczywiście także paliwo do momentu przełączenia na gaz) a teraz pali 16-17 a w trasie 13,5 l.

[ Dodano: 2012-05-19, 19:39 ]
Oczywiście nie chcę się wymądrzać tylko pomóc jeśli mogę :) moje auto zaczeło fajnie i równo pracować na gazie.
 
 
ahmar 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic 5HP24 DYM
Zasilanie: PB
Imię: robert
Jeżdzę: s8 d2 ahc
Wiek: 38
Dołączył: 24 Maj 2011
Posty: 82
Skąd: chełm
Wysłany: 2012-05-19, 21:37   

spoko spoko autoadaptacja zazwyczaj jest taka że więcej pali tego gazu bynajmniej w stagu tak że postaram się ustawić ją sam kabelek i program wszystko mam kolego mogę mieć wtryski za słabe do tego auta bo jezdżę na regach
 
 
beyer28 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 871
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-12-01, 17:41   

uszek napisał/a:
jak sie mocno nie wciska od razu pedalu to jest ok i wolno sobie przyspiesza, jak sie wcisnie mocniej to szarpnie 2-3 razy, jak calkiem mocno sie wcisnie to zredukuje o bieg i jest ok.
Dzieje sie tak w przedziale obrotów 1100-1200

Regulacja pomogła? bo na lpg mam dokładnie to samo.

Panowie przy jakich obrotach u Was redukuje podczas toczenia bez gazu? U mnie 800-1000obr, mam wrażenie że to za mało...
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 39
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2014-12-01, 19:32   

beyer28 napisał/a:
Panowie przy jakich obrotach u Was redukuje podczas toczenia bez gazu? U mnie 800-1000obr, mam wrażenie że to za mało...


u mnie jest dokladnie tak samo 1000 czasami ponizej. Zmiany sa niewyczuwalne. I tak juz ponad 2 lata :D w szegolnosci teraz jak przeplywke wymienilem, to zmiany biegow w obu kierunkach sa plynne.
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
beyer28 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 871
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-12-01, 20:02   

martin_rs4, czyli normalka, to spoko :) u siebie na pracę skrzyni złego słowa też nie powiem, bo chodzi jak należy, po remoncie już. Ale denerwuje mnie ta denna jazda miejska, gdzie podczas normalnej jazdy przełącza mi do przodu przy 1800obr, czyli szybko przechodzi na 5 i nie ma bardzo możliwości pojeżdżenia na wysokim biegu. Wrzuca 4 albo 5 i zaraz trzeba zwalniać i ciągnąć ten wysoki bieg od najniższych obrotów, taka trochę przymulona ta jazda. Ale to już chyba bardziej wina miasta, a nie skrzyni :) Ogólnie po mieście to na tipie tylko jeżdżę, bo dynamika jest lepsza :)
_________________
4.2 ASG 299 km katalizatory.

Objawy awarii DPF - zapchania filtra cząstek stałych Audi A6 C6 i C7 oraz A8

-------------
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 39
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2014-12-02, 07:52   

beyer28 napisał/a:
szybko przechodzi na 5 i nie ma bardzo możliwości pojeżdżenia na wysokim biegu. Wrzuca 4 albo 5 i zaraz trzeba zwalniać i ciągnąć ten wysoki bieg od najniższych obrotów


wszystko zalezy od stylu jazdy...ja tam właśnie taki preferuje i jak dziadzio sie ostatnio wożę :D ale jak troche mocniej wciśniesz to też Ci przytrzyma na obrotach...co jak co alej faktycznie do dynamiczej jazdy mieskiej tylko na tipie ;) szczególnie jak ma sie dodatkowo funkcje zmiany w kierownicy :D
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2014-12-02, 09:12   

martin_rs4 napisał/a:
beyer28 napisał/a:
Panowie przy jakich obrotach u Was redukuje podczas toczenia bez gazu? U mnie 800-1000obr, mam wrażenie że to za mało...


u mnie jest dokladnie tak samo 1000 czasami ponizej. Zmiany sa niewyczuwalne. I tak juz ponad 2 lata :D w szegolnosci teraz jak przeplywke wymienilem, to zmiany biegow w obu kierunkach sa plynne.

Dokładnie u mnie też tak jest jak jadę w stylu emerytalnym, ale gdy przyjdzie czas na kilkukrotne przeciągnięcie auta pod wyższe obroty to skrzynia redukuje troszkę wyżej. Pewnie mysli sobie o w końcu stary dziad normalnie jeździ.

beyer28 napisał/a:
Ale denerwuje mnie ta denna jazda miejska, gdzie podczas normalnej jazdy przełącza mi do przodu przy 1800obr, czyli szybko przechodzi na 5 i nie ma bardzo możliwości pojeżdżenia na wysokim biegu.


U mnie jest identycznie. Ale jak wyżej napisałem skrzynia przez jakiś czas się uczy. Jak parę razy ją pogonisz to będzie biegi zmieniać wyżej. I Gdy odpuścisz nie zawsze będzie chciała wrzucić tego następnego biegu przy 2000 tylko chce by ją jeszcze troszkę pociągnąć.
Do dynamicznej jazdy po mieście fakt TIP się najlepiej sprawdza.

Kiedyś goniłem za bracistą na D i strasznie mnie to irytowało że chcąc pozostać na pewnym zakresie obrotowym ona nagle wbija mi wyższy bieg. Nagle trzeba zwalniać bo jest zakręt i skrzynia głupieje. Dajesz w podłogę i jest opóźnienie.
Do normalnej jazdy tylko D dynamicznie TIP ;)
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 39
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2014-12-02, 13:02   

beyer28 napisał/a:
podczas normalnej jazdy przełącza mi do przodu przy 1800obr


też właśnie tak sie dziś przyjrzałem i od 1-3 przerzuca przy 1800-2000obr, natomiast 4-5 już przy 1500-1700obr jadąc oczywiście "dziadziuniowato" :D i tak erni napisał ASB uczy sie stylu jazdy i mi kiedys przez pewien czas też przełączła dopiero powyżej 2500obr dopóki nie założyłem blokady na stope :>
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
beyer28 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 871
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-12-02, 18:28   

Całe życie jeździłem w manualu i nigdy nie przerzucałem tak nisko biegów przy normalnej jeździe. Zawsze 2500 to tak min było, może dlatego teraz wydaje się to takie nienaturalne :) Trochę szkoda takiego silnika na taką słabą jazdę. Dobrze, że przynajmniej ta ręczna zmiana jest <okioki> bo nieustająca jazda na redukcji na dłuższą metę jest kłopotliwa :)
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 39
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2014-12-02, 18:37   

beyer28 napisał/a:
Trochę szkoda takiego silnika na taką słabą jazdę.


dlatego ja...hmm sam juz nie wiem <hmm> raz na tydzien, przelaczam sobie na PB i jezdze bardziej agresywnie aby to serce V8 troche "pobudzic do zycia" :D bo ciagla jazda tylko na LPG nie jest wskazana...
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.