Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 FL ALL ] Nastawniki... Komu stukają przy rozruchu?  
Autor Wiadomość
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4799
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2015-03-07, 20:52   

k44761 napisał/a:
a raczej spręzyny w środku,
-raczej nie ona
 
 
k44761 
Moje A8



Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 18 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 497
Skąd: Lubin
Wysłany: 2015-03-07, 20:54   

Czemu twierdzisz ze nie?
_________________
Elektronika samochodowa.
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 39
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2015-03-07, 21:12   

....ja zaraz wszystko wytlumacze :)
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
uszek 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 18 razy
Wiek: 38
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 857
Skąd: RZ
Wysłany: 2015-03-07, 21:21   

ktoś mnie prosił o wymiary sprężyny w nastawniku 087p
długość 34 mm, srednica 13,5, grubość drutu 2 mm

to jest chinczyk
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 39
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2015-03-07, 21:31   

dzieki uszek, ja Cie prosilem :)

to ori sprezynka ktora wyjalem tez tyle miala, a nawet mniej...ale te Twoje chinole juz stukaly ?
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 39
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2015-03-07, 21:39   

pepi napisał/a:
k44761 napisał/a:
a raczej spręzyny w środku,
-raczej nie ona


raczej, raczej ;) a mianowicie jest kilka prostych przyczyn dlaczego napinacz stuka :

1. walniety zaworek zwrotny w napinaczu (a dokladnie sprezynka ktora trzyma kulke :) ) i szybko schodzi z niego olej nie napinajac tloka.
2. sprezynka ktora siedzi w tloku jest juz na tyle wyrobiona, ze nie jest wstanie napiac owego tloka z prowadnica lancucha, przez co stuka.
3. przetkany ktorys kanalik w napinaczu od syfu i cisnienie slabe.
4. zapieczony tlok napinacza, przez co stoi lub ciezko chodzi...

i teraz tutaj kilka szeczegolow dotyczaych wymiany owej sprezynki w tloku napinacza, za co moim zadaniem jak i kolegi k44761 odpowiada ona za odpowiednie napiecie (przynajmniej w czasie rozruchu bo potem to juz cisnienie oleju robi swoje)

* napinacz wyjety z lewej glowicy...



* tu na czerwono zaznaczylem otwor, ktorego nie ma w napinaczu glowicy prawej <niewiem>



* tu mamy zaznaczony tloczek wewnetrzny, ktory jest wypychany poprzez cisnienie oleju, naciskajac dodatkowo na sprezynke, ktora nastepnie wypycha tlok z prowadnica lancucha :)
Obok jest ten nieszczesny zawolek kulkowy ktory tez z czasem lubi sie popsuc (a dokladnie sprezynka, ktora go trzyma)



* tu dla przykladu ten tloczek wew. jest schowany (generalnie jak nie ma oleju to lata sobie wte i wewte





* a tu juz tlok z prowadnica lanucha (slizgi pozdejmowalem na zapas bo byly ok :D )



* i oto ta nieszczesna sprezynka ktora sie znajduje wlasnie w tym tloku prowadnicy (dodatkowo jest tam jeszcze taki maly plastikowy odbój, ale mi zginal :P )



...a teraz ta sprezynka o ktorej caly czas mowa:
* tu mamy obie oryginalne i juz widac ze nie sa rownej dlugosci (tam moze 1/2mm ale jednak :) )





maja one dlugosc ok 33,5mm po wyciagnieciu z napinacza, wiec ja zlecilem zrobic mi sprezynke zachowujac jej wszystkie proporcje (m.in. sprezystosc) tylko ze 4 mm dluzsza i w sumie dostalem sprezynke o dl. 38mm.





Ja sie podjalem tego experymentu i jak narazie dziala i nie stuka <amasz> nie wiem na jak dlugo ale zobaczymy. Chcialbym wiedziec ile ma nowa oryginalna sprezynka z ciekawosci, bo ta mam teraz na 38mm ale moze powinna miec wiecej... <niewiem>
Przy produkcji nowej sprezynki bez takich danych niestety trzeba trafic z dlugoscia, bo jak damy za krotka to bedzie dalej stukac, jak za dluga to slizgi sie w moment zdaja :/ Ja za pare miesiecy jak bede zobil rorzad to wtedy zobacze jak to wyglada :)

hehe i jak .. "zatkało kakało" <tjaa> :P
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4799
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2015-03-07, 21:41   

Bo sprężyna jest po to aby mechanicznie utrzymać tłok aby w wypadku braku oleju to nie zawineło się gdzieś :)
Tak na prawdę to tylko olej i jego ciśnienie zapewnia nam cisze
czyli -nieszczelność mechaniczna tylko wchodzi w grę
a tak na prawdę skostniałe gumki w napinaczu :)
Napisałem za dużo <niewiem>
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4799
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2015-03-07, 21:44   

kiedyś na forum forda też byli tacy co dawali mocne sprężyny w napinacze
i się im to pourywało
Bo co z tego że ty mocniej podpierasz potem dochodzi jeszcze siła oleju ciśnienia
i z czasem ;)
 
 
uszek 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 18 razy
Wiek: 38
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 857
Skąd: RZ
Wysłany: 2015-03-07, 21:49   

martin_rs4 napisał/a:
ale te Twoje chinole juz stukaly ?

Niby nie ale robiłem rozrząd i doszedłem do wniosku ze nie będę się bawił z nimi znow za rok, wymieniłem na orginalne
 
 
majkaistefan
[Usunięty]

Wysłany: 2015-03-07, 22:04   

Witam!

To wszystko jak wrozenie z fusow.Obserwowal ktos cisnienie oleju przy uruchomieniu?


Stefan.
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 39
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2015-03-07, 22:04   

pepi napisał/a:
a tak na prawdę skostniałe gumki w napinaczu :)


yyy <hmm> jakie gumki Ty tam widzales ?

pepi napisał/a:
też byli tacy co dawali mocne sprężyny w napinacze
i się im to pourywało


ja nie dalem mocnej / mocniejszej sprezyny niz byla... sprezystosc jest dokladnie taka sama (jest taka sama ilosc zwoju, srednica drutu itp... ), tylko sama sprezyna jest wyciagnieta o te 4mm
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4799
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2015-03-08, 07:35   

Powtarzam jeszcze raz ze ona tylko mechanicznie ma to zabezpieczać na wypadek braku oleju w napinaczu :)
Sam olej jest od napinania nie ona .
Jak byś bardziej rozebrał napinacz to byś obaczył gumki
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 39
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2015-03-08, 11:36   

pepi napisał/a:
ona tylko mechanicznie ma to zabezpieczać na wypadek braku oleju w napinaczu :)


no to jak narazie zabezpiecza bo od czwartku nic mi nie stuknelo jeszcze lub tego po prostu juz nie slysze :P bo jesli nawet cos stuknie, to albo tak szybko albo cicho ze nie idzie tego uslyszec...
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
Preston81 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy
Wiek: 43
Dołączył: 14 Wrz 2011
Posty: 1805
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-03-08, 12:03   

uszek napisał/a:
Niby nie ale robiłem rozrząd i doszedłem do wniosku ze nie będę się bawił z nimi znow za rok, wymieniłem na orginalne


oryginalne? pamiętam kupowales tutaj na forum od kogos po malym przebiegu 2szt i na oryginaly to one nie wyglądały
_________________
bądź sobą, wariatów też lubią
 
 
uszek 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 18 razy
Wiek: 38
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 857
Skąd: RZ
Wysłany: 2015-03-08, 13:14   

preston81 napisał/a:
uszek napisał/a:
Niby nie ale robiłem rozrząd i doszedłem do wniosku ze nie będę się bawił z nimi znow za rok, wymieniłem na orginalne


oryginalne? pamiętam kupowales tutaj na forum od kogos po malym przebiegu 2szt i na oryginaly to one nie wyglądały

ale sa orginaly
Wiem jak wyglada orginal, mialem swoje stare orginaly i te po małym przebiegu, a w bagażniku mam chińczyki, które ściągnąłem w czasie zmiany rozrządu.
Ostatnio zmieniony przez uszek 2015-03-08, 13:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.