Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 95 4.2PB/LPG ] Maź w zbiorniczku płynu chłodniczego  
Autor Wiadomość
riki76 
Moje A8



Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: było D2ABZ, D3BFM jest D4 CDSB
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Gru 2009
Posty: 708
Skąd: Dolnyśląsk
Wysłany: 2013-10-23, 18:35   [D2 95 4.2PB/LPG ] Maź w zbiorniczku płynu chłodniczego

Witam
Od kilku dni obserwuję zbiorniczek wyrównawczy płynu chłodniczego ponieważ zauważyłem kilka dni temu brązową pianę na górnej części zbiorniczka, dzisiaj stwierdziłem że że tej piany przybywa i zbiera się jakaś maź tłusta......auto jeździ normalnie, ale to raczej nie jest objaw który można zlekceważyć. Co może być przyczyną takiego stanu rzeczy?
_________________
https://www.youtube.com/watch?v=yGtpl0p0AXs
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2013-10-23, 18:43   

A to juz na pewno było-jak sie robi masełko to UPG do wymiany.
 
 
pb41ns 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 1563
Skąd: osiek kuj-pomor
Wysłany: 2013-10-23, 18:44   

jeśli to taka maż o której myśle to może to być uszczelka głowicy, w swoim krótkim życiu miałem już taki przypadek że uszczelka poszła między olejowym a wodnym kanale, warto też sprawdzić kompresje
_________________
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4799
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2013-10-23, 18:49   

ciśnienie oleju jest większe od ciśnienia płynu
to gdzie poleci ?
 
 
pb41ns 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 1563
Skąd: osiek kuj-pomor
Wysłany: 2013-10-23, 19:00   

oczywiste że w płyn
_________________
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....
 
 
riki76 
Moje A8



Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: było D2ABZ, D3BFM jest D4 CDSB
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Gru 2009
Posty: 708
Skąd: Dolnyśląsk
Wysłany: 2013-10-23, 19:01   

Czyli diagnoza jest - uszczelka pod głowicą, masakra :roll: a jaki koszt mniej więcej bo jak już to chyba dwie na raz trzeba wymienić czy nie?
_________________
https://www.youtube.com/watch?v=yGtpl0p0AXs
 
 
pb41ns 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 1563
Skąd: osiek kuj-pomor
Wysłany: 2013-10-23, 19:07   

niby jedną wystarczy, o kosztach niech się wypowie ten kto robił , bo pojęcia nie mam, ale jak to mówią MĄDRY POLAK PO SZKODZIE warto też zajrzeć pod drógą głowice by nie rozbierać znów całości po 2 miechach
_________________
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2013-10-23, 19:09   

A skąd wiedziec która sie sypła?
 
 
pb41ns 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 1563
Skąd: osiek kuj-pomor
Wysłany: 2013-10-23, 19:12   

Apophis napisał/a:
A skąd wiedziec która sie sypła?

mądre stwierdzenie :peace:
 
 
szeryfisch 
Moje A8


Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 1294
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2013-10-23, 20:15   

trzeba strzelac :idea: Zazwyczaj swoim klientom robie obie główki, dla spokoju sumienia i zmniejszenia kosztów.
_________________
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 51
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1010
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2013-10-23, 20:20   

A ja ostatnio robiłem A8 z popuszczającą chłodniczką olejową.
Też leci wtedy olej do układu chłodzenia.
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
jdz1 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 1.6
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jerzy
Jeżdzę: Renault Scenic
Pomógł: 3 razy
Wiek: 45
Dołączył: 16 Gru 2010
Posty: 164
Skąd: Białystok
Wysłany: 2013-10-23, 20:20   

Pomiar ciśnienia sprężania na cylindrach i będziesz wiedział dokładnie na którym cylindrze puściło to po pierwsze. Po drugie to próba obecności dwutlenku węgla w płynie chłodniczym. A we własnym zakresie to możesz postarać się wykręcić świece i sprawdzić po wyglądzie świecy, a w szczególności elektrod czy wszystko jest ok czy coś jest nie tak. Jeśli elektrody w świecy będą miały kolor jasno szary i będą suche to znaczy że jest ok, a jeśli któraś będzie zakopcona, zaolejona bądź zalana to na tym cylindrze coś jest nie tak. Zacznij od sprawdzenia świec we własnym zakresie, nastepnie sprawdzenie obecności dwutlenku węgla w płynie chłodniczym a na sam konieć pomiar ciśnienia sprężania na cylindrach.
 
 
riki76 
Moje A8



Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: było D2ABZ, D3BFM jest D4 CDSB
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Gru 2009
Posty: 708
Skąd: Dolnyśląsk
Wysłany: 2013-10-23, 20:36   

Czyli olej w układzie chłodzenia to nie tylko przyczyna uszkodzonej uszczelki pod głowicą......ale zacznę od podstaw czyli świece....
_________________
https://www.youtube.com/watch?v=yGtpl0p0AXs
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4799
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2013-10-23, 20:54   

ale co da pomiar ciśnienia jak poszło między kanałem wodnym a olejowym
i nie doszło do cylindra !
bo jak by doszło to by przydymiał :-D
 
 
jdz1 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 1.6
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jerzy
Jeżdzę: Renault Scenic
Pomógł: 3 razy
Wiek: 45
Dołączył: 16 Gru 2010
Posty: 164
Skąd: Białystok
Wysłany: 2013-10-23, 21:05   

O dymieniu kolega nic nie wspomniał ale byłoby tak jak piszesz. A sam pomiar dobrze jest zrobić przy takich niejasnościach, zawsze to więcej info na temat silnika. Ostatnio mi w służbowym aucie ucszczelka puśiła tylko i wyłącznie pomiedzy cylindrami. Auto nie dymiło, kopciłp, oleju ani płyny chłodzącego nie ubywało, silnik tylko pracował jakby na 3 cylindrach a nie na 4 (silnik 4cylindrowy). Po pomiarze ciśnienia sprężania okazało się że uszczelka puściła pomiedzy cylindrami.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.