Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 04 4.2MPI ] Trzesie silnikiem  
Autor Wiadomość
pebo 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1442
Skąd: B.Podl.
Wysłany: 2016-12-11, 11:39   

mkbewe napisał/a:
Cytat:

Wojtec1987 napisał/a:
Co zauważyłem, to jak wyłączę klimatronik przyciskiem on/of drgania prawie znikają.

Kompresor klimy?
_________________

kompresor klimy chodzi cały czas. nie da się go wyłączyć.

Częściowo da się po przestawieniu w tryb ECO, wówczas tylko "kręci". A sprawdzałeś poduszki silnika?
_________________
Bądź dobry jak chleb.
 
 
Wojtec1987 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtec
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 36
Dołączył: 14 Sie 2016
Posty: 210
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: 2016-12-11, 12:05   

pebo napisał/a:
mkbewe napisał/a:
Cytat:

Wojtec1987 napisał/a:
Co zauważyłem, to jak wyłączę klimatronik przyciskiem on/of drgania prawie znikają.

Kompresor klimy?
_________________

kompresor klimy chodzi cały czas. nie da się go wyłączyć.

Częściowo da się po przestawieniu w tryb ECO, wówczas tylko "kręci". A sprawdzałeś poduszki silnika?


Lewa wg vcds jest uszkodzona, ale ten błąd jest odkąd mam auto, czy mogło być tak że popsuła się "bardziej?
 
 
pebo 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1442
Skąd: B.Podl.
Wysłany: 2016-12-11, 21:09   

Wojtec1987 napisał/a:
pebo napisał/a:
mkbewe napisał/a:
Cytat:

Wojtec1987 napisał/a:
Co zauważyłem, to jak wyłączę klimatronik przyciskiem on/of drgania prawie znikają.

Kompresor klimy?
_________________

kompresor klimy chodzi cały czas. nie da się go wyłączyć.

Częściowo da się po przestawieniu w tryb ECO, wówczas tylko "kręci". A sprawdzałeś poduszki silnika?


Lewa wg vcds jest uszkodzona, ale ten błąd jest odkąd mam auto, czy mogło być tak że popsuła się "bardziej?

W miarę pracy silnika poduchy zużywają się. Gdy już wyskakuje błąd, regulacja elektryczna praktycznie nie działa a to jest bardziej odczuwalne na silniku. Niektórzy "reperują to" wstawiając rezystor i jakoś jeżdżą. Silnik na pewno się dalej trzęsie, bo sama naprawa elektryczna nie zastąpi mechanicznego tłumienia drgań poduszki. W każdym razie warto sprawdzić. A możesz wrzucić filmik, jak silne są te drgania silnika? Być może wina tkwi w innym miejscu. A łożyska na alternatorze i napinaczach?
_________________
Bądź dobry jak chleb.
 
 
Wojtec1987 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtec
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 36
Dołączył: 14 Sie 2016
Posty: 210
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: 2016-12-11, 21:35   

Na filmiku nie będzie raczej drgań widać, jak się przyłoży rękę do pracującego silnika to drży ale pracuje raczej równo, dopiero wewnątrz jak się siedzi to czuć,są to bardziej drgania cykliczne, dziwi mnie tylko że jak auto jest na ssaniu to chodzi perfekcyjnie.

Nie sprawdzałem jeszcze żadnych łożysk, ani napinaczy, bo przez 4 miesiące walczyłem z mieszankami, teraz gdy wszystko jest ok, zaczęły się drgawki, może wymienię tą poduszkę co ? 150 zł to nie majątek a może pomoże, rezystor odpada, ma być sprawna mechanicznie.
 
 
uzlik 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3, Yamaha fz1
Pomógł: 3 razy
Wiek: 49
Dołączył: 19 Sty 2015
Posty: 174
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-12-11, 21:45   

Poduszka silnika za 150zł? Nowa kosztuje 1221,77 zł w ASO.
 
 
Wojtec1987 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtec
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 36
Dołączył: 14 Sie 2016
Posty: 210
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: 2016-12-22, 13:17   

Panowie, poduszka pod silnikiem wymieniona, nic się nie zmieniło, auto odpala zimne jest ok, zejdzie z obrotów zaczyna się telepać, to że po wyłączeniu klimy przestaje to tylko był przypadek, rozrząd ustawiony na 4 i 1 tak pokazuje komp, co mogę jeszcze spr ? Martwią mnie wysokie korekty na lewej stronie silnika. Tam gdzie jest specyfikacja od -4 do +4 mam 3,6 a tam gdzie jest od -15 do +15 mam ok 10 , chodzi mi adaptacje w grupie 32

Jak silnik jest rozgrzany ma ok800 obr, wystarczy że gazem podniosę do 900 to silnika juz nie czuć.

Nikt nic nie podpowie ?? W przyszłym tyg wymienię jeszcze poduszki pod skrzynią bo z 1 się leje, ale przeczuwam że może to być jakiś zawór, co sądzicie ?
 
 
pebo 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1442
Skąd: B.Podl.
Wysłany: 2016-12-22, 22:41   

Wojtec1987 napisał/a:
(...) Jak silnik jest rozgrzany ma ok800 obr, wystarczy że gazem podniosę do 900 to silnika juz nie czuć.(...)

Wojtek, ale wolne obroty dla tego silnika to raczej 650 obr/min.
_________________
Bądź dobry jak chleb.
 
 
Wojtec1987 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtec
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 36
Dołączył: 14 Sie 2016
Posty: 210
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: 2016-12-23, 23:43   

Tak, mój błąd, wolne obroty to ok 650 i jak dodam gazu że jest 800 to już silnika nie czuć hmmm dziwny objaw ....
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2016-12-26, 00:28   

Wojtec1987 napisał/a:
Tak, mój błąd, wolne obroty to ok 650 i jak dodam gazu że jest 800 to już silnika nie czuć hmmm dziwny objaw ....

Ktoś sprawdzał rozrząd?... jak jest ustawiony.
Czasem trzeba trochę poszukać a diagnoza przez internet bywa trudna.
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
Wojtec1987 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtec
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 36
Dołączył: 14 Sie 2016
Posty: 210
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: 2016-12-29, 16:22   

Sprawdzałem rozrząd przez vcds to jest ustawiony na 4 i 1 więc w granicach normy.

Wczoraj wymieniłem poduszki pod skrzynią, jednej można powiedzieć że wcale nie było, niestety nie pomogło, jutro lub w pn robię próbę ciśnienia.

Napiszcie mi proszę czy może silnik trząść się od konwertera ? Pytam bo mam kangurki jak skrzynia ciągnie i trzymam auto na hamulcu, i mam wrażenie że trzęsiawka silnika zgrywa się z kangurkami podczas gdy skrzynia ciągnie.
 
 
pebo 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1442
Skąd: B.Podl.
Wysłany: 2016-12-29, 20:46   

Wojtek, a robiłeś odczyt błędów z komputerów (np. z gateway'a) aby sprawdzić wszystkie sterowniki. No jakoś mi się nie chce wierzyć, że wszystko w porządku a trzęsie silnikiem. Chyba że usterka jest czysto mechaniczna, ale to czasami też uda się wyłapać po wskazaniu czujników. Skoro na wolnych obrotach trzęsie a np. przy 800 obr/min już nie, to ja jednak stawiałbym na sterowanie mieszkanką (za bogata, za uboga) albo z zapłonem. Choć może coś być z kołem zamachowym, tylko że drgania byłyby wyczuwalne w niektórych zakresach obrotów, a nie tylko w dole. Wydaje mi się, że drgania przy pracy ze skrzynią to sprawa wtórna. Spróbuj zrzucić pasek wielorowkowy i porównaj, czy nadal są drgania - tak wyeliminujesz rolki i napinacze, sprężarkę klimy, pompę wspomagania i przede wszystkim łożysko alternatora. No i tłumik drgań na kole pasowym z wału korbowego (może jest zużyte). A filtr powietrza, wkład i odmy sprawdzałeś? A kolektor dobrze się przestawia skraca/wydłuża kanał dolotowy - gruchy podciśnienia i klapy działają? A świece kiedy wymieniałeś? W ogóle sprawdzałeś świece? A jaki masz akumulator, ile Ah? I w jakim stanie (% naładowania, poziom żywotności? Sprawdzałeś obciążenie (moment obrotowy) na alternatorze?
_________________
Bądź dobry jak chleb.
 
 
Wojtec1987 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtec
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 36
Dołączył: 14 Sie 2016
Posty: 210
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: 2016-12-31, 18:29   

Tzn co masz na myśli pisząc o geatway ? Chodzi Ci o autoscan aby sprawdzić wszystkie błędy ?

W silniku są błędy od dodatkowej pompki powietrza i lewej poduszki którą wymieniłem i błąd zmienił się z otwartego przebiegu na z zwarcie z plusem, więc zapewne uszkodzony jest przewód a nie poduszka.

Co do mieszanek to jeździłem tydzień na pb aby wyeliminować lpg, nic się nie zmieniło, korekty w grupiw 32 są w granicach norm, wymieniałem pompę paliwa i lewą sondę bo były ubokie mieszanki, teraz tego nie ma.

Gdzie ten tłumik drgań na kole pasowym jest ? Dużo roboty jest z sprawdzeniem tego ?

Filtr powietrza jest nowy, ma 4 miesiace
Odma w środku wygląda bardzo słabo, tzn ma rudy nalot , umyłem ją myjką ultradźwiekową, jest lepiej, ale odma nie ma chyba aż takiego wpływu na pracę silnika, rozumiem że jest to ważny element, i nie można go bagatelizować, no ale żeby przez to silnik się trząsł ? To jeszcze nie słyszałem.
Gruchy "raczej" działają wymieniałem jedno jej połączenie bo było połamane.
Świece wymieniałem 2 tygodnie temu, włożone są bosh iridium
Aku mam nowy varty 110ah 920 prądu rozruchowego , komp pokazuję przez cały czas 100 % nawet po 2-3 dniach stania auta
Obciążenia alternatora nie sprawdzałem, ale raczej w niedługim czasie będzie do wymiany regulator napięcia bo czasami migają światełka wewnątrz auta.

Dziękuję za zainteresowanie się problemem.
 
 
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2891
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-01-15, 22:35   

Wojtec1987 napisał/a:

Aku mam nowy varty 110ah 920 prądu rozruchowego , komp pokazuję przez cały czas 100 % nawet po 2-3 dniach stania auta
Obciążenia alternatora nie sprawdzałem, ale raczej w niedługim czasie będzie do wymiany regulator napięcia bo czasami migają światełka wewnątrz auta.

Dziękuję za zainteresowanie się problemem.


zaobserwowałem pulsowanie swiatełek na podsufitce nie wiem jeszcze z czym jest związane
ale na pewno z czyms konsumującym prąd w aucie a nie z regulatorem

nie wiem czy to nie pracujące webasto... masz webasto u siebie?
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
Wojtec1987 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtec
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 36
Dołączył: 14 Sie 2016
Posty: 210
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: 2017-01-16, 00:26   

Mam webasto, ale nie włączam tego bo mam 1 błąd i się nie uruchamia, z tego co się orientowałem to jeśli we wnętrzu lampki pulsują to na 90 % regulator w alternatorze.
 
 
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2891
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-01-16, 00:51   

jak czesto masz to pulsowanie?
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.