Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 05 4.2MPI ] Zmienna charakterystyka tłumika  
Autor Wiadomość
rstas 
Użytkownik


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Radek
Jeżdzę: Kia, Skoda, Audi A8 D3 4.2 mpi
Wiek: 43
Dołączył: 22 Cze 2014
Posty: 42
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2015-07-08, 15:59   [D3 05 4.2MPI ] Zmienna charakterystyka tłumika

Cześć.
Oryginalny tłumik zaczął grzechotać, na początku chciałem kupić używkę z allegro i wspawać, ale oglądając różne projekty w tym te z forum coraz bardziej myślę nad jakimś ciekawym projektem.
Mam możliwość wykonania całego układu/lub samego końcowego tłumika w MW Motors w Gdańsku, chłopaki robią wszystko sami, ale przed podjęciem decyzji mam kilka pytań. Szukam czegoś co przy normalnej codziennej jeździe nie będzie głośne i zachowa ten komfort ciszy w środku jak przy oryginalnym wydechu, a przy dynamicznym lataniu będzie miało charakter i basowe pomruki i bulgot V8 nabiorą koloru:).
Jazda autostradą z dzieckiem wyklucza u mnie typowe sportowe smaczki, po drugi sam też lubię kiedy chcę, mieć w aucie ciszę i spokój. Czy ktoś z Was może szukał czegoś podobnego i ma taki projekt u siebie? Czy jest coś ciekawego w tym klimacie u producentów dedykowanych tłumików . Jakie są Wasze doświadczenia? Bawić się tylko końcowym tłumikiem czy robić cały układ?

Pozdrawiam
 
 
pioter 
Master MOD



Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1790
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2015-07-08, 16:26   

Łosiem jest dobrze wyciszone , raczej trzeba będzie okno otwierać żeby posłuchać wydechu .
_________________
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2015-07-08, 16:48   

No i kwestia przyzwyczajenie-po kilku tys km nie słyszy się tak jak na poczatku :D
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 33
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6704
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2015-07-08, 22:02   

FOSS się sam wypowiadał, że ma fajny tłumik a mimo to aby go posłuchac jak rusza spod świateł to uchyla szyber ;P
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
rstas 
Użytkownik


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Radek
Jeżdzę: Kia, Skoda, Audi A8 D3 4.2 mpi
Wiek: 43
Dołączył: 22 Cze 2014
Posty: 42
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2015-07-09, 00:13   

A czy ktoś z Was bawił się do 4.2 montażem wydechu z klapami sterującymi?
To by rozwiązywało problem cichy/głośny.
 
 
123mielony 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: D3
Pomógł: 47 razy
Wiek: 47
Dołączył: 20 Maj 2009
Posty: 1828
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2015-07-09, 08:27   

rstas napisał/a:
A czy ktoś z Was bawił się do 4.2 montażem wydechu z klapami sterującymi?
To by rozwiązywało problem cichy/głośny.

Była kiedyś na forum jedna ósemka D3 z takim wydechem,sterowanie było z tego co pamiętam w schowku na klepaki pod kierownicą.Ale czy właściciel sam to modził czy takie już kupił to nie wiem.
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2015-07-09, 09:46   

drago_o napisał/a:
FOSS się sam wypowiadał, że ma fajny tłumik a mimo to aby go posłuchac jak rusza spod świateł to uchyla szyber ;P

Nie "tłumik" tylko "cały wydech" <faktycznie>
U mnie wydech za katalizatorami jest cały inny, pełen custom - mój projekt, wykonanie firma EL-TEC.

Co do uchylania szyberdachu... robię to bo po prostu dźwięk jest zajebisty i wg. mnie lepszy niż większość muzycznych kawałków lecących z zestawu audio <faktycznie>
Na zewnątrz ładna muzyka V8, w środku kulturalne bulgotanie ale w miarę cicho więc jeżdżenie autostradą w długie trasy z małymi dziećmi nie stanowi żadnego problemu.

rstas napisał/a:
A czy ktoś z Was bawił się do 4.2 montażem wydechu z klapami sterującymi?
To by rozwiązywało problem cichy/głośny.

Ja zgłębiałem temat - w jednej A8D3 4.2V8 w Wa-wie jest taki właśnie wydech robiony częściowo wg. mojego projektu.
Podobny projekt ma też inny kolega w Wa-wie w S8D3 5.2V10.

Tą 4.2V8 jeżdżę akurat od kilku dni więc jak ktoś jest w Wa-wie to zapraszam, możemy się spotkać, posłuchać i podyskutować. Z tą S8D3 też możemy się spotkać bo znamy się z kolegą dobrze.

A generalnie jak chcesz to cały temat wydechu mogę ci ogarnąć... także w temacie sterowania klapami.... ale tutaj w Wa-wie ;)
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
rstas 
Użytkownik


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Radek
Jeżdzę: Kia, Skoda, Audi A8 D3 4.2 mpi
Wiek: 43
Dołączył: 22 Cze 2014
Posty: 42
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2015-07-09, 16:23   

Dzięki za info FOSS!!
Byłem dziś na oględzinach w MW-Motors w Gdańsku i chłopaki mi zaproponowali tak jak napisałeś o swoim, budowę układu pod samochód. Propozycja ich to zrobić wszystko od środkowego tłumika (włącznie), chcą też wywalić x-pipe i rozdzielić układ (trochę jak S8). Końcówki do wyboru, ale chyba zostanę przy singlach (szkoda mi zderzaka) zrobię ewentualnie większą średnicę (ew.polerka tych co w oryginale i przerzucę, ale raczej nowe).
Projekt 2,5tys pln. Co do dźwięku, proponują ewentualnie wyciszyć układ, lub jak będę niezadowolony to modyfikację np. montując sterowanie plus klapy za 1,5tys. Cieszy mnie, to co napisałeś, że w środku została Ci pełna kultura i łba nie urywa, ani nie drażni. Dam znać na czym stanęło i przedstawię ewentualne przyszłe wyniki operacji. Jak zmienię zdanie co do podwójnego zakończenia (wygląda jak 100mln) to walę do Ciebie:)
Pozdrawiam

[ Dodano: 2015-07-10, 13:44 ]
Mam jeszcze pytanie.
Chłopaki z MW sugerują, że przy ich projekcie wylatuje zarówno tłumik środkowy, oraz x-pipe, zamiast tego zwykły przelot z nierdzewki, koniec to 2 nowe puszki. Pytanie, dużo czytałem, że czasem brak tłumika środkowego może powodować utratę mocy, macie jakieś doświadczenia?
FOSS Ty pisałeś, że miałeś 2 przelotowe o większej średnicy plus coś grzebałeś w x-pipe, jakieś straty na mocy? hamowałeś się przed i po?
Pozdrawiam

PS Trochę poczytałem i dzwoniłem do Mg motorsport (piękna kolekcja projektów dostępna na FB do odsłuchania) i odpowiedzieli na moje pytania: tłumik środkowy można wywalić, ale trzeba zastąpić przelotowymi, będzie głośniej ale z szacunkiem, x-pipe nie ruszać, bo redukuje drgania i poprawia osiągi w dołach, dobrze zrobiony x-pipe zlewa drgania z obydwu wydechów tak, że nie przyrastają, ale zlewają się "pomruk" plus ułatwia kumulację i przepchanie spalin. Generalnie polecili zostawić wszystko i robić tylko tłumiki końcowe, albo cały projekt od kolektorów pociągnąć pod motor i jego moc.
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2015-07-11, 02:04   

rstas napisał/a:
Projekt 2,5tys pln.

Całkiem niedrogo, mój wyszedł dużo drożej.

rstas napisał/a:
FOSS Ty pisałeś, że miałeś 2 przelotowe o większej średnicy plus coś grzebałeś w x-pipe, jakieś straty na mocy? hamowałeś się przed i po?

Nie hamowałem.

Generalnie wciąż mam nowe pomysły na modyfikacje ale nie mam na to ani czasu ani kasy :/
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
rstas 
Użytkownik


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Radek
Jeżdzę: Kia, Skoda, Audi A8 D3 4.2 mpi
Wiek: 43
Dołączył: 22 Cze 2014
Posty: 42
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2015-07-13, 20:39   

No i projekt zaczęty. Decyzja podjęta zaczynamy od wymiany tłumików końcowych i danie nierdzewki od tłumika środkowego. Jak będzie za słaby efekt to poleci środkowy. Cel niskie przyjemne basy i 100% komfortu w środku. Wizualnie, tak na 90% powiększamy średnicę końcówek, lekko wyciągamy (1-2cm) i pozostawiamy okrągłe, raczej proste nie - ścięte jak w ori. Puszki pomierzone, myślę, że za 2-3 tygodnie będę mógł wstawić jakieś fotki i film z nową muzyką V8:) Pozdrawiam i dziękuję za wszystkie opinie.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje mang

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.