Autor |
Wiadomość |
colln
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 53 Dołączył: 21 Cze 2010 Posty: 969 Skąd: P.T.
|
Wysłany: 2010-11-24, 02:24
|
|
|
mikmac napisał/a: | W kwestii oktanowości. Liczba oktanów oznacza odporność paliwa na spalanie stukowe. Spalaniu stukowemu sprzyja wysoki stopień sprężania (silniki uturbione) takich silników powinno być używane paliwo o wyższej liczbie oktanów. |
odwrotnie
silniki turbo mają niższy stopień sprężania (mówimy o jednostkach benzynowych oczywiście) |
_________________ Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
|
|
|
|
|
|
|
|
tomi5
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 812 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2010-11-29, 06:12
|
|
|
Czyli zamiast 98 lać 95, a najlepiej paliwa ultimate, v-power i pokrewne??
Ja wychodzę z założenia że jeżdżę na LPG więc mogę pozwolić silnikowi na rozruch na lepszym paliwie, tylko po tym artykule które w końcu będzie lepsze |
_________________ Forum Audi A6.
Forum Audi A8. |
|
|
|
|
|
|
|
colln
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 53 Dołączył: 21 Cze 2010 Posty: 969 Skąd: P.T.
|
Wysłany: 2010-11-29, 23:17
|
|
|
tomi5 napisał/a: | które w końcu będzie lepsze |
lepsze jest zawsze lepsze tego się trzymaj a lepsze to to o większej liczbie oktanowej, za dobre paliwo nie zaszkodzi żadnemu silnikowi złe (przesadnie nisko oktanowe np chrzczone) wielu ujdzie ale wiele uszkodzi |
_________________ Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
|
|
|
|
|
BiLu
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB
Imię: Jacek
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Lut 2010 Posty: 229 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2010-11-30, 09:12
|
|
|
colln napisał/a: | tomi5 napisał/a: | które w końcu będzie lepsze |
lepsze jest zawsze lepsze tego się trzymaj a lepsze to to o większej liczbie oktanowej, za dobre paliwo nie zaszkodzi żadnemu silnikowi złe (przesadnie nisko oktanowe np chrzczone) wielu ujdzie ale wiele uszkodzi |
czyli wracamy do punktu wyjścia :lol:
tomi - laj takie jakie sugeruje producent to Twojego auta; tankuj na sprawdzonych stacjach i tyle w temacie. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2890 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2010-12-29, 12:30
|
|
|
BiLu napisał/a: | dzidzia napisał/a: | niby producent zaleca tylko 98, ja tam leje 95 tez jedzie, kopa mu nie brak, zawsze troche taniej a i tak tylko służy do odpalania potem ządzi LPdzi |
http://www.audiklub.org/dane/s8/d2/s8_340.html u mnie producent zaleca 95 i taką tylko leję. Faktycznie warto zainteresować się pojęciem oktanowości, bo funkcjonuje mit "im więcej oktan tym większa moc silnika ". Powinno się lać takie paliwo jakie przewidział producent, kwestia jakości lanego paliwa to już inna bajka... |
ciekawe w rocznikowym 96' zalecał 98, ciekawe co się zmieniło
95 jak napisane jest dopuszczalna ale moze wystapic nieznaczny spadek mocy
awaryjnie mozna nalac nawet bezołowiową 91 na krótko
tyle instrukcja i klapka na wlewie mówi
biorąc pod uwagę ile benzin u nas ma oktanów to wiecie.... |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
jdz1
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 1.6
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jerzy
Jeżdzę: Renault Scenic
Pomógł: 3 razy Wiek: 45 Dołączył: 16 Gru 2010 Posty: 164 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2011-01-06, 19:26
|
|
|
Mam oryginalna książkę obsługi do swojej laleczki i wyrażnie jest zapisane, że producent zaleca paliwo PB98 przy czym dopuszcza stosowanie PB95 ale może nastąpic spadek mocy i pogorszenie osiągów. Ja zawsze leję PB98, a jak osiągnie odpowiednią temperaturę to przechodzi na LPG.
POZDRAWIAM |
|
|
|
|
|
|
|
colln
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 53 Dołączył: 21 Cze 2010 Posty: 969 Skąd: P.T.
|
Wysłany: 2011-01-08, 00:02
|
|
|
zalecane należy rozumieć jako minimalne , a czy ktoś widział instrukcję jakiegoś auta gdzie było zalecane 100 oktanów? No a przecież są stacje z takimi paliwami i co jest klient czyli jak wcześniej pisałem lepsze nie szkodzi, słabsze albo chrzczone ...no już wiecie |
_________________ Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
|
|
|
|
|
PitBullRedNos
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 36 Dołączył: 20 Paź 2010 Posty: 48 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 2011-01-16, 14:07
|
|
|
czyli co z całej tej dyskusji wynika że najlepszy jest ORLEN... ?? TAK...?? A BLISKA to przecież też ORLEN... ?? |
|
|
|
|
|
|
|
cerbera
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: triptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sebastian
Jeżdzę: D3 4.2
Wiek: 44 Dołączył: 04 Wrz 2009 Posty: 158 Skąd: kraków
|
|
|
|
|
PitBullRedNos
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 36 Dołączył: 20 Paź 2010 Posty: 48 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 2011-01-17, 18:23
|
|
|
cerbera napisał/a: | niestety bliskiej daleko do orlenu |
hmm... a słyszałem i czytałem artykuł że to idzie z jednej rozlewni gdzie podjeżdżają różne cysterny i tylko uszlachetniacze do paliw różne markowe stacje mają inne... A paliwo podobno wszędzie to samo, oczywiście poza małymi prywatnymi stacjami bo o nich nie było żadnej wzmianki... |
|
|
|
|
|
|
|
apg
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: Andrzej
Jeżdzę: S8
Pomógł: 3 razy Wiek: 52 Dołączył: 29 Maj 2010 Posty: 105 Skąd: Trzebnica
|
Wysłany: 2011-01-17, 18:56
|
|
|
Dokładnie tak właśnie jest z większością stacji. Pytanie tylko, czy nie dzieje się nic z tym paliwem w czasie transportu albo już na miejscu sprzedaży. Stąd wynikają różnice
Wyjątek stanowi też Shell V-Power 99. To paliwo jest importowane. |
|
|
|
|
colln
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 53 Dołączył: 21 Cze 2010 Posty: 969 Skąd: P.T.
|
Wysłany: 2011-01-17, 22:42
|
|
|
apg napisał/a: | Wyjątek stanowi też Shell V-Power 99. To paliwo jest importowane. |
a potem się go dostosowuje do naszych warunków... no wiecie jak ;-) |
_________________ Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
|
|
|
|
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 41 Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
|
|
|
|
Iceman
Moje A8
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Kuba
Jeżdzę: Pyton W12
Pomógł: 1 raz Wiek: 42 Dołączył: 28 Lis 2009 Posty: 88 Skąd: Dolny Śląsk
|
Wysłany: 2011-01-17, 23:25
|
|
|
Ja tankuje 98 na Orlenie i wszystko ok. |
|
|
|
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 41 Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
Wysłany: 2011-01-17, 23:30
|
|
|
ja tankuję 98 na Żaglu , co to za różnica czy to orlen , BP czy inna stacja na pn polski wszystkie stacje są zaopatrywane z rafinerii Gdańskiej .
Rozmawiałem z kilkoma pacownikami na różnych stacjach i każdy mówi to samo ,
Paliwo zaopatruje ich Rafineria Gdańska , Przecież Orlen , czy BP nie ma swojej rafinerii , a z tego co mi wiadomo , (choć mogę się mylić ) są 2 rafinerie w Polsce , Petrochemia Płock - zaopatruje pd polski , a Rafineria Gdańska pn polski . |
_________________ Nie ma to jak 4.2 Quattro
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
|
|
|
|
|
|