Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[- ] D2 / D3 różnice w silnikach V8  
Autor Wiadomość
sssebek 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Sebastian
Jeżdzę: FSR/A8 D3/inne
Pomógł: 4 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Kwi 2017
Posty: 257
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2018-03-02, 15:48   [- ] D2 / D3 różnice w silnikach V8

Witam, dawno nic tu nie pisałem bo w sumie nie było co, więcej czytałem ale... trafiłem na taki punkt, którego nie mogę przeskoczyć a może ktoś będzie w stanie mi podpowiedzieć (przegrzebałem już fora za oceanem, sporo krajowych i europejskich i odpowiedzi nie udało mi się znaleźć).

Robię pewną wydumkę w swoim garażu ( a w zasadzie się przymierzam okupując się w kolejne elementy układanki). Muszę w końcu zdecydować się na jakiś silnik ( stąd pytanie tutaj, bo biorę pod uwagę między innymi dwa silniki z Audi) i mam kilka pytań odnośnie V-ósemek 4,2:

1) czy otwory montażowe silnik->skrzynia w ABZ są takie jak w BFM ?
2) czy rozstaw otworów na wale do montażu zamachu/konwertera ( chodzi mi o te 10 śrub od strony skrzyni które trzymają wszystko na wale) jest ten sam dla ABZ i W12 z A8D3/VW phaeton ?
3) czy jest tu może ktoś, kto trenował temat BFM -> manual ? lub
4) czy jest tu ktoś ktoś kto ma ABZ i BFM "na stole" i mógłby trochę pomiarów zrobić ( zgrubnych, nie musi być precyzji "chirurga" ) ? Ewentualnie mieszka na Śląsku lub w bliskich okolicach i pozwoliłby nawiedzić swój garaż w celu zrobienia pomiarów ?
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3150
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2018-03-03, 10:55   

1. Tak
2. Nie
3. Tak, i popłynął niczym tytanik ale orkiestra gra dalej :p
4. BD.
_________________
 
 
robertas 
Moje A8



Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2, D3, Allroad, 80
Pomógł: 17 razy
Wiek: 36
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 1605
Skąd: ślask
Wysłany: 2018-03-03, 19:14   

Ogolnie do abz nie ma zamachow pod manual, trzeba robic customa... ABZ ma bodajze zamach mocowany na 10 srub, pozniejsze vki juz na 8... Troche kombinowalem z innym przeszczepem v8 i przypuszczam ze bfm bedzie mial podobnie ;) Skad jestes jak cos... ;) mam ARSa w calosci kompletnego
_________________
Klimatyzacja problem Audi.
Amortyzatory, sprężyny, drążki, wahacze, łączniki, stabilizatory Audi.
 
 
sssebek 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Sebastian
Jeżdzę: FSR/A8 D3/inne
Pomógł: 4 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Kwi 2017
Posty: 257
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2018-03-03, 20:58   

Dziękuję za odpowiedzi, już cokolwiek się rozjaśnia.

Czyli w teorii jak zrobiłbym płytę przejściową między silnik a skrzynię, bazując na rozstawie otworów z ABZ'ta to ta sama płyta powinna mi siąść w BFM. Pomijam tutaj odsadzenie bo pewnie będzie inne (patrząc po zdjęciach jest inne odsadzenie płaszczyzny od płaszczyzny wału, ale to do zniwelowania dość proste).

Zamach się dorobi, bo i tak wielotarczowe sprzęgło trzeba będzie zrobić. Największy problem to płyta przejściowa, bo nie mam czasu bawić się w pomiary, modelowanie w CAD itd. Dlatego mocno pomogłoby mi jakbym bazował na dostępnych wymiarach.

Z ciekawości,, jeśli dobrze się doszukałem ( ale szukam jeszcze potwierdzenia), pod BFM powinna podejść skrzynia 01E, czy ktoś może potwierdzić ?

robertas, ogolnie teraz to w Tarnowskich Górach mieszkam, ale jak jestem w PL to latam na okrągło po większości Śląska, tak że bez większego znaczenia. Notorycznie śmigam na odcinku TG->Gliwice->Katowice, czasem lecę jeszcze na Olkusz oraz bywa że latam w stronę Bielska. Ten ARS to bliźniaczy do czego będzie ? Kurde tyle tych kodów silników że masakra normalnie.
 
 
robertas 
Moje A8



Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2, D3, Allroad, 80
Pomógł: 17 razy
Wiek: 36
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 1605
Skąd: ślask
Wysłany: 2018-03-04, 17:43   

ARS to mam od a6 c5 4.2... Sluchaj najprosciej poszukac takiej przekladki miedzy skrzynia a silnikiem, u mnie cos takiego bylo miedzy BASem a skrzynia... I to fajny wzornik jest... Idzie przykladac to silnika i skrzyni i wtedy porownac ktore otwory i czy ksztalt kielicha pasuje do bloku ;)
_________________
Klimatyzacja problem Audi.
Amortyzatory, sprężyny, drążki, wahacze, łączniki, stabilizatory Audi.
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3150
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2018-03-04, 20:24   

D2 i D3 mają blok pod dzwon 01E. Przekładka jest tylko pod odsunięcie aby sprzęgło weszło.
_________________
 
 
sssebek 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Sebastian
Jeżdzę: FSR/A8 D3/inne
Pomógł: 4 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Kwi 2017
Posty: 257
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2018-03-04, 20:44   

robertas, po wypowiedzi widzę że masz pewne przypuszczenia co chcę zrobić, więc muszę wyprowadzić z błędu. Muszę dorobić odpowiednią przekładkę, bo chcę to spiąć z napędem z zupełnie innego auta ( nie znalazłem nigdzie w necie informacji aby ktoś zastosował BFM'a do takiej przeróbki, z ABZ'em znalazłem chyba ze 2 albo 3 projekty) A całośc ma wylądować w jeszcze czymś zupełnie innym. BFM to najsłabsza jednostka jaką rozpatruję do tego zastosowania, ale pogodziłaby parametry i apetyt na paliwo ;)

Ogólnie na placu boju pozostają takie silniki (od najsłabszego do najmocniejszego a za razem od mniej więcej najekonomiczniejszego, do najbardziej paliwożernego):

M62B44 (które od razu zostałoby dłubnięte nieco ) / 4,2 BFM ( które jak wyląduje to pewnie zostanie dłubnięte) / 6,0 W12 / 5,2 Hemi / 5,9 Magnum / 6,2 Hemi

Osobiście skłaniałbym się w stronę 5,9 Magnum, tylko waga jaka dojdzie na przednią oś, z powodu żeliwnego bloku jest spora w porównaniu do europejskich aluminiowych V-ek.

Natomiast jakbym jakimś cudem ( ale jak pisze, cud musiałby się zdarzyć) dorwał VH45DE to wybieram go, bo potencjał na seryjnym bloku kładzie w zasadzie wszystkie wyżej wymienione jednostki na kolana przy umiarkowanym apetycie. Jednak w UE prawie nie dostępny, a jak się pojawi to cena kładzie na łopatki.


krzychu22.p1i, O i to cenna informacja, że 01E siada na pewno, bo mam zwymiarowaną przylgnię ze skrzyni 01E, więc teraz wystarczy że moją skrzynię biegów zwymiaruję i będę mógł coś pokombinować w CAD <okok>
_________________
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3150
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2018-03-04, 21:03   

Swap automatu na manual w D3 BFM https://www.a8team.pl/d3-...ual-vt19637.htm
_________________
 
 
robertas 
Moje A8



Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2, D3, Allroad, 80
Pomógł: 17 razy
Wiek: 36
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 1605
Skąd: ślask
Wysłany: 2018-03-04, 21:56   

No najprosciej kombinowac z silnikiem i skrzynia z grupy Vw/Audi ;) moze zdradzisz co kombinujesz tak do konca i wtedy nie bede domniemywal ;) tez mi chodzi swapik po glowie bo moje 1.8s umarlo w b3 a 4.2 mi lezy i sie kurzy xD
_________________
Klimatyzacja problem Audi.
Amortyzatory, sprężyny, drążki, wahacze, łączniki, stabilizatory Audi.
 
 
sssebek 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Sebastian
Jeżdzę: FSR/A8 D3/inne
Pomógł: 4 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Kwi 2017
Posty: 257
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2018-03-04, 22:33   

Chodzi i zbudowanie bliźnika do tego co mam w avatarze ( to też mój wóz). Temat długo siedzi już mej głowie, bo od około 15 lat i w końcu się za niego zabrałem. Teraz już nie ma przebacz. Elektroniki się nie boję bo i tak w zasadzie wszystko będzie latać na separowanych układach. Nie dopuszczam możliwości nawalenia kablomanii i softu na poziomie D3. To ma być zrobione tak, że jak walnie jeden obwód, to drugi niezaleznie będzie pracował bez sypania jakimiś z dupy za przeproszeniem błędami. Np. ABS będzie, ale wszystko będzie mogło pracować po jego odpięciu. Sterownik silnika ma go "nie widzieć" ( nie wiem czy nie mój autorski, bo już jeden mam za sobą, nie dokończony, ale działający) z opcją "ubicia" softowego wszystkiego co zbędne, czyli lambdy, przepływki, większości temperatur, tak żeby to mogło w razie "W" latać na sztywnych mapach (oczywiście na obciętych parametrach) bez szkody dla mechaniki.

Napęd będzie bazował na :

FS5R50B spięte z -> VB05B (posiadający blokadę międzyosiową) a to zapięte z mostami z Y61, tylny z blokadą 100% mechaniczną, przedni LSD wzmocniony. Całość oczywiście nieco pomodyfikowana pod moje potrzeby.

Masa wstępnie miała być celowana w 1700-1800kg na pusto, obecnie po obliczeniach jak się zamknę w 2300 to będzie dobrze ( i to przy założonym odchudzeniu przy zastosowaniu aluminiowego bloku i odelżeniu karoserii do niezbędnego minimum). Pierwotnie miało to latać na mostach z K160 oraz napęd miał być przenoszony i rozdzielany za pomocą T130A (seria z K160 3,3D/TD), ale wtedy maksymalnie udźwignąłbym to na takim BFM i to po obcięciu momentu na dole.
_________________
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
 
 
robertas 
Moje A8



Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2, D3, Allroad, 80
Pomógł: 17 razy
Wiek: 36
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 1605
Skąd: ślask
Wysłany: 2018-03-04, 23:13   

Hehe czyli projekt dziki jak avatar ;) No ggrubo idziesz... wszystko sie da zrobic... kwestia tylko czasu i pieniedzy ;) 3mam kciuki bo projekt zaiste bedzie wytrawny :D
_________________
Klimatyzacja problem Audi.
Amortyzatory, sprężyny, drążki, wahacze, łączniki, stabilizatory Audi.
 
 
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2889
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-03-05, 20:51   

sssebek napisał/a:

Masa wstępnie miała być celowana w 1700-1800kg na pusto, obecnie po obliczeniach jak się zamknę w 2300 to będzie dobrze ( i to przy założonym odchudzeniu przy zastosowaniu aluminiowego bloku i odelżeniu karoserii do niezbędnego minimum).


skąd te wagi?

ile wg ciebie wazy seryjne D2 i co masz na mysli jako odelżanie budy?
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
sssebek 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Sebastian
Jeżdzę: FSR/A8 D3/inne
Pomógł: 4 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Kwi 2017
Posty: 257
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2018-03-06, 09:23   

maciu napisał/a:
sssebek napisał/a:

Masa wstępnie miała być celowana w 1700-1800kg na pusto, obecnie po obliczeniach jak się zamknę w 2300 to będzie dobrze ( i to przy założonym odchudzeniu przy zastosowaniu aluminiowego bloku i odelżeniu karoserii do niezbędnego minimum).


skąd te wagi?

ile wg ciebie wazy seryjne D2 i co masz na mysli jako odelżanie budy?


Przeczytaj jeszcze raz co to za projekt. Nigdzie nic o przeróbce D2 nie pisałem. Pytałem jedynie o otwory do mocowania skrzyni z ABZ oraz BFM czy to jest to samo, bo jeśli tak, to wiem gdzie można dostać gotową płytę pod ABZ, kwestia czy grubościowo będzie pasować po zastosowaniu w BFM przy konwersji na sprzęgło wielotarczowe ;)

Edit, może żeby jeszcze bardziej rozjaśnić, to mnie bawią zabawy bardziej w stylu kolegi Szarbii z innego forum (warto poczytać, w gwoli ścisłości, ten spód Patrola GR Y61 z 5,9 Magnum to do Froty B idzie ;) ) :

http://www.szarbia.com/in...&dzial=3&kat=32

Moje pudło z avatara objechało już :

Północno-zachodnią Szkocję, Peloponez prawie cały, Francję, Szwajcarię, trochę Albanii /Czarnogóry/ Serbii/ Bośnii i Sycylię oraz kilka innych mniej ciekawych terenów. Uwierz, apetyt rośnie w miarę jedzenia, teraz w planach Kaukaz i Afryka, ale to plany na najbliższe 10-15 lat, też zależy jak z dzieckiem w miedzy czasie "wyjedzie" ;)
_________________
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.