Autor |
Wiadomość |
nita85
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: PAWEL
Jeżdzę: a8 d3
Wiek: 39 Dołączył: 30 Cze 2013 Posty: 9 Skąd: WWY
|
Wysłany: 2020-10-01, 15:05 [ D3 03 4.2 MPI ] wyciek płynu
|
|
|
Witam serdecznie pacjent to Audi A8 4.2 z 2003 roku
Pojawił mi się wyciek .. załączam zdjęcie z którego miejsca , może podpowiecie czy jest tam jakiś oring ewentualnie co muszę zrobić żeby przestało kapać
BE0A9816-7F58-453C-876F-84DA6829FBBC.jpeg
|
|
Plik ściągnięto 132 raz(y) 435,01 KB |
|
|
|
|
|
|
|
|
witia82
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wiktor
Jeżdzę: a8 d3
Dołączył: 01 Paź 2019 Posty: 53 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2020-10-01, 15:49
|
|
|
pytanie czy cieknie z tych rurek które idą do alternatora? jeżeli tak to trzeba wymienić oringi i będzie ok. Zazwyczaj w tym miejscu cieknie między blokiem silnika a chłodnicą oleju. Jest tam plastikowa rurka łącząca, która po latach pęka i puszcza płyn. Jeżeli to ta rurka to roboty sporo i nie taka prosta sprawa. |
_________________ A8 D3 3.7 quattro -jest
A6 C5 2.8 quttro -jest
A6 C5 1.9. Tdi -jest |
|
|
|
|
|
|
|
nita85
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: PAWEL
Jeżdzę: a8 d3
Wiek: 39 Dołączył: 30 Cze 2013 Posty: 9 Skąd: WWY
|
Wysłany: 2020-10-01, 16:35
|
|
|
Wydaje mi się ze cieknie na połączeniu tej rurki z blokiem .. płyn spływa po puszce i obudowie filtra oleju |
|
|
|
|
witia82
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wiktor
Jeżdzę: a8 d3
Dołączył: 01 Paź 2019 Posty: 53 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2020-10-01, 20:49
|
|
|
Czyli płyn widać od spodu między blokiem silnika a obudową filtra oleju? Jeżeli tak to obstawiam rurkę którą wcześniej wspomniałem. |
_________________ A8 D3 3.7 quattro -jest
A6 C5 2.8 quttro -jest
A6 C5 1.9. Tdi -jest |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2020-10-02, 02:12
|
|
|
Pewnikiem chłodniczka oleju i owa rurka o której wspomina kolega.
W warunkach domowych ciężki temat do zrobienia.
W warunkach warsztatowych i tak niewielu mechaników wie jak zrobić to dobrze i nic po drodze nie zniszczyć. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
nita85
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: PAWEL
Jeżdzę: a8 d3
Wiek: 39 Dołączył: 30 Cze 2013 Posty: 9 Skąd: WWY
|
Wysłany: 2020-10-02, 06:50
|
|
|
witia82 napisał/a: | Czyli płyn widać od spodu między blokiem silnika a obudową filtra oleju? Jeżeli tak to obstawiam rurkę którą wcześniej wspomniałem. |
Nie nie , płyn widać patrząc na silnik z góry ( oczywiście zdemontowałem puszkę z filtrem powietrza )
[ Dodano: 2020-10-02, 07:53 ]
FOSS napisał/a: | Pewnikiem chłodniczka oleju i owa rurka o której wspomina kolega.
W warunkach domowych ciężki temat do zrobienia.
W warunkach warsztatowych i tak niewielu mechaników wie jak zrobić to dobrze i nic po drodze nie zniszczyć. |
Jak by mój mechanik sobie nie poradził lub miał dalekie terminy / może znasz kogoś kto by się tego podjął ? Widzę ze jesteś z wawy .. mam nie daleko |
|
|
|
|
|
|
|
witia82
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wiktor
Jeżdzę: a8 d3
Dołączył: 01 Paź 2019 Posty: 53 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2020-10-02, 08:17
|
|
|
jeżeli widać z góry w okolicy kapy od filtra oleju to może być oring na rurkach od chłodzenia alternatora |
_________________ A8 D3 3.7 quattro -jest
A6 C5 2.8 quttro -jest
A6 C5 1.9. Tdi -jest |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2020-10-02, 11:25
|
|
|
nita85 napisał/a: | Nie nie , płyn widać patrząc na silnik z góry ( oczywiście zdemontowałem puszkę z filtrem powietrza ) |
Skoro tak to może to być jednak wyciek na rurach doprowadzających płyn do alternatora, tak jak to mówi kolega witia82.
A skoro tak to od tego bym zaczął.
Patrząc na zdjęcie, ile już masz rozebrane, to oringi te spokojnie sam sobie wymienisz.
Oringi nowe bez problemu dostępne w ASO, z dnia na dzień. Ewentualnie, jak masz niedaleko do mnie, to ja mam je na stanie od ręki.
nita85 napisał/a: | Jak by mój mechanik sobie nie poradził lub miał dalekie terminy / może znasz kogoś kto by się tego podjął ? Widzę ze jesteś z wawy .. mam nie daleko |
Znam - ja
Robiłem to wielokrotnie i śmiem twierdzić, że jestem jednym z bardzo nielicznych który potrafi to zrobić bez wyjmowania silnika i nie niszcząc niczego po drodze.
Żeby była jasność dlaczego tak piszę...
Instrukcja serwisowa producenta dla tej naprawy zaczyna się od bardzo krótkiego, treściwego i mało lubianego zdania: "Wyjnij silnik".
Co do zasady, ze względów konstrukcyjnych, zdanie to jest w pełni uzasadnione. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
nita85
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: PAWEL
Jeżdzę: a8 d3
Wiek: 39 Dołączył: 30 Cze 2013 Posty: 9 Skąd: WWY
|
Wysłany: 2020-10-02, 11:41
|
|
|
FOSS napisał/a: | nita85 napisał/a: | Nie nie , płyn widać patrząc na silnik z góry ( oczywiście zdemontowałem puszkę z filtrem powietrza ) |
Skoro tak to może to być jednak wyciek na rurach doprowadzających płyn do alternatora, tak jak to mówi kolega witia82.
A skoro tak to od tego bym zaczął.
Patrząc na zdjęcie, ile już masz rozebrane, to oringi te spokojnie sam sobie wymienisz.
Oringi nowe bez problemu dostępne w ASO, z dnia na dzień. Ewentualnie, jak masz niedaleko do mnie, to ja mam je na stanie od ręki.
nita85 napisał/a: | Jak by mój mechanik sobie nie poradził lub miał dalekie terminy / może znasz kogoś kto by się tego podjął ? Widzę ze jesteś z wawy .. mam nie daleko |
Znam - ja
Robiłem to wielokrotnie i śmiem twierdzić, że jestem jednym z bardzo nielicznych który potrafi to zrobić bez wyjmowania silnika i nie niszcząc niczego po drodze.
Żeby była jasność dlaczego tak piszę...
Instrukcja serwisowa producenta dla tej naprawy zaczyna się od bardzo krótkiego, treściwego i mało lubianego zdania: "Wyjnij silnik".
Co do zasady, ze względów konstrukcyjnych, zdanie to jest w pełni uzasadnione. |
Koledzy zdjęcie zapożyczyłem z neta .. bo sam nie zrobiłem zdjęcia gdy autko było po części rozebrane
Kolego FOSS o ile mogę tak mówić to dziękuje bo wiem ze naprawdę ciężko jest o dobrego mechanika i wręcz się cieszę ze jak by coś to mogę na Ciebie liczyć , jak by coś to napisze na priv o dane do warsztatu |
|
|
|
|
|