Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[ D3 03 4.2 MPI ] wyciek płynu  
Autor Wiadomość
nita85 
Użytkownik


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: PAWEL
Jeżdzę: a8 d3
Wiek: 39
Dołączył: 30 Cze 2013
Posty: 9
Skąd: WWY
Wysłany: 2020-10-01, 15:05   [ D3 03 4.2 MPI ] wyciek płynu

Witam serdecznie pacjent to Audi A8 4.2 z 2003 roku

Pojawił mi się wyciek .. załączam zdjęcie z którego miejsca , może podpowiecie czy jest tam jakiś oring ewentualnie co muszę zrobić żeby przestało kapać

BE0A9816-7F58-453C-876F-84DA6829FBBC.jpeg
Plik ściągnięto 132 raz(y) 435,01 KB

 
 
witia82 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wiktor
Jeżdzę: a8 d3
Dołączył: 01 Paź 2019
Posty: 53
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2020-10-01, 15:49   

pytanie czy cieknie z tych rurek które idą do alternatora? jeżeli tak to trzeba wymienić oringi i będzie ok. Zazwyczaj w tym miejscu cieknie między blokiem silnika a chłodnicą oleju. Jest tam plastikowa rurka łącząca, która po latach pęka i puszcza płyn. Jeżeli to ta rurka to roboty sporo i nie taka prosta sprawa.
_________________
A8 D3 3.7 quattro -jest
A6 C5 2.8 quttro -jest
A6 C5 1.9. Tdi -jest
 
 
nita85 
Użytkownik


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: PAWEL
Jeżdzę: a8 d3
Wiek: 39
Dołączył: 30 Cze 2013
Posty: 9
Skąd: WWY
Wysłany: 2020-10-01, 16:35   

Wydaje mi się ze cieknie na połączeniu tej rurki z blokiem .. płyn spływa po puszce i obudowie filtra oleju
 
 
witia82 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wiktor
Jeżdzę: a8 d3
Dołączył: 01 Paź 2019
Posty: 53
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2020-10-01, 20:49   

Czyli płyn widać od spodu między blokiem silnika a obudową filtra oleju? Jeżeli tak to obstawiam rurkę którą wcześniej wspomniałem.
_________________
A8 D3 3.7 quattro -jest
A6 C5 2.8 quttro -jest
A6 C5 1.9. Tdi -jest
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2020-10-02, 02:12   

Pewnikiem chłodniczka oleju i owa rurka o której wspomina kolega.

W warunkach domowych ciężki temat do zrobienia.
W warunkach warsztatowych i tak niewielu mechaników wie jak zrobić to dobrze i nic po drodze nie zniszczyć.
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
nita85 
Użytkownik


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: PAWEL
Jeżdzę: a8 d3
Wiek: 39
Dołączył: 30 Cze 2013
Posty: 9
Skąd: WWY
Wysłany: 2020-10-02, 06:50   

witia82 napisał/a:
Czyli płyn widać od spodu między blokiem silnika a obudową filtra oleju? Jeżeli tak to obstawiam rurkę którą wcześniej wspomniałem.


Nie nie , płyn widać patrząc na silnik z góry ( oczywiście zdemontowałem puszkę z filtrem powietrza )

[ Dodano: 2020-10-02, 07:53 ]
FOSS napisał/a:
Pewnikiem chłodniczka oleju i owa rurka o której wspomina kolega.

W warunkach domowych ciężki temat do zrobienia.
W warunkach warsztatowych i tak niewielu mechaników wie jak zrobić to dobrze i nic po drodze nie zniszczyć.


Jak by mój mechanik sobie nie poradził lub miał dalekie terminy / może znasz kogoś kto by się tego podjął ? Widzę ze jesteś z wawy .. :) mam nie daleko :)
 
 
witia82 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wiktor
Jeżdzę: a8 d3
Dołączył: 01 Paź 2019
Posty: 53
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2020-10-02, 08:17   

jeżeli widać z góry w okolicy kapy od filtra oleju to może być oring na rurkach od chłodzenia alternatora
_________________
A8 D3 3.7 quattro -jest
A6 C5 2.8 quttro -jest
A6 C5 1.9. Tdi -jest
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2020-10-02, 11:25   

nita85 napisał/a:
Nie nie , płyn widać patrząc na silnik z góry ( oczywiście zdemontowałem puszkę z filtrem powietrza )

Skoro tak to może to być jednak wyciek na rurach doprowadzających płyn do alternatora, tak jak to mówi kolega witia82.
A skoro tak to od tego bym zaczął.

Patrząc na zdjęcie, ile już masz rozebrane, to oringi te spokojnie sam sobie wymienisz.
Oringi nowe bez problemu dostępne w ASO, z dnia na dzień. Ewentualnie, jak masz niedaleko do mnie, to ja mam je na stanie od ręki.

nita85 napisał/a:
Jak by mój mechanik sobie nie poradził lub miał dalekie terminy / może znasz kogoś kto by się tego podjął ? Widzę ze jesteś z wawy .. :) mam nie daleko :)

Znam - ja ;)
Robiłem to wielokrotnie i śmiem twierdzić, że jestem jednym z bardzo nielicznych który potrafi to zrobić bez wyjmowania silnika i nie niszcząc niczego po drodze.

Żeby była jasność dlaczego tak piszę...
Instrukcja serwisowa producenta dla tej naprawy zaczyna się od bardzo krótkiego, treściwego i mało lubianego zdania: "Wyjnij silnik".
Co do zasady, ze względów konstrukcyjnych, zdanie to jest w pełni uzasadnione.
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
nita85 
Użytkownik


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: PAWEL
Jeżdzę: a8 d3
Wiek: 39
Dołączył: 30 Cze 2013
Posty: 9
Skąd: WWY
Wysłany: 2020-10-02, 11:41   

FOSS napisał/a:
nita85 napisał/a:
Nie nie , płyn widać patrząc na silnik z góry ( oczywiście zdemontowałem puszkę z filtrem powietrza )

Skoro tak to może to być jednak wyciek na rurach doprowadzających płyn do alternatora, tak jak to mówi kolega witia82.
A skoro tak to od tego bym zaczął.

Patrząc na zdjęcie, ile już masz rozebrane, to oringi te spokojnie sam sobie wymienisz.
Oringi nowe bez problemu dostępne w ASO, z dnia na dzień. Ewentualnie, jak masz niedaleko do mnie, to ja mam je na stanie od ręki.

nita85 napisał/a:
Jak by mój mechanik sobie nie poradził lub miał dalekie terminy / może znasz kogoś kto by się tego podjął ? Widzę ze jesteś z wawy .. :) mam nie daleko :)

Znam - ja ;)
Robiłem to wielokrotnie i śmiem twierdzić, że jestem jednym z bardzo nielicznych który potrafi to zrobić bez wyjmowania silnika i nie niszcząc niczego po drodze.

Żeby była jasność dlaczego tak piszę...
Instrukcja serwisowa producenta dla tej naprawy zaczyna się od bardzo krótkiego, treściwego i mało lubianego zdania: "Wyjnij silnik".
Co do zasady, ze względów konstrukcyjnych, zdanie to jest w pełni uzasadnione.



Koledzy zdjęcie zapożyczyłem z neta .. bo sam nie zrobiłem zdjęcia gdy autko było po części rozebrane <boisie>

Kolego FOSS o ile mogę tak mówić to dziękuje bo wiem ze naprawdę ciężko jest o dobrego mechanika i wręcz się cieszę ze jak by coś to mogę na Ciebie liczyć , jak by coś to napisze na priv o dane do warsztatu :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.