Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[ - ] Piecowe przyciemnianie szyb.  
Autor Wiadomość
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2010-06-02, 14:28   

Koledzy, ja już gdzieś tutaj pisałem jak to jest z tym przyciemnieniem...
większość nowoczesnych aut ma już fabrycznie przyciemnione szyby - nie ważne czy niebieskie czy zielone ale przyciemnienie fabryczne już wyczerpuje możliwości jakie dają przepisy czyli 75% przpuszczalności dla szyby czołowej i 70% dla szyb przednich bocznych.

Każda forma przyciemnienia tych szyb spowoduje przeproczenie dopuszczonych przez prawo norm i teoretycznie jest podstawą do zabrania dowodu rejestracyjnego i skierowania pojazdu na dodakowy przegląd techniczny.

Ja w obu autach (A8/S8), podobnie zresztą jak w kilku poprzednich, mam przyciemnione wszystkie szyby oprócz czołowej jednolicie na czarno folią i jak narazie, na szczęście, jeszcze nigdy nie straciłem dowodu rejestracyjnego...
i zaznaczam - nie twierdzę, że moje są zgodne z przepisami.

Zresztą nawet jeśli by nie daj Boże znalazł się taki upierdliwiec który chciałby mi zabrać dowód rej. to gdyby mnie siłą nie zmusił to nie zamierzam tej folii zrywać...
jeśli mam zapłacić za ponowne oklejanie tej szyby to równie dobrze mogę zapłacić za badanie techniczne - efekt końcowy będzie ten sam a nie będę z siebie debila robił bawiąc się na środku drogi w "foliarza" (tak jak jeden wybujany właściciel BMW w "Piracie" w TVN Turbo) :-P

Co do szyb przyciemnianych piecowo to słyszałem opinie że powłoka niestety dosyć łatwo się rysuje...
w przypadku tylnej szyby to może nie kłopot jeżeli tylko uważamy przy wycieraniu szyb a na półce tylnej nie wozimy sterty bagażów ale w przypadku szyb w drzwiach to już inny temat - tutaj zabrudzona lub uszkodzona uszczelka potrafi porysować szkło a co dopiero mówić o tej przyciemniającej powłoce...
ale to tylko zasłyszana opinia której sam nigdy nie potwierdzałem w praktyce.

Moim skromnym zdaniem kombinacje w stylu przyciemnienia części szyb piecowo a części szyb folią to jakaś pomyłka - "albo rybka albo akwarium"...
albo po całości "piecówka" albo po całości folia :lol:
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
klon_84
[Usunięty]

Wysłany: 2010-06-02, 20:21   

FOSS rozumiem ze masz z pzrodu czarne szyby zafoliowane a jak bedzie wygladala sprawa w pzrypadku kolizji z innym autem i jak na to reaguja TU bo wedle pzrepisow jest to niezgodne z prawem????
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2010-06-02, 21:43   

klon_84 napisał/a:
FOSS rozumiem ze masz z pzrodu czarne szyby zafoliowane a jak bedzie wygladala sprawa w pzrypadku kolizji z innym autem i jak na to reaguja TU bo wedle pzrepisow jest to niezgodne z prawem????

Dokładnie tak - wszystkie szyby oprócz czołowej przyciemnione folią w tym także boczne przednie - wszystkie o takim samym stopniu przyciemnienia.

Niestety miałem tą nieprzyjemność bycia uczestnikiem kolizji - wprawdzie to były tylko lekkie obcierki (obie nie z mojej winy) ale jedną z nich musiałem likwidować ze swojego AC bo sprawca-szmaciarz zbiegł z miejsca wypadku...
nie miałem żadnych problemów z likwidacją szkód - obie robiłem w ASO i nikt nie interesowal się tematem ciemnych szyb :-P

Podobnie zresztą miałem z poprzednimi autami w ktorych także miałem przyciemnione szyby i niestety byłem poszkodowany - szkody likwidowałem z OC sprawcy i nikt nie się nie interesował ciemnymi szybami.

Ogólnie rzecz biorąc to moim zdaniem w przypadku ewentualnej kolizji należałoby chyba jeszcze dowieść jakiegoś związku przyczynowo-skutkowego ciemnych szyb z zaistnialym zdarzeniem drogowym a to raczej wcale nie jest takie proste ;-)
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
klon_84
[Usunięty]

Wysłany: 2010-06-04, 13:08   

FOSS napisał/a:
klon_84 napisał/a:
FOSS rozumiem ze masz z pzrodu czarne szyby zafoliowane a jak bedzie wygladala sprawa w pzrypadku kolizji z innym autem i jak na to reaguja TU bo wedle pzrepisow jest to niezgodne z prawem????

Dokładnie tak - wszystkie szyby oprócz czołowej przyciemnione folią w tym także boczne przednie - wszystkie o takim samym stopniu przyciemnienia.

Niestety miałem tą nieprzyjemność bycia uczestnikiem kolizji - wprawdzie to były tylko lekkie obcierki (obie nie z mojej winy) ale jedną z nich musiałem likwidować ze swojego AC bo sprawca-szmaciarz zbiegł z miejsca wypadku...
nie miałem żadnych problemów z likwidacją szkód - obie robiłem w ASO i nikt nie interesowal się tematem ciemnych szyb :-P

Podobnie zresztą miałem z poprzednimi autami w ktorych także miałem przyciemnione szyby i niestety byłem poszkodowany - szkody likwidowałem z OC sprawcy i nikt nie się nie interesował ciemnymi szybami.

Ogólnie rzecz biorąc to moim zdaniem w przypadku ewentualnej kolizji należałoby chyba jeszcze dowieść jakiegoś związku przyczynowo-skutkowego ciemnych szyb z zaistnialym zdarzeniem drogowym a to raczej wcale nie jest takie proste ;-)


Racja ale wszycy doskonale wiemy ze TU to banda oszustow naciagaczy i kretaczy, i zrobia wszystko aby zanizyc a najlepej wogle nie wypacic odszkodowania :-/ Niech 10ciu osoba odmowa wyplaty odszkodowania albo zaniza a 2-3 osoby pojda do sadu to i tak im sie to oplaca. Tak wiec to bylo jest i bedzie - taka taktyka TU :wpale:
 
 
Tomas5 
Użytkownik



Rocznik: 1998
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Lis 2014
Posty: 44
Skąd: OGL
Wysłany: 2015-04-04, 15:47   

A kto mi powie ile mają lub jak można sprawdzić ile mają fabrycznie przyciemnione szyby w naszych A8?
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2015-04-04, 15:55   

Tomas5 napisał/a:
A kto mi powie ile mają lub jak można sprawdzić ile mają fabrycznie przyciemnione szyby w naszych A8?


Odpowiedź jest prosta, jest to norma.
Szyby atermiczne czyli te z odcieniami, zieleni, niebieskiego itp nie nadają się do przyciemnienia. Ponieważ ich przepustowość jest bardzo zbliżona do normy.
Co innego szyby które są zwykłe czyli białe.
Nawet najdrobniejsze przyciemnienie przednich bocznych szyb już może skutkować zabraniem dowodu rejestracyjnego.

A sprawdzić możesz na każdej stacji diagnostycznej.
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
Tomas5 
Użytkownik



Rocznik: 1998
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Lis 2014
Posty: 44
Skąd: OGL
Wysłany: 2015-04-04, 18:13   

Sprawdze na pewno w tygodniu na stacji i podam dokładny wynik na forum. Czyli niebieskawe fabryczne mam się spodziewać wyniku 25-30% przepuszczalnośći... Zobaczymy ile wyjdzie. Tak się zastanawiałem czy jest gdzieś zapisane w kodzie wyposażenia czy na samej szybie...
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2015-04-04, 18:51   

Oznaczenia szyb samochodowych w systemie EUROCODE
Pierwsze cztery znaki i cyfry identyfikujące markę typ i model.
Piątym znakiem jest litera oznaczająca miejsce umieszczenia szyby lub uszczelki:
A - przód pojazdu,
B - tył pojazdu,
I - bok lewy pojazdu,
R - bok prawy pojazdu,
F - bok prawy i lewy pojazdu
Kolejne dwa znaki (tzn. 6 i 7) oznaczają kolory szyby:
CS (SIGLASOL) lub CC (SOLAR) - szyby z kontrolą nasłonecznienia
GN lub GS (atermiczna) - zielona
BL lub BS (atermiczna) - błękitna
BZ – brązowa,
GY – szara,
CL - bezbarwna, biała,
LG - zielony jasny
Jeżeli dwa kolejne znaki (8 i 9 litera i cyfra) znajdują się przy szybach czołowych, to oznaczają kolor pasa na górze szyby:
BZ - brązowy
BL - błękitny
GN - zielony
GY - szary
Przykłady oznaczeń:
5428AGN1C MERCEDES VITO (V CLASS w.638)
R. 96- +BOSS 5428AGNGN MERCEDES VITO (V CLASS w.638)
R. 96-
5428AGNGN1C MERCEDES VITO (V CLASS w.638) R. 96- +BOSS
5428AGNGY MERCEDES VITO (V CLASS w.638)
R. 96-
5428AGNGY1C MERCEDES VITO (V CLASS w.638) R. 96- +BOSS
5438AGSA MERCEDES VITO / V CLASS R.03-+antena
Każda szyba samochodowa oprócz czarnego, ceramicznego nadruku ma także wydrukowany znak fabryczny producenta, normy techniczne, rodzaj budowy oraz datę produkcji. Data produkcji oznaczona jest cyfrą i kropkami przed lub po niej, np. 8...., co oznacza wrzesień 1998 rok.
Cyfra oznacza końcówkę roku produkcji, natomiast kropki jak poniżej:
􀁺 6 kropek przed cyfrą roku = styczeń,
􀁺 kropka przed cyfrą roku = czerwiec,
􀁺 6 kropek po cyfrze roku = lipiec,
􀁺 1 kropka po cyfrze roku = grudzień itd.

Tu masz normy:

Przepuszczalność spektralna (szyba przednia)
Przepuszczalność światła TL szyby przedniej ma być zmierzona w kierunku prostopadłym do powierzchni zgodnie z normą ECE R 43 i wynosi TL ≥ 75%.
Dla USA (wszystkie rodzaje szkła) TL ≥ 70 %
Przepuszczalność promieniowania TE
– dla szkła barwionego atermicznego TE < 62 %
Przepuszczalność promieniowania UV (TUV)
– dla zielonego szkła atermicznego TUV < 1 %
– dla niebieskiego szkła atermicznego TUV < 2 %

Przepuszczalność świetlna TL dla szyb bocznych i szyby tylniej:
– dla szkła bezbarwnego TL > 88 %
– dla szkła atermicznego 2,85 mm TL > 75 %
– dla szkła atermicznego 3,15 i 3,5 mm TL pomiędzy 72 a 75%
dla USA (wszystkie rodzaje szkła) TL ≥ 70%

Przepuszczalność promieniowania TE
– dla szkła atermicznego 2,85 mm TE < 55%
– dla szkła atermicznego 3,15 i 3,5 mm TE < 53%

Przepuszczalność promieniowania UV TUV
– dla zielonego szkła atermicznego TUV < 28%
– dla szkła zielonego atermicznego VSG TUV < 1%
– dla niebieskiego szkła termicznego VSG TUV < 2%

Szyby dachowe
Przepuszczalność światła TL > 15%
Przepuszczalność promieniowania TE < 15%

Każda szyba w pojeździe silnikowym powinna posiadać znak homologacji tj. znak E ze wskaźnikiem kraju, który homologacji udzielił oraz z numerem tej homologacji. Wzór takiego oznaczenia stanowi załącznik do homologacji.
Powinien on mieć wygląd np.:

E20 - oznacza, że homologacji udzielono w Polsce.
Dla szyb nie będących w polu widzenia kierowcy, posiadających przepuszczalność światła w zakresie widzialnym poniżej 70% (przyciemnionych fabrycznie folią z tworzywa sztucznego lub wykonanych ze szkła barwionego w masie) wymagane jest oznaczenie:

Znak V nad znakiem homologacji oznacza właśnie, że szyba ma przepuszczalność mniejszą niż 70%
Homologacji typu na szyby samochodowe udziela Minister Infrastruktury na podstawie pozytywnego wyniku badań, przeprowadzonych zgodnie z wymaganiami Regulaminu
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2015-04-04, 19:33   

Spokojnie da się smigać z 30%przepuszczalnością i nawet bedzie nas widac w środku a za to słonko w trasie latem z boku nam nie wali w facjate. I temu te przepisy to o kant d..y rozbić.
 
 
Tomas5 
Użytkownik



Rocznik: 1998
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Lis 2014
Posty: 44
Skąd: OGL
Wysłany: 2015-04-15, 20:44   

Robiłem dzisiaj pomiary na okręgowej stacji kontroli pojazdów w swojej D2 z niebiskimi szybami wyniki to 69 do 71 % przepuszczalności światła. Więc max według przepisów <niewiem>
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2015-04-16, 03:29   

Nie mogło być inaczej. Jednak jak zastosowałem fotlie 50% to razem dało 70 przyciemnienia :]
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2015-04-20, 05:13   

Tomas5 napisał/a:
Robiłem dzisiaj pomiary na okręgowej stacji kontroli pojazdów w swojej D2 z niebiskimi szybami wyniki to 69 do 71 % przepuszczalności światła. Więc max według przepisów <niewiem>


No przecież o tym pisałem :) Dlatego każda nawet delikatna folia kwalifikuje takie auto do wożenia nożyka przy sobie.
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2015-04-20, 06:54   

Wolał bym pistolet wozić by durniowi w łeb....
 
 
mocarzowiator 
Użytkownik



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Janusz
Jeżdzę: d3
Wiek: 45
Dołączył: 08 Sty 2015
Posty: 40
Skąd: norwegia
Wysłany: 2015-06-18, 21:43   

Mam do poprawy 2 szyby z tyłu. Jedna otwierana i jedna malutka za oknem pasażera. Wszystkie szyby mam przyciemnione fabrycznie jednak na w coś nie halo lekko się zrobiło.

Myślicie że mogę tym z zielonej góry to oddać?

Szyby będą się otwierać po przyciemnianiu itd? :)
_________________

 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2015-06-18, 21:45   

Chodzi ci o piecowanie-więc jak nie moga sie otwierać te co sie maja otwierać?? Pamiętaj że do tego trza zdemontować szybki.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.