Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 06 3.0TDI ] Problem z ładowaniem  
Autor Wiadomość
emillime 
Użytkownik


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Multitronic
Zasilanie: ON
Imię: Emil
Jeżdzę: A8L D3
Dołączył: 21 Sty 2017
Posty: 12
Skąd: Grudziądz
Wysłany: 2017-06-05, 18:23   [D3 06 3.0TDI ] Problem z ładowaniem

Witam, przeczytałem chyba już większość różnych podobnych tematów na różnych forach ale ręce mi już opadają, i brakuje mi już pomysłów na rozwiązanie mojego problemu.

Mam problem z ładowaniem w moim A8L 3.0TDI 06r. Mianowicie ładowanie na wyłączonych wszystkich odbiornikach miałem na poziomie 13,0V a na włączonych światłach klimie itp. nawet poniżej 12V. po wymianie alternatora (myślałem że tu jest problem) i zakodowaniu mojego akumulatora 100Ah z kodami od Varty 110Ah (bo był zakodowany jakiś 80Ah) ładowanie podskoczyło do ok 13,4V na wył. odbiornikach i 12,7 na włączonych.



Postanowiłem zmienić jeszcze sterownik zarządzania energią (używany ale o takich samych numerach i parametrach) po podłączeniu na próbę, przed zakodowaniem miałem informację że akumulator ma 10% i ładowanie było na poziomie 14,1V po zakodowaniu problem powrócił i znów mam 13,2V na wył. i 12,7 na wł.

Może ktoś coś podpowie? ps. problem w tym że auto jeździ głownie na odcinku 8-10km do pracy i powrót, a przy takim ładowaniu muszę mieć wszystkie udogodnienia wyłączone (podświetlenia, światła dzienne, coming home itp.) bo w przeciwnym razie dwa trzy tygodnie i problem z odpalaniem.


 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 33
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6704
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2017-06-06, 07:25   

Zmierz ładowanie bezpośrednio na alternatorze na początek. Ja dla przykładu mam 14.0 na alternatorze i 13.6-13.7 na akumulatorze przy włączonym wszystkim co się da w aucie :)

Akumulator powinno się kodować tylko jeśli jest w pełni naładowany. Po naładowaniu akumulatora do pełna jakimś prostownikiem/ładowarką dopiero wykonaj kodowanie i zobacz różnicę.

Jeśli już wymieniasz sterownik akumulatora to tylko an ten z literą C na końcu. Inne są bez sensu :)

P.S. Weź do ręki miernik, bo coś czuję, że opierasz się tylko o VCDS'a tak?
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
emillime 
Użytkownik


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Multitronic
Zasilanie: ON
Imię: Emil
Jeżdzę: A8L D3
Dołączył: 21 Sty 2017
Posty: 12
Skąd: Grudziądz
Wysłany: 2017-06-06, 20:16   

Wartości które podaje są wartościami z miernika. Ładowanie na alternatorze 14,2V a na wszystkim włączonym przy aku, od 12,3V do 12,7V.

Akumulator kodowałem po ładowaniu do pełna prostownikiem (na wyciągniętym aku z auta) Bateria po naładowaniu ma ok 12,75V więc raczej prawidłowo.

Sterownik standardowo miałem z literką C i taki też wymieniłem.

Ciekawe jest to że po dwóch trzech tygodniach czuje że auto już słabo odpala ale na komputerze poziom naładowania jest bez zmian 100% ( gdzie przy 12,2V powinno być już 60%)
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 33
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6704
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2017-06-06, 20:27   

Sprawdź kable masowe. Wszystkie połączenia. Nie wiem gdzie dokładnie się znajdują(w okolicy słupka środkowego) ale czytałem, że są często przyczyną słabego ładowania.
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
hasek 

Rocznik: 2012
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8L D4
Wiek: 41
Dołączył: 14 Paź 2016
Posty: 30
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2017-06-07, 23:18   

Looknij http://www.a8team.pl/d3-0...ghlight=#287485
_________________

 
 
szeryfisch 
Moje A8


Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 1294
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2017-06-07, 23:53   

Zrob trase ze 20km i dopiero podaj napiecie ładowania. Alternator nowy czy inny?
_________________
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
 
 
emillime 
Użytkownik


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Multitronic
Zasilanie: ON
Imię: Emil
Jeżdzę: A8L D3
Dołączył: 21 Sty 2017
Posty: 12
Skąd: Grudziądz
Wysłany: 2017-06-11, 17:29   

hasek napisał/a:
Looknij http://www.a8team.pl/d3-0...ghlight=#287485


Nie miałem czasu ostatnio żeby coś działać ale dziś z ciekawości na szybko dobrałem się do tego połączenia pod nogami pasażera... i tu faktycznie może być problem bo na odpalonym aucie po dotknięciu i poruszaniu tym kablem ładowanie skoczyło z 13,2 do 13,8 i kabel na odcinku od łączenia w kierunku komory jest gorący.

Czy gdzieś jeszcze są takie, lub podobne łączenia nie licząc okolic aku?

Cytat:

Zrob trase ze 20km i dopiero podaj napiecie ładowania. Alternator nowy czy inny?


Po trasie wartości są podobne lub niższe, a alternator jest po regeneracji ale w 100% profesjonalnej bo praktycznie stara jest tylko obudowa ale wygląda jak nowy i działa jak najbardziej poprawnie.
 
 
pioter 
Master MOD



Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1790
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2017-06-11, 18:34   

Doprowadź jeszcze na próbę niezależną masę : silnik - karoseria i wtedy zobacz jeszcze .
_________________
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.