Autor |
Wiadomość |
emillime
Użytkownik
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Multitronic
Zasilanie: ON
Imię: Emil
Jeżdzę: A8L D3
Dołączył: 21 Sty 2017 Posty: 12 Skąd: Grudziądz
|
Wysłany: 2017-06-05, 17:23 [D3 06 3.0TDI
] Problem z ładowaniem
|
|
|
Witam, przeczytałem chyba już większość różnych podobnych tematów na różnych forach ale ręce mi już opadają, i brakuje mi już pomysłów na rozwiązanie mojego problemu.
Mam problem z ładowaniem w moim A8L 3.0TDI 06r. Mianowicie ładowanie na wyłączonych wszystkich odbiornikach miałem na poziomie 13,0V a na włączonych światłach klimie itp. nawet poniżej 12V. po wymianie alternatora (myślałem że tu jest problem) i zakodowaniu mojego akumulatora 100Ah z kodami od Varty 110Ah (bo był zakodowany jakiś 80Ah) ładowanie podskoczyło do ok 13,4V na wył. odbiornikach i 12,7 na włączonych.
Postanowiłem zmienić jeszcze sterownik zarządzania energią (używany ale o takich samych numerach i parametrach) po podłączeniu na próbę, przed zakodowaniem miałem informację że akumulator ma 10% i ładowanie było na poziomie 14,1V po zakodowaniu problem powrócił i znów mam 13,2V na wył. i 12,7 na wł.
Może ktoś coś podpowie? ps. problem w tym że auto jeździ głownie na odcinku 8-10km do pracy i powrót, a przy takim ładowaniu muszę mieć wszystkie udogodnienia wyłączone (podświetlenia, światła dzienne, coming home itp.) bo w przeciwnym razie dwa trzy tygodnie i problem z odpalaniem.
|
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2017-06-06, 06:25
|
|
|
Zmierz ładowanie bezpośrednio na alternatorze na początek. Ja dla przykładu mam 14.0 na alternatorze i 13.6-13.7 na akumulatorze przy włączonym wszystkim co się da w aucie
Akumulator powinno się kodować tylko jeśli jest w pełni naładowany. Po naładowaniu akumulatora do pełna jakimś prostownikiem/ładowarką dopiero wykonaj kodowanie i zobacz różnicę.
Jeśli już wymieniasz sterownik akumulatora to tylko an ten z literą C na końcu. Inne są bez sensu
P.S. Weź do ręki miernik, bo coś czuję, że opierasz się tylko o VCDS'a tak? |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
|
|
|
emillime
Użytkownik
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Multitronic
Zasilanie: ON
Imię: Emil
Jeżdzę: A8L D3
Dołączył: 21 Sty 2017 Posty: 12 Skąd: Grudziądz
|
Wysłany: 2017-06-06, 19:16
|
|
|
Wartości które podaje są wartościami z miernika. Ładowanie na alternatorze 14,2V a na wszystkim włączonym przy aku, od 12,3V do 12,7V.
Akumulator kodowałem po ładowaniu do pełna prostownikiem (na wyciągniętym aku z auta) Bateria po naładowaniu ma ok 12,75V więc raczej prawidłowo.
Sterownik standardowo miałem z literką C i taki też wymieniłem.
Ciekawe jest to że po dwóch trzech tygodniach czuje że auto już słabo odpala ale na komputerze poziom naładowania jest bez zmian 100% ( gdzie przy 12,2V powinno być już 60%) |
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
|
|
|
hasek
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8L D4
Wiek: 41 Dołączył: 14 Paź 2016 Posty: 30 Skąd: Bydgoszcz
|
|
|
|
|
szeryfisch
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 1294 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2017-06-07, 22:53
|
|
|
Zrob trase ze 20km i dopiero podaj napiecie ładowania. Alternator nowy czy inny? |
_________________ Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia |
|
|
|
|
|
|
|
emillime
Użytkownik
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Multitronic
Zasilanie: ON
Imię: Emil
Jeżdzę: A8L D3
Dołączył: 21 Sty 2017 Posty: 12 Skąd: Grudziądz
|
Wysłany: 2017-06-11, 16:29
|
|
|
Nie miałem czasu ostatnio żeby coś działać ale dziś z ciekawości na szybko dobrałem się do tego połączenia pod nogami pasażera... i tu faktycznie może być problem bo na odpalonym aucie po dotknięciu i poruszaniu tym kablem ładowanie skoczyło z 13,2 do 13,8 i kabel na odcinku od łączenia w kierunku komory jest gorący.
Czy gdzieś jeszcze są takie, lub podobne łączenia nie licząc okolic aku?
Cytat: |
Zrob trase ze 20km i dopiero podaj napiecie ładowania. Alternator nowy czy inny? |
Po trasie wartości są podobne lub niższe, a alternator jest po regeneracji ale w 100% profesjonalnej bo praktycznie stara jest tylko obudowa ale wygląda jak nowy i działa jak najbardziej poprawnie. |
|
|
|
|
pioter
Master MOD
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1796 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 2017-06-11, 17:34
|
|
|
Doprowadź jeszcze na próbę niezależną masę : silnik - karoseria i wtedy zobacz jeszcze . |
_________________ ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
|
|
|
|
|
|
|
|
|