Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 00 4.2PB/LPG ] Rozrząd AQF wymiana i małe problemy  
Autor Wiadomość
uszek 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 18 razy
Wiek: 38
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 857
Skąd: RZ
Wysłany: 2012-04-27, 18:55   [D2 00 4.2PB/LPG ] Rozrząd AQF wymiana i małe problemy

Witam
Jest to jeden z moich pierwszych postów.
Potrzebuję informacji w którym miejscu wkręcić blokadę wału korbowego. Widziałem już kilka opisów wymiany rozrządu w 4.2 i najbardziej przypomina to wymianę w ASG. Ale nie mogę znaleźć tego otworu do wkręcenia blokady.
Jakby ktoś miał jakieś serwisówki na temat wymiany w AQF będę bardzo wdzięczny
szczególnie momenty dokręcenia śrub.

Chyba ze wszystko pokrywa się z tym opisem
http://www.audiklub.org/f...hp?f=1&t=108758

Jeszcze pytanie czy ciężko zdjąć koła z wałków rozrządu, mam uniwersalny ściągacz i nie wiem czy z tym podchodzić.

Dodatkowo czeka mnie wymiana rurki od chłodnicy oleju ale to już pikuś.
 
 
JIMM
[Usunięty]

Wysłany: 2012-04-27, 21:14   

może ci to coś pomoże kolego:
http://www.audipages.com/...tbreplace0.html
 
 
uszek 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 18 razy
Wiek: 38
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 857
Skąd: RZ
Wysłany: 2012-04-27, 22:03   

to jeszcze calkiem inny rozrzad:) i tam gosc nie robi na blokady. widziałem to juz:)
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3150
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2012-04-27, 22:56   

Sam zmieniasz rozrząd? Mnie to samo jutro czeka tylko mam inne oznaczenie silnika(AUW). W etce nie ma nic wzmianki co i jak? Za 1,5h lukne w serwisówki i mam nadzieje ze cos sie dla ciebie znajdzie.
P.S. W końcu ktoś z okolic się ujawnił:)
_________________
 
 
uszek 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 18 razy
Wiek: 38
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 857
Skąd: RZ
Wysłany: 2012-04-27, 23:12   

Tak sam chce zmienic w sumie to zadnej filozofi nie ma. Blokady kupilem (na wal i głowice) do tego sciagacz i trzeba sciagnac koła gorne(wystarczy poluzowac zeby mozna bylo nimi obracac). Zlozyc rozrzad i dokrecic koła glowic przy zalozonej blokadzie. Po to sie wlasnie sciaga kola zeby nie bylo mozliwosci ze kolo jest przesuniete o pol zabka wzgledem wału korbowego.

Generalnie prosta sprawa, tylko sie zastanawiam bo w tym abz nie ma blokad a na tej stronie z asg jest wszystko jak powinno byc.

Teraz juz chyba wiem co i jak. kwestia tej sruby do blokady wału no i moment dokrecania kół do wałków rozrzadu

[ Dodano: 2012-04-27, 23:51 ]
http://www.volkspage.net/.../SSP_217_d1.PDF
Jeszcze jakby mi ktos wytlumaczył gdzie tego otworu szukac i dalej te momenty
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3150
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2012-04-28, 00:48   

Dużo nie pomogę ale załączam fotkę


Tutaj jest fotostory wymiany rozrządu w V8 i w połowie widać gdzie umieszczona jest ta śruba. http://www.audiklub.org/f...p?f=27&t=108758
Cytat:
Teraz czas na wkręcenie śruby blokującej (ustalającej) wał korbowy.Najpierw zakładamy blokadę na wałki rozrządu.Taka długa blacha z otworami.Jej zdjęcie będzie za chwilę.Śrubę wkręcamy z lewej strony bloku cylindrów (od kierowcy).Otwór na nią znajduje się zaraz za poduchą silnika.Najpierw wykręcamy zaślepkę na imbus chyba 8 mm,a następnie w to miejsce wkręcamy śrubę.Ma iść lekko palcami do połowy,później jest opór,ale nie duży.Raczej lekko się wkręca grzechotką.Palcami cała nie wejdzie.
Czyli zgodnie z powyższą fotką z elsy, śruba ta znajduje się za poduchą silnika.
_________________
 
 
uszek 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 18 razy
Wiek: 38
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 857
Skąd: RZ
Wysłany: 2012-04-28, 01:37   

A masz cos wiecej w Elsie? Ja dzis meczylem instalacje aesis ale nie wyszlo....
 
 
JIMM
[Usunięty]

Wysłany: 2012-04-28, 06:29   

uszek napisał/a:
to jeszcze calkiem inny rozrzad

nie przesadzaj....ABZ 299KM czterozaworowy tak daleko technicznie nie odstaje od pięciozaworowego AQF 310KM....rozrząd na prawdę wiele się nie różni...jak masz konkretne pytanie to dzwoń http://www.auto-mik.pl/index.php5 , 81 7522848
 
 
uszek 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 18 razy
Wiek: 38
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 857
Skąd: RZ
Wysłany: 2012-04-28, 07:33   

zanjac napisał/a:
nie przesadzaj....ABZ 299KM czterozaworowy tak daleko technicznie nie odstaje od pięciozaworowego AQF
Chodzi mi o to ze w abz nie ma miejsca na blokady i troche inaczej jest pasek ulozony, generalnie to kazdy rozrzad jest podobn
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3150
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2012-04-28, 09:07   

Tu jest wszystko po Angielsku:
http://www.sendspace.pl/f...5c71cd2075f8441

A tu po Polsku:
http://www.sendspace.pl/f...aa7ef572df0473b
http://www.sendspace.pl/f...2ef39ba5bca9c03
http://www.sendspace.pl/f...ca5070f314f1b0e


Pobierz sobie wszystko, może coś się z tego przyda. ;-)
_________________
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2012-04-28, 15:05   

uszek napisał/a:
Chodzi mi o to ze w abz nie ma miejsca na blokady i troche inaczej jest pasek ulozony...

Po prostu silnik 4.2V8 po lifcie jest inny niż ten przed liftem... i w po-lifcie jest ta duża blokada z przodu blokująca oba wałki jednocześnie a w przed lifcie są dwie okrągłe blokady, każda na jeden wałek, jedna z przodu a druga z tyłu w miejscu czujników Halla (nie wiem czy dobrze pamiętam bo przed-lifta nigdy nie miałem więc jak z tym przed-liftem coś pomieszałem to niech mnie ktoś poprawi).
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
ricov6 
Moje A8


Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Rysiek
Jeżdzę: A8 D3 FL
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 112
Skąd: Lubin
Wysłany: 2012-04-28, 21:29   

poco chcesz zdejmować koła wałków
 
 
uszek 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 18 razy
Wiek: 38
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 857
Skąd: RZ
Wysłany: 2012-04-28, 21:40   

ricov6 napisał/a:
poco chcesz zdejmować koła wałków

Zeby rozrzad ustawić, jesli sie bedzie zgadzało na nowym pasku wszystko to nie bede sciagal ale jesli nie to trzeba bedzie
A po to sie to robi, wytlumacze na prostszym przykladzie. Masz na kazdym kole 3 zeby, pasek oczywiscie tez posiada odpowiednie zeby i duzo mniej. Na starym pasku wystarczy ze byl naciagniety, krotszy wszystko jedno, było wszystko ok blokady sie zgadzaly znaki na wale korbowym tez. Na nowym pasku jest juz inaczej jeden wałek jest przesuniety wzgledem drugiego o pol cm na przylgni paska. I co teraz... Jedyna mozliwosc to ustawic wałki dobrze(na blokadzie), wczesniej zrzucic koło zebate z wałka i naciagnac pasek jak ma byc a nastepnie przykrecic koło w odpowiedniej pozycji .
Po to sie sciaga koła zeby nie kombinowac jak gosc w tym abz
 
 
ricov6 
Moje A8


Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Rysiek
Jeżdzę: A8 D3 FL
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 112
Skąd: Lubin
Wysłany: 2012-04-28, 21:56   

robiłem rozrząd u siebie też mam AQF jeżeli znasz się na rozrządach to chyba wiesz że instrukcje serwisowe są przesadzone, logicznie myśląc koła nie mogą zmienić swojego położenia
 
 
uszek 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 18 razy
Wiek: 38
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 857
Skąd: RZ
Wysłany: 2012-04-28, 22:49   

ricov6 napisał/a:
robiłem rozrząd u siebie też mam AQF jeżeli znasz się na rozrządach to chyba wiesz że instrukcje serwisowe są przesadzone, logicznie myśląc koła nie mogą zmienić swojego położenia

Logicznie rzecz biorac napisałem jesli bedzie potrzeba to sciagne koło jesli nie to po co:)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - mangi

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.