Autor |
Wiadomość |
tomek87g
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: S8 D2 [AHC]
Pomógł: 12 razy Dołączył: 24 Sty 2011 Posty: 279 Skąd: Wpy:)
|
Wysłany: 2012-04-29, 08:14
|
|
|
ricov6 napisał/a: | robiłem rozrząd u siebie też mam AQF jeżeli znasz się na rozrządach to chyba wiesz że instrukcje serwisowe są przesadzone, logicznie myśląc koła nie mogą zmienić swojego położenia |
przez takich ludzi jak Ty tacy ludzie jak ja maja robotę ,dzięki ze jesteście :mrgreen:
[ Dodano: 2012-04-29, 09:20 ]
FOSS napisał/a: | uszek napisał/a: | Chodzi mi o to ze w abz nie ma miejsca na blokady i troche inaczej jest pasek ulozony... |
Po prostu silnik 4.2V8 po lifcie jest inny niż ten przed liftem... i w po-lifcie jest ta duża blokada z przodu blokująca oba wałki jednocześnie a w przed lifcie są dwie okrągłe blokady, każda na jeden wałek, jedna z przodu a druga z tyłu w miejscu czujników Halla (nie wiem czy dobrze pamiętam bo przed-lifta nigdy nie miałem więc jak z tym przed-liftem coś pomieszałem to niech mnie ktoś poprawi). |
więc poprawiam
w przed lifcie v8 obie blokady wchodzą z tyłu głowic
jest jeden czujnik położenia walka rozrządu ;-)
druga blokada jest inna i trzeba odkręcić taka zaślepkę żeby ja założyć |
|
|
|
|
|
|
|
hipcio
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 19 razy Wiek: 43 Dołączył: 12 Wrz 2010 Posty: 476 Skąd: Ryki
|
Wysłany: 2012-04-29, 10:16
|
|
|
ricov6 napisał/a: | robiłem rozrząd u siebie też mam AQF jeżeli znasz się na rozrządach to chyba wiesz że instrukcje serwisowe są przesadzone, logicznie myśląc koła nie mogą zmienić swojego położenia |
Bez urazy ale piszesz głupoty.
Czy to ABZ czy AQF czy nawet V6 w A8 czy A6 itd. Koła rozrządu się luzuje a wałki rozrządu blokuje. Napina pasek i dokręca koła. Ustawienie rozrządu w starszych V8 jest całkowicie odmienne od V8 40V. |
|
|
|
|
|
|
|
tomek87g
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: S8 D2 [AHC]
Pomógł: 12 razy Dołączył: 24 Sty 2011 Posty: 279 Skąd: Wpy:)
|
Wysłany: 2012-04-29, 15:29
|
|
|
Michał wiesz to że napinany pasek rozrządu pociagnie za soba kolka i walki rozrzadu o kilka stopni,naprezenia beda nie równomierne ,elementy rozrzadu zużyja sie szybciej itd. to taki mały szczegół dla co niektórych asów. |
|
|
|
|
ricov6
Moje A8
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Rysiek
Jeżdzę: A8 D3 FL
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Sie 2009 Posty: 112 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2012-05-01, 19:32
|
|
|
niech ktoś napisze w jakim celu luzuje się koła wałków przy wymianie rozrządu, przerobiłem parę rozrządów i nigdy nie luzowałem koła |
|
|
|
|
|
|
|
paulo79
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2, BMW 7er
Pomógł: 32 razy Wiek: 45 Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 575 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2012-05-02, 16:44
|
|
|
niektorzy luzuja koła wałków bo tak podaje instrukcja wymiany rozrządu, co prawda nie ma zadnej potrzeby tego robić, do tego są blokady no ale...
Kazdy robi jak uważa |
_________________ moje EX- e65 4.4, jest kolejne e65 w kolorze srebra
|
|
|
|
|
ricov6
Moje A8
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Rysiek
Jeżdzę: A8 D3 FL
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Sie 2009 Posty: 112 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2012-05-02, 21:51
|
|
|
ja nie widzę sensu luzowania kół, tak samo jak i ściągania pasa przedniego. Ale niech każdy robi sobie według swojego doświadczenia i zdolności. |
|
|
|
|
|
|
|
tomek87g
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: S8 D2 [AHC]
Pomógł: 12 razy Dołączył: 24 Sty 2011 Posty: 279 Skąd: Wpy:)
|
Wysłany: 2012-05-03, 13:55
|
|
|
widzę że są tu mądrzejsi nawet od inżynierów z Ingolstadt
bez urazy oczywiście
fakt że niektóre instrukcje serwisowe są przesadzone,ale ta z luzowaniem kółek akurat nie :-P
z ASO Audi trochę doświadczenia i wiedzy wyniosłem ;-)także coś mogę powiedzieć w tym temacie
koledzy proponuje poświecić kiedyś chwilkę usiąść przed takim rozrządem
zrobić raz bez luzowania kółek ,a drugi z poluzowanymi
może wtedy zobaczycie w czym jest rzecz |
|
|
|
|
ricov6
Moje A8
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Rysiek
Jeżdzę: A8 D3 FL
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Sie 2009 Posty: 112 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2012-05-03, 20:57
|
|
|
jak następny rozrząd będę robił to z ciekawości spróbuję wyluzować koła i zobaczę różnicę.
A co do inżynierów z Ingolstadt to oni piszą taką instrukcje żeby serwisant się nie motał przy robocie, bo taki zwykły mechanik w warsztacie dostanie do roboty audi, alfę a może i poloneza i dla niego zasada wymiany jest taka sama i to klepią bez instrukcji. |
|
|
|
|
|
|
|
uszek
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 18 razy Wiek: 38 Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 857 Skąd: RZ
|
Wysłany: 2012-05-03, 21:28
|
|
|
a powiedz mi co zrobic jesli przy zalozonej blokadzie pasek na walkach i pompą wody będzie miał minimalny luz tak ze nie da sie go przesunac o jeden zabek bo nie wejdzie na kolko pompy a jak jest zalozony normalnie to jest luzny? Jak zniwelowac ten luz bez sciagania kol... blokada jest zalozona
Po to sie luzuje zeby nie bylo bledu tego ze masz miedzy wałkami a pompa wody luz przez to ze tam nie ma napinacza(pompa jest na stałe), dlatego sie luzuje zeby byl dobrze pasek naciagniety miedzy kazdym kolem przez ktory idzie, mam nadzieje ze wam wytlumaczylem...
teoretycznie powinno byc to samo, a praktycznie jesli zmierzyc naciag paska wychodzi roznie miedzy walkami a pompa wody a roznie miedzy napinaczem a walkami i tyle z mojej strony, mam nadzieje ze kazdy rozumie o co chodzi jesli nie to niestety niech tak zostanie.. :-P |
|
|
|
|
Jakub
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 3 razy Wiek: 51 Dołączył: 14 Lis 2009 Posty: 166 Skąd: BTM
|
Wysłany: 2012-05-09, 21:12
|
|
|
Podepnę się pod temat,jako,że z rozrządem do czynienia nie miałem,a będę dawał do wymiany dopiero w przyszłym tygodniu,mam pytanie,co potrzebuje i w jaki sposób naciągnąć pasek,bo jak odpiołem obudowę,żeby zobaczyć jak on wygląda,to trochę się zszokowałem,jest całkowicie lużny.Może ktoś wytłumaczy mi łopatologicznie jak to samemu opanować.Auto po lifcie. |
_________________ http://images50.fotosik.p...21ec9bb925m.jpg
http://bytom.blox.pl/reso...wegraffiti3.jpg |
|
|
|
|
|
|
|
hipcio
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 19 razy Wiek: 43 Dołączył: 12 Wrz 2010 Posty: 476 Skąd: Ryki
|
Wysłany: 2012-05-13, 15:15
|
|
|
Pasek może by lużny to jest V-ka na drugiej glowicy był natomiast mocno napięty.
Do wymiany potrzebujesz blokade do wałków rozrządu, ściągacz do kół rozrządu, blokade do wału korbowego, najlepiej jeszcze Vag-a do sprawdzenia (blok 093 tzrecia i czwarta pozycja)
Poszukaj moich postów dawałem gdzieś linka z instrukcją szczególową co i w jakiej kolejności robic.
Dla tych, którzy twierdzą ze bez ściągania kółek mają dobrze ustawiony rozrząd niech sobie sprawdzą blok 093 gdzie jest pozycja wałków ssących. Jak ktoś będzie miał 0 0 to ma dobrze pozostali do poprawy. Jeden ząbek to 8 stopni. |
|
|
|
|
|