Ogłoszenie 
forum a8 SklepOpon.com - opony i felgi AZet Serwis OC/AC forum a8 Tarcze, hamulce
Regeneracja
turbosprężarki
Naprawa
wgnieceń
SklepOpon.com
opony i felgi
AZet Auto Serwis
Kup OC/AC
Sprawdzanie VIN Układ hamulcowy

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu



Poprzedni temat «» Następny temat
[A6 02 4.2 300KM ASG] Dziwny problem ze skrznią Tiptronic  
Autor Wiadomość
Pisi 
Użytkownik



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 34
Dołączył: 24 Gru 2011
Posty: 23
Skąd: Zakopane
Wysłany: 2011-12-24, 16:13   [A6 02 4.2 300KM ASG] Dziwny problem ze skrznią Tiptronic

A6 4.2 ASG 300KM 2002r oznaczenie skrzyni FUL

Witam, mam nietypowy problem ze skrzynią w moim audi. Nie posiadam A8 ale nie ma to znaczenia bo na tym forum jest kopalnia wiedzy o awari tiptronica w 4.2.

Problem mój jest taki iż wczoraj na 2 biegu i wysokich obrotach wpadłem w poprzeczną nierownośc na drodze, troche zburzyło na zawieszeniu ale poza tym niczym nie zachaczyłem czy żeby coś uszkodzić mechanicznie.
Po tym incydencie skrzynia przestała "ciągnąć" po dodaniu gazu obroty silnika wzrosły, auto nie przyśpieszyło i mocno szarpnęło ze skrzyni, po przejechaniu kilku set metrów znów dodałem gazu szarpnęło i wpadła w tryb awaryjny [zaswieciły się biegi na desce].
Po podpięciu vaga wyszedł błąd 17114 z jakąś informacja odnośnie 3 biegu. Nie wiem dokładnie co tam pisało bo nie dość ze po angielsku to szybko to skasowałem.
Po skasowaniu usterki wyjechałem na próbę i obiaw był taki że przy 20-30km/h skrzynia samoczynnie na tiptronicu przelaczyła się z 1 na 2, po przełączeniu na D i ponownym na Tipa była już na 4 przy 20-30km/h. Wróciłem samochodem do garażu, podpiąłem vaga, skasowałem błąd 17114 w którym już nie było informacji o żadnym 3 biegu.
Rano odpaliłem samochód i ucieszony że wszystko działa jak należy pojechałem się przejechać, po przejechaniu 5 km jak samochód złapał temperature problem wrócił. Skrzynia ślizga, ciężko jest przyśpieszyć. Wróciłem do domu, podpiąłem vaga - 0 błędów, podczas jazdy na awaryjny też nie wskoczył, biegi zmieniał normalnie [na wolnych obrotach] tiptronic tez działał bez problemów.
Zadzwoniłem po lawetę i auto pojechało na warsztat. Gośc będzie się zastanawiał do wtroku co może być objawem, więc ja postanowiłem zasięgnąć pomocy u was, może uda się zaoszczędzić trochę kasy.
Olej w skrzyni zmieniałem 5tyś km wstecz. Ale nie był zmieniany dynamicznie tylko normalnie jak w silniku.

Będę wdzięczny za jakiekolwiek informacje
 
 
Daniel Forum Audi A8

Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 42
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5914
Skąd: WBR
Kliknij tutaj ----------->
mdamian 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy
Wiek: 36
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 2270
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2011-12-24, 16:56   

A może mało oleju w skrzyni że tak się zachowuje , inaczej by chyba były jakieś błędy ;-)

17114 P0730 Gear Incorrect Ratio

tłumaczenie : 17114 P0730 biegów Nieprawidłowy współczynnik
_________________
Nie ma to jak 4.2 Quattro :)
 
 
tomi26 
Moje A8


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: Vectra B. W poszukiwaniu A8 d3
Pomógł: 17 razy
Wiek: 35
Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 505
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2011-12-24, 20:43   

17114 to paskudny błąd
17114 - - - - - 42DA Monitorowanie sprzęgła / proporcje - złe proporcje

http://www.a8team.pl/topics14/4505.htm

Wiem też,że przy skrzyni jest jakiś czujnik i gdy z nim coś nie teges to też pojawi się ten błąd 17114,a sam czujnik to jakaś groszowa sprawa.
_________________
Sygnatura została usunięta bo była za fajna i wszyscy zazdrościli :D
 
 
Daniel Forum Audi A8

Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 42
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5914
Skąd: WBR
Kliknij tutaj ----------->
Pisi 
Użytkownik



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 34
Dołączył: 24 Gru 2011
Posty: 23
Skąd: Zakopane
Wysłany: 2011-12-24, 21:06   

Tylko że u mnie działa wszystko jak należy, brak trybu awaryjnego, nic mnie nie grzechocze w skrzyni, na zimnym dziś rano jechało jak zawsze, dopiero jak się zagrzał problem wrócił ale błędu 17114 na vagu już nie wypluło.

[ Dodano: 2011-12-25, 13:47 ]
Zastanawiam się czy nie padło mi sprzegło hydrokinetyczne? ale szukam i szukam nie nie mogę sie dogrzebać jakiś informacji.
I może zadam głupie pytanie ale jak dziła to sprzęgło? czy do niego jest jakoś tłoczony olej ?
 
 
RaVS6RSPerform 
Użytkownik


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: Audi S6 C5 RS Performance
Dołączył: 11 Lut 2019
Posty: 16
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-02-11, 19:01   

tomi26, cześć kolego. możesz sie odezwać?? mam pytanie odnośnie posta gdzie udzielaleś info
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


regeneracja turbosprężarki opony samochodowe
Testy opon
hamulce OC/AC


| Felgi Audi - AluShop.pl | Sklep Audi A8 | bmw forum | Forum Audi Q5 | AZ Auto Serwis | Tarcze hamulcowe Audi |
| Klocki hamulcowe Audi | Nagranie reklam | SklepOpon.com - opony i felgi | Zawór EGR | Mechanizm wycieraczek |